Lezersvraag: Bankpas ING verlopen en moet in Nederland worden opgehaald

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
22 december 2015

Beste lezers,

Mijn stiefzoon is dit jaar terug naar Thailand gegaan. Nu is zijn ING bankpas verlopen. De ING bank blijft volhouden dat mijn stiefzoon de bankpas zelf in Nederland moet ophalen.

Wie weet de oplossing hiervoor?

Groet,

Nico

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

31 reacties op “Lezersvraag: Bankpas ING verlopen en moet in Nederland worden opgehaald”

  1. ron zegt op

    Zou daarna trouwens wel even van bank veranderen als ik je stiefzoon was…(abn amro)
    en jou adres aan die nieuwe bank rek koppelen !

  2. Kees 2 zegt op

    Hij heeft geen adres in Nederland? Ik krijg een nieuwe pas gewoon gestuurd naar mijn NL-se adres.
    Vervolgens stuurt iemand die naar mij op als ik op dat moment niet in NL ben.

    https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/veelgestelde-vragen/index.html?path=Betalen%2FPassen%2FProblemen+met+of+wijzigen+van+uw+pas&faqUri=tcm%3A162-64487-16
    Hoe kan ik een vervangende Betaalpas aanvragen?
    U kunt een vervangende Betaalpas aanvragen via Mijn ING of op een ING-kantoor bij u in de buurt. Binnen 5 werkdagen na uw aanvraag ontvangt u per post de nieuwe Betaalpas.

  3. e thai zegt op

    vreemd bij mij stuurde ze hem op naar Thailand mijn huisadres staat wel in Thailand
    Groet E Thai

  4. Guus zegt op

    Beste Nico, ik heb precies hetzelfde meegemaakt ook bij de ING. Mijn dochter heeft, zonder succes, geprobeerd het pasje op te halen bij een postagenschap. Gemail en gebel met de ING haalde niets uit.
    Enerzijds natuurlijk goed dat men terughoudend is met het uitreiken van betaalpassen, anderzijds lastig.
    Ik heb moeten wachten tot ik weer terug was in Nederland. Tip voor iedereen: pas op dat de geldigheid van je ING betaalpas niet verloopt als je in het buitenland zit. Hoe andere banken hiermee omgaan is mij niet bekend.

  5. Ton zegt op

    ING bankpas en creditcard worden mij keurig toegestuurd naar mijn Thaise adres.
    Uiteraard moet dit adres wel bij de bank bekend zijn ofwel een adreswijziging doen volgens de procedure..

  6. Rob zegt op

    Wij hebben op de webside van de ING ons postadres veranderd naar een kennis van ons.
    elke keer als de pas op zij einde loopt wordt aitomatisch een nieuwe pas naar dat adress gestuurd.
    indien mogelijk laat ik de pas door iemand meenemen en anders stuurt mijn kennis hem op met DHL.

  7. Freddy zegt op

    Mij hetzelfde overkomen, mijn bankaart was nog 5 maanden geldig, maar verblijf 9 maanden in Thailand, heb volmacht getekend voor vriend die mijn nieuwe kaart heeft opgehaald en meegebracht.

  8. Gerrit zegt op

    Beste Nico
    Dat is raar zit zelf bij de rabobank en alles wordt opgestuurd.
    Zou niet weten waarom ze daar moeilijk overdoen.
    Laatst gewoon me nieuwe bankpas over de normalen post thuis toegestuurd gekregen geen probleem.

    • Fred zegt op

      Beste Nico,

      Ik zou maar even navragen bij je baas.

      Ik heb het nu twee maal meegemaakt met de ING bank en je krijgt echt geen nieuwe pas hoor.
      Je kunt hoog of laag springen maar het blijft NEE.

      Ik heb van mijn rekening een en/of rekening gemaakt met mijn dochter in Nederland indien er iets gebeurd ZIJ een nieuwe pas kan ophalen of andere dingen kan afhandelen. Daarvoor moest ik wel naar Nederland maar dat is te begrijpen.

