Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Erik Kuijpers: Redactie, in de aankondiging staat geen ‘lees verder’ van dit item.
- Eric: Monopolisme ten top en zwaar gesteund door alle regeringen die het land iedere keer heeft. Eigenlijk te treurig voor woorden maar
- Eric: Ach, allemaal leuk en aardig maar er is toch ook niemand die aan de schrijver vraagt hoe deze het voor elkaar heeft gekregen om op
- Eric: Thai PBS weet heus wel hoe het werkt in dit land en is die maandgeld vermelding er alleen voor de bühne. Op lagere niveaus krijg
- Arnold: Erg leesbaar geschreven en plezierig te lezen. Dan heb ik het over de schrijfstijl. De inhoud is erg triest en uitzichtloos.
- Eric: Dat vliegtuig had een bestemming. Fon niet… Ik hou niet zo van die slachtofferverhalen want uiteindelijk heeft iedereen een b
- P' Chai: Ron en anderen met een Kasikornbank rekening. (En vast en zeker ook andere Thaise bankrekeningen). We komen steeds verder. He
- Rudolf: De stroom valt wel eens uit in Thailand, soms vaak en soms af en toe. Dan is contant geld wel eens handig.
- Ann: Ach ja, die chique warenhuizen en koffie met gouden vlokken – iets totaal unieks! Eerlijk gezegd heb ik ook het gevoel dat h
- Tom: Van zodra je hier iets zegt krijg je de meest onzinnige reacties terug. Ik vind het ook niet slim om helemaal geen cash geld op
- Gersto: Velen reageren hier over het feit dat het alleen betrekking zou hebben op US citizens ? Dat verbaast mij wel. Het FATCAS/CRS ind
- Erik Kuijpers: Peter, heb je dit gelezen in die e-mail? The CRS aims to combat tax evasion by individuals residing outside Thailand and to ensure
- Cornelis: ‘Over smaak valt niet te twisten’ – maar dring gerust jouw smaak op aan anderen……
- Willem: Dat is moeilijk oordelen voor een ander. Ook ik heb nooit cash op zak. Nou ja, nooit is overdreven maar sinds de invoering van app
- Peter: Als niet US burger hoef je hier volgens belasting adviseur in Thailand niet op te reageren Wordt steeds gekker.
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Koh Adang
- Koh Chang
- Koh Hong
- Koh Jum
- Koh Khao Yai
- Koh Kood
- Koh Landing
- Koh Lanta
- Koh Larn
- Koh Libong
- Koh Lipe
- Koh Madsum
- Koh Mor
- Koh Phangan
- Koh Phayam
- Koh Phi Phi
- Koh Phra Thong
- Koh Racha Noi
- Koh Samae San
- Koh Samet
- Koh Samui
- Koh Si Chang
- Koh Talu
- Koh Tao
- Koh Tarutao
- Koh Tup
- Koh Yao Noi
- Kok Mak
- Phuket
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Geld overmaken
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verhuizingen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Ervaringen Austrian Airlines?
Ervaringen Austrian Airlines?
Beste lezers,
Ik wil graag 13 maart 2023 met deze maatschappij Premium Economy vliegen van Amsterdam naar Bangkok. De voorwaarden lijken me uitstekend maar ik lees ook vaak de reviews en ik schrik hier toch wel een beetje van.
Heeft iemand ervaring met deze Airline en zou me willen helpen om indien nodig een betere keuze te maken? Of is de service gewoon goed van ze? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes uit Limburg,
Marcel
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
- Ingezonden Bericht
Lees hier de laatste artikelen
Oudere postings van deze blogger
- Belasting Nederland26 november 2024Thailand belasting vraag: Veel onzekerheid over belastingen en regels voor Nederlanders in Thailand
- Lezersinzending26 november 2024Hoe een piepkleine stroomonderbreking grote frustraties kan veroorzaken (lezersinzending)
- Gezondheid26 november 2024Vraag aan huisarts Maarten: Hoe kan ik de Covid vaccinatie ongedaan maken?
- Belgie vraag26 november 2024Thailand – Belgie vraag: Uittreksel uit het strafregister voor visum
We hebben in juni premium EC gevlogen met de Austrian airlines en de ervaring was super , Food top, service aan boord super.
Ik heb een 6-tal maanden geleden in economy met Austrian gevlogen: BKK – Brussel met tussenstop in Wenen. De service is degelijk, zonder meer. Vergelijkbaar met andere maatschappijen waarmee ik al gevlogen heb, zoals Thai en Lufthansa.
Wil je meer dan degelijk, dan moet je bij Emirates of Qatar zijn. Met EVA heb ik nog geen ervaring.
Austrian is, met Swiss, onderdeel van Lufthansa, dus ik vermoed dat het serviceniveau binnen die groep gestandaardiseerd is. Bij Lufthansa was het in ieder geval, vorig jaar, een prima ervaring in hun PE class. De Lufthansa groep heeft ook een kantoor in Bangkok dat prima service verleent bij gewenste wijzigingen, zo kon ik vaststellen.
