Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Raymond: Beste Expat, wederom een voltreffer. Ben er ook eenmaal binnen geweest, en met hetzelfde gevoel als hier beschreven weer erg snel
- Peter (redactie): Er staat dan ook niet dat je alcohol moet drinken, maar wijn. En slechts zeer weinig (half tot een heel glas) en ook in combinatie
- Bert Vos: Heel goed en treffend omschreven. Kan ik deze column in een word-document van je krijgen? Alvast bedankt. Gr. Bert. bert.v@kpn
- Kees: Dit advies staat een beetje in contrast met het advies dat de laatste jaren steeds duidelijker doorklinkt: beter helemaal geen alc
- Werner: Beste Annemarie, Kan je ons dan eens verduidelijken wanneer de wisselkoers wel gunstig is om geld over te maken naar Thailand?
- Erik Kuijpers: Annemarie, blij te horen. Overigens is dit het antwoord op persoonlijke vragen van iemand; jouw situatie kan geheel anders zijn. E
- Hanso: Dank voor jullie reakties. Heb besloten om (zoals Henk) zelf naar immigratie te gaan. Ik ga ruim van te voren. Mocht het dan teg
- William-Phuket: Dat ( kwaliteit-) toonaangevers door de tijd met hulp van subsidies links of rechts worden ingehaald door nieuwe concurenten is va
- Annemarie: Wij waarderen de informatie van meneer Kuijpers, echter we handelen er niet naar. Als de Thaise overheid ons wil gaan belasten da
- Eddy: Je moet letten op de naam aan het eind van het regionale kantoor. Alle regionale kantoren hebben een nummer zoals “Regio
- Lung addie: Chumphon Revenue Office: Chakkri Praphat Rd Tha Ta Pao, M uang Chumphon, Chumphon, 86000 De Chakkri Praphat Rd is de Naiti
- Henk: Eugeen, dat is wat ik eerder als ‘methode’ 3 heb aangegeven. Moet iedereen uiteraard zelf weten wat ie met zijn geld d
- Henk: Zo goed als elke Thaise bank heeft een app. Een van de mogelijkheden van die app is dat je zonder ‘pinpas/ATM card’ ge
- Henk: Nou ja, dat is een mogelijkheid- de boel uit handen geven. Je kunt het betalen, dus waarom niet? Overigens, waarom wel? Ik ga die
- RonnyLatYa: Was ik vergeten, maar zal het alsnog vermelden (er nogal wat die met die incheck fobie zitten… ;-) ) Ik had me dus een N
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Koh Adang
- Koh Chang
- Koh Hong
- Koh Jum
- Koh Khao Yai
- Koh Kood
- Koh Landing
- Koh Lanta
- Koh Larn
- Koh Libong
- Koh Lipe
- Koh Madsum
- Koh Mor
- Koh Phangan
- Koh Phayam
- Koh Phi Phi
- Koh Phra Thong
- Koh Racha Noi
- Koh Samae San
- Koh Samet
- Koh Samui
- Koh Si Chang
- Koh Talu
- Koh Tao
- Koh Tarutao
- Koh Tup
- Koh Yao Noi
- Kok Mak
- Phuket
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Geld overmaken
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verhuizingen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersinzending » Lezersinzending: ‘KLM annuleert passagiersvluchten naar Bangkok tot 1 september’
Gisteren (22 juni 2020) is de KLM-vlucht van 13 juli a.s. van Bangkok naar Amsterdam naar Bangkok (terugvlucht voor mijn vriendin) geannuleerd.
Bij telefonisch contact met KLM werd mij geen reden gegeven (medewerker had het zelfs nog niet gezien). Wel wist men mij te vertellen, dat ALLE vluchten van KLM in juli en augustus zijn geannuleerd.
Eerstvolgende directe vlucht is gepland voor 1 september
Ingezonden door Willem
Over deze blogger
- Ingezonden Bericht
Lees hier de laatste artikelen
Oudere postings van deze blogger
- Leven in Thailand21 december 2024Je maakt van alles mee in Thailand (195)
- Lezersvraag21 december 2024Kun je een bewijs van een Thais adres in het Engels krijgen voor een Belgische bankrekening?