      De eerste nare ervaring was dat inloggen in eens niet meer ging en ik dus belastingen oa niet meer kon betalen, geld uit de muur ging nog wel. Ook voor dit akkevietje moest ik naar Nederland en de extra kosten voor te late belastingen kon ik nergens op verhalen.
      Het tweede geval ( mijn stomme fout ) was het achter laten in de ATM machine maar ook hiervoor moest ik echt naar Nederland voor een nieuwe kaart. ING laat je echt in de kou staan ( in Thailand )

      Kaart het maar eens aan bij je baas want dit is met een bloemetje en 25 euro vergoedingskosten niet goed te praten.

      Mvg.
      Fred R.

  9. R.Vorster zegt op

    Een oplossing is het eigenlijk niet , maar ik heb bankpassen van ABN en passen van buitenlandse bank en die zijn nog altijd via de post binnen gekomen .

  10. bob zegt op

    Er een en/of rekening van laten maken. Dat kan wel via email. Dan naar tweede adres laten verzenden en doorsturen. Moet de 2e person natuurlijk wel vertrouwen.

  11. Jacques zegt op

    Kennelijk is uw stiefzoon nog ingeschreven in Nederland. Als hij via zijn internet ING na uitschrijving uit Nederland zijn Thaise adres vermeldt, dan is het wel mogelijk en levert het geen probleem op dit op te sturen.
    Ik heb dit voor mijn Thais/Nederlandse vrouw ook gedaan en leverde geen probleem op was vrij snel opgestuurd.
    Anders zal hij een gemachtigde moeten hebben die zaken met de ING bank kan doen in Nederland.

  12. hanske zegt op

    L.S.

    Woon zelf in Hongarije, heb de klantenservice van de bank gebeld en alles is keurig , gescheiden, aan mij in Hongarije gestuurd en door mij ontvangen. Je krijgte dan alleen weer een andere pincode die je alleen in een autimaat in nederland kunt wijzigen, maar dat lijkt me een minor probleem.
    Of het verschil maakt dat thailand geen lid is van de EEG, weet ik niet, maar ik zou er nog een telefoontje aan wagen, want zer moeten het wel mogelijk maken om bij je eigen geld te komen.
    Wel hebben wij een hongaars adres bij de giro

    Groetjes

    hanske

    • Wallie zegt op

      De giro bestaat al een hele tijd niet meer, is ING Bank geworden!

  13. Henk zegt op

    Inderdaad bij de Rabobank word hij gewoon opgestuurd naar mijn adres in Thailand ,
    Dat is trouwens nooit geen probleem omdat de pas op dat moment een gewoon onbruikbaar plastic kaartje is .Nadat hij in Thailand is aangekomen en dat kan soms wel een maand duren bel ik met de Rabobank die hem pas op dat moment word geactiveerd .
    Werkt perfect dus toch maar snel weg bij die ING en een andere bank zoeken die normaal te werk gaat .

  14. kareltje zegt op

    Ik heb enorme problemen gehad met een nieuwe telefoon in Thailand.
    Gevraagd aan de ING om de “tan” code over te zetten naar mijn nieuwe Thaise telefoon.

    Dat ging dus echt niet, daarvoor moest ik echt maar even bij een kantoor “langs” komen (9.000km)
    Als oplossing een papieren “tan” code opgestuurd naar mijn zoon in Nederland.

    Inmiddels had ik mijn adres om laten zetten naar een Thai’s adres, dit moest vervolgens weer omgezet worden naar het adres van mijn zoon.

    Vervolgens een papieren “tan” code aangevraagd en dit heeft mijn zoon toen gescand.
    Pas daarna kon ik weer betalingen doen. Zeker 4 weken overheen gegaan.

    Bij de eerste volgende keer in Nederland, langs een kantoor gegaan, maar ook daar moest ik nog een keer terug komen i.v.m. een nacht verwerking. Nu werkt het als vanouds en dus perfect.

    De ING is niet makkelijk, misschien maar beter ook.

