Lezersinzending: Website van ING werkt weer naar behoren in Thailand

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersinzending
Tags: , ,
10 januari 2015

Beste lezers,

Hiermede wil ik U laten weten dat de site ing.nl weer naar behoren werkt.

Na verscheidene maanden met een kluitje in het riet gestuurd te zijn, met de standaard raadgevingen van de klantenservice van ING, kwam ik bij toeval in bezit van het e-mail adres van de klantenraad van ING.

Na deze raad een e-mail gestuurd te hebben om hulp kwamen zij direct in actie. Ik werd nog dezelfde dag gebeld door een specialist van hun die mij screenshots liet nemen van het probleem en met het verzoek deze aan hem te mailen, zo gezegd zo gedaan.

Dit resulteerde er in dat de daarop volgende dag ing.nl weer beschikbaar was/is. Ik hoop dus dat het voor iedereen werkt.

Met vriendelijk groet,

theoS

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

29 reacties op “Lezersinzending: Website van ING werkt weer naar behoren in Thailand”

  1. Bucky57 zegt op

    Welke klachten. Ik zit dagelijks op de ING site vanuit Thailand en bezig met internetbankieren. Tot op heden werkt deze zeer goed. Kan alles gewoon doen. Dus ik begrijp niet uit je verhaal wat de klachten zijn

    • Hendrikus zegt op

      Ik had in december ook problemen met ING site. Bij mij was de rubriek betalen een week lang gewoon een blanco bladzijde en kon dus niet mijn afschrijvingen controleren.

    • nico zegt op

      Ook ik had regelmatig geen bovengedeelte en dan kan je onderin via rekeningen betalen enz wel de bankstand zien en betalingen doen, dit liep al maanden zo. Niet altijd, maar wel regelmatig.

  2. l.lagemaat zegt op

    Wat is het e-mail adres van de klantenraad van de Ing.?

    groet,
    Lodewijk

  3. harm.klooster zegt op

    Er is een tijd lang niet mogelijk geweest om de lijst van betalingen te bekijken
    dat is sinds een week weer mogelijk
    andere problemen had ik niet
    ik kon die lijst wel gewoon bekijken via mijn gsm
    alleen niet op de pc dus

  4. Ad zegt op

    Het gaat om twee verschillende sites. De site http://www.mijn.ing.nl is de plek waar je online je ING-bankzaken kunt regelen (internetbankieren). Gelukkig werkt dat meestal zonder problemen. De algemene site http://www.ing.nl was langere tijd nauwelijks beschikbaar omdat ING aan verbetering werkte. De site is geheel vernieuwd en blijkt nu dus weer gewoon te kunnen worden gebruikt.

    • Leo Th. zegt op

      Ook ik kon geen verbinding krijgen met http://www.ing.nl Telefonisch deelde ING mij mede dat dat veroorzaakt werd omdat ik gebruik maakte van een verouderde browser (internet explorer 7), die niet meer werd ondersteund door ING. Zij adviseerden mij een upgrade naar internet expl. 8, wat ikzelf niet prettig vind werken, of gebruik te maken van een andere browser, bv. google chrome. En inderdaad, via google chrome kon ik zonder problemen de algemene site van ING openen.

    • John zegt op

      Ook voor mij was het regelmatig niet mogelijk bij de ING te internet bankieren. Steeds het bericht dat tijdelijk in te loggen niet mogelijk is en dat ik het later opnieuw moest proberen.
      Daar door heb ik een financieel probleem gehad. Ik heb hier over met de ING contact opgenomen. Zij waren van mening dat alleen de kosten zouden vergoed als ik zou aan tonen dat de ING grof nalatig was geweest. Helaas weet ik niet hoe ik dat moet aantonen.

  5. Wim zegt op

    Dat is een goede zaak. Heb hier ook steeds problemen mee gehad, contact opgenomen met ING en krijg dan het bekende bla bla verhaal. Gaat sinds een paar dagen weer goed.
    Bedankt

  6. loe zegt op

    Ik zit ook dagelijks op de site van ING. Saldo bekijken en betalen etc. gaat goed, maar als je uitlogde, kwam je altijd op hun site met aanbiedingen, adviezen en een dagelijkse enquete. Dat werkte al maanden niet meer.
    Steeds excuses en de mededeling dat de site niet beschikbaar was, maar dat er aan gewerkt werd.
    Ik denk trouwens niet, dat het iets met Thailand te maken had.

    • NicoB zegt op

      Loe, ik had precies de zelfde ervaringen, sinds een paar dagen werkt alles weer als voorheen.
      Internetbakieren ging steeds nog goed, na uitloggen volgt nu gewoon de site van ing weer, die was lange tijd niet bereikbaar.

  7. ton zegt op

    Ik heb mijn ING bankrekening opgezegd, niet alleen om het bovenstaande maar ook omdat ING een belachelijk omslachtige veiligheidsprocedure heeft om nieuwe paswoorden en dergelijke aan te vragen, die ontzettend veel tijd kosten via de “normale” post. Het heeft mij meer dan anderhalf jaar gekost om vanuit Thailand een bestaande ING rekening weer via internet toegankelijk te maken.

