Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- RonnyLatYa: Misschien wordt de vraag ook niet duidelijk en concreet gesteld. Hoe oud moeten bewijzen zijn? Gaat het dan over de bankbrieven o
- Eric: Wat gaan we doen aan de onproductieve uren van de vele sexwerkers in zowel de vakantieplaatsen en massage salons en de amper wat v
- Jack: Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar niet ieder zijn eigen feiten. Kijk maar eens op www.detainedindubai.org Natuurlijk maakt
- fred: In zekere zin bevestig je hetgeen ik al schreef. Vraag omtrent het bankattest blijft dus onbeantwoord. Het zou in principe 3 dagen
- Eric: Moderator: Graag aan het onderwerp van deze posting houden.
- Peter Leen, kunstliefhebber en galeriehouder te Breukelen.: Mooi Keenok, zo kan het ook! In al de jaren dat ik in Thailand kom, vanaf 2004, heb ik geleerd dat wanneer je mensen met respect
- Tino Kuis: Ik zie als grootste uitdaging voor Thailand de vermindering van de grote sociaaleconomische verschillen zowel wat inkomen en bezit
- Stephaan: De liefde voor Thailand is er, zeg je? Mooi, maar waar is die dan als het meeste hier verzandt in gejammer en haantjesgedrag? A
- Willy: Ja Janneman, elk jaar komt dit geleuter terug. Heeft het eigenlijk wel zin om daar nog op te reageren? De enige goede raad is
- Nick: Het is misschien wat ludiek weergegeven maar dit klopt wel degelijk. De achterliggende gedachte is dat met het ‘spoelen&#
- Henk: Dat is niet alleen in het vroege voorjaar dat de rook te snijden. Hier te Hangdong wordt ‘savonds door bele Thai huisgezinne
- Eric: Afvragen waarom hart te luchten op TB? Voor (ex)kroegtijgers geen probleem om hierop te antwoorden. Het is gewoon een digitale kr
- Raymond: Iedereen een mooi, gelukkig en gezond 2025 toegewenst. Dat tolerantie, respect en begrip voor een andere mening in 2025 de standaa
- Nick: Wat men hier op ons blogs schrijft, hoeft natuurlijk niet altijd een weerspiegeling van de werkelijkheid te zijn. Creatieve vrijhe
- Eric: Wat betreft het laatste kritiek betreffende sproeistoffen moet je wel beseffen of het allemaal realistisch is gezien de stand van
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Koh Adang
- Koh Chang
- Koh Hong
- Koh Jum
- Koh Khao Yai
- Koh Kood
- Koh Landing
- Koh Lanta
- Koh Larn
- Koh Libong
- Koh Lipe
- Koh Madsum
- Koh Mor
- Koh Phangan
- Koh Phayam
- Koh Phi Phi
- Koh Phra Thong
- Koh Racha Noi
- Koh Samae San
- Koh Samet
- Koh Samui
- Koh Si Chang
- Koh Talu
- Koh Tao
- Koh Tarutao
- Koh Tup
- Koh Yao Noi
- Kok Mak
- Phuket
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Geld overmaken
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verhuizingen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Lezersvraag: Ervaring met Jet airways in business class?
Lezersvraag: Ervaring met Jet airways in business class?
Beste lezers,
Ik ben van plan om in december terug naar Bangkok te vliegen. Ik vlieg 4 keer per jaar met Etihad in business class. Nu wil ik Jet airways eens proberen omdat de prijs gunstiger is en omdat deze in alliantie zitten bij Etihad.
Bij deze wil ik vragen of er iemand ervaring heeft met Jet airways in business class. Heb je bij hen ook dinner on demand?
Graag jullie reacties.
Groet
Johan (BE)
Over deze blogger
- Ingezonden Bericht
Lees hier de laatste artikelen
Oudere postings van deze blogger
- Leven in Thailand30 december 2024Dokters (lezersinzending)
- Belasting Nederland30 december 2024Thailand belasting vraag: betreft pensioen afkoop
- Gezondheid30 december 2024Vraag aan huisarts Maarten: Complexe gezondheidsklachten in het buitenland en kan Ivermectine mij helpen?
- Visum Kort Verblijf30 december 2024Schengenvisum vraag: Met mijn kleinzoon naar Nederland
De overstap is een nogal ongeorganiseerd. (Mumbai)
Lange rijen bij de veiligheidscheck.
Houd het ticket van de eerste vlucht bij de hand, deze heeft u nodig om de veiligheidscheck te passeren.
M.vr.gr.
Op internet kan je een hoop informatie vinden. Als je naar hun eigen website gaat, kan je meestal zien welk eten je krijgt en hoe de stoelen er uitzien.
Beste Johan,
Jet airways heeft first class (8 stuks gesloten cabines) en Premeire seats. De First is zowat gelijk als van Ethiat. Maar…. de Premeire seats zijn een soort business class seat, alleen staan ze niet schuin naar het raam, maar schuin naar het gangpad. Canada Air heeft dezelfde en het commentaar is enorm. Zoveel zelfs, dat men gestopt is met het plaatsten van deze stoelen in nieuwe vliegtuigen. Dus ga je voor First >perfect< ga je voor Premeire dan zal ik er nog een nachtje over slapen.
Groetjes Gerrit
Niet doen. Overstap in Mumbai is zoals al eerder gezegd nogal chaotisch. Personeel is ronduit onbeschoft.
Zien je niet staan of doen alsof totdat je ze blokkeert. Dan pas besta je opeens voor ze. Vriendin en dochter zijn daardoor al eens een vlucht van Jetair misgelopen omdat ze meerdere keren de verkeerde kant op zijn gestuurd. Borden zijn defect of niet te lezen ( smerig) De luchthaven Mumbai zelf is ronduit smerig en stinkt.
