Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Kees: Dat is heel erg fijn, Koos. Er zijn natuurlijk betrouwbare tussenpersonen die alles goed afhandelen. Maar tijdens de corona bleken
- Fred: Beste Alain. Leuk om al gelijk response te krijgen op een artikel op Thailandblog. Je speelt nu met een halve set waar niks
- Henk: Thai mensen kennen niet de uitspraak: ‘de tering naar de nering zetten”. Nering hebben Thai gemiddeld genomen weinig.
- koos: ik boek ook altijd bij een reisburo in Udon thani. makelijk en ik weet zeker dat de binnenlandse vlucht gelinkt is. 2x gehad dat
- Erik Kuijpers: HenryN, ik heb een 91 voor me van taxyear 2022, gehad van een lezer, en daar staat het in vak 13. Okay, misschien naar keuze? Als
- Andre: Ik heb nog iets veel straffers meegemaakt. Een aantal jaren geleden, aan de achteringang van de floating market in Pattaya. Dat
- Emiel: Ik ben er zeker van dat er onder de Thai heel wat meer ‘big-spenders’ rondlopen dan onder de Farang. De verhalen ov
- Emiel: Och Geert, moet ik je nu feliciteren omdat je er trots op bent zelfs nóg minder te betalen dan de gemiddelde Thai? Echt iets om f
- Ger-Korat: Dan nog tot 20 jaar wachten tot dat de duiven zijn uitgestorven, erg lang. Maar ja dat uitsterven zit er ook niet in want zodra j
- henryN: aanvulling op mijn reactie: bij het webadres moet tussen ” english en form” een streepje staan ( underscore) die nu
- henryN: Geachte heer Kuypers: Ik ben ff mijn archief ingedoken en heb een art. gevonden van Lammert de Haan nl Belangrijke besparing op d
- Roelof: Ook meegemaakt met mijn Thaise ID, mijn vrouw zei bekijk het maar, en we zijn weer weggegaan.
- Peter: Geert, Een beetje serieus blijven hoor, nu vertel je toch echt wel onzin. Nu vind je dit opeens geen discriminatie maar je l
- Roger: Wat een onzinnige reactie. Ben je nu verplicht om financieel bij te dragen of niet? Ik weet het nog steeds niet. Er wordt altij
- Wim de Visser: Heb je hier iets aan? Het is wel een oude uit 2008!! https://www.rd.go.th/fileadmin/download/english_form/frm_pnd9151_100352.p
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Koh Adang
- Koh Chang
- Koh Hong
- Koh Jum
- Koh Khao Yai
- Koh Kood
- Koh Landing
- Koh Lanta
- Koh Larn
- Koh Libong
- Koh Lipe
- Koh Madsum
- Koh Mor
- Koh Phangan
- Koh Phayam
- Koh Phi Phi
- Koh Phra Thong
- Koh Racha Noi
- Koh Samae San
- Koh Samet
- Koh Samui
- Koh Si Chang
- Koh Talu
- Koh Tao
- Koh Tarutao
- Koh Tup
- Koh Yao Noi
- Kok Mak
- Phuket
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Geld overmaken
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verhuizingen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Is er een ombudsman in Thailand voor problemen met de ziekteverzekering?
Beste lezers,
Zoals zoveel anderen in Thailand heb ik problemen met een weigerachtige ziekteverzekering. Ik hoorde echter in de geruchtenmolen dat er een ombudsman is waar je deze problemen kan voorleggen.
Ik had een telefoonnummer gekregen in Chonburi, maar dat bleek een verkeerd nummer te zijn.
Mijn vraag: Is er een ombudsman hiervoor? In Chonburi? En weet iemand de eventuele contactgegevens.
Dank u voor de medewerking.
Groet,
Manu
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
- Ingezonden Bericht
Lees hier de laatste artikelen
Oudere postings van deze blogger
- Lezersinzending17 december 2024Te koop van een lezer: twee unieke percelen bouwgrond (Don Sae-Phimai-)
- Golf17 december 2024Golfclub fitting (lezersinzending)
- Visumvraag17 december 2024Thailand Visa vraag Nr 225/24: TM86 formulier bij omzetten van Tourist naar Non-immigrant O
- Visumvraag17 december 2024Thailand Visa vraag Nr 224/24: Kan ik meerdere malen per jaar naar Thailand op Visa exemption?
Zie http://ombstudies.ombudsman.go.th/download/resources/thai_ombudsman_at_a_glane.pdf
Er is een Consumers Protection Act waarin de rechten van de consumenten wordt geborgd. Je kunt klachten indienen bij de Office of the Consumers Protection Board (OCPB). In de meeste gemeentehuizen zit een bureau van het OCPB. Je kunt nuttige informatie vinden op deze site: https://www.siam-legal.com/litigation/consumer-protection-thailand.php .
U kunt misschien beter eerst bij de Thai Insurance Regulator uw verhaal doen.
https://www.fsa.go.jp/en/glopac/assets/participants/current3/19th_thailand.pdf
https://www.oic.or.th/en
Beste Manu, ook Thailand kent het instituut Ombudsman. Dit instituut is een Hoog College van Staat, waarvan oprichting en doelstelling in de Grondwet omschreven staat. https://www.ombudsman.go.th/new/en/
Zo goed als elk (democratisch) land kent een dergelijk instituut. Wat jij bedoelt zal zijn een ombudsman als bemiddelaar in diverse kwesties, zoals in jouw geval inzake jouw ziektekostenverzekering. Die zul je toch echt moeten zoeken bij betreffende maatschappij. Op z’n minst dient er een klachtenprocedure/-regeling voorhanden te zijn. Zonder te zeggen om welke maatschappij het gaat, is moeilijk meer info te geven. Pas nadat je bij jouw eigen maatschappij geen of onvoldoende antwoord krijgt, is een ombudsman/bemiddelaar in te schakelen. Misschien kun je beginnen met ons een betere omschrijving te geven van wat je precies zoekt. Welke verzekeringsmaatschappij betreft het, wat wordt er geweigerd, wat heb je gehoord in welk geruchtencircuit, welk telefoonnummer heb je in handen gespeeld gekregen, hoezo Chonburi, wat verwacht je dat een dergelijk functionaris voor jou kan doen, etc.