    • nico zegt op

      Ton,

      Dan kan je mij een hand geven, ook ik heb een nieuwe telefoon gekocht met een Thai’s nummer, grote problemen, wederom fictief verhuist naar Nederland (adres van mijn zoon) daar werden Tan lijsten naar toegestuurd (iets van de vorige eeuw) die heeft ze gescand en gemaild naar mij, toen weer fictief verhuist naar Thailand. Alles bij elkaar 3 maanden geen mogelijkheid om geld over te maken.
      Nu 7 maanden later, moet ik (toch) naar Nederland om dan via een kantoor van de ING, weer de sms via mijn telefoon te krijgen. Probleem is, dat ze geen kantoor in Thailand hebben.

      • theoS zegt op

        Ton, er is een ING bank in Bangkok, zakelijk voor investeerders en als je Googled naar ING Thailand wordt je doorverwezen naar de site van TMB, Thai Militaire Bank. Doen ze waarschijnlijk samen mee.

    • Soi zegt op

      Afgelopen maand kreeg ik de tan-codes per sms niet meer door op mijn smartphone. Ing gebeld: kennelijk blokkeert de Thaise telefoonmij. dit type sms’jes. AIS gebeld: klopt!, was hun antwoord. Ik had een week eerder mijn abonnement veranderd, resp. verlaagd naar 100 bath p.mnd, omdat ik veel gesprekken via Line etc. afwerk. Ais had nav de verlaging tevens de service verminderd. Goed, dan maar de sms’jes overzetten op een ander nummer, in dit geval een prepaid Dtac simcard in een ander toestel.
      Welnu: op de site van Ing.nl staat precies aangegeven hoe te handelen als je in het buitenland woont.
      Tien dagen na mijn aanvraag mijn telefoonnummer te wijzigen, ontving ik netjes een brief met activeringscode van Ing op mijn Thai adres, en was daarna de wijziging in minder dan 30 sec gepiept.
      Moraal: tevreden in TH wonen vereist je terdege informeren en niet zomaar aannemen dat NL tegen zit!

  8. compuding zegt op

    Na dat ze een nieuwe homepagina gemaakt hebben werkt alles weer als vroeger

    compuding

  9. Kees 2 zegt op

    ING heeft ook een facebook pagina: 2 x vraag gesteld, 2x binnen een dag antwoord !

  10. Cornelis zegt op

    De algemene ING homepage werke niet, omdat ING de IP nummers uit Thailand blokeerde!
    Met behulp van een programma als ‘Freegate’, dat geeft je een USA-IP nummer, werkte het wel!

    De content van de ‘Betaal’ pagina’s worden door oudere IE browers niet correct verwerkt.
    Helaas is bij gebruik van Windows-XP versie 8 de hoogst beschikbare.
    Voor een hogere versie is Windopws-7 vereist.

    Gebruik van ‘Google Chrome’ of ‘Firefox’ voorkomt dit soort problemen.

    • Soi zegt op

      Wereldwijd zijn mensen gedurende maanden door zowel Microsoft als instanties, bv bankinstellingen, opgeroepen Windows XP niet meer te gebruiken. Doe je dit desondanks dan haal je problemen in huis. Heeft niets met TH of NL van doen. Het inzetten van omleidingen heeft hier idem niets mee van doen.
      W7 cq 8.1 zijn inmiddels meer dan ingeburgerde opvolgers, W10 komt er aan. Hou je niet van Windows gebruik dan Linux/Ubuntu, een meer dan goed en gratis alternatief: http://www.nllgg.nl/linux

  11. theoS zegt op

    @ Bucky57, lees de reacties. E-mail adres ING klantenraad is: [email protected]. Had ook niet speciaal met Thailand te maken en kwam door dat ing.nl en Akamai Technologies in Los Angeles, U.S.A hetzelfde IP adres hadden, dus was er een IPAddressConflict. Steekt dieper maar wordt me te technisch. Google naar Akamai Technologies en kom je alles te weten.

  12. theoS zegt op

    @ Cornelis, ING blokkeerde helemaal niets en ook Firefox had hetzelfde probleem, ing.nl was niet beschikbaar. Het was, zoals eerder gezegd, een IPAddressConflict.
    Het was ook alleen maar ing.nl wat niet werkte,alle andere ING sites werkten goed. ING Belgie was ook niets mee aan de hand. Ook niet met ING in Polen, Roemenie, Cyprus, America, Canada, Australie enz, enz. Je kunt al deze sites afwerken via ing.com, wat ik ook heb gedaan en zoals gezegd alleen ing.nl was niet te bereiken, nu wel. Happy bankieren gewenst.