- Lezersvraag21 december 2024Hoe kun je als expat in Thailand omgaan met crypto?
- Lezersinzending19 december 2024Japanse autoverkopen dalen in Thailand, terwijl Chinese auto’s marktaandeel winnen (lezersinzending)
Nu de rest van de vliegmaatschappijen nog, wacht al mega lang op een annulering (austrian).
Ja, wij ook (ook Austrian).
Beste Bram, wij zitten in hetzelfde schuitje. Welke vlucht (welke datum?) heb jij via Austrian?
Groet Paul
Austrian geeft zelf aan vanaf 1 juli weer naar Bangkok te vliegen (met een Boeing 767 ipv 777, dus oordoppen mee!). Dus een annulering zit er niet in waarschijnlijk. Het beste belt u even met Austrian in Amsterdam.
Zie hun site: https://www.austrian.com/at/de/reisen-corona
Ik had zelf een vlucht op 30 juni en daarvan kreeg ik op 17 juni een e-mail dat de vlucht “storniert” (= geannuleerd) was.
Aanvulling op mezelf; dat is dan als Lufthansa (moedermaatschappij van Austrian) niet morgen failliet gaat als de grootste aandeelhouder Thiele tegen het reddingsplan stemt. Stemt hij tegen, dan zal het uitdraaien op een faillissement en dan mag u uw claim bij de curator neerleggen.
Dat zou weliswaar een enorme blamage zijn voor LH en de Duitse regering, maar de vraag is in hoeverre diezelfde overheid LH wil helpen. Waarschijnlijk niet ten koste van alles.
Ik heb al eerder gezegd, Europa komt om in zijn eigen regelgeving.
En we staan nu voor de deur, kwestie van open doen.
Waarschijnlijk wordt er wèl gevlogen, maar met vracht, zonder passagiers op de heenreis. Die heenreis is nogal eens naar Manila, met op de terugweg een stop in Bangkok om daar passagiers op te pikken.
Wij wachten ook al een tijd op een annulering van Finnair. Onze vlucht gaat op 7 juli. Wat een onzekerheid…
Zo wacht ik ook op een bericht van FinnAir .het laatste bericht was dat er in juni beslist zou worden voor july en aug.we hebben nog 6 dage ?
Mijn vlucht met Finnair was op 20 juni en terug op 14 september. Alles is reeds een tijdje geannuleerd. Heb inmiddels ook geld terug gestort gekregen.
hey ronny ik vlieg normaal op 30/06 en terug op 24/08 met finnair maar tot nu toe nog steeds niks ontvangen heb wel geboekt via cheaptickets.be
Gerrit, Normaal zijn al de vluchten tot en met eind september 2020 geannuleerd tot hiertoe. U hebt geboekt via cheaptickets ? Dan zullen zij u moeten helpen denk ik. Ik vlieg meestal met Finnair, nooit problemen gehad. En ik boek mijn ticket op Finnair website zelf, dan was het gemakkelijk om de refund te krijgen. U kunt als u moest een account hebben bij Finnair alle info vinden. Misschien een tip, boek volgende keer bij hun zelf, want ik denk dat ge dan goedkoper bent. Mijn ticket kostte 485 euro. Probeer via cheaptickets. Ge kunt misschien hun Facebook site openen en een prive berichtje sturen naar hun met uw booking referentie en uw e-mail erop.
U zou toch moeten weten dat niemand Thailand meer binnenkomt. Wat zou je dan een vlucht kunnen laten doorgaan.
Niemand komt Thailand nog binnen en dit voor onbepaalde tijd.
Beetje onzin staat hier Fred. Las gisteren in de Bangkok Post alsmede vandaag in dit blog dat er 50.000 mensen worden toegelaten waaronder zelfs 2.000 met familie in Thailand. Dat laatste moeten de voorwaarden nog worden uitgewerkt. Maar het begin is er, net zoals de Europese landen samen bespreken voor welke reizigers van buiten de EU ze de grenzen gaan open stellen (gelezen in NRC). Stemmingmakerij heeft niemand wat aan als dat niet gebaseerd is op feiten en wat jij hier schrijft is precies het tegenovergestelde van de feiten.
