Beste lezers,

Ik heb direct via een Yahoo adres contact gezocht met een hotel in Bangkok. Werd daar door een zeer vriendelijke Bob geholpen. Ik heb de dagen doorgegeven dat ik graag wilde komen en er was nog ruimte die periode. Ter bevestiging had deze heer wel een kopie van mijn paspoort nodig en mijn creditcard gegevens.

Nergens is onze correspondentie gesproken over annuleringsvoorwaarden of iets dergelijks.

Ik heb door omstandigheden dat hotel moeten annuleren maar tot mijn verbazing wordt nou het hele bedrag afgeschreven van mijn credit card. Email contact gezocht met dat hotel en kreeg daar te horen dat mijn boeking Non Ammendable was en non Refundable, Hier is nooit over gesproken. Ik heb dus ook nooit een deposit gedaan!

Dhr heeft mijn CVC Code natuurlijk niet en mijn pincode niet.

Wie kan mij helpen om te vertellen wat ik het beste in deze situatie kan doen. Voor alle duidelijkheid er is niets getekend of iets dergelijks; alleen contact via de email.

Bedankt alvast voor jullie tips en hulp.

Marcel

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

38 reacties op “Lezersvraag: Hotelboeking in Bangkok geannuleerd, maar wel afgeschreven van mijn creditcard”

  1. Cornelis zegt op

    Volgens mij moet je hierover contact opnemen met je creditcard-maatschappij om het bedrag te laten terugboeken.

  2. Davis zegt op

    Marcel, zoiets mag je nooit meer doen. Je creditcardgegevens zenden naar een Yahoo adres en er dan nog een kopie van je ID bij geven… Dat is pap in de mond geven van een ongewenste tafelschooier. De creditcard maatschappij zal je hetzelfde antwoord geven, anders geformuleerd. Het zal moeilijk zijn om dat geld te recupereren. Beschouw het verloren bedrag als leergeld. En dan ben je er nog goedkoop van af gekomen. Besef je wel dat Bob van het hotel nog 100 keer geld kan afboeken met je creditcard, als dat al 1 keer gelukt is?

    • erik zegt op

      direkt met je creditcard contacten en een betwiste betaling aanvragen en dan krijg je jouw betaling zeker retour,in ieder geval als je dus een Visa card of Mastercard hebt

  3. Mr Bojangles zegt op

    hmm, beetje merkwaardig dat je er zomaar vanuit gaat dat je een bestelling kunt annuleren.
    wat mij betreft is : verkocht is verkocht.

    “er was nog ruimte” zou bijv best wel eens kunnen betekenen dat ze best vaak geboekt worden en door je annulering verwachten geen nieuwe boeking meer te kunnen doen. En dan door de annulering dus schade hebben. Ook zonder dit, blijf ik van mening dat je niet zomaar iets wat je besteld hebt, weer kunt afbestellen.
    Dat men hier te lande daar regelmatig regels voor heeft omdat dat vrij vaak voorkomt, wil niet zeggen dat dat in andere landen ook zo is.

    • LOUISE zegt op

      @,

      Dan wil het nog niet zeggen dat het hele bedrag afgeschreven kan worden.

      LOUISE

  4. LOUISE zegt op

    Morgen Marcel,

    Domme vraag.
    Wat is cvc code??

    Ik heb me net een breuk gezocht naar een mail-adres van de VISA, waarin je je geld terug kan vragen.
    Niet te vinden, dus die moet ik ook weer opvragen, want wil dit wel bijdehand hebben.
    Iets met BACK…
    Ik heb nl. dit een keer meegemaakt met Amerika en is prima afgelopen.

    Maar als dat hotel niet jouw 3 cijfertjes van de achterkant heeft, dan zou het naar mijn mening onmogelijk zijn om geld van jouw rekening af te halen.

    Ga hier wel heel erg snel achteraan en bel je credit-card maarschappij.

    Succes

    LOUISE

    • RonnyLatPhrao zegt op

      Louise

      CVC – card verification code (CVC)

      Hier lees je er alles over

      http://en.wikipedia.org/wiki/Card_security_code

    • Cornelis zegt op

      Louise, hier vind je wat je bij VISA moet doen als je het met een afschrijving niet eens bent:
      https://www.icscards.nl/ics/faq/overboeken-betalen/hoe-kan-ik-een-betaling-betwisten-241

    • Victor Kwakman zegt op

      Volgens mij is het een kwestie van 999 x proberen. Ik weet niet of er een beveiliging zit op het aantal keren dat je een CVC foutief kunt invoeren. Reden genoeg om de kaart z.s.m. te laten blokkeren is mijn idee.

