Klachten over Thai Airways
Beste lezers,
We hebben een ticket geboekt, mijn man en ik, met Thai Airways op 29 juli naar Bangkok vanuit BXL in februari . jl. En naderhand een binnenlandse vlucht van Bangkok naar Krabi en 2 hotels. Dus 2 weken vakantie.
Nu kreeg ik van Thai Airways 4 mails afgelopen vrijdag 13 mei, dat de vluchten allebei 1 dag vervroegd zijn. Met excuses. Verder geen idee waarom maar wel flinke consequenties. Binnenlandse vlucht kwijt en de hotels moeten wijzigen.
Thai Airways kun je niet bereiken alleen via mail. Ik ben heel erg teleurgesteld in de gang van zaken! Waarom gebeurt dit?
Groet,
Valerie en Jan
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand video's25 december 2024Ontdek de verborgen pracht van Sam Roi Yot (video)
- Visumvraag25 december 2024Thailand Visa vraag Nr 231/24: METV of Visa exemption?
- Leven in Thailand25 december 2024Je maakt van alles mee in Thailand (240)
- Lezersinzending23 december 2024De linkse oudere jongere voelt zich prima in Thailand (lezersinzending)
Waarom gebeurt dit? Wel, dergelijke vraag is hier nu al vele malen aan bod gekomen en is simpel te beantwoorden: De maatschappijen kunnen niet anders dan hun vluchten rendabel te maken door ze zoveel mogelijk vol te krijgen. Meer moet je er niet achter zoeken.
Ik begrijp niet waarom je dit als een klacht weerspiegelt, dit heeft zelfs niets met Thai Airways te maken. In een ander topic (over KLM) klaagt men over net hetzelfde.
Ik vrees dat de tijd van eventjes naar Thailand vliegen met een halfvolle vlucht wel eens voorgoed voorbij kan zijn. Het is uiteraard vervelend maar niet dramatisch toch?
Ik heb t al een aantal x op diverse fora gezegd, maar voor mij 1 x thai Airways maar nooit meer, wat een slechte airline. Bagage kwijt totaal geen communicatie en ineens na een kleine week was ineens me koffer d’r, zonder iets van excuus en dat terwijl ik volgens hun eigen voorwaarden recht op een behoorlijke vergoeding had, maar die is er natuurlijk nooit gekomen. En de reactie van Kris is ook belachelijk alsof iedereen er maar rekening mee moet houden dat decairline zomaar jouw vakantie kan gaan bepalen. Jij bent degene die betaald en dus bepaald, bij andere maatschappijen zal dit niet snel gebeuren.
Binnenlandse vlucht kwijt en de hotels moeten wijzigen.
Het lijkt erop dat Valerie en Jan het geld van hun binnenlandse vlucht kwijt zijn.
Zo lees ik het tenminste, want er staat binnenlandse vlucht KWIJT, waar bij hotel “moeten wijzigen” staat.
En dat zou natuurlijk wel vervelend zijn.
Misschien dat de Thai dat kan regelen?
Of een reisverzekering?
Belachelijk antwoord Kris. Over de airline is al weinig positiefs te melden waardeloze service, is hier al vaak besproken. Het kan toch niet zo zijn dat de airline bepaald wanneer jij vliegt?? Dan moeten zij dit aangeven bij het boeken. Mensen hebbe vakantie maken andere verplichtingen zoals hotels en andere vluchten. Omdat Thai Airways hun vlucht niet vol krijgt mogen de passagiers zelf het gelag betalen?? Dit is natuurlijk te gek voor woorden. Jij bent misschien niet aan tijd gebonden, maar de meeste mensen wel. Gewoon schandalig en dan ook nog niemand te bereiken. Laat dit weer een wijze les zijn. Vlieg niet met Thai Airways een brok ellende. Pak bijvoorbeeld (zijn er meerdere) Emirates. Dan ben je gewoon zeker dat je vlucht vertrekt en aankomt op de dag die boekt succes.
Vlieg niet met Thai Airways, vlieg niet met KLM, vlieg niet met Finnair en zo zijn er nog wel wat anderen.
