Beste lezers,

Ik signaleer mooie aanbiedingen business class Amsterdam – Bangkok van o.a Emirates en Etihad echter met de beperking van maximaal 1 maand verblijf.

Heeft iemand suggesties welke aansluiten bij verblijf van 3 maanden en ervaringen met business class China Airlines? Vertrek medio januari 2015.

Met vriendelijke groet,

Ed

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

15 reacties op “Lezersvraag: Wie heeft ervaring met de business class van China Airlines?”

  1. Djoe zegt op

    Business class bij China AIrlines is goed, maar de zetels kunnen niet volledig plat gelegd worden. En daar zit dan het prijsverschil, goedkoper dan andere. De bediening en de lounge in AMS en BKK zijn goed, er is alles, drinken en eten.

  2. Djoe zegt op

    De bediening in het vliegtuig en de VIP lounge in AMS en BKK zijn goed. Je kunt je dik eten en het is lekker. Maar de zetels bij China Air kunnen niet volledig plat gelegd worden, vandaar het prijsverschil (goedkoper).

  3. henri zegt op

    jazeker hoor : mijn vriendin en ik zijn al meerdere jaren frequent flyers op BKK/AMS & retour in business class : onze grote hond vliegt telkens mee als oversize luggage
    niets dan goeds hoor ! en sinds zowat jaar nieuwe en nog veel betere zetels !
    overschaduwd de voormalige first van klm !
    henri

  4. ReneH zegt op

    De business class van China Airlines is perfect. Hoewel de heer Djoe niet tevreden is met stoelen die 150 graden kunnen draaien, ben ik dat wel. Royale stoelen met veel beenruimte.
    Het eten aan boord is prima, drie of vier gangen, geserveerd op porseleinen borden met metalen bestek.
    De lounges zijn ook goed en je hoeft niet in de lange rij bij het inchecken. En dat voor een vriendenprijsje.
    Als je zelf nu geen business class reist doen je kinderen het straks van je erfenis.

  5. fransamsterdam zegt op

    Welk toestel, welk type en is het toestel al aan de beurt geweest voor refurbishing? Ik kom op guruseat.com business class stoelen tegen van China Airlines met reclines van 133, 166 en 170 graden en stoelen met 3 standen (refurbished). Persoonlijk zou ik er geen cent extra voor over hebben om niet écht plat te liggen. Eén keer Royal Business Class met KLM gevlogen, die stoelen gaan ook niet helemaal plat. Beroerd geslapen. Vlieg nu gewoon weer economy, twee weken terug vanaf Frankfurt met Thai Airlines International. Heerlijk languit liggen dromen (30% bezetting).
    En je kunt voor het prijsverschil zoveel leuke dingen doen in Thailand. Maar ik wil uw bestedingspatroon natuurlijk niet beïnvloeden. 🙂

    • noah zegt op

      Goede reclame Frans Amsterdam…..30% bezetting! Zegt dat iets over Thai Airways? Vlieg business Emirates, heerlijk die A380, heerlijk aan de bar genieten, perfect eten, helemaal gestrekt met een heerlijk kussen onder je kop, wat kan het leven ook in de lucht aangenaam zijn!

  6. fransamsterdam zegt op

    Overigens is er nog maar een uiterst beperkt aantal plaatsen beschikbaar in China Airlines Business Class op de route AMS-BKK rond 15 januari 2015 (tix.nl).

  7. Jack G. zegt op

    Een echte zakelijke reiziger zal de zakenklasse op A340-300 van China Airlines niet super vinden. Ik hoor dat veel Nederlanders het een prima prijs/kwaliteitsverhouding vinden.

  8. wien zegt op

    Finnair vanaf Dusseldorf via Helsinki medio jan. terug medio april 1480 euro

    • Ed zegt op

      Dank voor de tip . Inmiddels geboekt. Hulde aan het communicatiemedium Thailandblog

  9. ron bergkotte zegt op

    Vlieg altijd business met China, dit jaar nog in Januari en Mei.Enkele jaren geleden hebben zij hun Boeing 747 gerenoveerd met moderne stoelen en toen dat klaar was verschenen in Januari 2013 de Airbus A330 op de route A.dam – BKK. Hier zitten nog de oude stoelen in en deze vind ik beduidend minder.
    Het maakt mij niet zo uit, eet mijn eten, neem een slaappil en ga onder zeil. De rest is prima en bovendien is de prijs acceptabel. Overigens er zijn 30 stoelen in de businessclass.
    Goede reis, Ron.

  10. Johannes zegt op

    Ik heb 4 jaar businessclass met China Airlines gevlogen, prima service, prima lounges.
    In vergelijking met economy, geweldige stoelen vooral als je door omstandigheden een upgrade naar de firstclass kreeg. Sinds vorig jaar vlieg ik met de KLM, omdat die 200 euro goedkoper waren.
    Bij China betaalde ik voor een retour (10 maanden) 2100 euro, terwijl ik bij de KLM voor 1900 euro terecht kon. Maar het meest aantrekkelijke was dat ik in plaats van 40 kg bij China, bij de KLM 64 kg ruimbagage mee mocht nemen. Ook de handbagage was veel ruimer, zodat ik ruim 85 kg kon meenemen.
    Dat gaf wel wat discussie bij het inchecken voor de binnenlandse vlucht naar Khon Kaen.

    Johannes

  11. ron bergkotte zegt op

    Sorry, voordat ik een lading reacties krijg : Airbus A 340. De A 330 haalt het niet nonstop.
    Ron.

  12. DIRKVG zegt op

    Business gevlogen met China toen de 747 net was vernieuwd….1 woord: zalig 😉

  13. darius zegt op

    Ik vlieg altijd met Evia businees class; 3maanden geldig

    Darius


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website