Beste lezers,

Heeft er toevallig iemand al met de nieuwe Airbus 350-900 van Thai Airways gevlogen vanuit Brussel? Heeft iemand weet van de beste plaatsen in het toestel? Via seatGuru word ik ook niet echt wijzer, staat niet veel informatie op.

Mijn plaatsen zijn tot hiertoe heen en terug: 62K

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast hartelijk dank

Mvg

Jean Marie (BE)

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

22 reacties op “Lezersvraag: Iemand al met nieuwe Airbus 350-900 van Thai Airways gevlogen vanuit Brussel?”

  1. Gerrit zegt op

    Tja,

    Ik heb zojuist met een zelfde A350 (ook zelfde indeling) gevlogen van Singapore Airlines.
    Nieuw toestel dus eens uitproberen toch?

    Een nieuw toestel ziet er natuurlijk altijd netjes uit, maar de indeling is erg krap, het toestel is inwendig slechts 12 cm breedte dan de Airbus A330 deze heeft (op AirAsia na) een stoel indeling van 2-4-2 dus 8 stoelen op een rij en de nieuwe Airbus A350 welke dus slechts 12cm breder is, een indeling van 3-3-3 dus 9 stoelen breed, Je begrijpt het al de stoelen moeten allemaal wat inleveren. Bij Singapore Airlines voelde dat knap beroerd aan voor een vlucht van 13 uur, hoewel men volhoud dat de stoelbreedte 18 inch is. Dus neem een rolmaat mee op het op te meten.

    Rij K is een window seat, kan je naar buiten kijken. Elke stoel heeft een entertainment set onder zijn stoel, maar deze is zo dun, dat je er geen last van heb.

    Groetjes Gerrit, en vertel jouw bevindingen.

  2. jowe zegt op

    De beste plaatsen in een toestel zijn vooraan, business, elite, first class.

    nummer 62 is achter (economy)
    K is raampje rechts
    Dus als u alleen reist bestaat de mogelijkheid dat u nog twee onbekende mensen links naast u heeft zitten.

    Goede reis gewenst, niet te veel drinken 🙂

    M.vr.gr.

  3. Peter zegt op

    Als je een stoel hebt, heb je ook een reserveringsnummer en kan de het seatplan zien.

  4. Hans zegt op

    Jean,

    In de Tourist Class heb je weinig keuze. De stoelen zijn allen even breed en de ruimte t.a.v. de voorstoel het zelfde. Stoelen bij de nooduitgang hebben veel beenruimte maar die kun je vooraf nauwelijks of helemaal niet reserveren. Ook is een nadeel dat bij de nooduitgangen zich meestal het toilet bevindt. Dus onrustig om te slapen en het licht wordt er niet geheel gedoofd.

  5. Marc De Gusseme zegt op

    Volgens mij bestaat 62 K niet op de airbus a350-900.
    Thai airways vliegt vanaf november met dit toestel vanaf Brussel.
    https://www.seatguru.com/airlines/Asiana/Asiana_Airbus_A350-900.php

    • Peter zegt op

      Inderdaad raar.
      Ik zie op mijn reservering staan dat ik met het nieuwe toestel vlieg………..en ik heb stoel 49D.
      Heel vreemd.

      • Ronny DS zegt op

        Ik heb ook 49D in oktober en die staat niet op dat plan??

    • Fransamsterdam zegt op

      Als je met THAI vliegt moet je natuurlijk niet bij Asiana kijken.
      .
      https://www.seatguru.com/airlines/Thai_Airways/Thai_Airways_Airbus_A350-900.php?flightno=934&date=
      .
      🙂

      • Peter zegt op

        Goed gezien Frans………maar toch vreemd dat er 2 verschillende plattegronden zijn van het zelfde type vliegtuig.

        • Fransamsterdam zegt op

          Nee hoor, zo vreemd is dat niet. Elke maatschappij bepaalt zelf de indeling.
          En die kan (bijv. bij een opknapbeurtje) ook nog wel eens wijzigen, zodat er bij dezelfde maatschappij vliegtuigen van hetzelfde type zijn met verschillende indelingen.

        • Cornelis zegt op

          Helemaal niet vreemd – de luchtvaartmaatschappijen bepalen zèlf het interieur en daarmee het aantal stoelen incl. de verdeling ervan over het vliegtuig.

    • Peter Van Lint zegt op

      Ik weet niet waar Marc De Gusseme zijn info heeft gehaald. Thai Airways vliegt nu al met de nieuwe airbus A350-900 van Brussel naar Bangkok en terug.

    • leonthai zegt op

      Thai vliegt heden al met de A350+900 op Brussel…

  6. Fransamsterdam zegt op

    62K is het op één na achterste rijtje. 63 K kan de rugleuning slechts beperkt naar achteren doen, dus die zal het misschien niet leuk vinden dat jij dat wel kan en doet.
    Bovendien schijnen 63 HJK geen of minder ruimte te hebben voor bagage boven hun hoofd, aangezien die ruimte voor het personeel bestemd zou zijn. Dat wordt dus proppen/delen.
    Een paar rijtjes naar voren zou denk ik prettiger zijn.
    Het raampje heb je alleen de eerste paar uur wat aan vanuit Brussel, daarna is het donker.
    Vanuit Bangkok is het de hele vlucht donker. Zelf heb ik liever gangpad dan raam.
    Je kunt bij THAI volgens mij vanaf 24 uur voor vertrek online inchecken en je stoel nog wijzigen, net zo vaak als je wilt.
    Pas op met stoelen bij de nooduitgangen, die hebben weliswaar meer beenruimte, maar aangezien het beeldscherm en het tafeltje onder de leuningen verdwijnen is daar geen vrije ruimte en zit je dus letterlijk tussen twee plankjes ingeklemd.

    • Peter zegt op

      Frans, zie het bericht van de plattegrond………

      • RonnyLatPhrao zegt op

        Dit is de correcte stoelverdeling
        https://www.seatguru.com/airlines/Thai_Airways/Thai_Airways_Airbus_A350-900.php

        62k bestaat wel degelijk

  7. Johan zegt op

    Ze vliegen vanaf 1 augustus met het nieuwe vliegtuig. Ik ben inderdaad ook benieuwd naar ervaringen.

  8. Rob zegt op

    Mijn collega vliegt in Oktober a.s. vanaf Brussel naar Bangkok. Ik weet niet of jouw vlucht eerder of later is? Anders kan ik hem vragen.

    • Roux Jean Marie zegt op

      Mijn vlucht is pas op 11 januari 2017. Dus alle informatie meer dan welkom 🙂

      [email protected]

      Hartelijk dank

      • Roux Jean Marie zegt op

        2018 bedoel ik dus

  9. Johan zegt op

    Ik vlieg op 30 november pas

  10. Gerard Van Heyste zegt op

    Nog een voordeel van Thai Airways is dat je gratis je vlucht kan wijzigen,vroeger of later vertrekken !


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website