Lezersinzending: Problemen met bestellen bij Lazada
Ik koop al jaren naar tevredenheid bij Lazada diverse spullen. Had al vreemde probleempjes gehad, maar gisteren was toch wel het toppunt. Niet dat ik er slecht over slaap, maar ik wil het graag eens laten weten.
Ik had gisterochtend vijf verschillende artikelen besteld en wilde betalen. Nu heb ik in het verleden diverse manieren uitgeprobeerd: met Paypal (die optie is er niet meer), via Bankopdracht, bij afleveren thuis en ook via mijn telefoonapp van Bangkok Bank. Het lukte allemaal. Ik betaal niet zo graag meer bij het afleveren thuis, omdat je dan altijd weer geld paraat moet hebben.
Gisteren dacht ik, laat het eens via mijn telefoon doen. Dus die optie aangeklikt en ik kreeg een beschrijving hoe ik die betaling moest verrichten. Maar… op mijn app vond ik het aangegeven ontvangstadres niet. Ik weet niet hoe vaak ik probeerde en nakeek, het was er gewoonweg niet. Ik neem aan dat dit door de Bangkok Bank niet opgenomen is? Maar goed, dus ik besloot een andere manier van betalen te doen. Alleen, omdat dat te doen, moest ik eerst de betaling verrichten en dan pas veranderen (?). Dus dat lukte me niet.
Ik klikte de chatlijn van Lazada aan en kreeg een vriendelijke medewerker aan de andere kant die mij verzekerde dat de volgende dag de artikelen betaald zouden zijn. Hoe? Hoe konden deze betaald zijn wanneer ik géén geld gestuurd had? Niet kon? Dat ging er bij die persoon niet in. Echt, het kwam niet aan.
’s Middags weer geprobeerd. Een andere medewerker. Die begreep plotseling wel dat het niet betaald kon worden. Ik heb zelfs twee screenshots van mijn telefoon gestuurd om te laten zien, wie wel allemaal geld kon ontvangen. Ik stelde voor dat dan Lazada van hun kant de bestelling zouden annuleren, zodat ik weer opnieuw kon bestellen. Ja, dat kon. Dus even later kreeg ik de bevestiging dat mijn annulleringsknop geactiveerd zou worden en ik weer opnieuw bestellen kon.
Nadat ik de mail gekregen had, ging ik naar mijn bestellingen en… niks gebeurt. Nog steeds kon ik niet annuleren. Het was inmiddels zes uur ’s avonds en niemand meer om mee te chatten. Dus dacht ik bij mezelf… ik ben niet zo dom, ik ga het via de ATM proberen. Maar…. ook dáár kon ik de volgens de beschrijving aangeduide ontvanger niet vinden. Het zal wel aan mij liggen.
Die bestelling heeft een bepaalde tijdsduur en ik dacht eerst, dat deze slechts een uur was, bleken het er echter 48 uur te zijn. Te lang, want ik had de spullen graag vóór het einde van de week. Dus bestelde ik de spullen alsnog via een nieuwe bestelling. Betaling via de bank. Dit werkte voortreffelijk. Binnen een luttele seconde of twee was het geld al van mijn rekening vertrokken.
Toen kreeg ik even later een SMS van Lazada en vanochtend nog twee e-mails, waarin stond dat ze met succes mijn bestelling hadden geannuleerd en ik mijn geld teruggeschreven zou krijgen. Welk geld dacht ik? Ik heb toch bij die bestelling niks betaald? Blijkt nu dat die sufferds daar bij de TWEEDE bestelling de boel geannuleerd hebben. Dus… ik krijg wéér niks. Nou ja, niet de hele bestelling, alleen het statief dat ik bestelde werd geannuleerd. De rest zou wel moeten komen.
Ik ga echt niet heel Thailand over één kam scheren, maar dat was toch een staaltje van domheid van jewelste. Ik vraag me af hoe ze dáár te werk gaan en of ze überhaupt in de gaten hebben wat er op die computerbeeldschermen voor hun staat. Twee duidelijk gescheiden bestellingen zo door elkaar te halen, omdat zij niet uit hun hoofd kunnen krijgen dat ik de eerste bestelling niet betalen kon.
Ik had deze brief eigenlijk naar Lazada willen sturen, maar je krijgt alleen maar een chatmedewerker door de week aan de lijn, die echt te dom is om te begrijpen waar het om gaat. Er is geen e-mailadres van Lazada, zodat je op hogere hand kunt klagen.
