Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Tino Kuis: Met deze uitleg van “mai pen rai” kan ik het absoluut niet eens zijn, beste Expat. Het is geen uitdrukking die ‘
- Pe'John: Doe ik ook, maar gebundeld leest lekkerder. Tot nu print ik de verhalen.
- Erik Kuijpers: In Nongkhai komt tegen de Kerst een controlepunt op de ‘bypass’, de weg van de brug naar de autoweg naar Udon Thani. E
- Pe'John: Wow. Bundelen deze verhalen. Of is dat er al?
- RonnyLatYa: Inderdaad en misschien het ook niet te ver zoeken en is het gewoon een eenvoudig middel om steeds te weten hoeveel wagens er zich
- Eddy: Ieder jaar hetzelfde,bij my in Nongprue rond het Maprachan lake plaatsen ze ieder jaar 3 controlepunten, maar nog nooit heb ik ze
- Roger: Ron, PEER, Misschien moet je je toch eens verdiepen waarom men je dit kaartje geeft en het terug vraagt bij het buiten rijden.
- Cornelis: Nou, nou, wat een negatief en generaliserend verhaal, Rudy……..
- Nicky: Heel eenvoudige manier om te testen hoeveel water verdamp. Neem een gevulde teil met water. Maak een markering van de waterrand. E
- Sjaak S: Ik heb een vrij grote vijver en in het begin maakte ik me ook zorgen over lekkages. Het blijkt echter dat het waterniveau vooral w
- Gradje: Beste Expat, geweldig verhaal en 100% waarheid wat je hier geschreven hebt. Groetjes, Gradje Kanchanaburi.
- peter: Bedankt Peer, En ik hoop inderdaad nog lang en gelukkig te leven met mijn Thaise vrouw. Helaas denk ik niet dat de gemiddelde Th
- Ruud: Wauw wat een cliffhanger!!
- William: Jan, ik heb me een keer door een ‘para-wing’ drager laten vertellen dat het niets van doen heeft met parachutespringen
- Lung addie: Deze formule is in graden Celcius en niet in Kelvin.
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Koh Adang
- Koh Chang
- Koh Hong
- Koh Jum
- Koh Khao Yai
- Koh Kood
- Koh Landing
- Koh Lanta
- Koh Larn
- Koh Libong
- Koh Lipe
- Koh Madsum
- Koh Mor
- Koh Phangan
- Koh Phayam
- Koh Phi Phi
- Koh Phra Thong
- Koh Racha Noi
- Koh Samae San
- Koh Samet
- Koh Samui
- Koh Si Chang
- Koh Talu
- Koh Tao
- Koh Tarutao
- Koh Tup
- Koh Yao Noi
- Kok Mak
- Phuket
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Geld overmaken
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verhuizingen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersinzending » Lezersinzending: Engelse verklaring voor de CoE van CZ wordt niet meer geaccepteerd
Lezersinzending: Engelse verklaring voor de CoE van CZ wordt niet meer geaccepteerd
Geplaatst in Lezersinzending
Tags: CoE, Covid-19 verzekeringsverklaring, Inreisvoorwaarden Thailand
Ik wil even aan iedereen doorgeven dat de Engelse verklaring voor de CoE van CZ niet meer geaccepteerd wordt door de Thaise ambassade.
Heb nu bij OOM verzekeringen een nieuwe moeten aanvragen met een specifieke verzekeringsverklaring die expliciet COVID-19 dekking vermeld en een dekking tot minimaal 100.000,- dollar aangeeft.
Dit ter info aan degene die bezig zijn met de CoE.
Ingezonden door Frans
Over deze blogger
- Ingezonden Bericht
Lees hier de laatste artikelen
Oudere postings van deze blogger
- Thailand algemeen19 november 2024Liefde in Thailand of een dure illusie? (lezersinzending)
- Thailand algemeen19 november 2024Vreemde beroepen (lezersinzending)
- Visumvraag19 november 2024Thailand Visa vraag Nr 209/24: Is een Electronic Travel Authorisation (ETA) vanaf 1 december verplicht?
