Ik ben in november vorig jaar Thailand binnengekomen met de gebruikelijke COE. Destijds accepteerde de Thaise ambassade te Den Haag nog het statement of insurance dat werd afgegeven door mijn verzekeringsmaatschappij OHRA-onderdeel van CZ.
Later zijn er problemen gerezen vanwege het feit dat er op deze statements geen specifieke bedragen zijn vermeld. Bedragen die door de Thaise overheid zijn voorgeschreven. De bedragen zijn u waarschijnlijk welbekend maar voor de zekerheid, inpatient 400.000 baht, outpatient 40.000 baht en COVID-verzekering USD 100.000. In sommige gevallen heeft dit geleid tot het weigeren van afgifte van de COE heb ik begrepen.
Dit allemaal gelezen hebbend ben ik een maand of 3 a 4 geleden een actie begonnen om eerst te proberen de verzekeringsmaatschappij en later de landelijke politiek zover te krijgen dat maatschappijen of aan de eisen zouden voldoen of de Thaise overheid te overtuigen van het feit dat onze verzekering een veel betere dekking geeft dan door hen wordt verlangd.
De reden waarom ik de politiek heb ingeschakeld was dat de maatschappij zich verschuilde achter de landelijke overheid en beweerde dat zij alleen maar uitvoerder van door de overheid opgestelde regeltjes zijn. De regeltjes gaven hen volgens zeggen geen ruimte om bedragen te vermelden.
Ik benaderde de fractie van een politieke partij in Den Haag en opnieuw CZ/OHRA en ook Zorgverzekeraars Nederland (ZN) en BuZa middels nederlandwereldwijd.nl. ZN gaf te kennen geen zaken van particulieren te mogen behandelen, dus daar was ik snel klaar. Ik koesterde bij aanvang geen hoge verwachtingen net zoals velen van u zouden doen denk ik. Vandaar dat ik de actie lange tijd onder de pet heb gehouden zoals dat heet omdat ik u lezers niet aan wilden sporen ook zo’n actie te gaan beginnen, zonder dat te weten dat dit zinvol zou kunnen zijn.
Echter ik ben blij verrast door het feit, dat de communicatie met de politiek en de maatschappij vlot, uitermate plezierig en ook tamelijk frequent verloopt. Het is nu zover dat de politieke partij en de maatschappij de zaak hebben aangekaart bij Zorgverzekeraars Nederland en Buitenlandse Zaken en zoals ze het noemen de landelijke overheid. Natuurlijk is dat nog geen garantie voor succes maar we hebben tamelijk frequent contact om info uit te wisselen en de stand van zaken te bespreken, dat is volgens mij al opmerkelijk.
Daarom vind ik het nu het moment om u te vragen in actie te komen omdat ik er bijna van overtuigd ben dat er wat met uw inbreng wordt gedaan hetgeen naar ik hoop uiteindelijk tot het gewenste resultaat zal leiden. Neem contact op met uw politieke partij in de 2de kamer en met uw verzekeringsmaatschappij, het lijkt echt te helpen.
Ik zal u op de hoogte houden van mijn ervaringen en als er resultaten zijn ook specifiek dank uitbrengen aan degenen die hiervoor verantwoordelijk waren. Dus stop met aarzelen, kom in actie zodat u Thailand kunt blijven bezoeken. Als deze omissie blijft bestaan worden velen van u op onnodige kosten gejaagd en is het voor sommigen zelfs onmogelijk terug te keren naar Thailand omdat ze niet te verzekeren zijn.
Ingezonden door Theo Groenewegen
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Lezersinzending21 december 2024Controleer de voorwaarden van je Nederlandse levensverzekering bij emigratie naar Thailand (lezersinzending)
- Leven in Thailand21 december 2024Nog meer buren (lezersinzending)
- Visumvraag21 december 2024Thailand Visa vraag Nr 228/24: Visum en huwelijk
- Gezondheid21 december 2024Vraag aan huisarts Maarten: Hoofdpijn na krachttraining
Theo en anderen, goed dat er nu twee acties lopen. Maar zoals ik eerder al eens hier schreef, het probleem ligt in Thailand, niet in Nederland.
Niet mee eens. Thailand is gerechtigd welke regels en voorwaarden dan ook te stellen om het land binnen te komen. Wij hebben die maar op te volgen of we willen of niet.
