Er wordt veel gesproken over de veilige midi busjes. Deze zouden de mini busjes moeten vervangen. Qua chauffeurs veranderd er niets, de busjes kunnen meer passagiers vervoeren en ruimer ingericht. Dit klopt dus. De zitplaatsen en instap zijn veel beter.

 
Echter de chauffeur is het probleem zoals ook in de mini busjes. Regelmatig gereisd met de mini bus en in sommige gevallen ook uitgestapt vanwege de rijstijl en telefoon gedrag. Is dit nu opgelost met de nieuwe midi bussen? Nee dus.

Een reis vandaag waarin de chauffeur gewoon druk bezig was met zijn telefoon. Geen oog had voor de passagiers. Luid toeteren in de file dat hij er langs wou. Ik heb een aantal foto’s gemaakt. Zelfs dit had hij niet in de gaten terwijl ik voorin zat.

Pas bij de laatste foto kreeg hij in de gaten dat dit gebeurde. Wist vervolgens niet hoe snel hij de telefoon moest weg leggen.

Ik heb hem bedankt voor de “veilige rit”.

Ingezonden door Kees

Over deze blogger

Ingezonden Bericht

7 reacties op “Lezersinzending: Veiligheid mini-en midi busjes”

  1. Christiaan zegt op

    Vrijdag zat ik, komende vanaf het Immigratiebureau in Tha Yang in zo een minibus. De chauffeur zat ook veel te bellen en beslist niet zakelijk. Soms had hij even beide handen van het stuur.
    Ik zag een Thaise dame, die voorin zat zijn naam en registratienummer van de chauffeur noteren.
    Goed zo, dacht ik. Laat de Thais ook maar eens het probleem aanpakken.

    Een paar maal zat ik in een minibusjes, waarin de bestuurder mogelijk door bepaalde middelen volkomen gestresst achter het stuur zat. Ik was blij, dat ik kon uitstappen.

  2. Winlouis zegt op

    Vroeger nam ik ook geregeld een mini busje van (Saraburi), Khokyae, naar Bangkok en vanaf Bangkok naar Pattaya. Ik stap daar niet meer in, ge hebt elke keer een grote kans dat ge niet levend aankomt met die geschifte chauffeurs.! Ik neem nu de grote bussen naar Mochit en van Mochit naar Pattaya, veel aangenamer reizen en het kost mij maar 150 Thb meer.!

  3. ruud zegt op

    Ik zou beginnen, om de verantwoording bij de werkgever te leggen.
    Verantwoorde rijtijden en rustpauzes.
    Geregistreerde drugscontrole voor de rit en eventueel daarna nog een keer. (drugs blijven een aantal dagen zichtbaar in de urine)
    Ontslag op staande voet bij drugsgebruik.
    Een snelheidsbegrenzer in het voertuig.
    Regelmatig controleren waar het voertuig zich bevindt, en hoe snel het rijdt.

    • janbeute zegt op

      Beste Ruud ik ben bang dat een snelheids begrenzer hier in Thailand niet werkt , zelfs averechts gaat werken en nog meer ongevallen zal veroorzaken.
      Daar men blijft roekeloos rijden en bij inhalen het gevolg zal zijn dat men niet meer instaat is om het voertuig in snelheid te laten toenemen tenopzichte van het te intehalen voertuig , waardoor de inhaal manouvre verkeerd afloopt met toenemende kans op een frontale botsing.
      Tevens zul je achter deze begrenste busjes ook weer verkeers deelnemers vinden die het risico nemen om deze busjes ook met kamikaze rijgedrag in te gaan halen.

      Jan Beute.

  4. janbeute zegt op

    Deze week klapte een mini bus frontaal tegen een tegemoet rijdende vrachtwagen.
    Alle inzittende 12 Laotianen op weg naar de immi voor hun visa zaken kwamen daarbij om het leven incl de chauffeur van de bus.
    Op de Thaise tv kon je de ravage zien niet te geloven.
    En het gaat maar door elke dag weer.

    Jan Beute

  5. teun zegt op

    Zoals Ruud het beschrijft ZOU het moeten gebeuren. Alleen het gebeurt niet. En ik ben bang dat het ook niet zal gebeuren op korte termijn.
    Wachten dus op een paar grote klappers met die “volprezen” midibusjes, bestuurd door de kamikaze chauffeurs die voorheen op mini-busjes rondreden.

  6. janbeute zegt op

    Hoe zal het toch komen dat de top van de Thaise regering en andere belangrijke personages, die laten zich toch ook rijden in van deze minibusjes.
    Ik heb nog nooit gehoord dat er een mini bus verongelukt is in Thailand met hoogwaardigheids bekleeders.
    Misschien kan de oorzaak zijn, daar de gehele weg en alle rijbanen zijn afgezet en op elke kruizing met een landweggetje en Soitje aan toe een lid van de lokale en provinciale gendarmerie staat.
    Uiteraard met glimmende Koppel, gepoetste schoenen en een messcherpe vouw in de broek.

    Jan Beute.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website