Beste lezers,

Wie kan mij helpen aan goede, klantvriendelijke, meedenkende bank? Momenteel zit ik bij Kasikornbank bank maar zelfs een internetbankieren lijkt daar onmogelijk.

Graag wat adviezen, beste lezers.

Mvg.

Fred

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

44 reacties op “Lezersvraag: Bij welke Thaise bank kan ik internetbankieren?”

  1. Soi zegt op

    Internetbankieren doe ik al sinds jaar en dag bij de Bangkokobank, en bij UOB-Bank. Tussendoor heb ik nog een internetaccount gehad bij KTB. Ook TMB doet aan internetbankieren. Zo ook SCB. Keus te over!

  2. Piecemaker zegt op

    Kasikornbank heeft prima internet bankieren, verreweg de beste. Het gaat onder de noemer “K Cyber”.

    http://www.kasikornbank.com/EN/ServicesChannel/SearchServiceChannel/Internet/Pages/KCyberBanking.aspx

  3. Pieter zegt op

    Ik ben klant van de SCB Bank en gebruik al jaren internet bankieren. Doet niet onder voor wat ik in Nederland gewend ben!

  4. David H. zegt op

    Ik zie het problem niet voor Kasikorn…. ik heb al van begin 7 jaar terug internetbankieren …., alhoewel tansfers van Thailand naar Europa aan toelating onderhevig kunnen zijn , mogelijks verschilt van situatie en persoon …

    .( achterpoortje is bvb een EU.prepaid card online opladen met Thai bank en dan die kaart witdraw doen naar je eu bank , je prepaid kaart moet dan wel beide banken verificatie ondergaan hebben dat het wel degelijk je personlijke rekeningen zijn , wel max 1500 euro p/maand of 9000 uro opjaabasis)

  5. Jörg zegt op

    Ik sluit mij aan bij David H. Ik internetbankier ook al jaren via Kasikorn en sinds mijn laatste bezoek aan Thailand heb ik ook mobiel internetbankieren geïnstalleerd (heb nog niet gecontroleerd of dat in Nederland werkt, maar in Thailand in ieder geval wel). Direct bij het openen van de Kasikorn rekening heb ik internetbankieren geactiveerd destijds en werkt prima, ook vanuit Nederland met een Thaise sim om SMS’jes te ontvangen met codes.

  6. gerard zegt op

    Ook ik gebruik al jaren Kbank, ook ik ziet het probleem niet, internet bankieren werkt perfect?

    Ook heb ik SCB en die vind ik minder prettig werken.

    Ook by Kbank kun je meerdere rekeningen linken en ook je debit & creditcards zodat je alles met 1 login kunt regelen en inzien.

  7. Frank zegt op

    Geen enkel probleem bij de Kasikornbank. Al jaren klant daar en gewoon internetbanking hoor.
    Misschien moet je toch nog eens langsgaan en zeggen dat je wilt internetbanking.
    Regelen ze ter plekke voor je

  8. Dick Tol zegt op

    Ik gebruikt Kasikorn bank en man internet en mobile Bankieren.

  9. Cor Verkerk zegt op

    Ik heb al jaren rekening bij Bangkok Bank (woonachtig in Nederland), maar ik kreeg vorige week weer te horen dat internetbankieren alleen maar als je in Thauland verblijft en niet vanuit buitenland

    • Frans Nico zegt op

      Onjuist, Cor. Ik heb al jaren een account bij de Bangkok Bank met iBualuang iBanking (kan ook met mBanking) en werkt “all over the world”. En zonder een random reader of iets dergelijks. Enkel met inlognaam en paswoord. Ik kan alleen niet geld naar het buitenland overmaken, maar dat zal wel te maken hebben met het soort account (ik woon niet in Thailand).

    • Dennis zegt op

      Dan ben je verkeerd voorgelicht.

      Ik heb ook internetbankieren van Bangkok Bank. Je moet wel via het kantoor waar je je rekening hebt lopen een en ander aanvragen. Dat gaat gepaard met veel stempels, handtekeningen en fotokopieën van paspoorten en visa (of visa exemption). Maar het kan wel.

      Je gebruikersnaam wordt per e-mail toegezonden, je wachtwoord (cijfercode) per post naar het opgegeven adres in Thailand, maar dat kan ook een hotel zijn. Het toesturen duurde bij mij wel 3 weken (werd naar het huis van m’n vrouw gezonden), maar ik kan wereldwijd inloggen via de PC.

      Via de mobiele app moet je wel in het buitenland SMS’jes kunnen ontvangen, want de mobiele app werkt via toegezonden sms.