….maar het schrijnende is dat die NL-zorgverzekering wèl aan de Thaise dekkingseisen voldoet en die eisen zelfs overschrijdt!
Wat je zegt is voor het grootste gedeelte waar maar niet helemaal.
Nederlandse zorgverzekering dekt de kosten van ziekenhuisopname alleen bij medische noodzaak.
Als in Thailand COVID wordt geconstateerd word je, ook al ben je asymptomatisch dus niet ziek, opgenomen in een ziekenhuis.
De Nederlandse zorgverzekering ziet dit niet als opnamen met medische noodzaak en betaalt dan dus niet.
Of de reisverzekering in dat geval wel betaalt is me niet bekend.
Echter zo’n opname van minstens 10 dagen kost al gauw 100.000 baht. Ik heb al geschreven, wees voorzichtig want ook een flink aantal particuliere maatschappijen volgen dezelfde lijn.
Zoek dus goed uit waarvoor je gedekt bent in geval van COVID.
Ook de Thaise Covid-verzekeringen betalen lang niet allemaal uit bij een medisch niet-noodzakelijke opname zoals in het geval van Covid zonder enig symptoom.
Inderdaad, dat schreef ik ook al.
Toen ik in een ASQ hotel zat in Bangkok, november verleden jaar zijn er een paar gevallen geconstateerd van asymptomatische COVID infecties.
Sommigen werden opgenomen in het Bungrumrad hospital omdat hun dure ASQ hotel met dit hospitaal een package deal had.
De minimale opnameduur was als ik het me goed herinner 10 dagen en de kosten minimaal zo’n 120.000 baht die NIET werden vergoed door hun particuliere verzekering.
Volgens mij kregen ze ook geen restitutie van het hotel.
Ik noem geen namen van maatschappijen want dan krijg ik misschien problemen. Dat moeten de betrokkenen zelf maar uitvogelen.
Jouw verheel is ook niet geheel correct. Mijn Nederlandse verzekering heeft letterlijk op de verzekeringsverklaring vermeld dat alle noodzakelijke medische kosten voor covid en eventuele observative vergoed wordt. Ik heb wel een pluspolis. En daar zit het hem vaak in. De basisverzekering dekt lang niet alles.
Theo, ‘wij hebben die maar op te volgen?’ Ik draai het om: er zijn 200 landen en straks komen er meer met wensen. Zeg: Cambodja wil dekking voor 3.000 dollar, Vietnam voor vijftig miljoen dong, en zo weet ik er nog wel een paar.
De NL polis zegt wat gedekt is en dat is tot maximaal de NL tarieven en bij een aanvullende polis tot hogere lokale tarieven. Een kwestie van lezen. De Immigration in Thailand hoeft daar niets aan te doen; de beoordeling ligt bij de lokale ambassade en als die JA zegt dan moet dat voldoende zijn. Ik vind het probleem in Thailand liggen.
Wel zit er een lacune waar jij zegt dat Thailand je naar een ziekenhuisbed dwingt als je al positief test. Als de NL zorg dat niet dekt moet je je bijverzekeren en dan kan leeftijd en/of
medische geschiedenis een rol gaan spelen. Maar kan de NL zorg dat dekken? Daar is dan een wetswijziging voor nodig, denk ik.
Ik wil er nog 1 keer op in gaan en wel kort.
De betrokken landen zijn gelukkig volkomen vrij hun eigen regeltjes te stellen, wij kunnen daar misschien iets van vinden maar hebben er geen enkele invloed op, wij zijn namelijk gasten.
Dus voor de laatste keer, take it or leave it, volg de regels of blijf thuis, het is niet anders. Of overtuig de betreffende instanties zoals ik en anderen proberen te doen.
En ja onze dekking is vele malen beter dan hetgeen Thailand verlangt maar dat weten zij niet.
En als die landen met al die verschillende regeltjes die dingen op de polissen willen zien dan moet dat gewoon gebeuren als die regeltjes binnen de dekking vallen. Anders kom je er niet in.
Overigens particuliere maatschappijen hebben met die vermeldingen geen enkele moeite hoor zolang ze maar binnen hun dekkingsregels blijven.
En ja die COVID dekking van Nederland maar ook van vele particuliere maatschappijen is een onderschat probleem. Ik heb verschillende keren gehoord en gelezen dat de mensen gewoon tussen de 80.000 en 120.000 baht uit eigen zak moesten lappen, minimaal 10 dagen verplichte ziekenhuisopname.