Maar goed, ik lig er niet wakker van. Het verbaast me alleen. Had ik niet verwacht. En zeg me niet dat dit komt omdat het “Thailand” is, want er zijn genoeg mensen die het wel zouden kunnen.
Ingezonden door Sjaak S
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Lezersinzending21 december 2024Controleer de voorwaarden van je Nederlandse levensverzekering bij emigratie naar Thailand (lezersinzending)
- Leven in Thailand21 december 2024Nog meer buren (lezersinzending)
- Visumvraag21 december 2024Thailand Visa vraag Nr 228/24: Visum en huwelijk
- Gezondheid21 december 2024Vraag aan huisarts Maarten: Hoofdpijn na krachttraining
Ik betaal altijd cash on delivery,toch geen enkel probleem om dat geld in huis te hebben.Zo heb ik nooit kopzorgen.Geen levering geen betaling.100% veilig.
Exact. Sterker nog, als de optie cash on delivery er niet is ga ik verder zoeken. Ik bestel ALLEEN als ik het bij aflevering CASH kan betalen. Waarom? Dat heeft Sjaak in zijn verhaal net feilloos uitgelegd 🙂
Precies Ludo, doe ik ook…
En omdat ik niet altijd thuis ben informeer ik het management office van het condominium waar ik woon. Zij nemen het in ontvangst, betalen het. En later haal ik het op en betaal ze terug… geen problemen!
Ik heb via een vriend een link gekregen waarbij je exrta cashback krijgt als je online iets aankoopt, ook bij lazada , kan welicht interessant zijn voor iedereen vermist het gratis is om inte schrijven en bij gebruik krijg je cashback en shoppingspunten…dit is de link https://cbw.to/64xnq1
Ik heb dit ook meegemaakt met een bestelling, toen ik ook nog aan het uitzoeken was voor de gemakkelijkste en veiligste betaling. Het is onmogelijk voor met die mensen te comuniseren, ze zijn zo dom als een Kwai.! Daarom doe ik nu ook telkens op de manier, “betalen bij levering.”! Krijg ik ook nog een glimlach tot achter zijn oren van de besteller, als ik hem 10 bath tip geef.!
Nou Winlouis ik vind een glimlach tot achter zijn oren wel wat matig voor die 10 bath, ik verwacht daar toch echt we een knieval voor 5555
Bestellingen bij Lazada lopen wel eens in het honderd,ze bellen je voor de bestelling terwijl je nog slaapt en markeren je bestelling nadien als onmogelijk,omdat niemand antwoord.
De service in Bangkok werkt vriendelijk en perfect en wellicht waren je moeilijkheden te wijten aan jouw communicatie.Thailand is nederland of belgie niet ,de mentaliteit is anders en de mensen over het algemeen soms wat nalatig.Problemen zijn echter niet eigen aan thailand,want bij ons stapelen de problemen zich ook op!Ik betaal altijd bij levering en dat zonder problemen;zie niet in wat er zo moeilijk is aan contant geld gereed houden.
Ik begrijp je probleem niet, als je geen betaling doet en 24 uur wacht of gewoon de volgende dag kan je zelf de bestelling annuleren.
Doe je dat niet wordt de bestelling automatisch na 72 uur geannuleerd (er is geen betalings methode gekozen)
klik op manage bij je bestelling en klik cancel klaar, als je moet vermelden waarom zegje dubbel besteld.
Ook al doe je een tweede bestelling met de zelfde artikelen en de betaling gaat wel goed.
Het blijven 2 verschillende bestellingen.
Dus niks bellen je kan het helemaal zelf in de hand houden.
En ik doe altijd cash on delivery.
Waarom, als het gebracht wordt en het is beschadigt of het is het verkeerde product weiger ik om het in ontvangst te nemen en geen zorgen over geld terug.
