Lezersvraag: Businessclass vliegen naar Bangkok

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
16 juli 2016

Beste lezers,

Ik heb een paar vragen in verband met business klas vliegen naar Bangkok. Welke maatschappij raden jullie aan en waarom?Mag je meer bagage meenemen? Wat zijn de voordelen en nadelen?

Bedankt alvast om hier even jullie tijd ervoor te nemen.

Groeten,

Bart

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

34 reacties op “Lezersvraag: Businessclass vliegen naar Bangkok”

  1. Herman zegt op

    China Airlines
    Je hebt simpelweg twee dagen extra. Je slaapt vrijwel horizontaal. Komt uitgerust aan.

  2. Ray zegt op

    Eva air boeken bij Bm air reizen
    Hele fijne eersteklas
    Prijs valt alleszins mee

    • Patrick zegt op

      Eva air elite is prima.
      Ik heb met China business gevlogen was ook prima.

      Ik heb alleen een rot ervaringen met bmair.
      Ik boek daar nooit meer.
      D-reizen of 333-travel zijn voor mij beter.

  3. ReneH zegt op

    Het is niet helemaal duidelijk wat Bart wil weten. Als je business class vliegt van een behoorlijke maatschappij heb je aanzienlijk meer beenruimte, kan je stoel bijna horizontaal zwaarder je een paar uur kunt slapen en krijg je veel beter eten. En je mag 30-40 kilo bagage meenemen in plaats van 20. Je mag als eerste in- en uitstappen enz. enz.
    Je betaalt voor deze service ongeveer (afhankelijk van de maatschappij) 2-4 maal zoveel als de Economy class reizigers.

  4. joop zegt op

    Alleen maar voordelen, en slechts 1 nadeel de prijs

  5. willy zegt op

    Hi,
    Ik raad Eva Air aan, 40 kilo bagage, 7 kilo handbagage.
    Je hebt overal voorrang, inchecken als eerste, boarding als eerste, goed eten en drinken.
    Aankomen Bangkok, aparte paspoortcontrole, gaat heel snel, stukje verder lopen dan de normale controle. Bagage als eerste, dus als eerste naar buiten.
    Je kunt de stoel in alle standen zetten, het bed wordt voor je opgemaakt en kan 180 graden plat.
    Service geweldig…
    Mijn laatste vlucht terug waren er maar 10 mensen in de business class, dus iedereen een eigen stewardess.
    Ik doe het als volgt, inchecken thuis, dan bagage afgeven, door pascontrole, dan naar de lounch, kun je eten en drinken wat je wilt, wifi en alles is aanwezig. Dan boarding als eerste, mijn spullen opbergen en lekker zitten. Stopcontact en USB aanwezig. Dan glaasje champagne, (1 1/2 flesje hahahah), zeer goed merk, (Veuve Clicquot “La Grande Dame”) hier 150 euro per fles, in Thailand 300 euro per fles. Dan eten, dan ga ik plasje doen en pak 2 slaap pilletjes, zeg tegen de mooie stewardess dat ik niet gewekt wil worden, ook niet voor het ontbijt, wordt dan in de landing in Bangkok wakker.
    Zou nooit meer anders willen…
    Ben ik wat vergeten, laat het maar weten…
    Goede vlucht Willy

    • Klaas zegt op

      Heeft Eva Air vanaf AMS flatseats in Business Class?

  6. Henry zegt op

    Ik vlieg altijd business class met FINNAIR via Helsinki korte overstap 1 1/2 uur, ik mag 4 koffers van 23 kilo meenemen en 2 handbagage zie www. finnair,com. In de rij staan op de vliegvelden is verleden tijd en ook voor de douana/paspoortcontrole.