Asymptomatische COVID infectie, waarvan iedereen vindt dat er geen ziekenhuisopname noodzakelijk is behalve in ieder geval Thailand en misschien nog wat meer landen.
Thailand heeft zo weinig besmettingen dat ze zich dit kunnen veroorloven.
Je kunt van de immigration ambtenaren niet verlangen dat ze alle speciale voorwaarden van al die zoals jij noemt 200 landen gaan lezen om te kijken of ze voldoen aan hun regels. Dus draai ik het om zorg dat er op de statements staat wat zij willen zien, het is zo simpel.
Misschien een actie mogelijk van de Nederlandse Ambassade om met de Thaise overheid deze zaak te bespreken, dat gerenomeerde gezondheid-verzekeringen de dekking ruimschoots bieden, zonder dat er specifieke getallen weergegeven worden.
Rob, ja dat is een van de mogelijkheden.
Ik heb dat ook aangegeven in mijn stukje. Een mogelijkheid is dat Nederland de Thaise overheid kan overtuigen dat onze dekking sowieso een stuk beter is dan zij verlangen.
Maar ik begrijp ook dat de Thaise immigration niet zit te wachten op allerlei uitzonderingen en afwijkingen op de regels.
In het begin accepteerde de Thaise ambassade ook de statements of insurance van onze maatschappijen.
Maar ik denk dat zij problemen hebben gekregen met de immigration in Thailand en daarom nu gewoon de bedragen willen zien. Ook weer niet onlogisch.
Dag Theo!
Wellicht heb je gisteren het bericht gelezen dat ik, in vervolg van eerdere berichten, op TB heb gepost over de aktie die ik ben begonnen, waarbij ik ook Zorgverzekeraars Nederland en het ministerie van VWS heb aangeschreven, maar vooral de klacht tegen mijn verzekeraar CZ bij Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeraars (SKGZ) heb ingediend. Ik nodig je uit dat ook te doen bij de SKGZ. Zelf wilde ik eerst ook politieke partijen aanschrijven, maar ik was bang dat het niet het goede moment was omdat die zich nu vooral bezig houden met de nieuwe formatie en hun eigen profiel. Mocht je contact willen opnemen mail dan naar [email protected]
Jouw bericht maakt me extra blij omdat ik nu zie dat er werkelijk anderen ook actie ondernemen. En mochten we nu succes hebben dan nog niet te vroeg juichen want verzekeraars zullen dan voor komende jaren wel clausules inbouwen dat ze dan alsnog makkelijk onze verzoeken naast zich neer kunnen leggen. En we moeten uiteraard straks niet een geheel uitgeknepen buitenlanddekking op onze zorgverzekering overhouden. Wellicht kun je daar je politieke contact ook op wijzen. Vergeet niet dat onze zorgverzekering een wettelijek verplichting is, waar we niet onderuit kunnen zolang we in NL staan ingeschreven. Dus we kunnen ook niet bij langere afwezigheid van paar maanden, de zorgverzekering/premie opschorten om die besparing te gebruiken voor een Thaise verzekering!!!
Succes en groet, Haki
Wat jammer dat je zo negatief bent over de verzekeraars.
Wat ik tot nu toe heb ondervonden is dat in ieder geval mijn maatschappij, CZ/OHRA niet echt de kleinste, best bereid is om de bedragen te vermelden als ze daardoor niet in de problemen komen en natuurlijk proberen de maatschappijen 1 lijn te trekken.
Ze zijn allang blij dat ze dan van het gezeur af zijn.
Dus het naast zich neerleggen van beslissingen in die richting en/of clausules inbouwen daar geloof ik niet zo in.
Overigens bepaalt de politiek welke dekking de verzekering heeft daar hebben de maatschappijen geen enkele invloed op.
Als voorbeeld verwijs ik naar de casus dat de politiek enkele jaren geleden de werelddekking wilde afschaffen.
De verzekeringsmaatschappij heeft in dat geval dan maar gewoon te volgen wat de politiek beslist.
In de 15 jaar dat ik hier kom heb ik verschillende malen kosten gedeclareerd bij mijn maatschappij en soms een enkele keer toch redelijk hoge bedragen (geruime tijd in ziekenhuis gelegen met hevige voedselvergiftiging ed.) en nog nooit heb ik problemen ondervonden, niet 1.