      Zoals Frans Nico aangeeft gaat internationaal geld overmaken niet, daarvoor moet je weer speciaal toestemming aanvragen. Dat loopt dan via het hoofdkantoor in Bangkok, maar je kunt dat aanvragen bij je lokale vestiging van Bangkok Bank.

  10. gerard zegt op

    Nog vergeten te zeggen dat Kmobile banking op m’n iphone ook handig & supersnel is.

  11. bob zegt op

    Hoi Fred,

    Ik suggereerde je al Bangkok Bank. Introductie nodig? Vraag me maar.

    • Fred zegt op

      Beste Bob en andere.

      Ik ga het van de week weer proberen bij de Kbank.
      Omdat het en zakelijke rekening betreft voor mijn Ltd. heeft de bank de notulen nodig van de laatste meeting.
      Bij mijn eerste bezoek was een paspoort en bankboekje niet genoeg. Tweede bezoek ontbrak de STEMPEL en nu Maandag maar weer voor de derde keer met een kopie van de notulen ( hoe gek kan je het maken ).
      Maar ik hou vol zeker door de reacties van andere Kbank gebruikers.

      Dank dank dank.
      Fred.

      Ps. Bangkok bank komt inderdaad sympathiek over.

  12. Frank Van Rijn zegt op

    Beste Fred ,Ik gebruik de Bangkok bank ik internet bankier iedere dag van uit Nederland ik heb winkels in Thailand en Nederland
    Met vr groet Frank

  13. Wim van Beveren zegt op

    Bangkok bank, perfect.

  14. Harm zegt op

    Tot 30 april internet van Kasikorn op mijn GSM
    Na 30 april niets meer is nieuwe app. gemaakt en gelanceerd
    Mijn Samsung Note II is in NL gekocht en zelfs Samsung Thailand krijgt de landinstelling niet van NL naar Thailand.
    Gevolg ik kan niet meer internetten omdat de nw app van Kasikorn alleen in Thailand werkt
    Wil ik internetten en bij Kasikorn blijven zal ik een nw GSM moeten kopen
    Waarom ik voor 30 april wel gebruik van de Kasikorn bank kon maken weet niemand. Maar de app aanpassen nee dat doen ze niet

    • Jörg zegt op

      App voor mobiel bankieren blijkt voor mij in Nederland ook niet te werken. Heeft met het netwerk te maken kennelijk. “Sorry, connection error. Please ensure GPRS network only (Wi-Fi not authorized). Please reboot the system and try to login again (error code 277). For more information kindly contact +662-8888888.” Ik zit niet op Wifi, maar het Nederlandse netwerk (HollandsNieuwe) wordt blijkbaar niet geaccepteerd.

  15. fontok60 zegt op

    Krungthai Bank, werkt perfect

  16. Nico Arreman zegt op

    Beste Fred,

    Ik heb zowel bij de SCB als de Bangkokbank internet bankieren, bij SCB kreeg ik zonder probleem 3 pasjes en dus ook drie rekeningnummers, die via internet banking gekoppeld zijn, makkelijke transfer van de ene rekening naar de andere, je kan de rekeningen ook een naam geven, eentje voor mij, eentje voor mijn vrouw en eentje heet “spaarrekening”

    Bij de Bangkokbank krijg je maar twee pasjes voor het zelfde rekening nummer en hier kan je alleen bij de ATM van hunzelf pinnen. Bij de SCB kan je bij iedere ATM geld ophalen en dat is wel zo makkelijk voor een lopende ATM toch.

    Ter aanvulling; ik ben gepensioneerd en woon ik Bangkok (lak-Si) en bezit het “gele” boekje.
    Geld overmaken naar de rekeningen onderling is gratis, overmaken van of naar Bangkokbank is bij beide 25 Bhat

    Groetjes Nico

    • David H. zegt op

      Hoogstwaarschijnlijk heb je een kaart met chip , veel veliger dan de magneetstrip welke in Thailand gebruikt wordt , maar Bangkok Bank is tot hiertoe de enige die zijn ATM hier voor aangepast heeft, vandaar ! .

      Pin & chip is wat in NL en Belgie al Jaren gebruikt wordt , en is tevens de reden dat onze Westerse kaarten voor buiten Europa geblokkeerd staan tot je verzoekt om ze tijdelijk open te zetten , dit wegens de magneetstrip ,die als onveilig beschouwd wordt in gebruik .