    Groetjes

  15. Wytse zegt op

    Mijn zoon zit tijdelijk in Bangkok. Pasje thuis ontvangen, doorgestuurd en binnen een week op zijn adres in Bangkok. Gewoon verzonden, dus niet aangetekend of zo.

    • Nico zegt op

      Wytse,

      Je heb gewoon geluk gehad, want niet alle post komt voor 100% aan.
      Voortaan verstandiger per TNT of DHL sturen.

  16. Henk zegt op

    Indien de rekening op een Nederlands adres geregistreerd staat wordt het niet naar Thailand gestuurd.
    Adres wijzigen naar een thais adres. Dit ons niet makkelijk daar Je het aantal karakters niet kwijt kunt.
    Ik heb ze ook gevraagd het op te sturen naar het kantoor ING in Bangkok. Ook niet mogelijk.
    Tan lijst etc zelfde probleem. Telefoon gestolen? Geen tancodes meer.
    Gewoon drama.
    Nu ook nog eens 2.25 per opname berekenen.
    Overstappen naar sns is straks voor mij eenvoudiger

  17. joop. zegt op

    Ik ben al zo’n beetje 40 jaar bij AMRO, later ABN_AMRO dus al een getrouwe klant.
    Vorig jaar ook mijn pas moeten vernieuwen niet vanwege datum maar mijn magneetstrip werkte niet meer.
    En ABN stuurt geen pas naar Thailand je bent verplicht een hollands adres te hebben.
    Was geen problem opgestuurd naar mijn dochter en die stuurde hem door naar mij .

  18. Guus zegt op

    Ter voorkoming van misverstanden en ter aanvulling op mijn eerdere reactie op dit onderwerp: ook ik kreeg mijn ING pasje keurig per aangetekende post naar mijn Nederlandse adres gestuurd. Zelf zat ik in Thailand.
    De postbesteller liet een mededeling achter dat er een aangetekend stuk voor mij klaar lag bij een postagentschap. Mijn dochter met dit bericht en haar legitimatiebewijs naar het vermelde adres. Zij kreeg het pasje niet mee omdat dat strikt persoonlijk met legitimatiebewijs opgehaald moet worden. Tot zover m.i. logisch en correct. Ik heb daarna telefonisch contact opgenomen met de ING om te vragen of er een oplossing was, een volmacht bijvoorbeeld of iets per email. Ik zou immers nog een maand of vier in Thailand blijven. Om een lang verhaal kort te maken. Het is niet tot een oplossing gekomen. Uiteindelijk is het natuurlijk mijn eigen fout dat ik niet gezien heb dat het pasje bijna verlopen was, anderzijds vind ik het toch wel een beetje vreemd dat het met de huidige communicatiemiddelen niet mogelijk is om iets anders te bedenken dan “zelf op komen halen als je weer in Nederland bent” Overigens allemaal heel vriendelijk, maar weinig creatief.

  19. Thailand John zegt op

    Ja helaas als hij in Nederland staat ingeschreven moet hij het helaas in nederland bij de bank afhalen . I ben ingeschreven in THailand en heb dit voor af ook gemeld bij de ING en heb wat dat betreft geen problemen.Krijg mijn pas gewoon toe gestuurd in Thailand. Van bank te veranderen en naar de ABMAmro te gaan heeft geen zin kom je van de regen in de drup. Succes. Enigste oplossing is dat de familie geld overmaak via de westeren Union bank.En dat hij dit dan bij terugkomst in Nederland terug betaald als hij alles heeft geregeld.

  20. Erik bkk zegt op

    Iedere bank in NL stuurt je nieuwe kaart naar je rekening adres. Is dat adres in NL dan gaat het daarheen. Is je adres elders in de wereld zoals Thailand dan gaat de kaart daarheen. De enige zinvolle oplossing is een bankrekening in je woonland (Thailand) te openen en middels internet banking geld van ING daarheen over te maken wanneer nodig, anders blijft het over de jaren altijd een probleem.