Ik bedank voor de eer om nog eens met Jetair of over Mubai te vliegen.
Zeker niet. Het vliegveld in Mumbai is nieuw en schoon. Transit voor BC gaat zeer gemakkelijk, ik werd zelfs bij de gate opgewacht. BC heeft een speciale security lane en is zeker niet druk. BC lounge is prima met geweldig lekker eten.
Tweemaal met Jet gevlogen … nooit meer … luchthaventransfert chaotisch … service aan boord minimaal.
Zal je uitstekend bevallen. Flat bed in BC en prima eten. Mumbai is praktisch voor transit.
Dat ‘flat bed’ is er dan waarschijnlijk alleen tussen Amsterdam en Mumbai – met een Boeing 777? De aansluitende vlucht (4u10m) naar Bangkok is met een kleine Boeing 737 en daar zitten die bedden vast niet in.
Het is ondertussen een 5 tal jaren geleden dat wij nog met Jetairways gevlogen hebben. Ze hadden (hebben ongetwijfeld nog steeds) internationale hoge standaard … in de lucht en buiten India. Maar eens in India ‘grounded” gelden die niet meer.
Sinds we daar door toedoen van het chaotisch organisatorisch geklooi van Jetairways een connecting flight naar BKK misten, nooit meer Jetairways.
We werden behandeld als vee en letterlijk een nachtelijke 12 uur opgesloten in een glazen hok met een 40 tal mensen. De TL lampen beleven de hele nacht aan en er stonden slechts een paar harde houten banken. It was hell.
Uiteraard nadien via hun website klacht en claim ingediend. Respons: overmacht door mist. Ze weten goed hoe ze IATA conform claims moeten afwimpelen. Er was helemaaal geen mist. Je kon kilometers ver kijken en er werd constant opgestegen en geland. Maar niet voor ons die daar opgesloten zaten.
Drank … water uit een fonteintje, eten … niets. Enkel een automaat met een paar Indische snoepsnacks. Maar daar had je roepies in muntstukken voor nodig en die had niemand van de gestrande reizigers.
De toiletten waren ook nog eens ronduit goor en smerig. De stont hing letterlijk tot tegen het plafond gespetterd.
First class in the plane, no class on the ground. India is nu eenmaal een kastenmaatschappij en wij “witneuzen” zijn nog lager dan de laagste. Dat was pijnlijk voelbaar die nacht.
Jetairways een absolute afknapper, never again.
Mark, ik twijfel geen enkel moment aan je nare ervaring. Echter op een punt moet ik tegensputteren…dat is namelijk de “mist” reden. Het mag zeker zo zijn dat in Mumbai geen mist hing (ik kwam er vele jaren, nooit mist gehad), maar omdat je daar met een ander vliegtuig verder gaat, is de oorzaak mist niet zo vreemd.
Dat vliegtuig heeft vaak andere routes dan de passagiers en het kan heel goed mogelijk zijn dat het uit Delhi kwam. En daar is juist heel vaak mist. Ik heb er al uren vastgezeten, we werden ook vaak omgeleid enzovoorts.
Alles andere geloof ik op je woord. Ik ben ook al meer dan 5 jaar geleden de laatste keer in Mumbai geweest en gelukkig als bemanningslid van Lufthansa konden we meteen door naar ons vliegtuig.
Dan nog iets: hoe je op een luchthaven behandeld wordt, heeft ook zelden met de luchtvaartmaatschappij te maken waarmee je vliegt. De diensten op de luchthavens zijn onafhankelijke bedrijven (net zoals een zelfstandig bedrijf ook voor je koffers zorgt). De luchtvaartmaatschappijen maken gebruik van die bedrijven en dan is het ook juist te klagen, wanneer iets niet goed gaat. Maar het is voor de luchtvaartmaatschappij zelf ook een kruis, wanneer ze afhankelijk zijn van dat soort bedrijven.
Dus om bij je laatste zin aan te sluiten: in de lucht: luchtvaartmaatschappij (dat was ook prima) en op de grond heb je te maken met contractbedrijven. Appels en peren!
In het vliegtuig vond ik weinig verschil, maar de luchthavens Mumbai en Delhi zijn geen pretje.
Bezint eer ge begint. Na een keer dacht ik nooit weer. Tweede keer toch maar wel om wille van de prijs. Zal vorige keer wel gewoon pech zijn. Tweede keer van hetzelfde laken een pak. Transit is drama en erg onvriendelijk en arrogant. Derde keer zit er voor mij niet in. Geef mij maar Emirates of Etihad.
Vliegen met Jet gaat wel, geen perfecte service in de bussiness class maar gewoon goed, wel vrij vaak vertragingen.
Maar het overstappen in Mumbai en / of Delhi is een grote ramp > complete chaos, onbeschoft luchthaven personeel, idioot lange rijen bij de security vanwege de abnormale traagheid van de controleurs. Hierdoor reeds 2 keer mijn aansluiting naar BKK gemist.
Dus voor mij nooit meer.
Ik vlieg wel business met Qatar, Emirates, Thai of EVA air.
Tja,
Gelezen het bovenste; geen Jet Airways,
Conclusie; De overstap is een directe ramp, hoewel Wim zegt dat er een nieuwe terminal is.
Vliegtuig over het algemeen redelijk, hoewel Cornelis zegt, dat er gevlogen wordt tussen Mumbai en BKK (4.5 uur) met een Boeing 737 en daar zitten geen first class stoelen in.
Nee, gewoon bij Etihad blijven, maar ik zou voor EVA Air gaan, zelfde “perfecte” stoelen en een directe vlucht, geslapen van Hongarije en in Bangladesh waker geworden. Kijk dan kom je volledig fit en fris aan in BKK.
Echt, altijd een perfecte vlucht.
Nico