Voorheen meerdere malen met deze maatschappij business class gevlogen. Service aan boord uitstekend, maar als er iets gebeurd in de familie en je moet met spoed terug, is Leiden in last. Ik denk dat de dames op hun customer service erg mooi zijn, maar slim zijn ze niet. Er was geen enkele mogelijkheid om binnen enkele dagen terug te vliegen en toen ik zei dat ze me desnoods naar economy konden plaatsen, kreeg ik het antwoord: ‘You cannot downgrade’. Geen enkel begrip voor de situatie waarin ik verkeerde. Ik zei toen dat ik geen geld terug vroeg, maar hoe dan ook naar Nederland moest vliegen. Dat moesten ze dan eerst vragen aan hun baas. Met veel moeite later door terug bellen, een andere dame aan de lijn gekregen en toen ging het van voren af aan. Uiteindelijk lukte het om economy terug te vliegen, maar moest ik wel 280 euro bij betalen. Toen ik 2 jaar later in dezelfde situatie kwam te verkeren door plotselinge ernstige ziekte van mijn vader, heb ik ze maar niet gebeld, maar een ticket van KLM gekocht en besloten NOOIT meer met Austrian te vliegen.
Je kunt toch eenvoudig een ticket kopen waarbij je ervoor kiest iets meer te betalen en daarbij bijvoorbeeld geld terug krijgt als je geen gebruik maakt van het ticket en/of 1 of meerdere malen de reisdata kan aanpassen. Als je dan kiest voor een vaste reisdatum, welke goedkoper is, dan is het redelijk dat het geld kost als je je ticket wil veranderen. Idem werkt dit zo bij KLM of een andere maatschappij net zoals bij Austrian in de Lufthansa-groep.
Daarnaast kun je een annuleringsverzekering nemen welk vaak standaard de extra kosten vergoeden als je voor dringende reden vanwege directe familie of anders, terug moet.
Zomaar 2 oplossingen die er al waren en dan is het niet redelijk om de luchtvaartmaatschappij iets te verwijten.
austrian gewoon doen niks mis mee, t is finn air niet
Ik wil het hier toch even opnemen voor Finnair. In maart 2020 voor de eerste keer met hen gevlogen (business class). Gezien de Corona uitbraak ’s nachts halsoverkop een vlucht gewijzigd, twee weken vroeger dan gepland. Hoewel ik daar geen recht op had, gratis kunnen wijzigen en 6 uur later zat ik al op het vliegtuig. Omdat de vlucht Helsinki-Brussel cancelled was, gratis een hotelovernachting en dinner voucher voor het Hilton hotel in de luchthaven gekregen. Volgende ochtend een vlucht met 12 passagiers op een A330-300.
Daarna nog telefonsich contact gehad met support om miles over te ztten naar Qatar.
Alles prima verlopen.
Voor zover ik begrijp heeft Austrian een wat vloot.
*Voor zover ik begrijp heeft Austrian een wat oudere vloot.
In mei met Austrian naar Bangkok gevlogen via Wenen en retour. Inderdaad een degelijke maatschappij. Alles is oké en dus niet spectaculair. Ik vloog economie.
Wij vliegen vanaf München,omdat wij daar woonachtig zijn,regelmatig met Austrian Airways naar Bangkok.
Voor ons met een kleine tussenlanding in Wenen,waar overigens qua aansluitvluchten het vliegveld prima overzichtelijk is,is het voor ons haast te vergelijken met een directvlucht,
Prima service/bordverzerzorging,en smakelijk eten,en verder goed aan te bevelen voor een lange afstandsvlucht.
austria is degelijk
ok niet meer zoals 5 jaar geleden maar ik ken geen enkele maatschappij die dat nog is.
quatar, emirates en etihad hebben ook al veel ingeboet, het is bij deze maatschappijen ook veel minder
gewoon de prijzen van een vlucht retour bangkok zijn aangepast van 500 euro naar 800 euro en er zijn geen uitzonderingen,
hugo
Met Austrian Airlines heb ik jaren geleden gevlogen en absoluut niets op aan te merken, volgend jaar in April vlieg ik er weer mee, was gewoon van met Emirates te vliegen , maar die hebben me in Juli 1641€ laten betalen voor enkelticket Brussel – BKK, plus dat ik nog moest bijbetalen voor een doos medisch materiaal, wat op voorhand was aangevraagd, maar de 2 betrokkenen van Emirates waren te lui om op tijd een antwoord te geven,shame on you Emirates, bij Thai air, Austrian, Brussels Airlines, overal gratis medical supplies.
Ik heb helaas geen goede ervaring met Austrian. Thuis ingecheckt, nog niets aan de hand, bij bagage-afgifte op Schiphol bleek dat de vlucht naar Wenen nog wel ging, maar we in ieder geval daar zouden stranden. I.p.v. een stopover van een uur of 1,5 werd de vlucht vertraagd tot de volgende morgen! Ofwel: alle verdere aansluitingen, hotelboekingen heb ik in Wenen moeten omboeken. Dag vakantie weg.
Kan gebeuren zou je zeggen, maar terugvlucht vanuit Shanghai via Wenen naar Amsterdam was ook drama. Vlucht 4 uur vertraagd, omgeboekt naar SAS, via Copenhagen terug naar huis. Nog maar net de laatste trein in Amsterdam kunnen halen terug naar huis. Voorlopig was dat voor mij eens, maar niet weer.
Overigens, in eerdere reacties werd de opmerking al geplaatst dat Austrian onderdeel is van de Luthansa-Groep of alliantie, met een gelijk serviceniveau. Naar mijn geheel subjectieve ervaring op dat punt ook zeer bedenkelijk. Maar goed, dit balanced de reacties van alle positieve ervaringen weer een beetje.