Beste lezers,

Zoals zoveel anderen in Thailand heb ik problemen met een weigerachtige ziekteverzekering. Ik hoorde echter in de geruchtenmolen dat er een ombudsman is waar je deze problemen kan voorleggen.

Ik had een telefoonnummer gekregen in Chonburi, maar dat bleek een verkeerd nummer te zijn.

Mijn vraag: Is er een ombudsman hiervoor? In Chonburi? En weet iemand de eventuele contactgegevens.

Dank u voor de medewerking.

Groet,

Manu

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

4 reacties op “Is er een ombudsman in Thailand voor problemen met de ziekteverzekering?”

  1. Cornelis zegt op

    Zie http://ombstudies.ombudsman.go.th/download/resources/thai_ombudsman_at_a_glane.pdf

  2. Bacchus zegt op

    Er is een Consumers Protection Act waarin de rechten van de consumenten wordt geborgd. Je kunt klachten indienen bij de Office of the Consumers Protection Board (OCPB). In de meeste gemeentehuizen zit een bureau van het OCPB. Je kunt nuttige informatie vinden op deze site: https://www.siam-legal.com/litigation/consumer-protection-thailand.php .

  3. Frans Middelkoop zegt op

    U kunt misschien beter eerst bij de Thai Insurance Regulator uw verhaal doen.

    https://www.fsa.go.jp/en/glopac/assets/participants/current3/19th_thailand.pdf

    https://www.oic.or.th/en

  4. Herman zegt op

    Beste Manu, ook Thailand kent het instituut Ombudsman. Dit instituut is een Hoog College van Staat, waarvan oprichting en doelstelling in de Grondwet omschreven staat. https://www.ombudsman.go.th/new/en/
    Zo goed als elk (democratisch) land kent een dergelijk instituut. Wat jij bedoelt zal zijn een ombudsman als bemiddelaar in diverse kwesties, zoals in jouw geval inzake jouw ziektekostenverzekering. Die zul je toch echt moeten zoeken bij betreffende maatschappij. Op z’n minst dient er een klachtenprocedure/-regeling voorhanden te zijn. Zonder te zeggen om welke maatschappij het gaat, is moeilijk meer info te geven. Pas nadat je bij jouw eigen maatschappij geen of onvoldoende antwoord krijgt, is een ombudsman/bemiddelaar in te schakelen. Misschien kun je beginnen met ons een betere omschrijving te geven van wat je precies zoekt. Welke verzekeringsmaatschappij betreft het, wat wordt er geweigerd, wat heb je gehoord in welk geruchtencircuit, welk telefoonnummer heb je in handen gespeeld gekregen, hoezo Chonburi, wat verwacht je dat een dergelijk functionaris voor jou kan doen, etc.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website