- Belasting Nederland19 november 2024Thailand belasting vraag: Kun je belasting terugvragen na emigratie naar Thailand?
Wordt tijd dat de Nederlandse ziektekostenverzekeraars daar iets aan doen. Het is te gek om je opnieuw te moeten verzekeren terwijl je al meer dan ruim genoeg verzekerd bent voor alle soorten van ziekten via je zorgverzekering, dus ook Covid, zeker als je aanvullend verzekerd bent voor de buitenlanddekking. Ik ben binnengekomen met een statement of insurance van OHRA (onderdeel van CZ) die destijds weigerde die 100.000 usd expliciet op te nemen.
Beste Mattheus
Het wordt een keer tijd dat de Nederlandse ambassade er wat aan doet. Deze kunnen toch voorleggen dat een ieder die in Nederland een ziektekosten verzekering hebben afgesloten voor COVID verzekerd zijn.
Klopt Frans,
Wordt nog wel geaccepteerd , alleen je hebt ook een specifieke verzekerings verklaring nodig waarin vermeldt:” Tot Baht 40.000 out patiënt en Baht 400.000 inn patiënt”!
En ….. die geeft een Nederlandse (reis) verzekering (o.a. CZ) niet af.
Ik was van plan te gaan maar kap er mee.
Wat een gedoe en geklooi met die Ambassade !?!?
Geen onjuiste informatie verspreiden. Die eis van ‘40.000 out patiënt en Baht 400.000 in patiënt’ geldt niet voor iedereen, maar voor een Re-Entry permit (Retirement):
When requesting for a COE, holders of a valid Re-entry Permit (Retirement) who wish to return to Thailand using the Re-entry Permit (Retirement), are required to submit a copy of health insurance policy which covers the length of stay in Thailand with no less than 40,000 THB coverage for out-patient treatment and no less than 400,000 THB for in-patient treatment.
Bron: Thaise ambassade Den Haag
En een eis voor aanvraag Non-immigrant O (Retired) , O-A en O-X visum.
https://hague.thaiembassy.org/th/page/76474-non-immigrant-visa-o-(others
https://hague.thaiembassy.org/th/page/76475-non-immigrant-visa-o-a-(long-stay
https://hague.thaiembassy.org/th/page/81359-non-immigrant-visa-o-x-(long-stay)
Ter info hoe ik gevaren ben met mijn aanvraag.
ik heb een verblijfsverlenging op basis van een O visum uit 2015 retierment.
ik hebt een COE bij de Thaise ambassade aangevraagd,ik had daarbij een verklaring gevoegd van Zilveren Kruis ziektekosten verzekering waarin stond dat ik volledig verzekerd ben voor covid en alle andere ziektekosten voor de volle 100% van het Nederlandse tarief speciaal genoemd de hele wereld inclusief Thailand. Deze werd afgewezen ik moest bewijs opsturen dat ik gepensioneerd ben en en dat mochten geen bankafschriften zijn maar een verklaring van de SVB, ook moest ik mijn financiële status aantonen aan de hand van bankafschriften, in mijn geval de 800000 bath regeling, dat moesten recente bankstatements zijn.Ik heb dit alles geüpload ook al mijn Nederlandse bank tegoeden.Ik kreeg weer een afwijzing omdat nu mijn ziektekosten verzekering niet werd geaccepteerd waarbij in de eerste aanvraag niets over werd gezegd dus ik was in de veronderstelling dat die was geaccepteerd maar niet dus.Ik had inmiddels contact met een Nederlander die alles al voor elkaar had en al afgereisd is, hij adviseerde mij een verzekering af te sluiten bij LMG verzekeringen in Thailand dat kan ook online,het stelt niets voor als je plan 3 kiest dan wordt vermeld dat je verzekerd ben voor 400000 bath inpatient en 40000 bath outpatient met een eigen risico van 200000 bath kosten voor mijn leeftijd(73) 12500 bath deze wordt meteen geaccepteerd door de Thaise ambassade mijn Nederlandse contact heeft dit gebruikt.Ik heb toen contact opgenomen met Matieu van AA verzekeringen in Hua Hin die rade mij aan om een reisverzekering af te sluiten bij AXA in Thailand dit kan online als je in het bezit bent van een creditkaart en dan krijg je alles in een paar minuten in je mail.Ik heb deze afgesloten voor een heel jaar maar je kunt het ook afsluiten vanaf 30 dagen of voor de duur van je verblijf in Thailand, kosten voor mij voor een heel jaar 25500 bath.De polis en een verklaring dat ik verzekerd ben voor outpatient en inpatient en Covid voor 3500000 bath en bij overlijden 1000000 bath.