Dus wat mij betreft geen negatieve ervaringen.
Mijn negatieve ervaringen komen niet doordat ik zelf 25 jaar in de verzekeringsbranche heb gewerkt maar veeleer door de woekerpolisaffaire. je wilt toch niet beweren dat dat een positieve indruk van verzekeraars (Zwitserleven, Reaal, Stad Rotterdam etc.) bheeft nagelaten. Zeker niet als je, als ik, slachtoffer bent geworden en nu dus vooral daardoor iedere euro dubbel moet omdraaien vootrdat dat aan dubbele premies moet worden besteed.
En vooralsnog is mijn verzekeraar CZ, ik geloof ook moedermij. van de jouwe, NIET bereid om de bedragen te noemen en vandaar dat ik me nu ook zo hard maak voor deze zaak. En je schetst dat CZ best wel bedragen wil noemen maar dat ze dan in problemen komen. Welke dan? Dat zou iki dan wel eens graag willen weten.
Ze geven geen reden waarom ze in de problemen kunnen raken en hoeven dat ook niet te doen. Ze zijn mij geen verantwoording schuldig.
Zeker is dat ze best wel willen is mijn stellige overtuiging (zie ook de reactie van Jos) al was het alleen maar om van het toenemende gezeur af te zijn.
Overigens wantrouwen is een onderdeel van mijn beroep geweest en me met de paplepel ingegoten, dus nee ik ben niet zo iemand die heel goed is van vertrouwen.
Ik ben al 50 jaar aangesloten bij OHRA een van hun eerste klanten, ook te zien aan mijn klantnummer hahaha en ik moet zeggen dat ik alleen maar goede ervaringen heb dus geen enkele reden om aan hun goede bedoelingen te twijfelen tot op heden.
Dat u andere ervaringen hebt is natuurlijk heel goed mogelijk. Geen twee mensen en zaken zijn hetzelfde.
In plaats van bedragen te noemen hebben ze wel degelijk mij een reden gegeven; “de wet maakt het hun niet mogelijk”. Nou, dat is wel erg ruim door de bocht en ik meen dat de wet in deze helemaal niet relevant is. Hiermee beeindig ik mijn betoog want ik kan beter mijn energie voor CZ bewaren.
De wet bepaald de basis verzekering. Niet alle toegevoegde opties die u bij kunt kopen.
Beste Theo en Haki,
Wellicht is het starten van een petitie een idee!
https://petities.nl
Bericht ons op het blog wanneer wij kunnen tekenen.
Wie houdt jou tegen om die petitie zelf te beginnen. Zowel Theo als ik hebben reeds initiatieven genomen en ik wil in elk geval niet afwijken van mijn koers, maar hou andere initiatieven niet tegen. Hoe meer hoe beter, zou ik zeggen.
Ik sluit me geheel aan bij de woorden van Haki, maar als jij ook een initiatief wilt starten uitstekend idee ik zal niet nalaten in te tekenen.
Hoe meer mensen van zich laten horen hoe groter de kans op succes wordt.
Het is niet belangrijk wie welk initiatief neemt en wat de invloed van elk individueel initiatief is, belangrijk is alleen het resultaat. Tenminste dat is mijn mening.
Dus bij voorbaat dank voor de te nemen moeite.
Nogmaals, volgens mij ligt het probleem in Nederland.
Thailand is gerechtigd eisen en voorwaarden te stellen om het land in te mogen komen.
In dit geval zijn die voorwaarden, het vermelden van bedragen op polissen, statements of insurance of welke andere documenten dan ook.
Eerlijk gezegd vind ik het ook logisch. Je kunt niet verwachten dat de immigration in Thailand alle documenten uit ik weet niet hoeveel landen door gaat zitten lezen om uit te vogelen of die aan de vereiste minimale dekking voldoen.
Dat is onbegonnen werk, dus heel logisch dat zij de gewenste bedragen willen zien.
Ze zijn dan zeker dat de verzekering aan de minimale eisen voldoen.
Dus wij hebben maar gewoon te voldoen aan de naar mijn mening zeer redelijke eis.
Heb de vorige week mijn COE ontvangen. Had wel de verklaring van CZ aangaande de 40.000 THB en 400.000 THB ( die ze nu overigens niet meer af geven) , maar geen verklaring waarin het bedrag van 100.000 USD werd vermeld. Ik heb dit document bij een officieel vertaalbureau in Thailand laten vertalen, ( kosten 600 THB ) en toen was het geen enkel probleem. De ambassade heeft me zelfs een mail gestuurd dat dit akkoord is.