Ik heb ook gebeld, heb een vlucht op 21/8, mij werd verteld dat het boeken voor augustus even is stopgezet omdat de nieuwe vluchtschema’s voor die maand nu worden gemaakt. Juli waren ze net mee klaar. Mijn vlucht is dus nog niet (officieel) geannuleerd. Ga er overigens van uit dat dit uiteindelijk wel gebeurd. Corona regel is nu nog dat je tot 30/11 zonder bijbetaling van tariefverschil mag wijzigen. Als ook augustus (en september en oktober) wordt geannuleerd ‘zou het mogelijk kunnen zijn…’ dat deze regel van 30/11 wordt verlaat naar bijv 31 januari. Hoogstwaarschijnlijk met uitzondering van vakanties.
Hallo Willem,
Vandaag (24 juli 2020) kan je volgens de KLM app. in juli vrijwel iedere dag een Enkel BKK – AMS boeken.
Mvg. Bz
Sorry “Vandaag (24 juli 2020)” moet zijn (24 juni 2020).
Beste Bz, heb je ook uitgelogd en weer ingelogd op je KLM-app? Heb net (op basis van uw signaal) nogmaals gecheckt: voor alle dagen in juni/juli/augustus kun je geen vluchten boeken als je bent ingelogd (ook geen enkele reis).
Inderdaad gaan er wel vrachtvuchten. Of er op de vlucht BK-AMS passagiers toegestaan zijn (repatriering) weet ik niet.
Inmiddels heb ik ook een email bevestiging van annulering op de (al veel eerder geboekte) terugvlucht van 13 juli. verzet naar 1 september (onder bekende voorbehouden). Vandaag gaat vlucht KL875 vooralsnog wel gewoon (gepland 22.55 in plaats van oorspronkelijk 17.30 of 20.20). Maar dat geldt (blijkbaar) alleen voor bestaande boekingen
Hallo Willem,
Ik heb het zojuist (24 juni 2020, 22:04TH) gecheckt op de KLM app. en er zijn nog steeds iedere dag vluchten boekbaar in juli.
Ik heb het wel over Single vluchten BKK – AMS omdat dit mogelijk interessant kan zijn.
Niet zoeken op Retour-vluchten dus maar op Single.
Mvg. Bz
Ja, maar het gaat over AMS – BKK, dat is kennelijk niet boekbaar.
Ze kan alleen terug met een ticket via de Thai Ambassade op een Repatriërings vlucht naar BKK en dan 2 weken quarantaine.
Kijk net op site vanKLM vanaf 1 september
Dan wel , dan niet. Je krijgt er geen hoogte meer van. Zie dat je bij Eva Air wel voor 4 augustus een vlucht naar Bangkok kan boeken en bij Thai Air ( vanuit Brussel) op 1 augustus. Ze kunnen beter vluchten aan gaan bieden op het moment dat ze zeker weten dat de mensen weer in Thailand worden toegelaten.l
Het zou zomaar nog wel eens 1 jaar kunnen duren.
Zolang Thailand de grenzen dicht houd voor landen die niet veilig zijn, heeft het geen zin voor KLM om te vliegen.
En aangezien NL > Europa het virus voorlopig niet onder controle hebben zullen er uitbraken blijven komen tot er een vaccin is.
Dus zijn er maar 2 opties.
Grenzen open en Accepteren dat er een virus is en sommigen mensen er aan dood gaan, en dan is het over 6 maanden door de natuur opgelost.
Grenzen dicht en doen of er geen probleem is.
Optie 1 heeft mijn voorkeur, want wij mensen zullen nooit de Natuur kunnen bedwingen.
Een echt werkend vaccin komt er niet, laat u niets wijsmaken. Als ik een miljard euro zou krijgen, er wordt nu met geld gestrooid, zou ik als farmaceut ook zeggen dat we heel ver zijn met een werkend vaccin.
