Beste lezers,
Ik probeer nu al 2 maanden contact te krijgen met de SVB, uploaden via SVB ingelogd, telefoon en e-mail worden nooit beantwoord. Iemand een beter idee?
Het gaat om een in leven verklaring die heb geupload en ik wil weten of hij is geaccepteerd. Even naar de ambassade gaan voor een verklaring is niet gemakkelijk omdat ik het “gevaarlijke Samut Sakhon” woon.
Ik heb eind november 2020 de verklaring van mijn pensioenfonds (wel gelegaliseerd door de Ambassade) geupload en die werd dus geaccepteerd door hun.
Groet,
George
Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Lezersinzending23 december 2024De linkse oudere jongere voelt zich prima in Thailand (lezersinzending)
- Visumvraag23 december 2024Thailand Visa vraag Nr 230/24: Affidavit en TM30
- Visum Kort Verblijf23 december 2024Schengenvisum vraag: Checklist Schengenvisum en reden om terug te keren
- Visumvraag23 december 2024Thailand Visa vraag Nr 229/24: Wat met de 800.000 Baht als je niet in Thailand bent?
Vreemd, George, want ik heb andere en betere ervaringen met de SVB. De medewerkers werken nu grotendeels thuis ivm corona en telefonisch contact is lastiger maar werkt wel degelijk.
Maar waarom zou het uploaden naar de SVB niet gaan en naar het pensioenfonds wel? Ik zou er van uitgaan dat geen bericht goed bericht is en als er iets toch mis is gegaan krijg je eerst een brief/e-mail/mijnoverheid-melding en kun je nog een keer uploaden. En die laatste suggestie kun je nu ook weer uitvoeren voor extra zekerheid: upload die brief nog een keer…..
Reeds 2 x een upload gedaan, staat nog steeds open. Geen melding dat hij is behandeld.
Vorige week, nog telefonisch contact gehad, met SVB.
Omtrent mij levensbewijs.
Werd mij verteld, dat zal in Februari naar mijn adres in Thailand worden verzonden, per post.
Moest eigenlijk al in Juni 2020.
Hans van Mourik
Hallo George,
Vreemd dat het niet lukt met uploaden, zelf heb ik goede ervaring met de SVB , heb de papieren door het SSO kantoor
laten invullen en geupload, geen probleem, dat was in December, onlangs kreeg ik dezelfde papieren nogmaals thuis gestuurd ,heb toen via WhatsApp een bericht gestuurd, binnen het uur antwoord terug, weet niet of u WhatsApp heeft maar dit is het nummer +31610646363, succes
Ja, per WhatsApp gaat het contact prima, het nummer is juist wat Jan Tukker opgeeft.
Succes George.
Peter
Ik heb vorige maand ook nog telefonisch contact gehad met Roermond
Twitter (heel snel en beleefd) of DigiD waar geen bericht meestal(99%) goed bericht is
Ja en vergeeet niet dat ze niet iedereen laten weten dat het levensbewijs goed doorgekomen is, stuur er anders nog 1, kan nooit geen kwaad.
In het verleden altijd gebeld naar het SVB international nummer +31 475 368 010 en ook een keer met het kantoor Groningen +31 50 316 9070.
Op het verzoek van de SVB voor een levenbewijs staat een telefoonnummer. Ik heb dat nummer gebeld omdat het voor mij ook bezwaarlijk was. Als niemand bereikbaar is kun je je eigen nummer inspreken en word je weldra terug gebeld. Uitermate vriendelijk geholpen en het door middel van telefonisch contact ( wat private vragen/antwoorden) geregeld. SVB Roermond.
Heb die verklaring reeds 2 x geupload, maar antwoord op Email en gestelde vraag met inlog neee niets.
Afgelopen vrijdag gedurende 1 uur 25 keer gebeld en nee weer niets. Telnr van de site gehaald en dat blijkt van SVB Roermond te zijn. Vreemd?
WhatsApp +31 6 10646363. Snel antwoord !
Vorige week heb ik een nieuw levensbewijs voor SVB laten invullen en probleemloos kunnen uploaden, direct een bevestiging van SVB dat uploaden gelukt was.
Als je het goed doet, weet je dus zeker dankzij die bevestiging dat het ontvangen is door SVB.
Zoals ik hier onder al schreef heb ik geen bevestiging gekregen dus daar kun je niet blind op varen. Bij “mijn svb” staat de post levensbewijs wel als agehandeld.
Ik heb in december het levensbewijs moeten inleveren, een half jaar later dan normaal.
Als je inlogt op “mijn svb”, bij “correspondentie” kun je zien welke post nog open staat. Eerst stond er bv bij mijn gedownloade levensbewijs “in behandeling”. Na 1 of 2 weken stond er “afgehandeld”. Een apart bewijs van ontvangst of goedkeuring heb ik niet ontvangen maar is op deze manier ook niet nodig.
Even geduld. Je krijgt op een gegeven moment bericht. Nou had ik ‘m per post opgestuurd. Weet niet of dat verschil maakt. Had aangetekend verstuurd.
Ja, mijn ervaring is ook heel slecht.
Ze zeggen dat ze hebben geantwoord over ontvangst, of dat ze terug bellen, of zeggen dat je niet bereikbaar was. Ik denk allemaal smoesjes.
Ik had twee keer ingestuurd per post, omdat ik geen bevestiging kreeg . Ik kreeg een mail terug, dat drie maanden eerder een beslissing was genomen. Nu weet ik nog steeds niet of het positief of negatief is. Terugmailen was niet mogelijk.
Wel kon ik terug mailen voor een klacht, een willekeurige reden aangevinkt, en ik kwam er door.
Toen kreeg ik een beschermd mailtje terug, en daarmee heb ik het formulier doorgestuurd.
Maar weer geen antwoord over de uitslag.
Bellen wel, maar het is een zooitje daar. Zeggen dat ze terug bellen, niet dussss. Tot nog toe heb ik nog geen bevredigend antwoord gekregen.
Veel succes…. Gerard.
Beste George,
even een whatsapp sturen en je hebt meestal binnen 4 uur een berichtje terug.
Groet Antonius
Georga,
SVB Roemond vreemd?? Nee, in Roermond zit de afdeling Buitenland van het SVB.
https://www.svb.nl/nl/algemeen/contact/bepaal-uw-vestiging
toch wel veel mogelijkheden …
Ik heb 19 november jl een levensbewijs ontvangen welke ik 5 dagen later geupload heb. Bij mijn starus stond ook “verwerkt”.
Vandaag krijg ik weer een nieuw verzoek om een levensbewijs op te sturen, loopt niet helemaal goed daar.
Geachte redactie en lezers van Thailandblog,
ik lees een reactie van een lezer die het niet lukt om in contact te komen met de SVB inzake de verklaring van in leven zijn. Heel vervelend, dat begrijpen wij als geen ander. Wij streven er naar onze AOW-gerechtigden in het buitenland zo goed mogelijk van dienst te zijn. Maar waar gehakt wordt vallen natuurlijk wel eens spaanders. Als de lezer zich met mij in verbinding stelt, kan ik kijken hoe we het probleem zo snel mogelijk kunnen oplossen. Onze website http://www.svb.nl biedt ook de nodige informatie.
Met vriendelijke groet, Maarten van Zeben, internationaal relatiemanager SVB, [email protected]