Misschien moeten we dan maar thuisblijven en zijn alle problemen meteen van de baan.
Ik ben al aardig wat van leeftijd en heb gans mijn leven volop gereisd en niet alleen naar Thailand. Ik kan de tel niet bijhouden van het aantal vluchten waarvan de maatschappijen de vluchtschema’s destijds veranderd hebben. Dit is inderdaad niet leuk maar veelal begrijpelijk, wat we er ook van denken.
Komen klagen op een blog is niet bevorderlijk voor je mentale gezondheid en maakt het alleen maar erger. Wees blij dat je op vakantie kunt, er zijn er velen die er de middelen niet voor hebben.
Het zelfde met Finnair gehad, de vlucht voor 9 juli is al 5 keer verandert qua schema. Had deze ook gokozen om de mooie vertrektijden, maar daar is niks meer van over.
Ik accepteer alles maar ander kan ik annuleren en ben vele duizenden € meer kwijt!
Mijn vlucht kost incl bagage voor 2 personen en kind €1623.
Als ik nu boek de zelfde reis ben ik ruim €3500 kwijt ivm met hogere brandstofkosten en dergelijke!
Dus niet klagen en gewoon flexibel zijn, je heb geen andere keuze.
Succes
Bij mijn weten vliegt Thai niet elke dag op Bxl. Het kan best zijn de de ‘airportslot’ gewijzigd werd door bvb geen plaats op uur/dag van voorzien vlucht. aankomst. Een te druk verkeer langs Oekraïne kan eveneens een verklaring zijn. Zo maar beweren dat m’n enkel met volle vluchten wil vliegen is jammer. In delucht Vaart zijn regels omtrent ‘lijnvluchten’ die je niet zo maar kan wijzigen/aanpassen.
Het blijft natuurlijk jammer dat jullie planning in de war gestuurd wordt!
René
Hoewel veel mensen sinds maanden denken dat de pandemie,en zijn gevolgen reeds een tijd achter ons liggen,worden we er steeds nog opgewezen met boekingen flexible te blijven.
Veel maatschappijen die hun vliegtuigen niet voldoende volgeboekt krijgen,kunnen zo van een nonstop vlucht, op een verzamelvlucht met tussenstop uitwijken,of zelfs een andere vlucht datum kiezen.
Daarom wijst men sinds geruime tijd op de mogelijkheid van kostenloze omboeking of zelfs annuleren,en dze zelfde mogelijkheden zie je ook bij hotels.
Je zou voor de aansluitvluchten en hotels in Thailand misschien een mail kunnen sturen,met de aanwijzing, dat je noodgedwongen moet omboeken,en afwachten wat ze voor deze omboekingskosten in rekening gaan stellen.
Ik zou hiermee niet al te lang wachten,omdat dit afgezien je thuis ook regelen moet dat je iets vroeger vertrekken moet,dit eigenlijk je enigste mogelijkheid is,als je tenminste vliegen wilt.
Aanvullend op mijn bovenstaande reactie,zou je ook 1 nacht langer in Bangkok kunnen blijven,zodat je de vluchten naar Krabi,en ook het Hotel in Krabi,helemaal niet hoeft te wijzigen.
Een extra nacht in Bangkok en de volgende dag een taxi naar het vliegveld voor je vlucht naar Krabi,lijkt mij dan nog de goedkoopste en misschien meest gunstigste oplossing.
Hier het zelfde Etihad 2x vlucht verzet..
Ook al hotels geboekt, mailen of bellen naar hotel helpt zeker, datums konden bij mij verplaats worden.
Binnenlandse vlucht zal met AirAsia of Bangkok-Air zijn neem ik aan, die kun je via een chat bereiken en tegen een kleine vergoeding de data verzetten.
Succes
Heb ik ook voorgehad van mijn vacantie in januari van zondag naar zaterdag een dag vervroegd reden weet ik niet ?
Heb het zelfde meegemaakt maar omgekeerd.Het vliegtuig vertrek 1 dag later en mijn hotel was ook geboekt.