  5. Christina zegt op

    Welk hotel had je geboekt? Erg dom een kopie van paspoort mailen en creditkaart. Neem direct contact op met het hotel niet via mail en vraag naar de manager. Meestal betaal je een nacht als je niet komt opdagen laat dit een les zijn en boek via een goede internet site bijvoorbeeld Agoda en let erop hoe je boekt er zit prijs verschil tussen als je eventueel wilt annuleren. Hou op ons de hoogte dit verhaal wil ik graag volgen.

  6. Victor Kwakman zegt op

    Mijn advies is dat je contact opneemt met je creditcard maatschappij en hen meteen meldt dat je creditcard gegevens + je ID op straat liggen. Laat je credit card blokkeren en vraag een nieuwe aan!
    Ik sluit mij graag aan bij alle eerdere adviezen om NOOIT en tenimmer je gegevens te verzenden naar een emaiadres van yahoo, gmail, outlook, hotmail etc etc etc.

    Wees voorzichtig!!!

  7. inge van der wijk zegt op

    Hoi,
    Ik ben bang dat je niets kunt doen; je kunt je Nederlandse bank nog vragen
    hoe dit aan te pakken.
    Ik zou een volgende keer het hotel pas betalen bij aankomst; doe ik ook en
    het bevalt mij prima.
    Succes. Inge

  8. ron bergkotte zegt op

    Louise, wat is cvc code ? dat zijn die drie cijfertjes van de achterkant war je het over hebt. Overigens zijn die niet persé nodig bij een transactie. Ron.

  9. Max zegt op

    Vraag altijd naar de annulerings / cancellation voorwaarden afhankelijk van de tijd voor aankomst kan / zal er een bepaald bedrag betaald moeten worden in geval van no-show mogelijk het gehele bedrag.

    Als je bij Agoda of Booking.com boekt krijg je altijd de ( hotel ) cancellation agreements dit verschilt van hotel tot hotel.

  10. Gerard zegt op

    In plaats van direct even je creditcard maatschappij bellen. Wat ik nooit begrijp is dat mensen hier altijd naar de bekende weg moeten vragen terwijl de creditcard maatschappij je direct het antwoord kunnen geven. Kortom we weten wel hoe de creditcard te gebruiken maar als er een probleem is weten we het opeens niet. Absurd! Waarom weet ik het wel? Gewoon je huiswerk doen wat en hoe te doen bij misbruik, verlies en/of diefstal. Zal wel weer helpen. Bellen dat je het bedrag terug wilt laten storten en de afzender laten blokkeren voor evt. toekomstige afboekingen. Je krijgt het gewoon terug want de beste man heeft geen cvc code en geen boekingsslip met handtekening. Succes.

    • Frank zegt op

      Inderdaad, dat is wat ik ook zou doen: bellen met de uitgever van de credit card. Ik heb in het verleden ook al wel eens zulke akkefietjes voorgehad: telkens in mijn voordeel beslecht. Blijkbaar rekenen sommigen op de immobiliteit van de gedupeerde en zullen hun praktijken dus soms lukken.

  11. Evelyn zegt op

    Belangrijk als je een hotel boekt is het refundable of non refundable.
    Is het non refundable dan kun je het niet annuleren.
    Zelfs al heb je geen deposit gedaan vaak staat er bij op welke datum het hele bedrag wordt verrekend.
    Je hebt bij iedere hotel hun eigen regels sommige kun je minimaal 24 uur van te voren annuleren, zonder een boete te betalen, sommige meerdere dagen van te voren.
    Voorts hebben ze allemaal op hun website hun regels, zoek dit even op.
    Non refundable tarieven zijn aantrekkelijker, omdat ze goedkoper zijn, maar je zit eraan vast.
    Als je de manager spreekt kun je erbij vermelden dat je dit op tripadvisor zult plaatsen, maar doe dit alleen als je in je recht sta, er is erg veel respekt voor tripadvisor ondat iedere slechte review je ranking verlaagt.
    In enkele gevallen b.v. Om medische redenen kun je je verzekering aanspreken.

