Beste lezers,
Mijn Thaise internetprovider geeft mij niet waar ik hen voor betaal. Meerdere malen per dag heb ik geen internet. Toen ik gisteren de hele dag geen verbinding had, was de maat vol.
Met mijn rekening in de hand heb ik ze verteld dat dit bedrag niet volledig voor betaling in aanmerking komt, omdat zij niet alles hadden geleverd. Toch willen zij dat ik het hele bedrag voldoe.
Wie heeft hier ervaring mee en heeft advies?
Groeten van,
Pim
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand algemeen13 november 2024Thais kabinet steunt kleine ondernemers en woningkopers met leningen tegen lage rente
- Thailand algemeen13 november 2024Strengere veiligheidsmaatregelen rond Full Moon Party i.v.m. Israëlische toeristen
- Huizen kijken13 november 2024Huizen kijken in Thailand (23)
- Eten en drinken13 november 2024Toeristen opgepast: Negen Thaise gerechten die garant staan voor een flinke diarree!
Ach beste stadsgenoot van Hua Hin,
Tjai jen jen….
Het komt overal voor in Thailand…
In Hua Hin bel ik het plaatselijke telefoonnummer van TOT oftewel Maem belt eigenlijk en vraagt dan waarom we weer eens een keertje geen Internet hebben…
Vaak gaat het om een reparatie aan de kabels in een bepaalde wijk…
Misschien zitten wij in de zelfde wijk haha.
Ik kreeg van Pim de haringboer een mailtje dat hij zich verontschuldigde met het late antwoord omdat het internet weer eens een dag was uitgevallen….
Het is dus vooral hinderlijk als je als business afhankelijk bent van het internet…..
Je zou echter ook een Usb stick kunnen kopen van True Vision, die je per maand kunt uploaden of niet…als je dat wilt.
De stick kost omstreeks 990 baht en per maand betaal je 399 baht…
Als dus TOT uitvalt dan heb je in ieder gaval internet via je Usb stick…
Hoi m.mall
Zou je dat eens kunnen uitleggen met die USB stick. Ik heb een huis ij Hua Hin maar verblijf er enkel tijdens mijn vakantie ( ben nog niet bij de gelukkige van vaste bewoners ) Als ik internet wil, moet ik voor 1 jaar een abonnement nemen ( 3bb) van +/- 1000thb/maand. misschien met een USB stick kan ik dit probleem oplossen.
Motordokter
zie deze link van true move: http://truemoveh.truecorp.co.th/packagedetail/154
Ik koop een sim kaart van DTAC voor 60 bath, daarna verbind ik mijn smartphone met mijn pc en zo heb ik internet.
Er zijn verschillende formules, ik gebruik internet 2 uur per dag, kosten = 9 bath
Hier in Pattaya hetzelfde, maar ik laat mijn vrouwtje bellen en soms is er grote storing en ja weinig aan te doen.
Eeerst 14 dagen in het nieuwe huis grote ellende en tig keer gebeld tot Phai het zat was(mijn gezeur) heeft gebeld en gek genoeg dag later 2 man sterk uit Bangkok om het probleem op te lossen.
Ze vroegen nog wel waarom zij met zn 2 uit Bangkok moesten komen terwijl TOT Pattaya service heeft, het antwoord weet ik nog steeds niet.
Gelukkig gaat het nu wel oke, men word “afhangkelijk” van internet
hallo allemaal, TOT staat niet bovenaan de lijst van beste internet providers. TRUE MOVE, 3BB en CATTelecom zijn beduidend betrouwbaarder. Neem een “premium – abonnement” dan heb je de beste kans op een hoge mate van beschikbaarheid en een goeie CALL – Service om problemen opgelost te krijgen. Bij CAT hebben ze een uitstekende Engelstalige
support. Ook voor de niet premium klanten. De minimale duur van een contract is 12 maanden. Dit geldt ook voor “”3BB””.
SUCCES.
TOT is een ramp! Ik woon in Jomtien Beach.
TOT neemt vrijwel nooit de telefoon op. Als ik naar hun kantoor in Central Road ga, liegen ze gewoon: “Internet down everwhere”. Vervolgens ga ik naar een intenetcafe…prima verbinding ..met TOT!
In de avond knijpen ze de snelheid af: wel verbding maar zo traag dat ik geen website kan openen.
6 bezoeken aan hun kantoor, gesprek met een dame op hoger nivveau, die gewoon keihard zat te liegen.
Anyway: ik heb die mien uitgescholden, de zaak opgezegd en zit nu bij 3BB: vrijwel altijd prima verbinding, als het een keer mis is, nemen ze binnen een minuut de telefoon op. Kijken even op het scherm en weten te melden wat het probleem is en dat er al aan gewerkt wordt. 15 min later heb ik weer verbinding.
TOT is gekmakend langzaam of niet werkend en ze zijn zeker niet klantvriendelijk. Ben nu bij 3BB en heb nooit meer problemen.
Hi,
Ik woon ook in Hua Hin en heb een abonnement bij 3BB, voor 590 Thb per maand + Btw.
Dit is de ene dag al wat sneller of trager dan de andere, maar al bij al ben ik toch tevreden…
Franske
3BB prima service, altijd bereikbaar, heb nagenoeg geen problemen gehad bij deze provider.
bij verhuizing binnen 1 dag geregeld.