Lezersvraag: Hotel annuleren als het tegen valt?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
28 augustus 2016

Beste lezers,

Wij boeken regelmatig hotels in Thailand vis de bekende boekingssites. Soms via Agoda dan weer via Booking of Hotels.com. Je gaat dan af op de foto die op de betreffende website staat. Soms valt dat erg tegen als je dan daadwerkelijk in de hotelkamer komt, bijvoorbeeld omdat de boel uitgeleefd is.

Mijn vraag is kan je voor het inchecken de kamer bekijken en dan alsnog annuleren als je via een boekingswebsite boekt? Of moet je dan op de bonnefooi gaan en dan een hotelkamer bekijken?

Hoe doen jullie dat?

Groet,

Richard

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

13 reacties op “Lezersvraag: Hotel annuleren als het tegen valt?”

  1. Frank zegt op

    Goedendag, als je toch met regelmaat daarna toegaat, kun je ook alvast gaan kijken voor de volgende trip.
    Dan weet je precies wat je krijgt. Misschien heb je intussen al wat Thaise vrienden/kennissen opgebouwd. Ook hen kun je laten gaan kijken en foto’s laten maken. (zo deed ik dat vele jaren)
    Hoe het met annuleren zit op websites??? Sorry daar kan ik je niet bij helpen, maar denk dat je dat op die websites wel kunt nalezen en zeker kunt laten informeren.

    Succes en weer heel veel pleziet in het land van de Glimlach.

    • Hendrik S. zegt op

      Ook als je vrienden/kennissen laat kijken in het hotel, loop je het risico dat de hotelkamer er anders uit ziet.

      Als zij bv. kamernummer 22 tonen aan uw kennis, en u kamernummer 53 krijgt, kan het zo zijn dat kamernummer 22 netjes is, en kamernummer 53 niet.

      Toch is het inderdaad wel verstandig, zoals Frank zegt, om het hotel te laten checken, mits mogelijk.

      De lobby en buitenzijde(s) van een hotel kunnen soms al veel verklappen over de netheid van kamer.

      Mvg, Hendrik S.

  2. Ger zegt op

    Zelf kijk ik als eerste wat de beoordeling in cijfers is, bijvoorbeeld bij Bookings,com
    Vervolgens lees ik wat reacties die er bijhoren en dan heb ik bij elkaar een goed beeld van wat andere gasten vinden.
    Én hoe meer beoordelingen in de tijd hoe beter dat de beoordelingscijfers is.

  3. jacqueline zegt op

    Hallo
    Wij , 63 en 61 jaar gaan bijna altijd op de bonnefooi , behalve naar de kleine eilandjes waar het in het weekend druk is met Thai die er voor het weekend naar toe gaan , zoals b v Koh Samed .
    Wel zoeken we eerst op internet enkele guest houses of hotels op in dezelfde buurt/regio , gaan na aankomst met de taxi of songtauw naar het eerste hotel/guesthouse en vragen of we de kamer mogen zien , dat mag altijd ,valt die tegen is vuil of uitgeleefd , nemen we die niet en wandelen naar het volgende plek , terwijl we onderweg soms een leuk guesthouse zien die we niet op ons briefje hebben staan , en gaan daar ook even vragen .
    Durf je dat in het begin niet goed aan , boek dan een kamer voor 1 nacht ,als die tegen valt dan loop je terwijl je de plaats verkent of onderweg naar het strand bent , enige hotels/guesthouses binnen en vraag naar de prijs en of je hun kamer mag zien .( Hou er wel rekening mee dat je op tijd uitcheckt als je niet in de geboekte kamer wilt blijven. )
    Soms is het boeken bij agoda of booking.com goedkoper, omdat die een aanbieding hebben ,dan rechtstreeks in het hotel, alleen als je aan hun de kamer hebt betaald dan krijg je dat niet terug .
    Ga je aan het einde van het seizoen kun je op een kamer afbieden .
    Mvg Jacqueline v Z

  4. Frank zegt op

    nog een kleine aanvulling op mijn eerdere post. OP de websites staan vaak recensies die van waarde kunnen zijn. Let wel op het jaartal dat deze ingegeven zijn en waar de personen vandaan komen. Heb een keertje goede recensies gelezen van Hotel waarvan de personen allemaal uit irak/iran/pakistan/egypte kwamen. Dan weet je ook wat voor mede hotelgasten je kunt verwachten met hun gebruiken. (daar moet je van houden….). Hotels veranderen ook vaak van eigenaar net als de barren, dus 100% zekerheid is er natuurlijk nooit. Nogmaals succes

  5. Karel zegt op

    Ik ga elk jaar voor 2 maanden naar Pattaya en vermits ik liever hotel heb dan appartement bekijk ik ook de gebruikelijke websites. Ook in Thailand ga ik poolshoogte nemen als ik er ben.
    Vind ik een goed hotel met goede reviews van klanten dan ga ik naar trivago om te kijken wie dit hotel aan de goedkoopste prijs aanbiedt.
    Daarna stuur ik een mail naar dat hotel zelf (elk hotel heeft een Eigen website) en vraag de beste prijs voor 2 maanden.
    Nog NOOIT was een van de bekende bookingsites goedkoper dan de prijs die ze me aanbieden bij het hotel zelf. Sites als Bookig com etc…. geven ook geen maandprijzen doch alleen dagprijzen.
    Het eerste aanbod niet dadelijk accepteren want je kunt nog altijd afbieden. Een mail sturen kost niets en je zult ondervinden dat deze methode je veel geld bespaart.