Ik heb toen wat ik dacht de verklaring geüpload en kreeg tot mijn schrik weer een afwijzing, ik heb toen met de ambassade gebeld die zeiden dat er geen inpatient en outpatient was vermeld, het bleek dat ik niet de verklaring geüpload had maar de afrekening van de polis, heb toen snel de verklaring geüpload en toen kreeg ik na 1uurtje de goedkeuring PFFFFFFF.
Nu rest mij nog max 72 uur voor mijn covid-19 test te doen en de fit to fly verklaring.
Als alles mee zit vertrek ik 27 december met de KLM
Groeten,
Theo
Wat een gedoe, Theo. Ik kan me best voorstellen dat dit mensen zo ontmoedigt dat men een reis naar Thailand niet meer ziet zitten. Zelf ben ik nu ‘binnen’, maar ik vond het een stressvolle periode. Ik kon het pas loslaten toen ik m’n quarantainehotel binnenstapte.
Bedankt voor de aanvulling Ronny, nu is het volledig.
En nog eentje vergeten Special Tourist Visa STV
https://hague.thaiembassy.org/th/publicservice/special-tourist-visa-stv
Moderator: vragen aan Ronny moeten niet in reactie worden gesteld.
Het wordt steeds verwarrender. Wat ben ik blij dat ik ‘binnen’ ben.
Ik dacht altijd dat die 40.000/400.000 eis gold voor het afgeven van het visum, en die 100.000 USD voor het CoE, maar er is geen peil meer op te trekken.
Wat voor eisen Thailand ook wil stellen (en dat is uiteraard aan de Thais). – laat ze a.u.b. duidelijk zijn en niet telkens weer anders toegepast/uitgelegd worden.
Ik heb hier: https://www.reisverzekeringblog.nl/ziektekostenverzekering-met-covid-verklaring/ gewoon een ziektekostenverzekering afgesloten met een Engelstalige Covid-19 verklaring met 100.000 dollar. Koste mij € 49,- per maand (voor 3 maanden gedaan). Werd geaccepteerd door de ambassade in Den Haag en heb mijn CoE al ontvangen. Thailand here i come!
Klopt Andre! Gewoon even met ze bellen 055-5400408 en vragen naar Ronald, regelt het perfect. Ik heb ook de tekst – This health insurance policy covers the length of stay in Thailand with 40,000 THB coverage for out-patient treatment and 400,000 THB for in-patient treatment – in de verklaring laten zetten.
Ronald vertelde mij dat ze alles in een verklaring kunnen zetten zolang het maar gedekt wordt door de polis.
Bedankt voor de tip. Net een polis geregeld via Ronald en idd perfect geholpen.
Persoonlijk ben ik de mening toegedaan dat niet de (ziektekosten)-verzekeraars daar zelf rechtstreekse stappen dienen te zetten.
De Regeringen, bij monde van de Ambassades, dienen hier hun werk en plicht te doen tegenover de Thaise
overheid.
