Ervaring met het aanvragen van een debitcard bij Bangkok Bank

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
15 oktober 2018

Beste lezers,

Heeft er iemand ervaring met het aanvragen van een debitcard bij de Bangkok Bank? Ik heb namelijk een en/of rekening en volgens de bank geven ze daar geen debitcard voor af. Die geven ze wel maar niet aan farang zeiden ze. Wat ik wel een beetje vreemd vind.

Zijn er misschien mensen die het bij een andere bank wel hebben gekregen?

Graag een antwoord van U.

Groet,

Arie

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

13 reacties op “Ervaring met het aanvragen van een debitcard bij Bangkok Bank”

  1. johank zegt op

    Ik zal denken f.ckit, mij discrimineren omdat ik een buitenlander ben, ik trek al mijn geld er METEEN af.
    Ik heb nu 2 jaar Revolut debit card, en het werkt naar mijn mening perfect in Thailand.

  2. Fred zegt op

    DEBITCARD is bij Kasikorn is geen probleem maar CREDITCARD is niet voor de Farang weggelegd.

    • erik zegt op

      Jawel, ik had een Kasikorn creditcard met de 8 ton rekening als voorwaarde. Maar toen ik 65 werd was het feest over…..Ik was ineens te oud….!

  3. Ko zegt op

    Ik neem toch aan dat je een bankkaart hebt gehad bij het openen van een tekening? Dat is toch gewoon tevens een Debitcard. Al 8 jaar bij Bangkok Bank en al 8 jaar een Debitcard.

  4. theoS zegt op

    Ik gebruik al jaren en jaren de Bangkok Bank. De rekening staat op naam van mijn Thaise vrouw (trouwens mijn hele hebben en houwen) en ik vraag aan en gebruik de debit card plus Internet bankieren. De BKK Bank hielp mij zelfs daar mee.

  5. ergens in thailand zegt op

    ik zit ook bij de BKK Bank en heb gewoon een Debit Card van de bank
    De kaart heet ‘ Bangkok Bank
    Be 1st Smart
    het logo is’ Rabbit (fotoKonijn)
    op de achterkant van de card staat een Rabbit No…………..
    Ik had 2 keuze’s een gewone kaart (alleen binnenlands pinnen of een Debit Card Binnen en buitenlands pinnen) de keuze was dus niet moeilijk voor mij.

    Je kunt ook een Cerditcard krijgen daar van Bkk Bank, alleen je zet je eigen geld daarop (dus geen geld van de bank . De Thai krijgt dat wel)
    Als je betaald met je cerdit card dan werkt alles hetzelfde als een cerdit card uit Ned/Belgie/Thai
    elke maand bijstorten of eens in de 2 mnden of nog langer, je betaald dan wel een kleine boete als je niet bijvult.

    succes
    Pekasu

  6. Hans Pronk zegt op

    Mogelijk is er sprake van een misverstand. Zelf heb ik een betaalpas van de Bangkok Bank en daar staat op dat het ook een debitcard is. En waarschijnlijk heb je al een betaalpas, dus even kijken of het er ook op staat.
    Een creditcard ligt inderdaad veel moeilijker.

  7. HarryN zegt op

    Heb al jaren een Debit card bij de Bangkok Bank. Het idiote is wel dat het VISA logo eraf is en Unionpay daar voor in de plaats is gekomen. Ik kan daar echter niet via internet of in de grote winkels mee betalen omdat de meeste bedrijven of VISA , Mastercard e.d. hebben maar UnionPay zie ik nergens.

  8. Ceesdu zegt op

    Ik had een creditcard aangevraagd bij de Bangkok bank als ik een deposito zou storten van 20.000 Baht kon ik een creditcard krijgen met als maximum te besteden bedrag 8000 Baht. Ik hou het wel bij de Debcard en mastercard bij de Rabo

  9. willem zegt op

    Zoals hierboven al gesuggereerd vermoed ik dat Arie zich vergist en een Creditcard bedoelt.

  10. Jo Beerkens zegt op

    Mensen die nu of in de toekomst willen betalen met een Debet Card van de Bangkok Bank hebben of krijgen een probleem. Let op, niet met de Credit Card dus !!

    Sinds ik nu ongeveer 2 maanden een nieuwe Debet Card van de Bangkok Bank heb, kan ik nergens meer betalen met deze card. Niet bij mijn ziekenhuis, niet bij BIG-C, niet bij tankstations, niet bij Amazon en niet bij Lazada.

    Dat komt doordat Bangkok Bank de betaalservice van VISA heeft beëindigd. De overgebleven betaalmogelijkheid “Union Pay” werkt in Thailand zo goed als nergens. U mag het zelf uitproberen maar u zult, naast de bekende Visa, Master Card of American Express, zo goed als nergens de sticker van Union Pay zien (is kennelijk een Chinese maatschappij).

    Dat Union Pay op hun website doen alsof hun systeem over de hele wereld wordt geaccepteerd, is mooi, maar het klopt in elk geval in Thailand niet. De Union Pay betaaldienst is hier zo goed als onbekend en daardoor is mijn Bangkok Bank Debet Card voor mij zo goed als waardeloos geworden. Ik kan alleen nog geld halen bij de ATM, maar dat noem ik geen modern bankieren.

    Hoewel ik de service van Bangkok Bank voorheen altijd perfect heb gevonden ben ik ten einde raad toch naar een andere bank gestapt en heb een account geopend bij de Kasikorn Bank, waar ik wel een Debet Card heb gekregen met de VISA betaaldienst.

    Ben voorzichtig om dit verhaal toe te passen op Credit Cards. Dat is een heel andere wereld, waarbij de maatschappij de betaling voorschiet, terwijl de Debet Card direct aan je bankrekening is gekoppeld.

  11. Arie zegt op

    Geachte redactie.
    Ik ben zo vrij om terug tekomen op mijn vraag over een Debit kaart van een en/of rekening.
    Ik heb nl. al een Debitcard die op mijn naam staat.
    Bij het openen van een en/of rekening werd mij verteld dat dit niet mogelijk was voor een buitenlander.
    Bij de antwoorden die ik heb gelezen praten ze over een Debitcard aanvragen is geen probleem,dat is ook zo.
    Bij d Bangkokbank dus. Ik heb nu 2 rekeningen lopen 1 die op mijn staat en 1 en/of rekening.
    Maar ze vertellen niet dat men ook een Debitcard heeft voor een en/of rekening.
    Ik hoop dat ik nu een beetje duidelijker ben met mijn vraag.
    In afwachting van Uw antwoord.

    Groeten Arie.

  12. Wim van Beveren zegt op

    Heb al jaren een bankcard van Bangkokbank, en zit nu te wachten op een creditcard van hen (wegens het opzeggen van mijn creditcard bij ICS Nederland), die creditcard heb ik 500.000 baht op een rekening nodig als borg, maar daar gebruiken ze mijn 800.000 van visa voor.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website