Inlogcode van Wise via de telefoon in Thailand?
Beste lezers,
Ik gebruik nu ook al weer een tijdje Wise om geld over te boeken naar familie en mijn eigen rekening. Mijn eigen rekening voornamelijk om de rekening ‘wakker’ te houden. Maar wanneer ik inlog bij Wise stuurt deze een code naar mijn telefoon die ik moet intikken.
Hoe gaat dat nu straks wanneer ik wil inloggen wanneer ik in Thailand ben? De code wordt naar mijn telefoon met NL tel.nr. gezonden. Wanneer ik in Thailand ben, gaat deze uit en heb ik de Thaise simkaart aanstaan.
Groet,
Henk
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Immigratie infobrief22 november 2024TB Immigration Infobrief Nr 056/24: Airport Don Muang – Binnenkomst op Visa exemption
- Belasting Nederland22 november 2024Thailand belasting vraag: Wanneer moet ik een TIN -nummer aanvragen?
- Lezersvraag22 november 2024Developer gezocht voor een mobiele applicatie
- Lezersvraag22 november 2024Wat kost een elektrisch doorvoerapparaat in Thailand?
ik log bij Wise op mijn Thaise telefoon in met een vingerafdruk.
Henk,
Ik neem even aan dat je een smartphone hebt waarin één SIM-kaartje kan (ook geen e-SIM).
In ‘Instellingen’ zet je ‘Roaming’ voor de SIM uit als je dat niet al gedaan had.
Voordat je geld overmaakt haal je de Thaise SIM eruit en doe je de NLse SIM erin. Je kunt dan SMSjes gratis ontvangen op je NLse nummer.
Nadat het geld is overgemaakt wissel je de SIMs weer om.
Roaming uit laten staan.
Wat nog iets simpeler is, is om ook een (hele) oude smartphone die SMSjes kan ontvangen te kopen/mee te nemen en daarin de NLse SIM te doen zolang je in Thailand bent.
Ook bij dit toestel ‘Roaming’ uitzetten en geen oproepen beantwoorden, want dat kost je klauwen met geld.
Ik log bij wise op dezelfde manier als jij aangeeft. Inloggen, code ontvangen op telefoon . Dit gebeurt op mijn thaise telefoon. Daar is dus niets mis mee. jij hebt , neem ik aan, in het systeem van wise je nederlandse telefoonnummer oopgegeven. Ik neem aan dat je in je accountgegevens dit kunt veranderen!
Als je mobiele data uitzet kan je je Nederlandse telefoon gewoon aanzetten als je een
sms wilt ontvangen.
Kost niets.
Dan zet u toch even uw Nederlandse sim aan?
Anders telefoontje met ruimte voor 2 simkaarten aanschaffen (NL+TH sim kaart)
ik heb een Nederlandse E sim in mijn telefoon ( neemt geen plek in) en mijn Thaise simkaartje gaat waar vroeger mijn NL kaartje inging. Werkt perfect en heb nu 2 nummers en maar 1 simkaart in mijn telefoon. Je kan gratis een E sim krijgen via je provider, bij mij de KPN. Alles wordt digitaal online geregeld en is heel simpel.
Hoop dat U hier wat aan hebt..
Ik log bij Wise ook in via de fingerprint methode, maar dit kun je zelf instellen, je kan ook kiezen voor een “ontgrendel patroon” of via een pincode intoetsen om in te loggen !
Succes !
Neem jouw NL-smartphone met NL-simcard mee naar TH en zet die aan als je een Wise-overboeking gaat doen. Koop in TH een goedkoper toestel, en plaats in deze de TH-simcard. Had je zelf ook kunnen bedenken.
Wanneer ik geld overmaak naar Thailand (waar ik woon) dan moet ik mijn log-in op de laptop bevestigen op mijn iPhone. Bij het openen van de WISE-App verschijnt een melding “it is me” welke ik dien te bevestigen door hierop te drukken. Geen code o.i.d. dus.
Dan wijzig je dus je telf.nr. bij Wise in het Thaise telf.nr.
Dan heb je tweestapsverificatie aanstaan. Je kan dat uitzetten. En dan later weer aanzetten met je Thaise nummer
Je zou een telefoon kunnen nemen met 2 sim kaarten, 1 voor nl en 1 voor thai.
Je kan okk in wise aangeven dat je per email berichten krijgt. Of dat helpt weet ik niet zeker
Gr hans
Zet je Nederlands nummer dan even aan als je Wise gebruikt.
Het is toch niet dat je dagelijks en voortdurend met Wise bezig bent of wel?
Ik log bij Wise in met mijn vingerafdruk, die vingerafdruk gebruik ik ook bij het geld overmaken naar Wise vanaf mijn bankrekening. Gaat allemaal supersnel en geeft verder geen gedoe.
Ja, als je een wat nieuwere telefoon hebt, kan het ook met gezichtsherkenning, dat gaat ook supersnel.
Hij heeft het toch over inloggen via de website van Wise via een laptop.
Dan krijg je een vraag op je smarthphone of jij het wel bent.
Dan moet je bevestigen met ok of door een nr in te voegen wat je ook verkiest.
Dat is de tweestapsverificatie.
Daarvoor moet je wel een nr hebben waar je dat kan ontvangen.
Misschien zijn bepaalde toepassingen op zijn smarthphone ook niet mogelijk en eigenlijk is elke andere methode die je zelf toepast niet relevant voor hem want dat is zijn vraag niet.
Inloggen op Wise met fingerprint zou ik ook met mijn laptop of smartbook kunnen doen. Ik vind het alleen handiger om dat met mijn smartphone te doen.
Ik kan dat niet met mijn laptop omdat die geen fingerprint herkenning heeft.
En zo zie je maar dat de vraag niet is wat jij wel allemaal kan, maar wat zijn mogelijkheden zijn.
Anders uitgelegd.
Als iemand vraagt welke bussen van A naar B rijden heeft die er niks aan als iemand antwoord dat hij met de auto gaat.
Je kan een ander telefoonnummer instellen voor SMS. Kies linksonder voor ‘Home’. Klik linksboven op het account rondje. Druk op ‘Privacy & Security’. Druk op ‘2-step login’. Ik neem tenminste aan dat die aan staat, want anders krijg je geen SMS’en. In dit scherm kan je een ander telefoonnummer invullen. Dat moet dan nog wel gevalideerd, ik meen via een e-mail. Succes!