    Als ze de kaart naar Thailand opsturen heb ik meegemaakt dat die standaard op Europa stond. Dan heb je internet banking nodig om dat te wijzigen. Ook is het me overkomen dat ik met vakantie in NL bij aankomst op Schiphol mijn kaart om veiligheids redenen werd ingenomen door de ATM. Ook is het me een keer overkomen dat mijn kaart zonder reden in Amsterdam in de ATM verdween. Met een rekening adres in Thailand sta je dan ook weer voor gek want dan sturen ze je nieuwe kaart daarheen terwijl je in NL op vakantie bent. Je rekening adres steeds aanpassen van land naar land afhankelijk van waar je bent is ook af te raden omdat wijziging ervan niet altijd tijdig en korrekt kan worden uitgevoerd. Dan worden de problemen nog groter omdat je niet meer weet waar je aan toe bent indien nodig.

    Internet bankieren is voopr mij de oplossing met een lokale bankrekening in je verblijfs land.

    • Henk zegt op

      Erik bkk .klopt allemaal wat je zegt maar als ik internetbankier heb ik ook hetzelfde beruchte pasje nodig om in te loggen als waar het hele verhaal om draait .Ook ik heb een Nederlandse rekening en een Thaise rekening ……Nu is mijn vraag natuurlijk hoe jij dat doet zonder pasje
      Maar problemen heb ik gelukkig nog nooit gehad omdat ik op tijd contact opneem met de bank en dan is bijna alles mogelijk .Als ik wil sturen ze het naar mijn contactpersoon in Nederland en die geeft het dan weer mee aan het bezoek dat ik krijg maar de bank heeft het ook al eens naar Thailand opgestuurd en zoals ik al eerder vermelde dat het na een telefoontje geactiveerd werd .

      • lomlalai zegt op

        Niet bij elke bank is het pasje nodig om in te loggen voor internetbankieren. Bij b.v. SNS kun je inloggen met een heel handig superklein apparaatje.

      • Nico zegt op

        Beste Henk,

        Bij de Rabo en de ABN heb je een pasje nodig om internet te bankieren, bij de ING werken ze zonder pasje en via een “tan” code die ze versturen naar je mobile telefoon.

        Ik heb zowel de ABN als de ING, maar vindt het systeem van de ING beter en veiliger (denk ik)

        Daaarom is het “overzetten” van de tancode van je mobile Nederlandse telefoon naar een Thaise telefoon bij de ING echt een ramp. Omdat je hiermee ook direct je tancode van je oude telefoon blokkeerd. Terwijl je persoonlijk de tancode voor je nieuwe telefoon in Nederland moet ophalen.

        Groetjes Nico

      • Erik bkk zegt op

        Ik heb alles zo geregeld dat ik om aan kontant geld te komen alleen mijn Thaise pasje nodig heb. Internetbankieren doe ik met banken waar ik geen pasje voor nodig heb. Ik heb over de jaren mijn lesje geleerd.

  21. jean pierre zegt op

    ik heb jarenlang bij ING Belgie gewerkt en in het reglement (dat ook beschikbaar is voor de clienteel) staat de kaart persoonlijk moet overhandigd worden of opgestuurd worden naar het wettelijk adres van de betrokken persoon

  22. theoS zegt op

    Als hij ingeschreven is op een adres in Nederland, dan ja, moet hij deze pas persoonlijk ophalen in Nederland bij de ING. Mijn adres is in Thailand en ik krijg mijn Betaalpas en Credit card naar dit adres opgestuurd door de ING. Dit al vele jaren.

  23. Roger zegt op

    Hi Nico,

    Je stiefzoon kan jou een volmacht geven en dan kan jij het doen voor hem. Ik woon ook permanent in Thailand en heb ook enn ING-kaart. Mijn jongste zoon heeft een volmacht om al miijn administratieve zaken te regelen.
    Groetjes,

  24. Ton zegt op

    Veel reacties maar ben verbaasd dat niemand de app voor je mobiele telefoon noemt.
    Betalingen en overboekingen zonder pasje en TAN codes. Dus ook overboeken naar een bank waar je pas nog wel van werkt om te pinnen.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website