Vroeg om een dag langer in het hotel te blijven maar dat ging niet in compensatie van de dag dat ikj telaat was. Ook terugbetaling van die ene dag ging ook niet. Dat is Thailand.Na een paar keer word ge het wel gewoon. Die denken helemaal anders dan wij .
Een dag eerder gaan is toch geen probleem.
Boek een nacht in bangkok en vlieg de dag erna met je binnenlandse vlucht
Heb je ook een binnenlandse vlucht van yhai airways?
Als je in bangkok bent laat thai aorways het regelen.
Ik denk dat dat geen problemen geeft.
Ben
bangkok = Bangkok (2x), met een hoofdletter.
… binnenlandse vlucht eindigt met een punt (.)
yhai airways (?) , waarschijnlijk Thai Airways.
thai aorways (?) , waarschijnlijk ook Thai Airways …
Mensen, mensen, lees jullie epistels toch eens door voordat je op de verzend-knop drukt!
Natuurlijk is dit een klacht. Je hebt iets gekocht wat eenzijdig wordt veranderd, zonder een fatsoenlijke reden te noemen.
Maar troost je, ik heb inmiddels de zevende wijziging van mijn KLM vlucht!!
Ja ik ben het voor jullie helaas eens met Kris.
Het valt overal te lezen dat de vluchten naar Thailand maar halfvol of nog minder bezet zijn.
Dat er dan een aanpassing kan komen, moet je wel begrijpen en accepteren ,vind ik althans.
Een vlucht binnenlands kun je toch ook op de dag zelf doen als je door wilt vliegen? Er zijn altijd plaatsen genoeg rond deze tijd, bovendien kosten de binnenlandse vluchten niet veel om daar nu over te gaan malen , jammer dan, maar dat hoeft jullie vakantie toch verder niet negatief te beïnvloeden. Neem zoals het komt en jullie zullen een mooie vakantie tegenmoet gaan.
Los het gewoon positief op en kijk vooruit.
En als je Thai AIrways wilt spreken , bel dan met het kantoor in Bangkok als je niet te beroerd bent deze kosten te dragen, het kost natuurlijk wat extra het belletje maar je krijgt wel contact.
Wij zijn de laatste 3 jaar 3 x gevlogen vanaf AMS en BRU , ook hier meerdere aanpassingen, so be it. Dat moet je wel op de koop toe nemen in deze tijd, wij vinden het prima en passen ons aan zonder mokken.
@Kris,Met alle respect,maar wat is dat voor onzin reactie……Je gaat een overeenkomst aan met een maatschappij,die donders goed weet wat ze doen,en welke dienst ze verkopen.
Het is wel heel gemakkelijk om dat eenzijdig te veranderen omdat dat dat maatschappij beter uitkomt.
Zo kun je alles rechtpraten….inclusief overboekingen etc.
Is gewoon kletskoek….je hebt een overeenkomst en die dient gerespecteerd te worden.
De gevolgen kunnen voor een gein met een paar kinderen wel degelijk zeer groot zijn,en de vakantiepret bederven….een hoogst onwenselijke situatie,die niet getolereerd mag worden.
In theorie heb je wellicht gelijk maar ik wens je veel succes in de huidige “werkelijkheid”. Je zult totaal niets kunnen afdwingen en zou mij niets verbazen dat dergelijke zaken tegenwoordig gewoon in de algemene voorwaarden staan die bij de boeking van toepassing zijn.
Waarom is dit een onzin reactie?
De topic starter stelt de vraag waarom dit gebeurt en Kris geeft daarop netjes het antwoord.
Daarbij geeft hij eerlijk toe dat dit inderdaad vervelend is.
Dus is dit volgens jou allemaal kletskoek? Ik begrijp je logica niet hoor.
Ik vind het niet netjes om je frustraties op Kris uit te werken.
Wat is dit voor een reactie Kris ?
Vervelend niet dramatisch .Natuurlijk is dit dramatisch
Je hebt je vakantie gepland .Snipperdagen opgenomen. Hotels geregeld .