Kijk gewoon naar verkoudheid en HIV, na zovele decennia nog altijd geen vaccin. Voor griep een vaccin dat elk jaar moet worden aangepast.
Voor verkoudheid, griep en HIV nog altijd geen medicijn.
Dus waarom zou er nu miraculeus een vaccin en/of medicijn worden gevonden in minder dan 1 jaar ?
Vergeet niet dat COVID19 een combinatie is van SARS met HIV.
Beste Peter,
Er is in ons mensen leven nog nooit een medicijn voor een griep ontwikkeld,
zal er ook niet komen en zal ten alle tijden weer terug komen.
Als dit nu ook met de normale griepen zou zijn dan kunnen we ons gehele leven
binnen gaan zitten en niets meer doen.
Lekker er op uit en houd rekening met elkaar.
Met vriendelijke groet,
Erwin
mijn ervaring is dat er een call center is die niet goed overzicht heeft over wat er nu precies gebeurd en achter lopen.
op 9 april vlucht geboekt en gecancceld terwijl we zaterdag klaar stonden.
gebeld met de KLM (frequent flyer ) en bleek dat de vluvht wel doorging en die dag met 20 personen naar Bangkok gevlogen.
Kortom : de linker hand =call center weet niet wat de rechterhand ( Bemanningscentrum doet)
Dus gewoon afwachten
Er zijn wel vluchten enkele reis BKK-AMS te boeken. Dus er moeten dan ook vliegtuigen AMS-BKK gaan, maar wellicht via Kuala Lumpur of Hongkong.
Kijk maar eens op klm.com dan zie je dat je AMS-KUAL kunt boeken en ook KUAL-AMS, die gaat via BKK
Dit is weer een typisch voorbeeld van de fantastische ( niet dus) klantenservice van de KLM. Zonder enige vooraankondiging (zelfs het personeel is niet op de hoogte!) volgt met dit klantonvriendelijke beleid. Ik heb mijn geld teruggevraagd ipv een voucher. KLM zegt dat is ok, maar je moet wel ong 2 maanden op je geld wachten. Als de klant moet betalen: per direkt Laten we de staatssteun nog maar even buiten beschouwing. Natuurlijk hebben we het druk met klanten die willen veranderen of hun geld terugwillen. Is niet alleen de schuld van de Corona, maar ook van de KLM: te weten ik heb gekeken wat eenzelfde vlucht voor mij in bv augustus kost. 25% ja U ziet t goed: 25% is het ticket duurder! Wie wil er nog met KLM vliegen? Ik niet, ik wil zo snel als mogelijk mijn geld terug, en daarmee basta!!
Kijk eens bij QATAR of EMIRATES of ETIHAD …
Ook die maatschappijen brengen geen passagiers naar Bangkok.
Wij zouden met Qatar vliegen 12 juli, maar bij ons is nog niks gecanceld. Wat moeten we bij Qatar zien?
Vluchten van Bangkok naar Amsterdam gaan gewoon door .
Van Amsterdam naar Bangkok is niet mogelijk .
Mensen, wacht toch met boeken tot dat je weet waar je aan toe bent en tot je zeker bent
wanneer Thailand Europeanen toelaat en onder welke voorwaarden.
Goed advies! En als je dan besluit te boeken, doe het dan rechtstreeks bij een luchtvaartmaatschappij…….
KLM, Lufthansa allemaal klote maatschappijen. Slechte communicatie, dus slechte klantenservice. Op je geld moet je maanden wachten. Van Eva air had ik binnen paar weken mijn geld terug. En de mails of telefoontjes werden keurig, duidelijk en eerlijk beantwoord. Voor mij NOOIT meer KLM en/of Lufthansa. Sterkten allen! Het heeft mij wat tickets en poen gekost om mijn vriendin naar Nederland te krijgen. Maar gelukkig heb ik niet afgewacht. Alleen van Lufthansa krijg ik nog een kleine 700 euro. Elk nadeel heeft zijn voordeel. Als wij Thailand niet meer inkomen. Dan hoef ik tenminste ook niet naar mijn schoonmoeder.