In principe zou dat snel geregeld moeten zijn.
Heden ten dage worden visa alleen nog verstrekt in Den Haag op de ambassade.
Hetzelfde geld voor de zgn COE.
Een één tweetje tussen de ambassade en de zorgverzekeraars en het probleem is opgelost zou ik zeggen.
Zelf heb ik de makkelijke weg gekozen en een verzekering afgesloten bij AAInsurance in \hua \hin.
Goed gesprek gehad en goed geholpen.
Heb een verzekering genomen voor 6 maanden, voor de prijs van thb 18.000.
Is zelfs mogelijk 3 maanden voor thb 7.500
Om 3 redenen heb ik deze verzekering genomen,
Ten eerste ben ik het gezeur bij de zorgverzekering zat en wil het risico niet nemen dat mijn vlucht wordt geweigerd. Ten tweede omdat mijn zorgverzekering mij wel een verklaring verstrekt dat alle kosten incl COVID 100% gedekt zijn (tegen NL tarief) maar dat er geen vergoeding is bij verplichte opname bij een positieve test als er sprake is van asymptotische verschijnselen.
Ten derde dat ik nu ik mijn 2e vaccin heb gehad terug wil naar mijn familie in TH en niet langer wacht tot dat de verzekeringsmaatschappijen doen wat we graag zouden willen.
Ik snap uw redenering.
Echter in mijn stukje heb ik aangegeven dat de reeds goed verzekerden op dubbele kosten worden gejaagd en hoe ouder hoe hoger de kosten.
Maar wat misschien nog veel erger is, in een aantal gevallen kunnen mensen zich vanwege leeftijd (veelal boven 75) of gezondheidstoestand helemaal niet verzekeren.
Nog een tip, pas op ook sommige particulieren maatschappijen, net als de Nederlandse zorgverzekering, betalen niet altijd als u asymptomatisch wordt opgenomen in een ziekenhuis.
En als COVID wordt geconstateerd in Thailand word je sowieso opgenomen symptomen of niet.
Let hierop, het is verschillende keren gebeurd en de kosten van zon opname bedragen al gauw 100.000 baht up afhankelijk van het ziekenhuis verbonden aan het ASQ hotel.
Nog even ter aanvulling. Een medewerker van CZ vertelde mij dat op korte termijn de vertegenwoordigers van alle zorgverzekering bij elkaar komen om te bespreken hoe ze in deze situatie om moeten gaan.
“Het is nu zover dat de politieke partij en de maatschappij de zaak hebben aangekaart bij Zorgverzekeraars Nederland en Buitenlandse Zaken en zoals ze het noemen de landelijke overheid”
Dat bedoel ik met mijn stukje. CZ/OHRA vertelde mij indien nodig aan tafel te gaan zitten met de overheid, mogelijk via hun overkoepelend orgaan Zorgverzekeraars Nederland en nu kruipen blijkbaar de verzekeringsmaatschappijen ook bij elkaar om deze zaak tot tevredenheid op te lossen.
Fijn ook van uw kant te horen dat er schot in zit.
Theo, je bent echt goed georganiseerd bezig. IK ga echter pas in oktober richting Bangkok met mijn Thaise vriendin. Wij hebben in Bangkok een condominium. Nu aanvragen en bezwaar maken heeft volgens mij geen zin. Toch alvast bedankt
Dank voor je reactie.
Dan moet je nog een poosje wachten en ik hoop en ga er eigenlijk ook wel een beetje van uit dat tegen die tijd de zaak wel is opgelost.
Maar je weet het nooit.
Vast veel plezier in Thailand en tegen die tijd is misschien ASQ, COVID dekking enzovoort niet meer nodig of voor veel kortere termijn.
Ik vermoed wel dat ze op een of andere manier wel de eis van de “normale” verzekering erin zullen houden.
We zullen zien hoe het na 1 juli in Phuket gaat.
Ik ben op 25-04-2021 in Thailand aangekomen en had een verklaring van De Amersfoortse, nu ASR, met daarin geen bedragen, maar wel dat dekking incl. de kosten voor Covid was.