Ik vind het asosiaal dat ze dit doen. Schandalig
Ik zou dit niet accepteren Valeria en Jan
Ik koop mijn tickets altijd maanden van te voren en dan moeten ze niet vlak voor vertrek de datum
veranderen ,dat kan niet !
Thai airways klacktenservice tel: 020-5141810
Weet je wat dramatisch is? Als je in de luchthaven toekomt en vaststelt dat je vlucht afgelast is en de eerstvolgende vlucht pas de volgende dag vertrekt en er niet genoeg plaats meer is om iedereen om te boeken.
Ik heb er ook alle begrip voor dat, na het desastreuze Corona jaar, de maatschappijen er alles aan doen om financieel overeind te blijven. Wat kan Kris daar nu aan doen?
Dat vertrektijden en dagen wijzigen is niet iets dat nu pas opduikt. Dit heeft al altijd bestaan. En voor elk probleem bestaat een oplossing.
Waarschijnlijk heeft Thai Airways een of meerdere vluchtdagen (zomerschema) laten vervallen waardoor ze dit vluchtdata hebben aangepast. Dit zal voornamelijk als oorzaak hebben dat de vliegtuigen op die dag(en) niet voldoende vol zitten of gaan zitten. Helaas doet dit fenomeen zich sinds corona bij heel veel luchtvaartmaatschappijen voor en is het niet uniek voor TA.
Twee maanden geleden is onze terugvlucht vanuit Bangkok naar Brussel (oorspronkelijk begin september 2022) ook geannuleerd geworden (vluchtdag geschrapt) en bijna 5 dagen vervroegd. Op 3 weken vakantie was dat dus een behoorlijke inperking. Zelf toen maar een nieuw alternatief gezocht om toch op de oorspronkelijke dag naar Brussel te kunnen terugvliegen, echter wel dit keer via een korte stop-over in München (1 uur). Dat had ik er wel voor over in plaats van 5 dagen korter vakantie. Dit alternatief naar TA-Brussel ge-emailed en binnen 1 week werd mijn vlucht kosteloos her-omgeboekt naar mijn eigen voorkeur via München. Dit terwijl deze combi-vlucht met Lufthansa een stuk was op dat moment (wij zijn met 4 personen). Dus zou zeggen: probeer het gewoon! Helaas is het inderdaad wel “vervelend” dat dit niet telefonisch te regelen is (of je moet met het TA-servicecenter in Bangkok gaan bellen, maar dat wordt erg kostbaar).
Als je een dag vroeger moet gaan vind ik niet zo erg
Je boekt gewoon een dag extra in bkk en daarna kun je alles het zelfde doen dus geen afgelaste tussen vlucht
Geniet van het leven l
Frappant dat er hier zoveel reizigers zijn die begrip op kunnen brengen voor de vliegtuigmaatschappijen en dus het probleem proberen te verschuiven naar de reiziger.
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld.
Al die vliegtuigmaatschappijen weten wat de problemen zijn, die gedurende de plandemie zijn ontstaan.
Daar stel je de SERVICE op in, voor de klant.
Het kan niet zo zijn dat er eenzijdig even verwacht word van deze klant, begrip te hebben voor de wijzigingen.
Waar is in deze het respect en het begrip voor de klant, die wil genieten van zijn reis en vakantie en niet op het allerlaatste moment voor extra kosten en of wijzigingen komt te staan.
Men kan overal over gaan klagen, los van gelijk of ongelijk (service of geen service), maar iedereen weet dat er momenteel nog onzekerheden zijn in de luchtvaartsector. Maar vast ook in andere sectoren. En dit brengt enig risico en onzekerheid met zich mee. Kwestie van accepteren en erop vertrouwen dat alles toch goed komt met de geplande vakantie. En anders nog een jaartje “de kat uit de boom kijken”…. Je kunt er een hele heisa over gaan maken, maar het is wat het is. Als Thailand straks zou besluiten om ineens weer alle covid-maatregelen (zoals verplichte quarantaine) te gaan uitvoeren, ga je dan ook klagen richting de Thaise overheid ?? Men weet in welke tijden we leven op dit moment!