De luchtvaartmaatschappijen zijn volledig afhankelijk van wat de Thaise regering beslist. Ik vind het dan ook raar en dom dat mensen tickets gaan boeken voor vertrek op korte termijn en op een moment dat ze weten dat de grenzen in Thailand nog steeds dicht zijn voor de toeristen.
Mensen denken misschien wel ‘als ik een ticket kan boeken dan kan ik ook vertrekken’ , niet dus.
Wanneer de luchtvaartmaatschappij dan de vlucht moet annuleren dan regent het klachten over die luchtvaartmaatschappij.
Volg de berichten over Thailand hier op het blog of op een Thaise nieuwssite zoals de ‘Bangkok Post’. Als beslist wordt dat de grenzen terug opengaan en onder welke omstandigheden beslis dan pas om een ticket te boeken, eerder heeft echt geen zin.
Het hangt allemaal af wat de Thaise regering beslist, het heeft echt geen zin om je boos te maken op de luchtvaartmaatschappij.
Het is nu eenmaal zo, geduld hebben…
Ach , de meeste tickets zijn op het ogenblik flexibele tickets en loop je volgens mij niet zo`n groot risico. Bij Swiss air kan ik mijn ticket voor november verzetten tot 31 december 2021. Tja , ik ben natuurlijk Swiss air aan het financieren. Vind ik persoonlijk niet zo erg , maar ik kan me voorstellen dat het voor de luchtvaartmaatschappijen wel aantikt vanwege de grote aantallen. Gaat Swiss air failliet , ja dan ben ik mijn geld kwijt ( 344 euro ). En inderdaad , de luchtvaartmaatschappijen zijn ook afhankelijk van de Thaise regering.
Onze vlucht zou op 7 juli plaatsvinden maar nu ook gecanceld. Nu maar eens proberen zo snel mogelijk ons geld terug te krijgen en dat kan ook nog wel eens een lange vlucht worden.
Mijn vlucht Finnair 24 juli, nog steeds niet gecanceled….geboekt in februari, toen nog niks aan de hand.
Maar ik denk dat het niet door gaat.
Hopelijk snel duidelijkheid.
Dit is niet fijn om zo aan het lijntje te hangen, voor niemand niet.
We zijn ook bezig om mijn vrouw en kindje naar NL te halen, en dat zouden we deze vakantie zoveel mogelijk gaan regelen, nu valt er van alles in het water.
Het ergste vind ik dat de hele wereld helemaal op z’n kop komt te staan door een virus dat achteraf gezien let wel achteraf gezien veel minder kwaad doet als eerder is aangenomen en we nog steeds maatregels nemen die alang achterhaald zijn door diverse hoog geleerden en experts.
Men moet beter gaan kijken wat er nu aan wetenschap is en niet blijven hangen in de zaken die toen bekend waren.
Maarja helaas we kunnen er niks aan doen verder.
Hopelijk snel alles weer als vanouds, echter denk ik dat Thailand dat nooit meer wordt met deze club aan het roer.
Onze KLM vlucht op maandag 13 juli naar AMS staat er nog steeds in. Alleen is de vertrektijd aangepast van 12.05 naar 23.50.
Toeristen zijn al langer een doorn in het oog van Thailand. Deze crisis is voor de Thaise leiders als een geschenk uit de hemel. Geen pottenkijkers meer die Thaise mensen op slechte ideeën zouden kunnen brengen.
Dat verlies aan inkomsten zullen ze makkelijk kunnen compenseren. De investeerders staan in het rijtje.
Ik zie Thailand evolueren naar een soort Myanmar. Dat het mooie liedje gedaan is wordt stilaan duidelijk.
De Thaise leiders kunnen dit wel als een geschenk uit de hemel zien , maar ik denk dat veel landen in de regio graag bereid zijn om de leidende rol van Thailand in de toeristenrol over te nemen.
