Ervaringen met de Kasikorn Bank App?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
27 november 2021

Beste lezers,

Willen lezers hun ervaringen hier delen met het ZELF installeren van deze app en of het aansluitend( redelijk) probleemloos werkt?

Groet,

Frans

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

12 reacties op “Ervaringen met de Kasikorn Bank App?”

  1. Jos M zegt op

    Het kan, maar is niet makkelijk.
    Ik heb een Nokia mee genomen uit NL.
    Bij de bank werd gezegd kan niet op NL telefoon.
    Ik heb een Thais nichtje die prima Engels spreekt, zij zegt tegen mij install Thai language on the phone.
    Zo gezegd, zo gedaan.
    De app kunnen installeren en daarna bij een ATM activeren.

  2. Eddy zegt op

    Ben een tevreden K Plus app gebruiker. Vele malen beter/sneller dan Bangkok Bank app, die ik recentelijk ook heb. Geen problemen met de installatie gehad.

    Bij het eenmalig activeren van de app moet je wel hier aan denken:

    – je Thaise simkaart telefoonnummer moet vooraf zijn geregistreerd bij een K Bank kantoor
    – mocht je een telefoon hebben met 2 sims, haal de 2de sim eruit of zet deze tijdelijk uit, zodat de app deze niet gaat uitlezen
    – je wifi uitzetten en mobiele data aanzetten

    Nadat de activatie goed is verlopen, kun je vervolgens wifi weer aan zetten en de 2de sim terugzetten. Bij 2 sims in de telefoon zal de K Plus app altijd vragen of je een nieuw telefoonnummer hebt. Je kiest dan dat je doorgaat met de geregistreerde sim.

    Ik heb geen ervaring met de volgende situaties:
    – activeren app buiten Thailand met een geregistreerde sim
    – registreren van een niet Thaise simkaart

    • Peeyay zegt op

      Beste,

      Wat Eddy hierboven zegt klopt.

      Activeren van de app kan enkel bij gebruik van mobiele date met Thaise sim.
      Aangezien je dan ook nog dichtbij een ATM een activeringscode moet aanmaken, kan dit dus enkel als je fysiek in Thailand bent.
      (of het werkt buiten TH, met een derde die aan een ATM in Thailand de instructies uitvoert, weet ik niet)

      Voor het downloaden van de app moet je tevens een “thai” account hebben, vanuit de Nederlandse of Belgische Play Store (Android) (en ik vermoed eveneens zo voor Apple iOS) kun je de app niet downloaden.

      Waar je je telefoon / gsm hebt gekocht en in welke taal die ingesteld staat maakt niet uit.
      (maar als je je in de Kasikornbank wilt laten helpen, dan kan ik begrijpen dat ze het Nl niet verstaan)

      Groeten,

  3. Jos zegt op

    Heb tot volle tevredenheid de app van Kasikorn Bank. Maar het installeren ervan is nog niet zo simpel. Heb dat bij de bank zelf laten doen. Na een half uur en de nodige telefoontjes en papieren die ik moest ondertekenen stond hij er eindelijk op. Simple is beautiful.

  4. ton zegt op

    Ik gebruik de app van K- bank al jaren zonder enig probleem. Het werkt op mijn (of andere) WiFi en ook op mijn simkaart. Ik heb twee simkaarten in mijn android telefoon en nooit problemen ondervonden. De app werkt veel sneller dan die van Bangkok Bank en werkt ook probleemloos vauit andere landen dan Thailand. Ook de helpdesk van K-bank is stukken beter dan die van Bangkok Bank. Met andere Thaise banken heb ik geen ervaring.

  5. tooske zegt op

    Frans,
    de eenvoudigste manier is ga naar je bankfiliaal met je telefoon en bankboekje en betaalpas.
    Vraag een van de medewekers om de app op je telefoon te istalleren.
    binnen 10 minuten geregeld en geheel gratis.
    Hier levert de bank nog klantenservice.

    • Frans zegt op

      Dat heb ik gedaan. Ging goed tot bleek ik wel wifi had maar geen internet op mijn telefoon.
      Vandaar mijn vraag hoe het zlef te doen.

      • Bert zegt op

        Je kunt je 4G gewoon aanzetten zonder abbonement (wel kosten). Dan kun je in de app instellen dat je hem ook op wifi kunt gebruiken. Niet vergeten je 4G weer ui te zetten.

  6. Douwe zegt op

    L.s.
    bank heeft voor mij de app geïnstalleerd. Vanuit Nederland probleem matisch.
    Maar nu ik in Thailand ben werkt het prima wel met een Thai sim kaart
    Mvg
    Douwe

  7. Edwin zegt op

    Heb reeds 10 jaar kasikhorn Bank met een app op mijn oppo smartphone en de laatste 3 jaar in India gewerkt en nu in Dubai.
    Geen probleem voor betalingen of transfer geld naar een ander kasikhorn rekening

  8. robchiangmai zegt op

    Ga naar de bank met je bankboekje – neem voor de zekerheid je paspoort mee – en vraag of ze
    daar de app. willen installeren. Even wat formulieren tekenen en de zaak is gedaan. Nooit problemen
    met de App. gehad, werkt ook priama in het buitenland met je Thaise simkaart. Voorheen kon de app. ook
    op een tweede telefoon geinstalleerd worden – bijvoorbeeld een met een Nederlandse simkaart – maar dit i sinds begin dit jaar helaas niet meer toegestaan.

  9. JCB zegt op

    Bij mij werd door het bankfiliaal in Hua Hin Market Village gevraagd naar mijn merk Android telefoon. Aangezien dit model niet te koop is in Thailand werd door de dame gelijk gezegd “cannot Sir”.
    Vervolgens ben ik naar het hoofdkantoor aan de Phetkasem gegaan. Een dame daar heeft het voor mij gefikst.

    Heb inmiddels een andere foon en deze app werd niet geïnstalleerd,dus moet ik eerst weer naar Thailand om deze er juist op te zetten.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website