    Bel meteen je creditcardmaatschappij en leg je situatie uit in sommige gevallen kunnen ze je helpen.
    En in de toekomst nooit kopie van je id of paspoort opsturen.
    Succes hiermee

    • patrick zegt op

      dit is de enige correcte uitleg. Je hebt bovendien je boeking bevestigd door je credit card nummer door te geven, zelfs als het zonder cvc is. Zelfs een copie van je paspoort was niet nodig. Je mail met je creditcard nummer is voldoende bewijs voor de hotelier. Je hoeft je kaart niet te laten blokkeren en een nieuwe aan te vragen. De hotelier zal hier geen misbruik van maken. Maar als je je daardoor beter voelt, staat ook niemand jou in de weg. De hotelier heeft naar mijn oordeel correct gehandeld. Waarschijnlijk heb je inderdaad een goedkope aanbieding gehad en daar staat meestal een niet-terugbetaal clausule tegenover. Maar ja, wie leest nu de kleine lettertjes op een website van een hotel? Je kunt te rade gaan bij de creditcard maatschappij, maar volgens mij zullen die niet tussen komen als de non-refundable voorzien is in de verkoopsvoorwaarden. Je kunt proberen door te dreigen via tripadvisor, maar de hotelier kan ook via hetzelfde kanaal reageren en de puntjes op de “i” zetten. Maar goed, een nee heb je, een ja kun je misschien alsnog krijgen. Ter info : ik werk op de klachtenbemiddeling van een grote bank. Ik wens je veel succes toe.

  12. Jan zegt op

    Ik lees de naam Agoda….
    Daar heb ik wat ervaring mee en niet bepaald positief. Altijd vooraf betalen en de hotels die ik boekte via Agoda vielen zo vaak zo tegen. De laatste keer was dat Bayview Hotel Malacca..
    Boek via Booking.com. Dan hoef je nooit van tevoren te betalen. En als het hotel dan tegenvalt (paar keer gebeurd) dan is het gemakkelijk om zonder kosten naar een beter hotel te gaan (zoeken).

    • Mr Bojangles zegt op

      Ik heb 1x via Agoda geboekt. Inderdaad vooraf betaald. En bij aankomst in het hotel (Paradise Resort, Buriram) was de boeking niet bekend. Ik kreeg ook een veel mindere kamer dan geboekt was. Wel was het personeel erg vriendelijk en hoefde ik nog niet te betalen dat zouden ze later uitzoeken. Wat overigens gelukt is. Of de oorzaak bij Agoda of bij het hotel lag, weet ik uiteraard niet.

      nog even gechecked, mijn reservering meldde ook: “Please note: Due to the Booking Conditions
      agreed to when this booking was made, no refund is available.”

      Gezien eerdere problemen met boeken bij Expedia voor India had ik ook hier al wel problemen verwacht, maar ik vond het al met al wel meevallen. De informatie op Agoda en het makkelijk kunnen boeken vind ik wel prettig.

    • Christina zegt op

      De hotel die we via Agoda boeken kennen we dus valt het niet tegen.
      We kijken eerst bij Agoda en dan bij hotel site zelf dat geeft soms verrassende elementen.
      Laatst in Bangkok Montien daar komen we al heel lang mocht met de manager mee om op de website te laten zien wat ze aanboden maar aan de balie moesten betalen. Probleem opgelost een manager in verwarring achtergelaten. Zelf laatst in Las Vegas mijn gelijk gekregen maar blijf beleefd.

  13. Kees zegt op

    Bij zoeken ” betwiste transacties” invullen. Dan wordt duidelijk hoe te handelen. Min is onduidelijk hoe men rekeningen kzn afschrijven zonder de CVC code op te geven. Dat kan toch onmogelijk zo simpel zijn. Of ben ik nou te naief? I

    • Davis zegt op

      CVC code is niet altijd een vereiste voor online betalingen. En eveneens, met sommige Mastercard/Visa-pasjes betaal je in een shop zelfs zonder pin-code.

  14. Marcel zegt op

    Bedankt voor jullie reacties allemaal; maar even twee dingetjes:

    1. Het Yahoo adres was van de website van het hotel. Dus daarom vertrouwde ik dit toe. Er is NOOIT over annulering of voorwaarden gesproken. Heb ook niets getekend of ergens toestemming voor gegeven.

    2. Pas na het annuleren krijg ik zogenaamde verstuurde e-mails die ik nooit eerder heb gehad met zijn zogenaamde reply waarin plotseling voorwaarden staan. Ik heb de originele e-mails en de e-mails die hij retour stuurde. Op zijn website is ook niets te zien van eventueel non refundable.