Ik heb deze telefonisch aangevraagd, plm 29 maart 2021 en de mevr. die ik aan de telefoon had gaf aan dat zij contact had gehad met de ambassade van Thailand en dat hun verklaring geaccepteerd werd.
Dit naar aanleiding van een aanvraag van een week eerder.
Op de ambassade geen enkele vraag of opmerking gehad, niet bij visum-aanvraag en niet bij CEO-aanvraag. Op Schiphol en in Bangkok werden wel vragen gesteld, maar na het aangeven dat de dekking hoger was dan gevraagde bedragen, kreeg ik de benodigde stempels. Mijn visum: Non-Immigrant-O, Multiple Entries.
Ik denk dat diplomatie beter helpt dat een hoop bombarie. Nederland zal niet kunnen en (moeten) willen voldoen aan alle wensen van alle landen ter wereld.
Ik verbaas me telkens weer over het feit dat zoveel mensen problemen hebben met het voor elkaar krijgen van de papieren voor het reizen naar Thailand. Ik reis vanaf 2007, meerdere keren per jaar naar Thailand en heb, op een aantal keren na door een eigen fout, nooit geen problemen gehad. Mijn vrouw, Thaise en wonend in Thailand, trouwens ook niet bij het reizen naar Nederland en het verkrijgen van de daarvoor benodigde vusum. Zij heeft niet in de Covid-periode gereisd! Dat heeft niet te maken met Covid, maar met privé-omstandigheden in Thailand!
Is het probleem: de regels of het willen accepteren van de regels?
Dank je voor je duidelijke reactie.
Als je een trouwe volger bent van Thailandblog heb je kunnen lezen dat er nogal wat verschillende reacties zijn geweest de afgelopen tijd.
Net als jij en ik zijn er meerdere mensen binnen gekomen met diverse teksten op de statements of insurance, blijkbaar zelfs 1 met 400.000 en 40.000 baht op een statement van CZ zoals je in de commentaren kunt lezen.
Vrijwel iedereen kreeg echter vragen, in ieder geval op het vliegveld van Bangkok.
Gelukkig reisde ik met mijn Thaise partner, dat hielp veel bij het spoedig en uitermate vriendelijk oplossen van het probleem aldaar.
Tot zover de zaken die goed zijn gegaan.
Er zijn er ook, en ik vrees meer, waar het niet of met enorm veel moeite en stress is gelukt, niet omdat ze teruggestuurd zijn of iets dergelijks, daarvan is mij niets bekend maar gewoon omdat de Thaise ambassade in Den Haag geen COE verstrekte of zoveel problemen maakte dat men maar besloot een particuliere verzekering te nemen.
Laten we nu niet direct de Thaise ambassade van willekeur of iets dergelijks gaan berichten. We kennen de achtergronden niet.
Van zo’n geval, het nemen van een dubbele verzekering is een voorbeeld te vinden bij commentaren op mijn bericht.
Als je een dubbele verzekering moet nemen jaagt je dat op kosten afhankelijk van je leeftijd, soort dekking, maatschappij en duur van het verblijf zijn die kosten hoog of laag.
Echter in sommige gevallen kun je je niet eens verzekeren vanwege leeftijd of gezondheidstoestand. Mij zijn daarvan 2 gevallen bekend. Die mensen zijn dus gedwongen in Nederland gebleven
Om aan al dat gedoe een einde te maken ben ik deze actie begonnen en ik hoop dat vele mensen mijn voorbeeld zullen volgen zodat binnenkort iedereen gewoon zonder gedoe een COE kan krijgen en frank en vrolijk van het prachtige Thailand kan genieten.
Zijn er nog vragen? Mijn e-mail adres is [email protected].
Ik lees in de reakties over maatschappijen die geen dekking bieden als men asymptomatisch wordt opgenomen. Dat is bij Thaise maatschappijen niet meer mogelijk, die hebben eind april opgelegd gekregen dat men gewoon dekking moet verlenen, ongeacht of men symptomen heeft en ook bij opname in een field hospital of hospitel.
Voor buitenlandse maatschappijen geldt deze verplichting niet, die kunnen dekking dus wel weigeren als men asymptomatisch is.
Dank voor deze informatie; geruststellend nieuws!
Dat is goed nieuws. Ook internationale maatschappijen die in Thailand opereren?
Alle maatschappijen die in Thailand een polis verkopen. AXA Thailand wel en AXA internationaal mogelijk niet. Moet je echt checken.