  13. John zegt op

    Uit de reacties blijkt dat ik niet de enige ben. Echter mijn probleem was, dat ik mijn auto wilde schorsen voor de periode dat ik in Thailand ben. Ik heb de verzekering op de dag van vertrek stil gezet en wilde dit, te gelijk ook voor de wegenbelasting doen. Het was bij de ING niet mogelijk de kosten van de schorsing te betalen. Na diverse pogingen en ik naar het vliegveld moest, besloot ik het in Thailand te doen. Dus bij aankomst in Thailand heb ik nog de zelfde dag getracht om te betalen maar weer niet mogelijk. Dagen lang heb ik geprobeerd zonder dat het mogelijk was. Vele dagen later bleek het mogelijk te zijn maar om dat ik te laat was heb ik van de RWD een boete van 420,00 Euro gekregen. Het is niet de computer. Ik heb op mijn computer Windows 8.1 en al het mogelijke geprobeerd.

  14. Cornelis zegt op

    Het is heel simpel.
    Als IP nummers uit Thailand niet werken en IP nummers uit andere landen wel,
    dan worden er dus nummers door ING tegen gehouden.
    Bovendien werke de site wel, maar met een IP nummer uit Thailand kreeg je gewoon een verkeerde
    pagina te zien, nl degeen die weergaf dat de site in onderhoud was.

    Heeft dus totaal niets te maken met welke Windows en/of Browser versie.
    Ook met Linux, Coherent en QNX en adere operatingsystemen werkte het niet.
    Ik heb het het dan over de url ‘www.ing.nl’ en die staat los van de betaal site.

    Pagina’s op een site die niet correct worden getoont is een foutje in de software op de site
    of van de gebruikte Browser.
    Dat kan zijn verkeerde instelling browser of verouderde versie.

  15. Cornelis zegt op

    @theoS, een IP conflict ontstaat wanneer er in een netwerk twee dezelfde IP nummers voorkomen.
    Idereen die vanuit Thailand naar een website gaat krijgt van zijn provider een uniek aan Thailand toegekent IP nummer.

    Een IP confict bestaat in een netwerk dus maar voor 1 gebruiker ervan en niet voor allen,
    en geeft dus ook maar voor 1 gebruiker een probleem tenzij het om twee servers (websites)
    gaat met hetzelfde IP nummer.

    • theoS zegt op

      @ Cornelis, als je mijn eerdere reacties gelezen hebt dan kun je zien dat Akamai Technologies en ing.nl hetzelfde IP Adres hebben. IP is 23.36.87.37. Nu heb ik meer onderzoek gedaan en Akamai is de host van ing.nl met servers wereldwijd. Het kan ook wezen, volgens mijn bronnen, dat de firewall van Akamai IP Adressen vanuit Thailand blokkeerde. Ik kreeg trouwens ook errors zoals HTTP 301, website not found en meerdere zulk soort dingen. Probeer eens http://www.whoishostingthis.com en bekijk de website van Akamai Technologies eens, Google is je vriend.

  16. ruud zegt op

    Als ik op een website inlog vanuit Thailand (bijvoorbeeld een reisbureau), krijg ik de prijzen in Thaise Baht.
    Websites kijken dus waar iemand die inlogt verblijft en passen daar hun site op aan.
    Daar kan een programmeur makkelijk een steekje hebben laten vallen wat Thailand betreft.
    Dat valt vanuit Nederland niet op.

  17. jan herm zegt op

    Bedankt voor de gedane moeite. Ben nu eindelijk van dat maandenlange “gesorry” van de ING af. Ook ik heb heel wat kluitjes om de oren gekregen waarmee ik het riet werd ingestuurd.

  18. Corenelis zegt op

    De ING website heeft geen IP conflict problemen gehad!

    Wat men normaal doet bij het opzetten van een nieuwe site is de binnenkomende IP nummers routeren
    naar een andere webpagina, meestal op een andere server.
    Normaal doet de afdeling netwerkbeheer dat in de routers.

    De IP nummers worden zo geblokkeerd voor de eigenlijke server en men kan dan testen of de
    nieuwe website doet wat het moet doen.
    Na het testen moet men deze blokkades weghalen zodat iedereen weer op de juiste server uitkomt.
    Als men dan de IP nummers uit Azie vergeet, dan blijven deze gebruikers dus naar de server gaan
    met de mededeling dat de website in onderhoud is.

    Dat is dus wat er gebeurde, het werkte dus eigenlijk gewoon goed en zonder IP conflict.
    Er bleef gewoon een groep IP nummers naar de tijdelijke webpaqgina gaan!

    Er was trouwens in die periode ook wel een probleem met de betaal site.
    De eerste pagina die normaal je af/bijschrijvingen laat zien, was daartoe niet in staat.
    Wanneer je probeerde om een datum reeks te selecteren, dan werkte dat niet.
    Er was geen mogelijkheid om de datum en maand te kiezen.

  19. Cornelis zegt op

    @theoS, Een firewall houd een IP nummer tegen of enkele porten daarvan.

    Daar men de ING service pagina toonde (op port 80) was het dus geen firewall maar een router
    die een reeks IP nummers naar de verkeerde webpagina stuurde.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website