  7. Verborgh Marc zegt op

    Hangt ervan af hoeveel u wil betalen, en van waar u vetrekt en vooral welke service u verwacht. Je kan al business vliegen vanaf 1300 euro, verwacht dan niet meer dan een geode stoel, of de top rond de 1900/2500 euro wat een ongelooflijk ervaring is. Ik zou zeker Qatar Airways aanraden, en deze vergelijken met Emirates en andere spelers. Kijk oon naar aanbideingen vanop andere luchthavens, zo is economy vliegen vaak goedkoper in Brusses, maar Business goedkoper via Amsterdam. Veel plezier

    • Henry zegt op

      Ik betaal € 1470 business class retour door vlucht naar Bangkok im 17.15 vanuit Helsinki en terug naar Amsterdam om 15.15, de stoelen in de business zijn allemaal 180 c plat, en de overstap wordt gerarandeerd binnen 1/1/2 uur en in de business lounge. De lounge is open tot dat de laatste vlucht is vertrokken.

  8. René zegt op

    Beste Bart,
    Ik heb tientallen malen richting Bangkok (en dus ook terug) gevlogen met
    1. Swiss (moeilijk op de luchthaven van Zurich wegens te veel interne verplaatsingen)
    2. KLM: Jammer maar de Nederlandse douane is een beetje over the hedge en zowat alle bagage moest open + slechte ervaring met de aansluiting naar België (met vliegtuig verloor ik evenveeel tijd als ik er over sou gedaan hebben met de bus) met de trein: 2 X bestolen op die trein en 2X reed die trein niet door pech en kon ik mijn treinticket dat al een ingeruild vliegtuigticket was niet meeer terug inruilen en terug mijn vliegticket krijgen: de mevrouw had het ticket nog op haar desk liggen maar weigerde pertinent tot ik er een hoger geplaatst iemand bij haalde). Over service mindness gesproken.
    3. Lufthanse: de immigratielijnen in Frankfurt – zelfs de priority line – was één doffe ellende en ik verloor tot 2 X toe mijn aansluiting door deze ellenlange rij – vriendelijkheid was totaal zoek.
    4. Emirates: OK maar op Dubai was het ook niet bepaald vriendelijk te noemen en de interne verplaatsingen waren ook een extra belasting)
    5. Austrian Airlines: TOP zeker 15 X mee gevolgen en steeds super vriendelijk, het was al zelfs zo ver dat ik de crew begon te kennen op deze vluchten. Korte tussenstop in Wenen: kleinere luchthaven , weinig problemen met immigratie, correct, vriendelijk. Die tussenstop was kort en juist genoeg om even de bennen te strekken en de reis even te onderbreken. Wl is de businesslounge wat beperkt maar, heb je een uitgebreid buffet nodig en alle drank van de wereld?? Ga dan even naar de lounge van Brussels Airlines eens en zie welke troep je daar krijgt, welke onvriendelijkheid je daar moet verwerken.

    Geef mij maar immer Austrian.

    Thai heb ik ook een paar maal gedaan maar de rit in 1 X uitzitten vind ik absoluut niet leuk. Kwaliteit is OK, vriendelijkheid O.K maar wel toestellen (777) die wel eens een opknapbeurt kunnen gebruiken.
    Finair ook gedaan: is OK maar de overstap in Helsinki … erg: luchthaven had totaal niets te bieden, bijna moederziel alleen in de gebouwen, businesslounge gesloten omdat het avond was… nee dank U

    Malaysian MAS ook gedaan maar dat was dan met overstap op KL en dat maakte de vlucht dus uren langer. Kwalitatief zeer goede, aangename maatschappij.

    Maak een goede keuze en laat je niet afschrikken door die paar Euro’s links of rechts want de kwaliteit hangt echt niet af van de euro’s maar van de staff en hun ingesteldheid.

  9. harry zegt op

    T.o.v. economy heeft businessclass uiteraard veel voordelen lijkt me.Nadeel: stukkie duurder

  10. ans zegt op

    Businessclass met Eva Air is voor mij de beste. bagage 30 kg meenemen.

    • Jeroen zegt op

      Economy EVA is ook al een tijdje 30 kg bagage.
      BC zal nu 40 kg zijn

    • b zegt op

      bart ,

      Laatste keer vloog ik met eva air economy , en was het ook 30 kg … dus dan ben je wel afgetipt voor die business 😉

    • Marijke. zegt op

      Inderddaad ook met eva economy 30 kg hoor.Wij vliegen al jaren met eva.En het geld wat je meer kwijt bent besteed ik liever in thailand.Je moet er wat voor over hebben als je ver weg gaat vliegen .Dat is toch je eigen keus.

