TV kapot, maar inmiddels zelf gerepareerd (lezersinzending)

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersinzending
Tags: , , ,
15 januari 2022

(Eric Broder Van Dyke / Shutterstock.com)

Naar aanleiding van dit topic: https://www.thailandblog.nl/lezersvraag/tv-kapot-is-thailand-echt-een-wegwerpmaatschappij/  deel ik het volgende mede.

Ik heb een zelfde ventilator besteld in China, via Lazada. Kostte 1200 Thb. Mede dankzij tips op Thailandblog. Ik had eerst de oude ventilator schoongemaakt en toen deed de tv het weer, helaas maar voor even. Dus de fout zat in de ventilator! De nieuwe ventilator ingebracht, na alles rondom goed schoongemaakt te hebben de oneconnect box weer aangesloten op de tv. En het werkt!

Grote schande dat Samsung hier niks mee kon doen, op mijn vraag moet ik hem dan maar weggooien kreeg ik een bevestigend antwoord. Schande voor een bedrijf! Een tv weggooien die 170.000 Thb gekost heeft en pas 7 jaar oud is. Het lijkt erop dat Samsung Thailand een dozenschuiver is, service ho maar!

Ingezonden door Henk

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

11 reacties op “TV kapot, maar inmiddels zelf gerepareerd (lezersinzending)”

  1. Thailandganger zegt op

    Ha Henk,

    Fijn dat je zelf het probleem hebt kunnen oplossen en het ook even laat weten hier.
    En ik ben met je eens, erg nonchalant van Samsung hoe ze hier mee om (zijn) (ge) gaan!

  2. Christiaan zegt op

    Goed gedaan Henk.
    an Smsung. Inderdaad hoor ik meer over slechte service en garanties van Samsung. Ook Eletrolux maakt het zo bont.
    Voor ons geen nieuwe TV van Samsung.

  3. Jomel17 zegt op

    Samsung probleem speelt niet alleen in Thailand.
    Ik had in NL een kleurenlaserprinter van Samsung, op een dag werkte de papier doorvoer niet meer.
    Service dienst gebeld , had nog garantie, zij zeggen is een software probleem….??
    Software opnieuw geïnstalleerd, Printer doet helemaal niks meer .
    Service dienst zegt eigen schuld geen garantie meer….

  4. Ed zegt op

    mijn Samsung 55inch ,gebogen scherm was ook na 3 jaar kapot, TV naar service punt (Samsung) gebracht in Nakhon Sawan en zou met 1 week gerepareerd zijn , na 2 weken gebeld en nog niet klaar, weer 2 waken later maar weer eens bellen werd mij gezegd dat ze op een onderdeel zaten te wachten en dat dat elk moment binnen kon komen, nou ja na 1 week maar weer eens bellen, nu boos,. De vriendelijk man aan de lijn zou wel even kijken en kwam met de mededeling dat het toestel al 3 weken klaar was en er een nieuwe printplaat in gezet was, kosten 5000 Baht. Toen maar het toestel opgehaald. Het was verpakt in vies plastic en het leek wel of er een regenbui overheen was gegaan, thuis alles uitgepakt en het scherm schoongemaakt, zat vol met vette vingers. Gelukkig deed het toestel het weer. Tja service noemen ze dat.

  5. Jacques zegt op

    Ik heb al zoveel zaken aangeschaft in Thailand en het maakt niet uit wat het is, garantie tot aan de deur.
    Tv’s van diverse merken, koelkast van Sharp, fotocamera van Nikon, magnetron van Samsung en een airco apparaat. Al inmiddels in 14 jaar drie waterpompen voor het huis vervangen. Je kunt er op wachten dat het stuk gaat en bij ons is een servicedienst van Numchai en de TV reparaties zijn allen maar van korte duur gebleken. Het is maar goed dat ik nog in de slappe was zit, want anders ziet het leven er wat dit betreft minder florissant uit.

  6. peter zegt op

    Het maakt niet uit waar je woont. De tendens is “zo lang het werkt” en dan koop je maar nieuw.
    Ook wel wegwerp maatschappij genoemd. Ik heb zelf het idee dat in de apparaten komponenten zitten , welke maar een paar jaar mee gaan, zodat een uitval gegarandeerd is.
    Of komponenten, welke express zwak worden gekozen, ook weer voor uitval.
    Garantie? lachertje.
    Zeker ook met gerenommeerde merken zoals Sony , Sharp, Samsung ea.
    Je zo denken, hebben een naam hoog te houden, maar niets is minder waar, direkte verkoop , thats it.
    Mijn Samsung ging kapot na 5 jaar, dus nieuwe Sony dan maar. En tada na 4 jaar een mild defect. Een rood streepje over beeldscherm. Uit coulance boden ze me een nieuwe, mindere en weer betalen met inlevering oude. Defekt beeldscherm zeiden ze. Niet gedaan , economisch niet verantwoord en leven dan maar met (soms rode streepje over scherm, soms is ie ineens weg!) Je went eraan, valt soms niet op en soms is ie inderdaad weg. Volgende keer dan maar een Solora of een LG?
    Nog steeds te spreken over mijn Dell comp, is inmiddels 10 jaar oud met eerste generatie I7. Ja ok ook hier is het een keer mis gegaan met de voeding, vervangen en draait nu alweer jaren. Afkloppen.
    .