  17. Peeyay zegt op

    K Cyber banking (mogelijk voor Kasikorn rekening die enkel op één naam staan)
    Dient wel aangevraagd / geactiveerd te worden via de Kasikorn hoofdzetel.
    Dus uw lokaal kantoor kan dat niet voor jouw doen.
    Ze hebben normaliter wel de nodige formulieren voor de aanvraag activering ter beschikking.
    Zo niet, te downloaden van hun site.
    Voor de rest, het werkt perfect.

    • Jef zegt op

      Ik heb al jaren K-Cyberbanking. Toen moest men dit in het lokale kantoor aanvragen. Ik had een SIM van DTAC en die moest in een naburige DTAC-shop omgeruild worden naar een ‘ATM-SIM’. Werkt prima vanuit Thailand zowel als vanuit België. Mijn echtgenote is wel van (ook) Thaise nationaliteit. Men moest toen al een Thais adres opgeven. Vermoedelijk kan dit gewoon de verblijfplaats zijn, die men aan Immigratie meedeelt. Registratie is zeer onlangs veralgemeend tot ALLE mobiele nummers, ook als men niet bankiert, door een nieuwe wet. Het kan voor bestaande nummers alleen wijl men in Thailand is. Misschien is dat een reden dat hierboven iemand sinds april problemen heeft. Maar ik raak ook nu ingelogd en was nog niet in Thailand om mijn SIM te laten registreren, al deed ik nog geen verrichting sinds maart.

    • Fred zegt op

      Dank je Peeyay.

      Het was inderdaad niet zo gemakkelijk om aan te vragen maar in ga Maandag as voor de derde keer terug.
      Aanhouder wint zal ik maar zeggen.

      Fred.

  18. C.G.M. van Osch zegt op

    Ik kom al ruim 15 jaar in Thailand en heb al ruim 10 jaar een rekening bij de Kasikornbank.
    Ik woon nog steeds in Nederland maar kan gewoon internetbankieren.
    Ook kan ik met mijn pasje in Nederland geld pinnen van die rekening.
    Dus ik denk dat je je beter moet laten informeren al daar in Thailand bij de bank die jij wil.
    Groetjes en succes.

    C.G.M. van Osch.

    • LOUISE zegt op

      @van Osch,

      Het beter informeren hier in Thailand is bijna een onmogelijkheid.
      Wij hebben ooit, voor we hier woonden, een rekening geopend bij bangkokbank op second road.
      Hier op de hoek van Thepprasit road zit Tesco Lotus met een branche van de bangkokbank.
      Hier update ik altijd onze boekjes.

      En ik, simpele ziel als dat ik ben, denk dan ook gelijk dat ik alles daar kan doen.
      Nee hoor.

      Diverse malen werd ik doorverwezen naar second road.
      Mijn commentaar dat dit ook Bangkokbank was en de uitleg die mij werd medegedeels, zal ik u onthouden, want van veel hoe’s en waaroms snapte ik weinig van.
      Zij ook denk ik.

      Dus wat informatie betreft, kan men het beste gaan naar het kantoor van de desbetreffende bank, waar men ooit de rekening geopend heeft.

      LOUISE

      • Joop II zegt op

        Grappig allemaal, Ik open op Koh Samui een jaar geleden een rekening bij Bangkok Bank om de huur te betalen. Kan ik hiermee ook internetbankieren, vraag ik aan de dames achter de balie. Vragende ogen, gegiechel. Nou om de huur over te maken, zeg ik nog eens. Niets begrijpend gaan ze elkaar aan zitten kijken. Enigszins geïrriteerd doe ik nog een poging, maar met hetzelfde nietszeggende resultaat. Uiteindelijk wordt de cheffin erbij gehaald om deze farang uit te leggen dat dat niet kan. Alleen uw banksaldo op internet bekijken en betalingen doen naar héééle grote Thaise maatschappijen zoals voor energie, telefoon en post. Alleen waar wij als Bangkok Bank een speciaal contract mee hebben. En betaling aan mijn huisbaas dan? Ja dat kan wel maar dan moet u eerst met het ‘paspoort’ van uw huisbaas naar dit kantoor komen enz. enz. … (ik hoor u allen al lachen)
        Dus ik pin al een jaar lang elke maand het geld en ga het vervolgens contant bij de bank van mijn huisbaas brengen.

        Van de voorlichting moet ik het in Thailand in ieder geval niet hebben.

        Na alle hoopgevende bovenstaande reacties ga ik het maar eens opnieuw proberen.
        Bedankt allemaal, dat geeft de burger weer moed.