      • b zegt op

        bart ,

        laatste keer eva , economy was goed , plaats aan het gangpad …. ruime zetel

        maar wil is een keer iets chiquers doen , proberen ….

        dus zodoende , ben ik op zoek naar de beste koop 🙂

  11. willy zegt op

    Eva Air is rechtstreeks…dus als je kunt slapen kom je uitgerust aan…

  12. psm zegt op

    Beste Bart,

    Persoonlijk zou ik Emirates Airlines aanraden. Wel rekening houden dat je dan een tussenstop in Dubai hebt. Geen nood echter de beschikbare lounge in Dubai is geweldig, je zult je daar niet vervelen en verhongeren.

    Qatar Airways is ook niet slecht, tevens tussenstop met een prachtige lounge.

    Eva Air en China Airways vind ik persoonlijk minder ten opzichte van boven vermelde maatschappijen.

    KLM die gaan we in november ontdekken.

    Met Eva en KLM wel rechtstreeks, dat heeft uiteraard ook zijn voordeel. Met China dacht ik dat ze weldra via Taiwan vliegen.

    Dus Emirates Airlines veruit de beste, voor mij dan toch.

    Wat betreft bagage, dat vind je op de websites van respectievelijke maatschappijen.

  13. sietske zegt op

    Wij vliegen altijd met EVA air en vinden dat een hele goeie maatschappij en je mag veel meer bagage meenemen .Ze hebben ook een tussen klasse ook heel goed en veel goedkoper.Ze zijn ook vaak het voordeligst met de BClass

  14. cornelius zegt op

    Wij vliegen al jaren business met ChinaAirlines,bevalt erg goed,temeer omdat dit een rechtstreekse vlucht is.Helaas is de rechtstreekse vlucht over in oktober.Je kunt 40 kg bagage pp meenemen.Ook met emerates business gevlogen,maar dan overstappen in Dubai,voor mij stuit dat op te veel bezwaren.

  15. Fransamsterdam zegt op

    Het belangrijkste voordeel is mijns inziens de stoel. Die verschilt echter per maatschappij en per vliegtuigtype en soms ook nog per vliegtuig, als men bijvoorbeeld met een renovatie bezig is. Een overzicht van de diverse stoelen vindt u hier:

    http://www.seatguru.com/charts/longhaul_business_class.php

    Met plaatjes worden de verschillen nog duidelijker, hier een top 25.

    https://flightfox.com/tradecraft/best-business-class

    Let er vooral op of de stoel helemaal plat kan (flat bed). De angle lie flat seats liggen niet helemaal horizontaal en veel mensen kunnen daar niet goed op slapen.

    De privacy is meestal wel goed geregeld, maar als je met z’n tweeën vliegt kun je je wel eens van elkaar gescheiden voelen. Let dus ook op de opstelling van de stoelen.

    Grootste nadeel is de prijs, zeker als je gaat kijken hoe je je voor het prijsverschil in Thailand zelf zou kunnen trakteren op luxe en verwennerij.

    Het is een aardige uitzoekerij om precies te vinden wat je zoekt, en dan ook nog voor een beetje aardige prijs, en dan maar hopen dat het niet tegenvalt.

    Zelf heb ik één keer met KLM business class gevlogen (World Business Class) heette dat een paar jaar geleden. In de 747-400 zaten toen nog angle lie flat seats die dus niet helemaal horizontaal konden, dat was niet fijn, en met een fraaie brochure was ik lekker gemaakt voor het diner en de bijpassende wijnen, evenwel kreeg ik, al mijn pogingen ten spijt, de witte wijn die ik bij het voorgerecht wilde pas bij het hoofdgerecht en de rode wijn voor bij het hoofdgerecht pas bij het nagerecht.

