Beste lezers,
Heb hier (Doi Saket – Chiang Mai) een gezamenlijke rekening bij de Krung Thai Bank en één alleen op mijn eigen naam. Met diegene die alleen op mijn naam staat kan ik ook internetbankieren. Echter met de rekening die op beider naam staat (beide de Nederlandse nationaliteit) is het niet mogelijk, althans dat zegt men bij KTB, om te kunnen internetbankieren.
Zijn er hier die een gezamenlijke rekening hebben en ook daarmee kunnen internetbankieren, zo ja bij welke bank hebben jullie deze kunnen afsluiten?
Bij voorbaat dank voor de info.
Groet,
Kees
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Leven in Thailand21 januari 2025De Thaise slachter hakt er flink op los (lezersinzending)
- Lezersinzending21 januari 2025Te koop van een lezer: Land in Chiang Mai midden in de natuur
- Immigratie infobrief21 januari 2025TB Immigration Infobrief Nr 008/25: Immigration Chanthaburi – Jaarverlenging Retired
- Visumvraag21 januari 2025Thailand Visa vraag Nr 008/25: Geldigheidsperiode van het Non-O visum
Dat is vreemd. Wij hebben bij bangkokbank 3 rekeningen. Zijn beide Belg. Ieder een aparte en een gezamenlijke. Voor de gezamenlijke loggen we in op die van mijn man. Dus daar zien we 2 , eigenlijk 3 rekeningen, daar er ook nog een euro rekening bij is voor mijn rekening moet ik dan weer apart inloggen.
Hallo,
Wij hebben ook een rekeningen bij Bangkok Bank, daar werd ons ook verteld dat onze gezamenlijke rekening niet online kon, dit vanwege het eenzijdig geld afhalen(?) . Wel online met mijn eigen rekening.
Dus een vraag aan Nicky hoe heb je die gezamenlijke rekening aan je prive rekening kunnen koppelen voor online bankieren en dat op 1 app?
Groet,
Das een goeie vraag. Alweer 7 jaar geleden. heb toen gewoon gevraagd om beide rekeningen online te gebruiken en dat werkte gewoon. Ook op de app komen beide rekeningen te voorschijn
kees, je zegt dat “ze”bij KTB zeggen dat het niet mogelijk is. Heb je het al geprobeerd? Lijkt me wat raar.
Ja zeker John, inmiddels tot drie maal toe. En bij de vraag waarom dat niet mogelijk is komt er niet veel meer uit dan een vriendelijke glimlach.
Ik heb een joint account en mijn eigen account bij Bangkok bank en alles op de app en internet bankieren. Heeft nooit problemen gegeven.
Geen probleem bij SCB. Moet er wel bij zeggen dat de rekening eerst alleen op mijn naam stond met internet bankieren. Later met mijn vrouw een en/of rekening van gemaakt en kan nog steeds internet bankieren.
Mijn man en ik hebben gemeenschappelijke rekening bij Kasikorn en wij kunnen ook niet online bankieren
Wij hebben een en of rekening ,joint account ,bij de krungsri bank en sinds ongeveer een half jaar is via de app of inloggen met computer niet meer mogelijk om betalingen of overboekingen te doen ,mag niet zeggen ze. Heb ook een en of rekening bij SCB en daar kan het nog wel gelukkig