        • Jef zegt op

          Bij Kasikornbank is een Identiteitskaart van een begunstigde niet nodig. Voor je een transfert naar andermans rekening kan uitvoeren, moet je wel 1 keer die nieuwe begunstigde ingevoerd hebben (Thaise bank, rekeningnummer, naam, eventueel nickname als geheugensteuntje voor jezelf). Dat doe je gewoon vanuit K-Cyberbanking, gelijk waar ter wereld je zit. Dus is zeker geen document of zo nodig. Grote nutsbedrijven of providers hoef je niet in te voeren, die zijn al voorzien. Zulk transfert zoals top-up van je mobieltje, gebeurt vanuit een andere menukeuze dan een transfert naar de zelf ingevoerde begunstigden. ’t Gaat allemaal als een fluitje van een cent.

          De enige Thaise bank waar je niet kan naar overschrijven, is BAAC (op z’n volks Thais ‘Tanahahn Kased’, een wat oubollige instelling die vooral hypotheken verstrekt maar ook bankrekeningen heeft). Ik merkte dat omdat ik een bevriende werkneemster ervan ooit iets wou betalen. Er zat niets anders op dan geld uit de muur te pinnen en cash bij een BAAC-kantoor te gaan storten. Het zit ‘m dus bij die begunstigde bank, niet bij jouw bank.

          Een transfert naar een niet-Thaise bank zal niet kunnen met K-Cyberbanking: De Thaise bankwetten doen nogal moeilijk als poen bij hen zou verdwijnen, dat is aan voorwaarden en beperkingen onderhevig. Internetbestellingen bij sites in Hongkong of zo, van artikels die je in Thailand wil laten leveren, zal je op een andere manier moeten betalen (bijvoorbeeld via een Europese rekening). Maar misschien verandert dat nog wel.

        • Daniel zegt op

          Beste Joop,

          Dit verhaal over de Bangkok Bank klopt niet, dus ze hebben je echt verkeerd voorgelicht.

          Je kan gewoon geld overmaken naar andere rekeningen en rekeningen betalen naar organisaties. Om rekeningen van 3th partjes toe te voegen volgt er een SMS code daarna kan je overmaken zonder codes.

          Dit geldt ook voor de app.

  19. Alex tielens zegt op

    Citibank alle servies zoals Nl. Of Belgie

  20. Marin zegt op

    Ik adviseer bij de Kasikorn Bank te gaan internetbankieren.
    Het is een grote betrouwbare bank.
    Overmakingen vanuit Nederland naar je rekening bij de KB zijn binnen 4 werkdagen op je rekening aldaar.
    Ze geven ook een goede omwisselkoers bij het contant omwisselen van euro’s in Bath
    De banken in Thailand accepteren alleen GAVE en ONBESCHREVEN bankbiljetten ter omwisseling.
    waarom ? De centrale bank aldaar stuurt alle niet gave en beschreven biljetten terug naar de bank.
    Die blijft dan met een strop zitten.
    Succes gewenst, Marin.

  21. lung addie zegt op

    Heb rekeningen bij SCB …internetbankieren is geen enkel probleem, werkt goed. Echter één probleempje: bij een transactie heb je een codenummer ( safetycode ) nodig wat je per SMS ontvangt tijdens de handeling. Indien je in het buitenland vertoeft kan je die code niet altijd ontvangen want het wordt verstuurd naar je Thais telefoonnummer.
    Toen ik het voor de eerste keer internetbankieren aanvroeg was er wel een probleem: de dame, werkzaam in het kantoor, wist blijkbaar niet hoe het allemaal werkte en “kon” me geen eerste login en usernummer geven … Ja, dan werkt het natuurlijk niet… werd snel opgelost in een ander kantoor van SCB bank.

    lung addie

  22. Martin Chiangrai zegt op

    Doe internetbankieren bij kasikornbank, met volle tevredenheid. Betaal de vaste maandelijkse kosten zoals stroomrekening, True movie, internet etc. automatisch per Kasikorn. Betaal zelfs mijn tuinman vanuit Nederland met mijn mobieltje,stop dan wel even de thaise simkaart erin en kan dan gewoon SMS-en, zelfs de mobiele telefoon top ik up met Kasikornbank internetbankieren. Geld maak ik automatisch over via mijn Nederlanse bank naar de Kasikornbank,geld is altijd de volgende dag binnen, soms zelfs dezelfde dag! Kan zelfs tijdens de vakantie in Nederland mijn biertje op het terras met de kasikornkaart betalen, en zonder extra kosten! Puur de koers verrekend!
    Groetjes Martin

  23. Ben Hansen zegt op

    Siam Commercial Bank. Simpel en accuraat. Heeft een app voor iPad. Bezwaar bij controleren van uw betalingen: naam van (tegen-)rekeninghouder wordt in Thai weergegeven tenzij u een “nickname” vermeldt.