  16. willy zegt op

    Ans, is nu 40 kilo met Eva Air…

    • Wim zegt op

      Mou geweldig en maar sjouwen en dan ook nog champagne nou nou en dat voor een dubbele prijs ook in de economy heb ik het best naar mijn zin en gaan mijn ogen ook dicht maar ja ….. Oka was er ook nog een die zei er aren maar 10 passagiers in de business en ook 10 Stewardessen ieder 1 dus jaja …

  17. marcel zegt op

    Qatar airways.
    We hebben reeds 2 maal een promo business vlucht kunnen boeken.echt de moeite waard . Lounge , prioriteit lane , echt smakelijk eten aan boord , champagne , crew heel vriendelijk.bagage 40 kg.
    nadeel met de promo is de lange overstap in Doha , weliswaar in een sublieme lounge.
    E 1310 en E 1580 betaald pp.

  18. Jack G. zegt op

    Ik mag van mijn baas af en toe op stap in de zakenklasse en soms als er een voordeeltje te halen is privé. Voordelen: 2 Golfmaatschappijen halen je netjes op van huis en brengen je netjes naar je verblijfadres in Bangkok v.v. Ik woon precies binnen de vrije kilometers van pakweg 60 km van Schiphol. Andere voordelen zijn: snel je koffer inleveren. Je mag door een snelle doorgang bij de controles. Op Schiphol hebben buitenlandse maatschappijen helaas door ruimtegebrek( andere noemen KLM de oorzaak) vaak geen eigen lounges. Bij een aantal maatschappijen krijg je vouchers voor een maaltijd als compensatie. Andere verwijzen je naar een loungefirma. Je mag Champagne drinken voor je op de startbaan staat. Vaak is het eten van betere kwaliteit. Een goed elektrisch verstelbare stoel, al dan niet met massagefunctie. Meer privacy. Ruimte om te werken achter je laptop. Grotere TV. Meer beenruimte. Meer ruimte voor je achterwerk en je armen. Meer personeel om jouw snel van dienst te zijn. Je mag meestal op je eindbestemming als eerste het toestel uit en rennen naar een speciale doorgang voor klanten zoals jij die van snelheid houden. Meer punten voor je regelmatig vliegen pasje. De top van de top qua cabinepersoneel. Je koffer komt snel op de band. Vaak mag je meer KG meer ruimbagage meenemen. Als je gouden pashouder bent krijg je bij een aantal maatschappijen meer KG in het ruim voor al je bagage. Nadelen: Veel mensen slapen teveel. Eten teveel. Drinken teveel alcohol. Allemaal zaken die tegen je kunnen werken als je gevoelig bent voor tijdsverschil. Het valt tegen als je op je volgende vlucht weer in de stapelklasse mag plaatsnemen. Ook zijn er flinke verschillen in zakenklasse tussen de maatschappijen en zelfs tussen de vliegtuigtypes. Ook kun je bij sommige maatschappijen een stoel krijgen waardoor je achteruit vliegt. Persoonlijke favorieten qua zakenklasse; een raamstoel in de A380 bij Emirates. Maak hier vluchten mee van 14,5 uur achter elkaar. Singapore Airlines. Qatar A350. Eva op de Bangkokroute heeft ook een goede zakenklasse aldus mijn collega’s. Allemaal vrije toegang tot gangpad. KLM schijnt ook goed bezig te zijn om hun product weer aan deze tijd aan te passen. Naast zakenklasse bieden een paar maatschappijen ook eerste klasse aan richting Bangkok zoals Emirates en Swiss air. Is nog wat duurder maar dan krijg je waarschijnlijk wel wat kaviaar als voorgerecht. Gewoon even op YouTube kijken hoe het eruit ziet en wat je eten krijgt. Je eerste vlucht in de zakenklasse is denk altijd leuk omdat het nieuw is. Ik ben nu zover dat ik een hekel aan vliegen heb. Zeker die ellenlange stukken achterelkaar.

  19. Jan zegt op

    Niets gaat boven Singapore Airlines, Qatar of Emirates. Zeker geen europese. Bij deze maatschappijen altijd flatbeds en eten a la carte. Laatste jaar 2x met Qatar gevlogen en uitstekende service met dan nog eens overal priority and een fantastische businesslounge in DOHA. Daartegenover is EVA en Finair een veredelde economy class

  20. B.Moss zegt op

    Vlieg maar met Eva Air
    Heb 11 jaar ervaring 2x p/week.
    Nadelen zijn er niet. Bagage voor business class (hand)
    2×7 kg erg gunstig.. Kortom een fijne maatschappij.
    Zit in de top 10.
    Fije reis Bart.

