Beste lezers,
Onze KLM-vlucht van Bangkok – Amsterdam is 4 dagen voor vertrek geannuleerd. We hebben een vervangende vlucht aangeboden gekregen, 2 dagen later dan de geboekte vlucht. Die hebben we geaccepteerd.
Wat ik kan vinden is dat we recht hebben op een vergoeding van € 600,- per ticket en dat je ook ‘aanvullende kosten’ kunt indienen.
We hebben uiteraard extra kosten: 2 dagen hotel, 2 dagen extra de auto moeten huren en uiteraard restaurantkosten. Wie heeft er ervaring mee of dit soort kosten vergoed worden naast die € 600,-?
Groet,
Henk
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Lezersinzending21 januari 2025Te koop van een lezer: Land in Chiang Mai midden in de natuur
- Visumvraag21 januari 2025Thailand Visa vraag Nr 007/25: Wat is het verschil tussen Visa on Arrival en Visa exemption?
- Leven in Thailand21 januari 2025Je maakt van alles mee in Thailand (253)
- Lezersoproep21 januari 2025Gezocht: Oppas voor ons huis in Hua Hin
Wij hebben dat een keer bij EVA gedaan na vertraging van 1 dag. Hotel was door EVA geregeld; wij kregen zonder problemen alle kosten vergoed van bv taxi naar hotel en maaltijden, naast de 600 pp vaste schadevergoeding. Er zijn ook bureaus die het voor je regelen, maar die vragen een flink percentage. Als zo duidelijk is dat je er recht op hebt kan je het beter zelf doen. Voor KLM is dat hier: https://www.klm.nl/claim
EVA is een niet EU-maatschappij en dan heb je bij vertraging geen recht op schadevergoeding voor verloren tijd zoals geregeld in EU Verordening 261/2004 maar wel recht op verzorging. Vlucht van Francois was dan ook een vlucht van Amsterdam en niet vanaf Bangkok want immers zoals geschreven dan geen recht op de schadevergoeding van 600 Euro want die geldt alleen bij vertrek vanuit de EU bij een niet-Europese vliegmaatschappij.
Was er bijvoorbeeld een check van het vliegtuig vanwege een fabricagefout zoals met recent de Boeing 737 dan krijg je ook geen schadevergoeding of als er
weersomstandigheden meespelen en nog wat meer oorzaken.
Hallo Henk,
Verleden jaar ook vertraging gehad met KLM moest ook een nacht extra blijven,
Je moet alles wat je extra doet dus hotel en auto en eten, overal een bonnetje van vragen want die moeten ze hebben bij de KLM anders betalen ze niks van je extra onkosten.
Je moet er wel wat moeite voor doen want gaat niet zo gemakkelijk vond ik bij de customer care van KLM
Succes ermee
Ik ben met mijn zoon in Bangkok. We zouden 16bjanuari samen terugreizen. Ik eas al op 23 nivember 2023 aangekomen en mijn zoon is nagereist met aankomst op 4 januari.
KLM liet ons weten dat de vlucht van 16/verstoord was en dat we zijn omgeboekt.naar de 17e.
Mijn zoon via Parijs en ik rechtstreeks.
Alle inspanningen om de vlucht van zoon te wijzigen waren vruchteloos. Het Service contact center reageert niet of pas dagen katet via WhatApp. Ook telefonisch was het een drama. KLM is een verschikkelijke maatschappij. De arrogantie van de macht.
http://www.airhelp.nl, heeft voor mij ooit 750 euro opgeleverd
Ooit vertraging van 24 uur gehad met EVA air, netjes naar hotel in de buurt gebracht (kon ook naar huis maar das ruim 2 uur en dan volgende avond weer terug dus geen optie). Toen ik na 5 maanden weer in Nederland was standaard brief van internet gehaald en 2 weken later 600 euri op de rekening. Je kon toen, misschien nu nog verhelen binnen 1 jaar.
Bonnetjes bewaren en declareren bij de reisverzekering is ook een optie.