Lezersvraag: Hoe lang duurt het voordat je restitutie krijgt bij KLM?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
26 juni 2020

Beste lezers,

Ik heb ruim 2 weken geleden een restitutie gevraagd bij de KLM voor een vlucht Amsterdam Bangkok. Ik heb nog geen antwoord gekregen.

Weet iemand hoe lang het duurt voordat KLM tot betaling over gaat?

Alvast bedankt en vriendelijke groet,

Paul

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

17 reacties op “Lezersvraag: Hoe lang duurt het voordat je restitutie krijgt bij KLM?”

  1. Ferdinand zegt op

    Hallo Paul,

    Ik heb 14 maart een ticket gecanceld voor een vlucht van 25 maart naar Amsterdam en heb op 10 juni antwoord gekregen dat ik een voucher krijg met een verhoogde waarde met 15%
    Te gebruiken in de komende 12 maanden om een nieuw ticket te kopen.

    Dus.. het duurde wel even.
    Hopelijk gaat het nu weer iets sneller.

    Groeten
    Ferdinand

    • Irene zegt op

      Als je met creditcard van american express hebt betaald wordt het snel gecrediteerd
      Ik had ook een vlucht in juli geboekt
      Kreeg van Klm te horen dat de vlucht geannuleerd is
      Ik wilde dat de boeking gerestitueerd moest worden
      Tevens had ik Am expr doorgegeven
      Binnen 3 weken was het bedrag gecrediteerd
      Grt

  2. Frank zegt op

    Ik heb tweemaal met KLM gebeld. Eerste keer was er een error in hun systeem werd me gezegd. De tweede keer kreeg ik de dag erna via email de voucher. Best even aandringen.

  3. Caspar zegt op

    Ja paul het zal nu wel sneller gebeuren om je geld terug te krijgen!!

    KLM krijgt een steunpakket van 3,4 miljard euro om voorlopig de coronacrisis te kunnen uitzingen. Daarvan is 1 miljard een directe lening van de Staat en 2,4 miljard bestaat uit garanties op leningen van banken.
    Dus hou je bank in de gaten het zal nu toch snel moeten gebeuren dat iedereen hun geld terug krijgt gestort van KLM, want de zilvervloot is binnen nu gekomen van vadertje staat (balasting geld).

    • Cornelis zegt op

      Geld van ‘vadertje staat‘ is natuurlijk gewoon jouw en mijn geld, we betalen er allemaal aan mee……

      • Wim zegt op

        We betalen hier niks aan mee het zijn leningen goed lezen en geen verkeerde info hier aub bedankt.

        • Cornelis zegt op

          ‘We’ dragen gezamenlijk wel het risico op niet-terugbetaling van een rechtstreekse lening van 1 miljard, en ‘we’ staan garant voor de terugbetaling van leningen door banken ter waarde van 2,4 miljard.
          Ik schat de kans dat ‘we’ hier geen cent bij inschieten niet hoog in, eerlijk gezegd.

          • Erik zegt op

            De schade is wat rentekosten op de 1 miljard lening. Uiteraard is allang uitonderhandeld wat KLM nodig heeft om overeind te blijven. Ik zie het niet zo somber in.

  4. Christina zegt op

    Vanmorgen 26 juni telefonisch contact KLM onze vlucht naar Canada geannuleerd.
    De koffers die rechtstreeks bij KLM waren geboekt krijg ik van hun terug kan 12 weken duren.
    De tickets waren bij Expedia geboekt die hebben het verzoek om teruggave bij KLM gedaan KLM stort het naar Expedia. Expedia stort het terug op mijn creditkaart kan 12 weken duren of langer.
    Nu na 3 weken blijkt dat Expedia het verzoek bij KLM nog niet heeft gedaan. Wel een mail van Expedia dat ze het verzoek hebben gedaan. Nu weer aan de telefoon want op e-mail krijg je geen antwoord of bevestiging dat je verzoek in behandeling wordt genomen. Tevens houden ze boekingskosten in terwijl dat volgens de Europesche wetgeving niet mag. Ik word er kribbig van.

    • Cornelis zegt op

      Gewoon voortaan rechtstreeks bij de maatschappij boeken!

      • Christina zegt op

        Vandaag 27.06.20 weer contact met Expedia ruim 3 weken na annulering.
        De desbetreffende persoon die het moest annuleren bij Expedia had dit nagelaten om te doen.
        Nu weer opnieuw het hele circus. Wat ik vreemd vind is dat KLM niet kan checken of verzoek is ingediend aparte afdeling waarvan ze zogenaamd geen mail adres of telefoonnummer hebben.
        Wordt vervolgd. We hebben al een vermogen aan telefoon kosten gemaakt.
        Maandag maar even checken of mijn verzekering hier iets aan kan doen.

  5. Paul zegt op

    Beste mensen,

    Bedankt voor jullie reactie maar nogmaals ik ben niet op zoek naar een Voucher maar ik wil mijn geld terug,,restitutie.
    Ik heb rechtstreeks bij KLM geboekt.

    Groet,

    Paul

  6. Eva Alders zegt op

    Beste Paul,

    Onze vlucht naar Los Angeles was geannuleerd. Gelijk restitutie aangevraagd bij KLM. Wij kregen na 9 weken ons geld terug.
    Groet
    Eva

  7. Hans zegt op

    Ik wacht al 2,5 maand op restitutie. Diverse keren geappt met KLM. Elke antwoord was: heb geduld!!!!

  8. Sylvia zegt op

    Vandaag contact gehad met KLM restitutie van je geld kan 2 tot 3 maanden duren. Dus véél geduld hebben heet dat.

  9. Caatje23 zegt op

    Wij hadden eind Maart een vlucht en vorige week een mail dat het bedrag terug gestort zou worden
    De dag er na stond het op onze rekening. Dus heeft ongeveer 3 maanden geduurd

  10. MbdE zegt op

    Beste, dat heeft bij mij 3 maanden geduurd. Ik wilde restitutie en kreeg uiteindelijk een voucher. Die kan ik nu gaan inwisselen voor geld. Benieuwd hoe lang dat gaat duren.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website