Over het laatste: wie gaar er in deze tegenvallende economische tijden nu grote investeringen doen. Noem eens een naam of bedrijf met wat getallen, ik lees dit nergens en ik lees nog al wat. De enige investeerders welke in een rijtje staan zijn degene welke in een vrouw of vriendin hebben geïnvesteerd. In veel landen loopt de economie schade op vanwege de corona en nemen de bestedingen af en loopt de werkloosheid op. Dit laatste is toch duidelijk in Thailand te zien want nu al 14 miljoen werklozen. En het toerisme in Thailand is zon 20% van de economie; hoe ga je dit compenseren ? Met geen investeringen (zoals ik eerder betoog) en ‘diverse bedrijfstakken waar er grote crisis heerst bijvoorbeeld de verkoop van auto’s alsmede de export is met 50% gekrompen of de grote droogte welke grote schade oplevert voor de miljoenen boeren, of bijvoorbeeld de onroerend goed markt in Bangkok welke nu probleem heeft want geen buitenlandse kopers ( kunnen het land niet in of uit) en tel daarbij op de miljoenen werklozen en negatieve sentiment en alles ziet er somber uit.
Fred,
Ik weet het niet, ik ben in Chiang Mai, van de 2710 hotels zijn er nog ruim 1100 open, de rest is gesloten.
Mensen krijgen geen WW, sterker nog, helemaal niets, worden gewoon op straat gedonderd.
Mijn vriendin heeft een kapsalon en de omzet is meer dan gehalveerd. Op diverse plaatsen wordt gratis eten uitgedeeld, rijen dik staan te wachten. Als het nog langer duurt zal de bevolking wel in opstand komen, want met een lege maag wordt de mensheid heel agressief.
Je kan misschien wel een ticket hebben, maar je geraakt Thailand niet binnen en zeker niet als toerist.
Moderator: Graag een bron van je bewering.
Wij zouden met Finnair vliegen op 06 augustus. Ik ben al een paar dagen met Finnair in contact(moeizaam) met de vraag hoe zij een vlucht door kunnen laten gaan wetende dat touristen het land niet in komen.
Omdat mijn ticket non-refundable was bij aankoop kan ik nu blijkbaar nog geen aanspraak maken op mijn geld terug. Ik hoop dan ook snel op een cancellation in de hoop wel aanspraak te kunnen maken op een refund.
Hallo jens, de meeste mensen hebben hun geld reeds terug gekregen , indien ze geboekt hebben op de website van Finnair, alsook ik. Indien men boekt bij een reisagentschap , dan moeten die u bijstaan. Het duurt ongeveer een 10 weken alvorens het geld op de rekening staat, als men geboekt heeft bij Finnair zelf. En dat er nog tikketten worden aangeboden voor BKK is helemaal niet juist. Als u een account moest hebben bij Finnair dan kunt u de regels goed volgen wat te doen. Of via hun FB pagina met een prive berichtje , met booking referentie en e-mail adres, alsook uw telefoon/gsm nummer. Zoniet dan moet uw reisagent u helpen. Het is zeker niet duurder bij Finnair zelf. En ik heb zelfs mijn punten terug gekregen.
Ronny, jens’ probleem is juist dat Finnair de vlucht kennelijk nog niet formeel heeft gecanceld. Omdat hij een non-refundable ticket heeft gekocht kan hij pas geld terugvragen als dat is gebeurd.
Hallo Cornelis, de vluchten bij Finnair naar BKK zijn tot eind september 2020 reeds geannuleerd. Wel dat zie ik toch op Finnair pagina staan. Over dat non-refundable ticket. Ik had het ook bij Finnair gekocht, en dat is voor de geplande vertrekdatum gemeld dat de vluchten geannuleerd waren. Inmiddels heb ik mijn geld voor een non-refundable ticket terug gekregen alvorens mijn vertrekdatum er was.
Ik ging uit van Jen’s bericht waarin hij meldt dat er nog niet gecanceld is.