    Ben dus ook nooit op een secure website geweest en heb eventueel dingen doorgegeven

    Ondertussen VISA gebeld en een betwiste transactie gestart. Ik houd jullie op de hoogte.

    • colorwings zegt op

      Hallo Marcel,

      ik vraag me alleen nog af wanneer je geannuleerd hebt, ruim voor aankomstdatum, vlak voor aankomstdatum, tijdens gepland verblijf, of na gepland verblijf?

    • top martin zegt op

      De firma Yahoo is geheel niet verantwoordelijk voor de inhoud van de hotel site. Yahoo geeft ook geen zekerheid voor de juiste inhoud of zelfs veiligheid van de hotel site. Daar haal je 2 dingen door mekaar. Ik ga er van uit dat jij helemaal niet kunt weten (of zien) welke provider dat hotel gebruikt. Indien Yahoo, dan stelt deze alleen server ruimte ter beschikking en is niet verantwoordelijk voor de inhoud zo lang deze niet tegen wetten en regels verstoot.
      Zo te lezen, is het eerste maal dat jij via Internet boekt ?. Om die reden ga ik er van uit, dat je een paar dingen over het hoofd gezien hebt ? Met vallen en opstaan leer je het snelste. En dat leren kun je het snelste door bv. een paar hotels pro forma in Nederland te bellen en te vragen hoe hun storneringskosten werken. Of door de, of jouw hotel site te lezen vooral bij de rubriek; . . Boekings voorwarden. . of zo iets dergelijks van gelijke strekking.
      Bij Airliners is het precies hetzelfde. Aan vluchtverandering dus ook storneren, kann een prijskaartje aan vast hangen, bv. bij Emirates € 300,-. Dat staat in hun . . boekings voorwaarden waarmee je automatisch mee akkoord gaat als je boekt. Ook dat staat meestal in de voorwaarden.

  15. willy zegt op

    Heb ooit eens een boeking gedaan bij LTUR(per telefoon) .Ze haalde 6x heb bedrag af .Tot ik op 2500 euro negatief stond en meer kon niet .Heel op het laatst had ik het gezien .Had plan geld in mijn vakantie land op te nemen met mastercard .Mijn kaart zou niets voor mij gegeven hebben .Ik zou daar mooi gestaan hebben .

  16. Henny zegt op

    Ook via Booking.com moet je soms je creditcardgegevens vermelden, dit verschilt per hotel. Eénmaal is het mij overkomen dat onterecht 600 euro is afgeschreven door een hotel. Na heel veel gesteggel met de creditcardmaatschappij heb ik toen van Booking.com uit coulance het bedrag teruggestort gekregen. Maar dit heeft bij elkaar wel een half jaar geduurd. Zelfs via gerenommeerde bedrijven als Agoda en Booking.com kan het soms fout gaan. Als je geen risico wilt lopen moet je dus altijd een hotel kiezen dat niet om je creditcardgegevens vraagt.

    • Christina zegt op

      Wij zijn alleen maar positief over Agoda afgelopen december was er geboekt voor een hotel in Las Vegas 23 nachten blijkt dat je de boeking in twee moet doen 14 en 9 je mag namelijk in Las Vegas niet meer als 14 nachten aaneen boeken. Agoda heeft telefonisch contact gezocht boeking ongedaan gemaakt opnieuw geboekt en kort daarna stond het teveel geboekte bedrag terug op onze rekening. Voor het ongemak kregen wij 25 dollar. Ze zullen het binnenkort aanpassen. Een tevreden Agoda klant. Kijk altijd even terug bij reserveringen van Agoda. Zelfs toen een hotel ons toezegde 3 nachten te annuleren ivm problemen stond het kort daarna terug op onze rekening.

    • Christina zegt op

      Dan kan je niet boeken meestal een nacht vooruit betalen.

  17. Max zegt op

    Herlaas moet je als guesthouse garanties ( deposit) vragen aangezien men op het laatste moment annuleerd of in het geheel niet op komt dagen en dan zit je met een geboekte maar lege kamer en verlies je inkomsten want het is niet zeker dat de kamer wederom verhuurd kan worden.

    Vele “gasten’ blijkenhier helemaal geen boodschap aan te hebben vinden iets wat een eurotje goedkoper is en laten je gewoon ‘stikken’ !