Het wordt gewoon retour gestuurd.
succes
pjoter
In verschillende reacties lees ik dat men de medewerkers dom vindt. Men is niet dom, maar heeft niet voldoende opleiding. De reden hiervan is armoede. Engels (vele vormen waarbij de woorden niet hetzelfde betekenen) is niet hun taal. Dan communiceren met een buitenlander wiens voertaal ook geen Engels is, brengt de nodige verwarring. Dom is een Nederlandse verkoopster die mij uitlegt dat het kleine vakje in een koffer bedoeld is om de reserve sleutel in op te bergen. Zo heb ik nog honderden voorbeelden. 20 jaar geleden was het Engels van de gemiddelde Nederlander ook niet je van het. Als een buitenlander die in Nederland Engels gebruikt om te communiceren heb je vandaag aan de dag nog steeds problemen hoewel wij veel beter ontwikkeld zijn. Gelukkig spreek ik zelf 8 talen Als je in Suriname van de middelbare school komt spreek je al minstens 5 talen waaronder Engels, Spaans of Frans en Duits) Nederlands en Surinaams. en vaak de taal van je voorouders zoals Chinees, Indiaas, Javaans etc. zodat ik mij bijna overal ter wereld kan behelpen. Als ik in Swahili niet begrijp of spreek, ben ik dan dom? Verwacht in het buitenland niet dat alles gaat zoals in je eigen land van herkomst.
……..en opletten geblazen want Lazada verkoopt, al dan niet via dealers, namaak / counterfeit spullen.
2 Samsung telefoons besteld en die bleken namaak: ben 4 maanden bezig geweest mijn geld terug te krijgen , o.a. met behulp van lokale Samsung Service Center.
Maar die diezelfde spullen worden nog gewoon verkocht!!
Alleen Cash on delivery en checken of het klopt…….en of het werkt!
René
Dit probleem heb je ook bij shopee. Je kunt geen contact opnemen via e-mail alleen maar via chat.
Wel sturen ze een e-mail naar mij toe maar dit e-mail adres wordt geweigerd indien je het verstuurd.
Ik heb bij shopee een bestelling geplaatst en ontving via de computer de mededeling “Er is iets veranderd in uw bestelling probeert u het later nog eens. dit heb je gedaan en precies elke keer wanneer dezelfde mail verscheen opnieuw de bestelling geplaatst.
De betaling via ATM en het bericht via scan aan hun laten bevestigen.
Nieuwe mededeling. “ U moet nog de betaling doen van de andere 3 bestellingen.! Via chat contact gezocht en na veel hen en weer werden die 3 overbodige bestellingen geannuleerd. Wacht nog steeds op de bevestiging van de 1e bestelling die volgens de computer niet geactiveerd was maar ik heb wel betaald.
Volgens chat doet u niets meer en wacht af
Ik begrijp best wel dat wij het te doen hebben met een computer en niet kunnen ingrijpen in het systeem.
Ik heb het ook lange tijd gedaan, betalen bij levering. Maar wij wonen buiten de stad, hebben geen buren en moeten dan geld paraat hebben én thuis zijn. Wanneer ik van te voren betaal en wij in de stad zijn wanneer de leverancier wil komen, spreken we vaak af waar hij het achter kan laten (bij goedkope spullen wel) en dan hoeven wij niet thuis te zijn. Dit was ook bij deze artikelen zo. Dat was de reden waarom ik liever van te voren betaal. Bij dure artikelen haal ik wel geld in huis en betaal bij aflevering.
Ik heb absoluut geen problemen met Lazada en ik bestel veel, eigenlijk dagelijks. Mijn vrouw ook.
We hebben wel eens een misverstand op te lossen, maar dat gaat via een chat moeiteloos.
Professionele organisatie met een eindeloos assortiment tegen redelijke prijzen. Ik ben er blij mee, want ik woon twee uur rijden van de provincie hoofdstad, waar ik ook nog met veel moeite de gewenste producten kan kopen of helemaal niet.. Ja, je moet leren wachten en dat is mijn sterkste punt niet.
De spullen die ik bij Lazada krijg, zijn vaak niet in een winkel te krijgen omdat ze te specifiek zijn. Heb wel een paar weken geleden een goede mixer in bluport Hua Hin voor denderde van de normale prijs kunnen kopen. Dus niet alles in Lazada. 🙂
Altijd cash by delivery
en lazmall aanklikken
hier originele merken
geen fake en levering garantie
Veel electronica is niet te krijgen buiten de online shops en indien wel, voor een stuk hogere prijs. Er is dus vaak geen alternatief voor het online bestellen.
Hallo Sjaak,
hier een email adres van Lazada ” [email protected] ”
Niet dat je hier de slimste mensen vindt want ik heb het volgende meegemaakt.
Ik koop een gitaar van 7000 baht en betaal met mijn credit card. De levering blijft uit, al staat er vermeld dat het heeft plaats gevonden. Weken gaan er voorbij maar geen gitaar.
