THAI Airways vliegt deze winter niet meer rechtstreeks vanuit Brussel naar Bangkok (lezersinzending)
Ter informatie, ik heb de vraag gesteld of Thai Airways nog rechtstreeks gaat vliegen vanaf Brussel. Ik ontving de onderstaande reactie.
We would like to inform that since 1st September 2022, THAI is not operating direct flights on route Brussels-Bangkok-Brussels and this will continue during Winter 2022/23 due to aircraft shortage. Thai Airways International however plans to resume direct operations from Brussels to Bangkok v.v. again later in 2023, but the final confirmation is not received yet. We will update you on the resumption date once known.
We willen u erop wijzen dat THAI sinds 1 september 2022 geen rechtstreekse vluchten uitvoert op de route Brussel-Bangkok-Brussel en dat dit in de winter van 2022/23 zal doorgaan vanwege een tekort aan vliegtuigen. Thai Airways International is echter van plan om rechtstreekse vluchten van Brussel naar Bangkok v.v. later in 2023 opnieuw aan te bieden, maar de definitieve bevestiging daarover is nog niet ontvangen. Zodra de hervattingsdatum bekend is, informeren wij u hierover.
Ingezonden door Jan
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Leven in Thailand21 december 2024Je maakt van alles mee in Thailand (195)
- Lezersvraag21 december 2024Kun je een bewijs van een Thais adres in het Engels krijgen voor een Belgische bankrekening?
- Lezersvraag21 december 2024Hoe kun je als expat in Thailand omgaan met crypto?
- Lezersinzending19 december 2024Japanse autoverkopen dalen in Thailand, terwijl Chinese auto’s marktaandeel winnen (lezersinzending)
Opgepast: de overstap in Frankfurt om in Bangkok te geraken vergroot het risico op vertraagde aankomst van de bagage.De overstaptijd op 13 december was zo kort( ong 40 minuten, dat bagage niet met vlucht meeging. Gelukkig waren valiezen niet verloren en kwamen met een volgende vlucht mee. Thai Airways heeft de bagage dan met een taxi naar onze woning in Noord-Thailand afgeleverd.
’tekort aan vliegtuigen’? Hadden ze beter omschreven als tekort aan ‘middelen’… Heb vernomen dat ze een keer de vertrekkende TG935 in Brussel aan de grond gehouden hebben (serieus vertraagd dus), totdat er tegemoet gekomen werd aan achterstallige kerosine-betalingen. Zulke toestanden zullen wellicht ook wel meegespeeld hebben om nog naar naar Brussel te willen/mogen vliegen…
Dat is nu echt grote zever.
Op de luchthaven in Bangkok staan 30 of 40 Thai vliegtuigen al vele maanden gewoon stil geparkeerd, er zijn zeker voldoende vliegtuigen.
Alleen heeft Thai het financieel moeilijk en vele zelf binnenlandse vluchten doen ze nu met Thai Smile.
Ik dacht net hetzelfde Hugo toen ik deze morgen dit topic zag. Er zullen wel onderliggende oorzaken zijn waarom ze niet meer op Brussel vliegen. Ik vind het ook spijtig.
Toch vind ik als Belg jammer dat ze niet meer vliegen.
Ik vond de service aan boord de laatste 4 maal ( 1 vlucht Dec 21 en 3 dit jaar) eigenlijk ondermaats.
Maar het was de enige rechtstreekse verbinding vanuit Brussel en het is jammer dat ze er niet meer is.
Ik zou zo weer met Thai vliegen , als ze weer rechtstreekse vluchten aanbieden en de prijs redelijk is.
Mijn laatste vlucht heb ik uitgevoerd met Etihad, omdat ik vind als ik toch moet overstappen kan ik het evengoed in het midden-oosten doen.
Thai Airways is virtueel failliet.
De kwaliteit en service tijdens de vlucht daalde de laatste jaren al significant.
Ik vlieg er niet meer mee. Trouwens zeer financieel risicovol om nog tickets lang op voorhand te boeken.
En qua prijs zijn ze ook niet bij de besten….
Thai Airways is niet virtueel failliet. Door de pandemie zijn vele maatschappijen financieel geraakt. Sinds eind 2021 werkt Thai zich weer uit de rode cijfers en hebben in het derde kwartaal van dit jaar zelfs weer winst gemaakt. Zoveel winst dat er thans met vliegtuigconstructeurs afspraken worden gemaakt tot het leveren van 20 nieuwe vliegtuigen. Dat de service wat achterblijft heeft alles te maken met de eerdergenoemde pandemie.Thai krabbelt weer op. Iedere maatschappij heeft te maken met achterblijvende kwaliteit. De één iets meer dan de ander. Thai heeft het groene licht gekregen om de kwaliteit weer op te schroeven doordat steeds meer is afgelost aan de schuldeisers en zoals gezegd er meer winst wordt gemaakt. Door de komst van de nieuwe vliegtuigen zal de kwaliteit alleen maar beter worden. Ik kan dit weten omdat ik goede contacten onderhoud met de verantwoordelijken bij Thai Airways International.
Dat ze in het derde kwartaal al weer winst gemaakt zouden hebben is dan een ongelofelijk knappe prestatie met die minimaal 40 vliegtuigen die afgelopen september nog werkloos op Suvharnabhum geparkeerd stonden. Dit is een onvoorstelbaar grote kostenpost voor Thai Airways. Wellicht hebben de mensen waar u contacten mee onderhoudt het “loose face” principe hoog zitten.
Inderdaad Frans!
Thai Airways was al voor Corona virtueel failliet en dat zijn ze nog steeds want nog steeds onder ‘bankruptcy protection ‘, ze voorzien hier trouwens pas in 2024 uit te geraken.
Daar waar de overige luchtvaartmaatschappijen door covid slechts tijdelijk in de problemen geraakten en door de overheid overeind gehouden werden (de schulden werden ondertussen vereffend), heeft de Thaise overheid Thai Airways als een baksteen laten vallen, als hoofdaandeelhouder nota bene!