Vlotte afhandeling door KLM bij annulering ticket (lezersinzending)
Vorige maand postte ik dit bericht: “Ik ben momenteel in Bangkok, voor het eerst met KLM. Enkele dagen geleden ontving ik het bericht dat mijn terugvlucht op 16/1 is geannuleerd. Ik zie nu dat dit ook het geval is voor de vlucht op 13/1. Iemand enig idee wat er aan de hand is? Als reden werd er operationele problemen opgegeven.
Als alternatieve terugvlucht werd een vlucht aangeboden die maar liefst 20 uren duurde! Van BKK naar Dubai, van Dubai naar Londen en van Londen naar AMS. Ik vind dit eigenlijk schandalig. Heb dus geannuleerd en EVA Air geboekt zoals gewoonlijk.”
Ik heb toen gelijktijdig een schadeclaim ingediend bij KLM, conform EU-verordening en om de teruggave van mijn ticket gevraagd. Mijn ticket werd vrijwel onmiddellijk teruggestort, het bedrag van de schadeclaim heb ik vorige week ontvangen: 600 euro.
De afhandeling is, tot mijn eigen verbazing, zeer vlot verlopen.
Ingezonden door Nico
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Lezersinzending21 januari 2025Te koop van een lezer: Land in Chiang Mai midden in de natuur
- Visumvraag21 januari 2025Thailand Visa vraag Nr 007/25: Wat is het verschil tussen Visa on Arrival en Visa exemption?
- Leven in Thailand21 januari 2025Je maakt van alles mee in Thailand (253)
- Lezersoproep21 januari 2025Gezocht: Oppas voor ons huis in Hua Hin
Zo kan het dus ook. Goed en sportief dat je dit meldt.
Op de 13e was er geen piloot voor de vlucht. Mijn vlucht was ook geannuleerd en ik heb ook vrij snel een compensatie ontvangen.