Uiteindelijk zijn mijn vriendin en ik maar eens gaan kijken op het verdeelcentrum van Kerry niet ver van ons huis en jawel hoor daar lag het pakket op een berg van wel 500 artikelen. Enige vorm van management ontbrak er dus op deze locatie.
Via het e-mailadres wat ik je net vermeld heb, heb ik Lazada ervan in kennis gesteld dat alles opgelost was.
Een dag later kreeg ik een mail terug dat het bedrag van 7000 bath geretourneerd zou worden via de CC.
En zo gezegd zo gedaan, dezelfde dag stond er 7000 bath bijgeschreven op mijn ABN AMRO CC.
In hoofdletters heb ik ze toen gemaild dat dit de omgekeerde wereld was en of zij ONMIDDELIJK de 7000 bath weer konden afschrijven.
We zijn nu drie jaar verder en het zal wel niet meer gebeuren denk ik.
De gitaar speelt heerlijk.
Mvg. Fred R.
Fred, hartstikke bedankt. Ik ga zo meteen een mail naar Lazada sturen. Vandaag heb ik trouwens het door hun afbestelde deel in een fotozaak gekocht. Zoals ik al eerder schreef, het waren geen dure artikelen. Een statief voor mijn camera (die ik op Ebay gekocht had en uit de VS kwam).
Voor het statief heb ik bij Big Camera een paar Baht meer betaald (niet hetzelfde merk), maar dat is het wel waard.
Nu maar hopen dat ze dan niet alsnog een statief sturen, want dan zit ik met één te veel…
Twee keer een Android TV box besteld, 4K/128 Gb. Twee keer een 32 Gb geleverd gekregen. Op de kartonnen doos zat een sticker van 128 Gb, maar de Tv box zelf was 32 Gb. Het lijken wel criminelen! Ik heb het bij twee Verschillende leveranciers besteld, bij allebei hetzelfde. Schandalig!
Dat kun je Lazada niet verwijten. Dan zijn deze verkopers de bedriegers, die Lazada doen geloven dat ze het juiste artikel voor jou bemiddelen.
Zowel lazada als ook shopdee bestan uit verschillende aanbieders. Ze zijn in principe een marketplace.
Veel producten worden geleverd vanuit china. Dropshipping dus.
Vaak zie je dit al bij de besrelling die je plaatst.
Telefoons zijn vaak al geopend geweest (de zegels zijn verbroken) ze worden vanuit de fysieke winkels op die manier verkocht. Ook vaak wordt er een 2e hands geleverd.
Aangezien je meestal niet kunt zien wie de daadwerkelijke leverancier is blijft de communicatie dus met de klantenservice.
De leverancier krijgt pas na geruime tijd zijn centen. Dus bij problemen wordt het terug betaald door lazada of shopdee, dit duurt ook geruime tijd.
Wij hebben 1x gebruik gemaakt van shopdee en niet weer.
Alles wat we nodig hebben kunnen we zo ophalen. Ook bestellen in china gaat probleemloos.
Het lgt niet aan Lasada, het ligt aan de app van Bangkokbank , jekrijgt automatisch 123 pay of zoiets te zien in je lijst , dat is fout , ga iedere keer opnieuw naar “zoeken “bij betaling , omdat je bij ieder bestelling een nieuw nummer 1 krijgt , als je wilt zal ik het wel een keer letterlijk beschrijven.
Succes.
Ja, dat heb ik nu aan Lazada geschreven. Dat het niet aan hun ligt, maar aan de nieuwe app van Bangkok Bank. Op de oude stonden ze wel nog. Ze zouden het beste met Bangkok Bank contact gaan opnemen om dat voor hun klanten in orde te brengen.
Ik zal ook heus niet de enige zijn die dat overkomt.
Doe ook nog eens mijn duit in het zakje: altijd goede ervaringen met Lazada gehad, betaal meestal “cash on delivery” . Voor sommige artikelen vroegen zij een creditcard te gebruiken, betaald met Visa card van SCB,
ook geen probleem. Onlangs kon een artikel afkomstig uit China niet worden geleverd en mijn Visa statement werd prompt gecrediteerd na 2 dagen! Het afschaffen van email en “chatten on line” is vooral voor ouderen een groot probleem. Had dit onlangs met ING in Nederland, keurige, vriendelijke en helpful chatters, maar niet bepaald intelligent. Heb uit frustratie de rekening maar opgezegd, het saldo kon niet naar Thailand worden overgemaakt, dan maar overmaken naar het Rode Kruis, een dank je wel kon er niet van af.