  21. Hans zegt op

    KLM super goed doe ik al maar dan 8 jaar krijg je een delfsblauw huis onderweg met jenever er in en je mag 64 KG meenemen verdeelt in twee koffers.
    en je kan er heerlijk slapen onderweg.

    • Jacob zegt op

      leuk Hans die 64 kilo bagage,ik vlieg naar Nederland met 5 kilo,en terug ook weer,zou ik geld terug krijgen denkt U?nader verklaard als ik naar Nederland vlieg is het hoogstens voor 3 dagen dus 3 onderbroeken 3 overhemden en klaar is Jacobus,kijk altijd met verwondering naar die mensen met grote zware koffers,en vraag me dan af wat ze allemaal mee sjouwen.

  22. Jan Middelbeld zegt op

    Beste Bart

    Ik heb boven heel wat juiste en ook onjuiste informatie gelezen. Toch ook van mijn nog enige info waar je mogelijk wat aan hebt.
    Ik vlieg al jaren met EVA eerst met de Boeing 747 en laten met de Boeing 777. Wat de bagage betreft Economy 30 kg Elite 35 kg en Business 40 kg plus de gebruikelijke handbagage. Ik boekte zojuist een vlucht naar BKK met op de heenreis Elite Class en retour Business. Ik boekte bij 333 travel. Op de heenreis slaap je grotendeels omdat het vliegtuig zo rond 22.00 uur vertrekt en het na het diner goed slapen is. De retourvlucht vertrekt zo rond 13.00 uur uit BKK. De business class heeft ruime stoelen die volledig verstelbaar zijn en waarvan een bed gemaakt kan worden (niet een echt bed, maar liggend pitten kun je wel) De configuratie is 1 2 1 en de stoelen staan scheef zodat je geen last heb van degene die naast je zit. Ik betaalde 1460 euro voor deze vlucht. Voor een volledige business class vlucht betaal je rond de 2000 euro. Veel plezier

  23. Peter zegt op

    Begin dit jaar met Emirates in business class naar Bangkok gevlogen, met een tussenstop in Dubai van 5 dagen, Skydive gedaan. Het kost circa 20, euro meer als je op Dubai een nachtje/week/maand blijft, op de terugreis had ik een stop van 3 uur.

    Heerlijk! In de business class lounge van Emirates weet je niet wat je overkomt, direct vanuit de lounge boarden. En een chauffeur die je in NL (straal van 60km vanaf Schiphol) ophaald, en in Dubai bij hotel dropt/ophaalt, en in Bangkok hetzelfde.

    Het is niet alleen het vliegen in de full-flat bedden en de gezellige bar in de Airbus A380, maar alles met elkaar, absoluut een aanrader!!

    • b zegt op

      Beste Peter ,

      klinkt allemaal veelbelovend , maar DUBAI wil ik toch overslaan over welke prijs heb je het hier over dit ticket ?

      • Peter zegt op

        Voor de ticket heb ik 1.987,- euro + 20,- euro voor Dubai stop betaald, als je vroegtijdig boekt kan het ook voor rond de 1.700,- euro.

        Al zal een andere maatschappij ook een paar honder euro goedkoper zijn, volgend jaar doe ik hetzelfde gewoon nogmaals. Emirates is wat mij betreft gewoon “state of the art!”.

        Een tussensstopm is best lekker, je kan douchen, een massage nemen, je laten scheren, een filmpje pakken en uitgebreid eten. Nog nooit in mijn leven had ik zoveel eten gezien, allerlei verschillende soorten en smaken, warm/koud, hapjes, uitgebreid, noem maar op. De louge in Dubai is echt overkill.

        Dan is het vanaf Amsterdam twee keer 6 uurtjes (en een beetje ofzo) vliegen, ander heb je een lange trip. Even de benen strekken, wat eten, hup dat grote vliegtuig weer in en go!

        Trouwens in de A380 heeft de first & business class een eigen sluft, deze zit hoger dan de economy. Je kan overal zo door lopen, echt ideaal!!


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website