Foutmelding bij Thailand Pass systeem?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
1 november 2021

Beste lezers,

Sinds enkele dagen ben ik terug in Belgie na een verblijf van 2 jaar in Chiang Mai. Ik moest absoluut terug naar Belgie om een aantal dringende zaken te regelen maar binnen een paar weken wil ik terug naar Thailand. Dus vanochtend ben ik vroeg opgestaan om mij te registreren op https://tp.consular.go.th. Op 30 november wil ik terug naar Thailand.

Alle benodigde documenten klaargemaakt en met de registratie begonnen. Alles netjes ingegeven, duurt een tijdje voor je door alles heen bent. Alles geüpload en dan een laatste muisklik om het te verzenden…… helaas, foutmelding “ERROR API server”.
Tot 6 keer toe opnieuw begonnen ook met verschillende browsers, safari, google chrome en firefox. Telkens dezelfde foutmelding. In totaal bijna 3 uren mee bezig geweest zonder resultaat, zeer frustrerend !

Zijn er anderen met dezelfde ervaring of anderen bij wie het zal lukte ?

Gegroet,

Geert

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

18 reacties op “Foutmelding bij Thailand Pass systeem?”

  1. Je wil 30 november terug, dus je hebt nog 1 maand. De Thailand Pass moet je 7 dagen voor je vertrek aanvragen. Dus waarom zo’n haast? Het ligt in de verwachting dat op zo’n eerste dag het systeem overbelast raakt en er zullen ook nog bugs tevoorschijn komen. Probeer het over een paar dagen weer.

  2. leon zegt op

    Hallo ik kreeg dezelfde fout, ik zag ook op twitter veel mensen met dezelfde foutmelding.

    • Wilco zegt op

      Ik kreeg ook de API server error, echter na een tip op internet nog eens geprobeerd maar dan met 4 spaties achter je paspoort nummer.
      Toen lukte het wel.. en kreeg ik na de final Submit geen error meer maar Success, after the verification procedure has been completed you will receive the approval….etc
      En dit gewoon via Safari webbrowser

  3. Theo zegt op

    Ja ik ben al bezig sinds 5 uur vanochtend en ook steeds deze error bericht, schijnt bij iedereen zo te zijn als ik in google intoets Thailand Pass Error from API server komen er vele berichten, dus je bent niet de enige (helaas)

  4. wim zegt op

    Ik ben ook sinds vanmorgen 4u30 bezig, al 8 x geprobeerd, google, firefox, google chrome..
    Alles gaat goed tot ge op het einde submit klikt, komt de melding in het rood Error from api server en en is men laastste upload ivm covidverzekering verdwenen.

  5. Bassie zegt op

    Ik kom ook tot de laatste upload gelukkig bijna……
    en dan ERROR API SERVER
    wie helpt me ??

    • Zoals al gemeld, GEEN PDF uploaden! Heb je een PDF dan deze omzetten naar jpg, jpeg of png

      • Frank zegt op

        Peter,
        Hoe doe je dat omzetten? Ik ben een leek op dat gebied.
        Ben al blij als ik gewoon documenten ergens kan bijvoegen. Maar bestaande files ombouwen…

    • Theo zegt op

      Net weer geprobeerd en gelukt, wat je moet doen is na je paspoort nummer een spatie doen, en bij je verzekering nummer ook een spatie erna, na 3 x is het mij gelukt. Werkt 1 spatie niet doe je er 2, en het werkt, maakt niks uit welke browser je hebt, ik heb Chrome, maar Firefox werkt hetzelfde, suc6

      • Julie desmet zegt op

        HELD! Door enkel die spaties is het bij mij ook gelukt!
        Gewoon via chrome 🙂

  6. Chantal zegt op

    Ik heb hetzelfde, geen PDF erin staan (deze krijg je überhaupt niet erin), maar blijf dezelfde melding krijgen. Denk dus niet dat dat het probleem is…

  7. Leon zegt op

    Hallo het is me gelukt.
    Vpn service op thailand gezet
    Brave browser (IE en Chrome werkte bij mij niet)
    Spatie na mijn paspoort nummer (indien mijn paspoort nummer al opgenomen is in het thai-pass systeem)
    Pdf documenten omgezet naar .jpg (export functie Adobe). Let op niet groter dan 2mb/file
    Heb net e-mail bevestiging gekregen van registratie.

    • Chantal zegt op

      Ah thanks! Ik heb twee spaties toegevoegd bij m’n paspoortnummer en toen lukte het ook 🙂 🙂

  8. Het Thaise ministerie van Buitenlandse Zaken zegt op de hoogte te zijn van het probleem met de Thailand Pass en de foutmeldingen. Ze zeggen dat ze bezig zijn om het op te lossen. Volgens een woordvoerder moet het morgen, 2 november, voor iedereen goed werkend zijn.

  9. Jeroen zegt op

    Hoe lang duurde het voordat de e-mail bevestiging binnen was?
    Ik kon het allemaal doorlopen maar werd niet om een visum gevraagd.
    Na een half uur nog geen bevestiging. Groet!

  10. René Pai zegt op

    Idd , bij paspoort nr (Thais)
    Tussen letters en cijfers 4spaties en dan door
    Server staat niet goed !

  11. Joachim zegt op

    Gisteren 2 november alles ingebracht volgens jpeg bestanden voor mezelf en mijn vriendin.
    Telkens een melding dat de registratie voltooid was op het einde.
    Resultaat:mijn vriendin krijgt direct een bevestigingsmail dat het geregistreerd is en vandaag 3 november heeft ze de thailand pas al ontvangen!

    Ik evenwel geen bevestigingsmail van registratie en geen Thailand pas.

    Dan krijg je toch stress of het wel degelijk geregistreerd is….

  12. joachim zegt op

    Voor mijn vriendin en mijzelf de aanvraag ingediend.

    Kregen direct bevestiging dat we de registratie goed doorlopen hadden,

    achter: mijn vriendin kreeg bevestigingsmail en dag erna de thai pas. Ik kreeg geen bevestigingsmail en geen thai pass.

    Nu het enige verschil was dat mijn vriendin een gmail adres had en ik een hotmail adres en dat ik op de eerste pagina bij “first visit” NO had aangeduid(omdat ik dacht dat dit op een eerst keer thailand sloeg en niet eerst keer aanvraag thai pass).

    Nu de aanvraag opnieuw gedaan met een gmail adres en first visit ja aangeduid: resultaat direct bevestigingmail en ontvangst thai pass.

    wel idd zien dat alle documenten al JPEG worden geüpload.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website