Lezersinzending: Magnetron laten repareren in Pattaya

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersinzending
Tags: ,
22 augustus 2015

Mijn magnetron was kapot, acht jaar oud en heeft 3800,- baht gekost. Ik heb hem voor reparatie gebracht naar de service afdeling van Numchai home electronics aan de Sukhumvit Road.

Toen ik werd gebeld over de kosten vertelden ze mij dat om de magnetron te repareren de kosten 6000,- baht zouden bedragen. Ik heb de magnetron weer opgehaald en moest 200,- baht betalen voor de controle.

Vervolgens meegenomen naar een reparatie service aan de Third Road. Daar moest ik 500,- baht betalen en het apparaat werkt weer prima.

Pas dus goed op als je ergens elektronische apparatuur wilt laten repareren.

Ingezonden door de Realist

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

14 reacties op “Lezersinzending: Magnetron laten repareren in Pattaya”

  1. Pim Haring . zegt op

    Zoiets is mij ook gebeurd in Hua hin met 1 camera in de garantietijd bij Lotus .
    1 half jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd .
    Op het laatst heb ik hem op de grond gegooid en erop gaan staan .
    Toen beleefd gevraagd of dat ook onder garantie valt .
    Zie er dan maar wat humor in als je die gezichten ziet, dan heb je er nog iets aan .

  2. antony zegt op

    Ja, ik ken zulke verhalen en ook uit eigen ervaring meegemaakt om een verschrikkelijk hoog bedrag bij een erkende “rolex” dealer.
    Ik heb een Rolex Daytona en die wilde ik voor een alle 5 jarige service wegbrengen.Dus naar de erkend Rolex dealer in BKK.
    Ze vertellende mij dat het rond de 20.000 Bth kost wat een normale prijs is voor deze service inclusief polijsten.
    Men zou mij terug bellen na de eerste check. Paar dagen later een telefoontje van Rolex met de mededeling dat er heel wat loos was met mijn horloge en er moest van alles en nog wat aan gebeuren. Lang verhaal kort gemaakt, men vroeg maar liefst 250.000 Thai Baht !!!!!
    Ik heb gevraagd of ze wel goed bij hun hoofd waren te meer omdat het horloge perfect loopt (en nog steeds) . Volgende dag horloge opgehaald en ze hartelijk bedankt voor het onderzoek en verteld dat ze de boom in konden.
    Dus ook zeer goed aangeschreven dealers proberen gewoon de farrang is even flink te naaien !!
    Dus inderdaad ogen en oren goed open houden en eerst laten checken hoeveel het gevraagde gaat kosten.
    Groet, Antony met een nog steeds perfect lopend horloge wat dus niet gereviseerd is )))

    • eduard zegt op

      Ik verbleef veel in Zwitserland en had een vriend die bij een servicestation van Rolex werkte.Ik zelf had ook een rolex. Hij fluisterde toen in mijn oor dat je een rolex alleen bij schade weg moet brengen en niet voor de 5 jaars beurten,dat zou alleen maar goed zijn voor de dealers. Ik heb hem nu 34 jaar en nog nooit weggebracht voor het 5-jarenplan en loopt nog precies.

      • Fred zegt op

        Hallo Eduard,

        Tbv. de waterdichtheid is het beter het horloge van tijd tot tijd te laten controleren.
        De rubberringen gaan niet eeuwig mee.
        Een ander horloge ( duikerklok ) krijgt deze service wel en als ik zie hoe de rubberringen eruit zien na verloop van tijd dan ga ik NIET duiken met mijn Rolex, wat volgens de technische specificaties wel zou kunnen.

        Maar goed, dit terzijde.

        Mvg

        Fred Repko.

    • Fred zegt op

      Hallo Antony,

      Die van mij is nu 19 jaar, nooit een service beurt gehad of iets dergelijks.

      Loopt vanaf het begin twee minuten per week achter maar dat is typische Rolex hahaha.

      Mvg.

      Fred Repko

  3. joop zegt op

    Als dat ding kapot is zou ik je aanraden een nieuwe te kopen ,want je moet op zoek gaan naar een goede erkende reparateur en waar vind je die.
    Ik heb al meegemaakt bij ondervinding dat als je er zelf geen verstand van heb want ze vragen meestal wat je denkt wat het is en je zegt ik weet het niet ben je de klos want dan weten zij het wel.
    je bent een farang he’ want dan kost je reparatie meer als een nieuwe magnetron.

    • Fred Repko zegt op

      Moderator: Graag bij de lezersvraag blijven.

  4. Lela Aukes zegt op

    Father Ray foundation Pattaya Sukumviet road heefd en tecnische afdeling waar de gehandicapte electronica repareeren.

  5. eduard zegt op

    De beste en de eerlijkste reparateur van huishoudelijke artikelen zit nog steeds in de kelder van IT. Kom er al 15 jaar en nog nooit besodemieterd.

  6. ruddy zegt op

    In Thailand geven ze GÈÈN garantie.

    Als je er om vraagt kijken ze aan alsof ze water zien branden.
    Of ze proberen het apparaat eerst uit , en zeggen dan ” je ziet toch dat híj het doet ! ” waarom garantie ?

    • RonnyLatPhrao zegt op

      Ik heb op al mijn toestellen die ik hier koop minstens 6 maanden garantie.
      Trouwens @ simon borgers, ik betaal de prijs die er bij staat ,en die gaat niet omhoog omdat ik dat koop. Weer zo een onzin verhaal wat maar al te graag de wereld wordt ingestuurd, en wordt overgenomen door mensen die bedrogen willen worden.

    • Fred Repko zegt op

      Onze Cuisinart keukenmachine is al drie keer kapot gegaan en de laatste keer buiten de garantie periode.
      De MAKRO verkoop ze daarom niet meer maar de laatste keer WEER een geheel nieuw apparaat gekregen via de importeur in BKK.

      SUPER SERVICE. Zowel van de makro als van de distributeur. Petje af !!!!!!

  7. simon borgers zegt op

    Ze zien een buitenlander en de prijzen schieten als paddestoelen omhoog.

  8. eduard zegt op

    Hallo Ruddy, mijn ervaring is dat je gewoon een jaar garantie krijgt op (bijna) alle artikelen.Alleen moet er even een bewijs van aankoop ingevuld worden en opsturen.De meeste zaken doen dit voor je.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website