  6. Kees zegt op

    Bij Booking.com geen probleem. Als het je niet aanstaat en de reden is goed, bijvoorbeeld stank, vies etc., wordt er door de receptie contact opgenomen met Booking.com, welke je dan zelf aan de telefoon krijgt.
    Zij geven dan akkoord en een eventuele betaling wordt terug gestort. Eventueel wordt er eerst nog een andere kamer of upgrade aangeboden. Als dit ook niet naar wens is, zie boven.

  7. Franky R. zegt op

    Ik boek altijd voor een dag of drie, want ik wil na de lange vliegreis gewoon kunnen uitrusten…mocht het bevallen dan verleng ik een verblijf, en anders op zoek naar een betere aanbod.

  8. Kris zegt op

    Als je uw reservatie de dag zelf wilt annuleren zal dit, volgens mij, aanzien worden als een “No Show”. D.w.z. dat je de eerste nacht moet betalen. Zo werken de meeste boekings kantoren/websites.
    MAAR soms heb je boekingen aan erg gunstige voorwaarden die niet kunnen geannuleerd worden! Dan kunnen ze je het volledige bedrag aanrekenen. Je kan dan nog wel onderhandelen. Is het conform de omschrijving, vuil, veel lawaai, …?

    Ik heb in Amsterdam ooit een hotel geboekt en terplaatse ingecheckt. Doch ik stond 2 minuten later weer aan de receptie om mijn beklag te doen over het piepkleine kamertje en heb niets moeten betalen.

  9. Hendrik S. zegt op

    Beste Richard,

    Om in te gaan op uw vraag of u het hotel van te voren (op dezelfde dag / voor inchecken) kunt bekijken heb ik wel een antwoord.

    Let met boeken op, of u kosteloos (*) mag annuleren op de dag van aankomst.

    Is dit het geval, dan kunt u bij het door uw geboekte hotel naar binnen stappen (laat de koffers lekker in de taxi liggen en geef de chauffeur 20 baht extra voor wachten of laat de meter doorlopen) waarna u aan de receptie vraagt of u een kamer mag bekijken (zelfde type als de door uw geboekte).

    Ziet deze kamer er naar uw verwachtingen uit, geef dan aan wie u bent en dat u heeft geboekt via ‘Naam boekingswebsite’ en vraag tegelijkertijd welke kamer voor uw was gereserveerd. (In de tijd dat de persoon de de kamer laat zien wacht op antwoord van de receptie, geeft u aan dat u gister in een hotel bent gekomen en flink geschrokken was van uw aangewezen kamer toen u deze kamer zag. Dan snappen ze ook uw motief achter uw handelen en krijgen ze geen argwaan en zal de service beter)

    Indien kamernummer onbekend, vraagt u om deze kamer, aangezien u die zojuist heeft bekeken.

    Indien zij een andere kamer doorgeven, bekijkt u die kamer.

    Is deze beter als de voorgaande? Neem dan deze.

    Was de vorige beter, geeft u dit aan en zult u in 10 van de 10 gevallen de vorige kamer krijgen.

    Was de kamer die u had geboekt, na ‘stiekem’ kijken niet wat u verwachtte?

    Dan stapt u simpelweg de taxi weer in en annuleert de door uw geboekte kamer.

    Nogmaals let goed op de annuleringsvoorwaarden en dat u dezelfde type kamer bekijkt als dat u heeft geboekt.

    Mvg Hendrik S.

    * Kosteloos annuleren in de vorm van u geld terug krijgen en niet in de vorm van kosteloos annuleren waarvoor uw voor annuleren geen geld hoeft te betalen maar wel het kamergeld kwijt bent.

  10. Nicole zegt op

    Wij hadden een poosje geleden bij doi Inthenon een kamer geboekt. Geen slecht hotel bleek bij aankomst, alleen bleek er op dat moment een groot jeugdfeest te zijn van Thaise studenten. Een paar honderd van die herriemakers. We hebben toen booking.com gebeld. Deze hebben met het hotel gebeld en we konden zonder kosten cancelen. Hebben dan zelf iets anders gezocht.

  11. Henny zegt op

    Als een hotel niet wil meewerken kan Booking.com ook niets doen. Ik heb het meegemaakt dat een hotel beweerde geen reservering te hebben, terwijl het geld al was afgeschreven. Na een half jaar mailwisseling heeft Booking.com “uit coulance” het geld teruggestort (€ 600,- voor 4 kamers). Verder gaat al jaren altijd alles goed via Booking.com. Goed de recente recensies checken, dan kom je niet voor verrassingen te staan. En altijd naar de boekingsvoorwaarden kijken, soms kun je bij goedkope aanbiedingen niet annuleren. Maar – nogmaals – als er problemen zijn verwijst Booking.com naar de kleine lettertjes, waarin staat dat zij niet verantwoordelijk zijn!
    Bij annulering bij Expedia bleek dit bedrijf kosten in te houden, ondanks dat met grote letters op hun site staat dat je gratis kunt annuleren.

  12. Francois zegt op

    Ik zoek wel via booking.com maar boek altijd rechtstreeks. Dat scheelt de verhuurder 15% provisie en die kan dat beter gebruiken dan booking.com. Voordeel is dan dat als het echt waardeloos is, je kan klagen waar dat het meeste effect heeft. Ik heb het pas één keer meegemaakt en kreeg zonder mankeren mijn geld terug.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website