  18. rebell zegt op

    Dat nergens gesproken wordt over annuleringkosten betekend niet dat deze niet bestaan. Ook vreemd dat in jouw verhaal nergens staat dat je bij de boeking er extra na gevraagd hebt. Als je even de moeite doet en in verschillende Hotel providers kijkt, misschien ook bij jouw hotel, zul je zien dat de 90% van de hotels, jouw kosten in rekening brengen als je annuleerd. Hoeveel dat is ligt aan de annulering datum ten opzichte van de boekings datum. Op basis van gegevens die ze van jouw hebben gekregen kunnen ze de annuleer kosten claimen. Dat is een heel normale handeling in de hotel wereld en die maakt voor jouw geen uitzondering. Als je dan ook nog een promotion kamer geboekt hebt zijn deze meestal niet refundable. Dus hang je. Via een door lopende reisverzekering kun je dat opvangen.

    • Marcel zegt op

      Volgens mij reageer je op een ander topic of heb je mijn probleem niet goed gelezen.

      De annulering is 2 weken geleden gedaan. Ik werk niet in de hotelwereld dus hoe ik jou informatie maar moet weten is vreemd.

      Feit blijft dat nooit ergens over gesproken is en dat nooit ergens toestemming voor gegeven is.

      We hebben het hier niet over een deposit maar het volledige bedrag.

      Ik wacht mijn zogenoemde handtekening even af.

      • top martin zegt op

        Je hebt een boeking gedaan die je weer terug draait. Jouw geboekte kamer werd gereserveerd en daarmee heb je kosten veroorzaakt. Als je dan afzegd=annuleerd worden je kosten in rekening gesteld die afhankelijk zijn van het hotel en het tijdstip van storneren.
        Als je bv. Agoda of Trivago had geraadpleegd (wordt vaak hier genoemd) was je vertrouwd geweest met het hotel boeking systeem en vooral met stornerings kosten.
        Je had bij de boeking ook kunnen zeggen bv. dat je wel boekt maar ter plekke -pay by arrival-betaald. Dat is de zekere kant van de zaak, die echter bijna geen hotel in -foreigh country- aan neemd zoalang je daar geen vaste klant bent. Het werd al gezegd-zie boven- doorlopende reisverzekering was je redding geweest.

    • Khun Peter zegt op

      Een doorlopende reisverzekering heeft hier niets mee te maken en dekt de schade niet. Je bedoelt waarschijnlijk een annuleringsverzekering. Maar daarop is ook niet iedere vorm van annulering gedekt.

      • top martin zegt op

        Beste Peter. Ik heb even de polis er bij genomen (cloud info) en lees, dat bij mij annulering kosten verzekerd zijn (hoger geweld) in mijn doorlopende all round reis verzekering op jaar basis. Je moet dan ook wel de juiste verzekering afsluiten die je 200% verzekerd. In mijn geval bij de ADAC. Dat betekend, dat als ik voor de lol een ander hotel neem, dit natuurlijk niet verzekerd is, lijkt me ook logisch. Nederlandse verzekeringen bieden dit misschien niet aan ? Zou best kunnen. We zijn Europeer en kunnen dien ten gevolge overal polissen afsluiten in Europa. Kwestie van even om je heen kijken en je informeren. Andere landen zijn daar verder als het kikkerlandje ?. Zou best kunnen.

  19. Cor zegt op

    https://www.pubcontent.icscards.nl/ICS-VISA/content/pdf/formulieren/verklaringbetwistetransactie.pdf

    Dit is de url van het formulier waarmee je een transactie kunt terugdraaien.

  20. Lex K. zegt op

    Als je een hotel boekt en met VISA betaalt kan je altijd kosteloos annuleren en een belletje naar VISA of ICS( de maatschappij die de administratie van VISA in Nederland verzorgt en je geld wordt zonder verder moeilijkheden terug geboekt, dat is het mooie van VISA, je betaalt er wel iets voor, maar krijgt er wel wat voor terug ook, dat annuleren geldt trouwens ook voor huurauto’s, bij gerenommeerde maatschappijen.
    Trouwens voor mensen die zich suf zoeken naar een email adres van de CC maatschappij, elke CC heeft tegenwoordig internet bankieren waar je, net als bij de “gewone” bank je gegevens kan inzien en direct contact kan op nemen, gewoon even aanvragen.

    Met vriendelijke groet,

    Lex K.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website