    Je kan nog beter een apparaat kopen van een onbekend merk, heb je de kans dat het langer mee gaat.
    Immers ze moeten een plek veroveren in de concurrentie. Worden ze te bekend, dan komt hetzelfde probleem weer om de hoek kijken en zou je weer moeten switchen. Tja , kan ook zijn dat ze zoveel mogelijk bagger produkten in korte kwijt willen verslijten, zg fast money en dan weer switchen in produktnaam. Alles is mogelijk en het maakt niet uit wat voor naam er aan hangt.

    Maar ook in regeringszaken heb je dat. Geen garantie op de Freya, kostte 100 den mijloenen en is op de grote vuilnishoop gegaan.
    De F-35 vliegt rond met nog maar 600 fouten in het vliegtuig.
    De NH 90 (helicopter)had zoveel onderhoud (reparaties) nodig, dat er te weinig personeel was om ze te onderhouden, lopende band werk voor continu groot onderhoud.
    En hoe zat het ok alweer met de Boeing 737? Je zal er maar inzitten en crashen. Garantie? Zit er voor jou niet meer.in.
    Duurzaam , garantie? Niet in deze wereld meer.
    .

    • Yak zegt op

      Wij leven in een weg werp maatschappij, H&M, Primark maken kleding die je na 6 wasbeurten weg kan gooien, laptops hebben een levensduur van 3 jaar (volgens de fabrikanten), Windows 11 komt nu op de markt maar je computer moet wel geschikt zijn om het te kunnen gebruiken, mijn laptop is 5 jaar oud en is niet geschikt voor Windows 11 en kan ook niet aangepast worden, m.a.w. een nieuwe laptop kopen (onzin, dan maar geen Windows 11), mobieltjes zijn na paar jaar niet meer te gebruiken want er is geen ondersteuning meer van de fabrikant en dan niet te spreken over 2G, 3G en nu weer 5G. Zo blijven wij dus maar kopen omdat de maatschappij gericht is op geld verdienen, sneller maar beslist niet beter.

  7. Fred Janssen zegt op

    Hallo Peter, Het kopen van een nieuwe LG TV valt ten zeerste af te raden. Mijn huisbaas kocht voor een vijftal appartementen LG TVs waarvan er thans nog 1 in gebruik is.
    Bij het aanbieden van de vier defekte werd steeds te kennen gegeven dat reparatie niet meer mogelijk was.
    Het laat zich raden dat LG produkten in zijn zeven appartementen NOOIT meer zullen worden aangeschaft.
    Mij dunkt dat een dergelijke beslissing volkomen logisch is.

    • Jacques zegt op

      Mijn eerste TV in Thailand was ook van het merk LG. Was gezien de huidige prijzen knap prijzig. Na drie jaar begon het gedonder. Viel steeds uit en diverse keren gerepareerd voor korte duur. Op het laatst na ruim vier jaar was het beeld niet meer zichtbaar. Eerst bovenin het scherm een balk alsof er licht inval was en dat trok door tot ruim halverwege. Toestel was niet meer te repareren volgens reparateur(s) en kon op de grote hoop. Nu in vier kamers Sharp smart tv’s aangeschaft, kijken hoelang die meegaan.

  8. tooske zegt op

    Inderdaad alles gaat hier snel kapot, temperatuur, stof, vocht, allemaa; niet bevordelijk voor je apperatuur,
    Ga met mijn defecte apparaten altijd naar een lokaal monteurtje, pomp. wasmachine, tv, boormachine
    hij fixt het allemaal, voor een paar honderd thb meestal klaar, noet wel wachten tot morgen of overmorgen of volgende week, maat hij maakt het.

    • Caspar zegt op

      Nou Tooske een TV kan je niet laten repareren voor een paar honderd baht!! Mijn vrouw heeft net een Smart TV van Panasonic achter in de koffer geladen van de auto op weg naar de Lokaal TV reparateur.
      Vooraf gevraagd hoeveel het kost nou 3000 baht en vooraf gekeken had de man !!!!een TV van net 3 jaar oud ineens op zwart,


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website