Hallo Ronny, bedankt voor je reactie. Het punt dat Finnair maakt is dat onze tickets gekocht zijn als non refundable/changeable. De aankoop was in November 2019 voor de Corona toestand. Maar alle goedkope tickets zijn volgens mij non refundable. Was jou ticket dat ook? Mijn plan is om hoe dan ook een refund verzoek in te dienen.
Een non-refundable ticket houdt in dat wanneer je zelf annuleert, je geen geld terugkrijgt (of hooguit de luchthavenbelastingen die in de prijs zitten). Wanneer Finnair een vlucht annuleert heeft de houder van zo’n ticket gewoon recht op volledige terugbetaling.
Hallo Jens, Als ge het bij Finnair zelf hebt gekocht is het eigenlijk gemakkelijk. Ik had mijn ticket ook gekoct in november 2019. Als u op hun site kijkt , dan ziet u ergens bij de cancelations staan, “MANAGE BOOKING” Daar moet ge aanklikken of ge het ticket bij hun hebt gekocht of via een reisagentschap. Dan ook aanklikken als het betaald is met een credit card, daar storten ze dan op terug. En zeker ook aanduiden dat het is vanwege het covid 19 probleem, dus dat alles is geannuleerd door hun. Vanaf dat u manage booking hebt geopend dan duid het zich volledig aan wat u moet doen. Je kan kiezen tussen een voucher met 10% extra waarde, of geld terug op uw bank card. Dat van mij was ook non-refundable, maar met het virus wordt het wel terugbetaald. Best dan hun pagina openen en inloggen, zoniet probeer het op hun FB pagina met een privé berichtje. Als ge het op hun pagina doet kunt ge ook met iemand chatten. Uw booking referentie bij de hand houden, en het gsm nummer dat van u op uw booking is doorgegeven.In het begin van de chat dan gaat ge een automatisch antwoord apparaat hebben dat u zal antwoorden, u gaat dan wel een voorstel krijgen om iemand aan de lijn te hebben via chat van het personeel. ik heb tot hiertoe altijd goede ervaringen gehad met Finnair al die jaren.
Ontzettend bedankt Ronny. Ik ga vanavond gelijk aan de slag. Ik reis al diverse jaren met Finnair naar Thailand en het bevalt mij altijd bijzonder goed. Ook vragen via de chat etc. Nu lijkt het allemaal veel stroever te lopen. Is misschien ook wel te begrijpen, onzekerheid, drukte etc.
Nogmaals bedankt.
Broodje aap verhaal. KLM vliegt gewoon 4 x per week, alleen je mag niet mee maar BKK, terug wel. Er is niets verander de laatste weken. En toch al 59 reacties, inclusief de mijne, Hah!
Het verhaal klopt wel. Je kon tickets boeken naar Bangkok omdat KLM de verwachting had dat er in juli/augustus weer met passagiers gevlogen kon worden naar Bangkok. Iedereen die een ticket heeft geboekt voor juli en augustus heeft nu te horen gekregen dat de passagiersvluchten naar Bangkok geannuleerd zijn. Vrachtverkeer gaat wel door.
Dus toch een broodje aap verhaal! Er is niets veranderd de laatste weken! De KLM vliegt gewoon wel, en cancelde de vluchten niet Khun Peter! Je mag alleen niet mee naar BKK. De kop boven het artikel is onjuist!
Duidelijker was het geweest als er had gestaan passagiersvluchten naar Bangkok, mee eens. Ik heb het aangepast. Overigens is een ‘Broodje aap verhaal’ een verzonnen verhaal en dat lijkt mij niet de juiste terminologie in dit geval.
En, KLM heeft alles terugbetaald aan mij + 15 % extra! zonder enige moeite overigens! Fantastisch geregeld!
Terugbetaling – daadwerkelijk geld terug plus 15% extra? Misschien moet ik maar eens een paar tickets gaan boeken voor vluchten waarvan te verwachten is dat ze uiteindelijk gecanceld, want 15% is een prachtig rendement…….
Of heb je het over een voucher, met 15% extra?
Over ‘broodje aap’ gesproken….
Leao te khun…. misschien is KLM toch wel gewoon een fijne maatschappij…