Ervaringen met WrLife en direct billing in Thailand?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
3 september 2024

Beste lezers,

Onlangs vroeg ik aan mijn tussenpersoon of WrLife direct billing afspraken heeft met een ziekenhuis dicht bij mijn woonplaats. Helaas was dit niet het geval; het dichtstbijzijnde ziekenhuis met een dergelijke regeling ligt op twee uur rijden. Uit nieuwsgierigheid vroeg ik om een volledige lijst van ziekenhuizen in Thailand met WrLife direct billing, maar na twee weken heb ik nog steeds niets ontvangen. Dit roept bij mij de nodige vragen op.

Zijn er lezers van Thailandblog die een verzekering bij WrLife hebben en:

  • in het bezit zijn van een volledige lijst van ziekenhuizen met direct billing?
  • ervaring hebben met direct billing via WrLife?

Andere ervaringen met deze verzekering zijn uiteraard ook welkom. Ik hoor graag van jullie!

Groet,

Rob

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

2 reacties op “Ervaringen met WrLife en direct billing in Thailand?”

  1. henryN zegt op

    Nee die lijst met ziekenhuizen heb ik ook niet. ER staat ook niets vermeld in de polis. Wel staat er dat de verzekeraar de volle verantwoordelijkheid heeft te betalen indien de polis is geaccepteerd ( uitgezonderd uitsluitingen)
    Bij het claimen staat: de verzekerde is verantwoordelijk voor het indien van alle documenten etc. Bij kleine ongemakken is dat wel te doen maar bij ziekenhuis opnamen en operaties is het bijna onmogelijk alles zelf in te dienen.
    Uit ervaring weet ik dat bv het Bangkok hospital wel een van die ziekenhuizen is. Ik heb in ieder geval de B700000 niet zelf hoeven te betalen. Bij het Huahin hospitaal (staats ziekenhuis) zou ik eerst zelf moeten betalen.
    Andere ervaring met WrLife. Mijn ziekenhuis opname (ZIKA infectie) wilde ze eerst weigeren onder het voorwendsel dat ik een geschiedenis van kanker zou hebben. Echter ze hebben alleen huidkanker uitgesloten maar probeerden daarmee opname niet te betalen. De artsen hebben dit argument direct ( er is geen verband tussen een infectie en kanker) afgeschoten en de verzekeraar kon niet anders dan te betalen! Het is wel duidelijk iedere verzekeraar probeert om wat voor reden dan ook onder een betaling uit te komen.

  2. RonnyLatYa zegt op

    Ik weet eigenlijk niet of er wel zo een lijst van hospitalen bestaat.

    In hun FAQ staat het volgende
    Can I visit a hospital of my choosing?
    Yes, you are free to choose any medical provider. However, the establishment must be licensed as a medical or surgical hospital under the laws of the country where it operates.
    https://wrlife.org/

    Ik heb daar nog nooit een claim ingediend, maar kreeg vorig jaar kreeg deze informatie toegestuurd.
    Misschien heb je er wat aan.

    Dear Valued Client,
    I trust this message finds you well.
    As part of the ongoing commitment to enhance the efficiency of WrLife’s claims process, we are pleased to share the latest updates that have been communicated to us. This information is being extended to you for your convenience and reference. It is crucial to carefully review the attached document, which provides comprehensive details on both hospitalization and the claims process.

    To facilitate a seamless hospitalization experience, it is imperative to ensure accuracy and completeness in meeting the specified requirements. For hospitalization scenarios, please take note of the following:

    In the event of an emergency, it is essential to coordinate directly with the hospital and inform them of your policy’s claims team, Assist International Services. You are encouraged to share WrLife’s contact details for prompt and efficient processing.
    Non-urgent hospitalization requires pre-authorization. To initiate this process, kindly reach out directly to the claims team at [email protected]. Ensure all necessary documents, including planned treatment details from the doctor/hospital, comprehensive medical reports, and other pertinent records, are provided for review.

    For outpatient (OPD) claims, please take note of the following documents and ensure they are completed before submission to the insurer at [email protected]:

    Detailed medical report containing comprehensive insured details.
    Itemized bill for treatment and medications.
    Lab test results.
    Detailed hospital bill and proof of payment.
    Bank account details.

    Please be aware that incomplete claim requirements cannot be processed. The turnaround time for claims is set at 7 working days from the date of receiving all necessary documents.

    For a more in-depth understanding of the claim settlement process, kindly refer to the attached document.

    As always, our team is here to support you and answer any questions you may have. Please do not hesitate to contact us if you need assistance with your coverage or have any concerns.

    Attached document.

    Dear WRLIFE Client,
    When you contact any hospital please mention: ASSIST INTERNATIONAL SERVICES Emergency Call Center (24 hours in Bangkok (English and Thai languages)
    +66(0)953697939 mobile for emergency
    Landline: Tel +66(0)27197831, Fax +66(0)27197830 [email protected] Emergency Call Center (24 hours) in London (English language)
    24 hours free hotline in Thailand +66(0)20260616

    Any NON-URGENT hospitalization is subject to prior Consent from the Assistance Company.
    Client must submit full quotation by email to: [email protected] and wait for
    decision.

    In case of Inpatient: when you get admitted in hospital: please provide your insurance card
    and your insurance certificate to the medical staff or call one of our emergency numbers.

    the Assistance company directly pays the hospital upon receipt and consideration of the final
    medical report by Assist International Service Co. ,Ltd medical team .

    -In case of outpatient (OPD claim), the insured advancesthe payment and send to
    [email protected] the hospital bill, medical report, bank account number, home, or office
    address. The claim is reimbursed after 7 working days upon receipt of the following documents.
    1/ Detailed medical report with full details of the insured
    2/ Itemized bill for treatment and medicines
    3/ Lab test result
    4/ Hospital detailed bill and proof of payment
    5/ Bank account details
    Remarks: uncompleted Claim cannot be processed

    Claimssubmitted more than 3 months after the incident won’t be processed.
    -The patient must advance the payment in that case because the hospital does not have
    enough time to send the medical report and medical history.

    -In case WRLIFE is only a complementary insurance to a governmental social security or
    medicare: client must contact his primary insurance, pays Hospital bills then submit all
    documentations and proof of payment to WRLIFE, at [email protected] .


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website