Beste lezers,
Klopt het dat EVA AIR vanaf volgend jaar zomer 2019 een ander toestel gaat inzetten op de route Amsterdam-Bangkok?
Ze vliegen nu nog met de Boeing 777-300ER maar dat wordt mogelijk gewijzigd in de Boeing 787-900 Dreamliner waar geen Premium Economy (Elite) klasse aanwezig is.
Groet,
Rob
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Expats en pensionado24 november 2024In Memoriam: Colin de Jong
- Reistips24 november 2024Belangrijke regels voor het meenemen van gezondheidsproducten naar Thailand
- Steden24 november 2024Ban Krut, onontdekt in Thailand (video)
- Eilanden23 november 2024Koh Kood transformeert tot luxe ecotoerismebestemming
Toch wat vaker Thailandblog lezen: https://www.thailandblog.nl/vliegtickets/eva-air-vliegt-volgend-jaar-zomer-met-boeing-787-dreamliner-vanaf-amsterdam/
Bedankt Peter, had inderdaad al meerdere keren gegoogeld op Thailandblog maar kon jouw genoemde artikel niet meer terug vinden! Vandaar mijn nieuwe vraag.
Klopt. Voor de vaste EVA premium reizigers is dat heel vervelend. Misschien kunnen we met z’n allen een protestbericht sturen via de website. Maar ik verwacht daar weinig resultaat van: die planning is natuurlijk al enkele jaren aan de gang.
Protest al naar EVA gestuurd en gemeld dat ze mij als klant kwijt zijn en dat de KLM er een
klant bij heeft.
Denk niet dat ze daar wakker van liggen, maar het is inderdaad vervelend. Indien ik nu rechtstreeks zou willen zal ik verplicht zijn met de KLM te vliegen, maar dat wil ik dus niet. Dus op zoek naar goede andere alternatieven.
Ook bij de KLM heb je geen Premium Economy, dus daar draait je besluit niet om, denk ik?
Wij vinden het jammer dat zij dat gaan doen, ik denk wel dat het ten kosten gaat van een hoop klanten.
Wij namen al jaren lang een combinatie ticket , de Elite class heen en de Royal Laurel terug. Even afwachten wat zij doen, dan maar een andere vliegmaatschappij nemen als zij het doordrukken met de dreamliner!
Hallo ik ben will heb laats gevlogen met KLM naar Bangkok rechtstreeks de bediening vind ik ok maar het eten _5 terug ging ok dat ze eens een snoekje of pinnetje brengen exstra glaasje wijn of iets anders niet dus heel jammer ik zat niet lekker ik zou graag met Eva war vliegen die zijn beeter goed koper vluchten nu weet ik het niet meer gr will
Ik snap ook niet waarom Eva Air stopt met de elite class, elite class is altijd als eerste uitverkocht
Ook wij zijn vaste klant bij eva air.Jammer als ze op een ander toestel overgaan.Maar voor ons geen reden om met de KLM te vliegen.
Eva is prima hoor (jaren mee gevlogen)maar ik vlieg de laatse paar keer met klm en die doen niet onder voor eva, en de prijs is toch echt gunstiger bij klm.
Eten is goed bediening is goed dus waarom eva?
Ben het met je eens , niets op aan te merken bij KLM wat betreft eten en drinken. Voor een bescheiden meerprijs kun je op de heenreis zelfs voortreffelijk eten (wel van te voren bestellen!). Enige puntje is dat je bij EVA ruimer zit, behalve als je de pech hebt zo’n communicatiebox onder de stoel voor je aan te treffen. Dan valt het niet mee met 1,94.
Klopt Jasper,stoelen van eva zijn iets ruimer. Maar uiteindelijk ben je toch net zo gaar als bij eva of voorheen china. Of je moet buisiness vliegen maar dat word mij te gek kwa prijs.
Beste Mensen,
Wat een gezeur, maar kijk ook eens op de website van China Airlines, of China Southern Airlines bij beide is premium economy class te boeken. Ja vliegen vanaf Dusseldorf kan natuurlijk ook.
Verder allen fijne feestdagen en een Voorspoedig 2019.
Groet Antonius
Ook bij airlines gaat het om de profijt. Nadat China Airlines gestopt is met de verliesgevende vluchten vanaf Bangkok, ze vliegen nu rechtstreeks AMS-Taipei tegen beduidend hogere prijzen en alle toestellen vol! zijn ze ook bij EVA Air wakker geworden. De elite class werd voornamelijk geboekt door de Nederlanders en vraagt veel meer ruimte dan Economy class. Het is veel aantrekkelijker om meer stoelen in de Economy te hebben tegen hogere ticket prijzen. Het zou mij ook niet verwonderen als EVA in navolging van China Airlines Bangkok uit het programma haalt. Europese toerisme naar Thailand gaat nog sneller terug als dat het vliegtuig vliegt. Chinese markt is veel aantrekkelijker. Nadat de Chinezen Thailand geannexeerd hebben en momenteel goed bezig zijn in Cambodja is eerdaags Europa aan de beurt. Die kleine mannetjes en vrouwen zijn niet zo lang en hebben dus geen ruime stoelen nodig.