  24. Gerrit Tienkamp zegt op

    Moet toch echt FF lachen.
    Zit al jaren bij de Kbank en gebruik daar al jaren internetbankieren met plezier. (Zeer hulpvaardige mensen)
    Zo ook bij de Bank of Ayuthya ook zonder problemen.

    • Fred zegt op

      Beste Gerrit.

      Inderdaad, ben ik lachend naar binnen gegaan voor een internet account. ( puur informatief )

      Eerste officiële zoek, met paspoort en bankboekje.

      Tweede officiële bezoek, met paspoort, bankboekje EN stempel van mijn bedrijf.

      Derde officiële bezoek aankomende Maandag, met paspoort, bankboekje, stempel van mijn bedrijf en
      de notulen van de laatste vergadering van mijn bedrijf een Ltd. ( niet ouder dan 3 maanden ).

      Het zal wel aan het kantoor liggen dat ze niet gelijk duidelijk kunnen communiceren met de klant.

      Maar misschien kan ik Maandag middag weer fluitend door het leven.

  25. Herbie zegt op

    ik heb ook kasikorn en heb internetbankieren
    Ik heb een business visa en werkvergunning

    Om een rekening te openen zonder visa is de bangkok bank
    Een oplossing
    Maar internet bankieren bij bangkok bank kreeg ik niet
    Voor elkaar

  26. Ceesdesnor zegt op

    Ik weet niet hoe je er aan komt maar bij de Kasikorn bank kun je wel degelijk internet bankieren.
    Ik denk dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt bij het openen van je rekening.
    Ik heb sinds afgelopen december een rekening bij de Kasikorn bank en kan Internet bankieren zelfs in Nederland.
    Ik adviseer om terug te gaan en het na uitleg te veranderen.

  27. Evert zegt op

    Ik ben mijn Kasikorn account verloren toen ik naar Frankrijk ging en ik er niet voldoende saldo op had. Ze schrijven jaarlijks een bepaald bedrag af.
    Helaas,

  28. Evert zegt op

    Kasikorn is ontzettend snel met overboeken. Degene waar je naar overmaakt krijgt een seconde later een SMS. Werkt prachtig.
    Ik woon nu in Frankrijk en daar ben ik terug geworpen naar de oudheid, wat internet bankieren betreft. De overheid is erg modern. Kunt boetes in je eigen taal betalen per internet.

  29. theoS zegt op

    Ik gebruik Internet bankieren van de Bangkok Bank. Het rekening nummer is op naam van mijn vrouw en ik had dit voor elkaar in een paar minuten op het Bangkok Bank kantoor waar ik woon. Alleen ID card mijn vrouw en ik kreeg een paswoord via de ATM. Daarna voor de computer in het kantoor Bangkok Bank en ingelogd met een nieuw password en klaar was Kees. Log in en out dagelijks, no problems.

  30. Wiesje zegt op

    Deze week nog geprobeerd bij de ‘gele’ bank. Onze bankrekening staat op naam van mijn man en mij. De bekende en/of wat in NL ‘gewoon’ is. Internet bankieren daardoor NIET mogelijk. Geld overmaken naar buitenland kan altijd alleen maar via kantoor.

  31. Fred zegt op

    Beste lezers.

    Goed, Morgen weer naar de Kbank om te zien of het nu wel lukt een zakelijke internet te krijgen.
    Sinds een goede maand ben ik mijn eigen zaak begonnen en de betalingen komen mooi binnen, alleen…… wel de bedragen maar geen enkele omschrijving. Steeds een bedrag van 1785 Baht maar van wie ???
    Tuurlijk ben ik gelijk naar het kantoor gegaan en ja het is op te vragen wie er zoal betaald heeft.
    Dit houd in één dag erheen en weer een andere dag de resultaten ophalen. Kost mij dus twee halve dagen.
    Wie o wie heeft er hier ervaring mee. INTERNET hoor ik u roepen. ja ja ja morgen.
    Maar een andere manier ???

    Mvg,

    Fred.

  32. Evert zegt op

    Kasikorn en internet werkt prachtig snel, maar de omschrijving is het enige onderdeel wat in een hopeloze dos omgeving draait. Niet te vergelijken met Nederland.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website