Daar is werk aan de winkel
Beste Guy! Dan heb ik wel een vraag. Als jij meent dat de ambassade hierin aktie moet ondernemen, heb jij dan al contact met de ambassade gehad om dit probleem voor te leggen. Zo niet, dan is dat misschien wel eens goed om ze aan te schrijven. je hebt mij in elk geval wel op een idee gebracht.
William,
Ik (Belg) vraag me reeds lange tijd af wat het exact betekent wat betreft de in en out patient, met de daaraan vermelde bedragen.
Kan iemand me dit duidelijk maken aub.
Alvast bedankt en groeten.
Jozef
Out patient wil zeggen medische behandelingen waarvoor geen opname nodig is.
In patient wil zeggen medische behandelingen waarvoor een opname nodig is.
Hallo,
Bedankt voor de duidelijke uiteenzetting van de inn en out patients.
Nog een fijne dag,
Jozef
Deze hele problematiek blijft verwarrend en onbegrijpelijk. Iedere Nederlander is verplicht verzekerd. Iedere zorgverzekekering betaalt alle kosten voor een Covid19 behandeling. De Thaise ambassade in Nederland weet dit toch, zo mag je hopen. Waarom vragen ze niet gewoon het bewijs dat je in het bezit bent van een zorgpolis. Een hoop gedoe om een niet bestaand probleem.
Zoals ik hiervoor al schreef – Onze regeringen ( Nederlandse,Belgische – zelfs Europa) hebben hier de taak om de Thaise overheden duidelijk te maken hoe en wat de Verzekeringen werken en welke dekking dat inhoud.
Ambassades weten dat, kennen de problemen of zouden die toch dienen te kennen.
Er werk van maken op diplomatiek vlak blijkt nogal moeilijk te liggen
@ Bram Siam dat is niet juist. Lang niet iedere Nederlander is verplicht verzekerd. Alleen diegenen die NL inwoner zijn. Hoe irritant dat onduidelijke gedoe mbt verzekeringseisen ook is, je kunt niet van Thailand verwachten dat ze weten wie wel en niet NL inwoner is.
Het is aan ons om afhankelijk van onze persoonlijke situatie met het juiste bewijsmateriaal te komen. Ik vind het ook allemaal nogal klunzig maar het is niet anders.
Waar wel iets aan gedaan kan worden is het internationaal standaardiseren van verzekeringsbewijs. Alle megalomane internationale organisaties ten spijt, de meest simpele praktische zaken zijn verre van geregeld.
Goedemiddag,
Ook mijn Engelse covid verklaring van Ditzo (A.S.R) wordt geweigerd.
Hoi Douwe,
Heeft Ditzo wel in jouw verklaring gezet dat Covid gedekt wordt? Bij mij bleven ze keer op keer stellig weigeren dat erin te zetten.
Ik ga nu deze gebruiken
https://www.reisverzekeringblog.nl/ziektekostenverzekering-met-covid-verklaring/
Naar aanleiding van een bericht van andere gebruiker hier.
Gewoon die thaise verzekering afsluiten maar ga er niet van uit dat je een claim kan indienen.
Dit hoort bij je visum binnenkomst Thailand.
Sluit in Europa een goede medische verzekering af voor je verblijf in Thailand en waar je van op aan kan dat het ziekenhuis de onkosten bij opname en verblijf direkt afhandelt met je verzekerings-maatschappij.
Veel verwarring hier met verzekeringen en bedragen.
De in/out patient verzekering betreft heeft niks te maken met covid-verzekerings-verklaring of het verkrijgen van een COE (Certificate Of Entry)
Laatst belde ik met consulaat Amsterdam, deze meneer vertelde een hoop onzin betreffende verzekeringen.
Schijnbaar wist hij zelf niet precies hoe het moet, maar hij gaf mij behoorlijk wat verkeerde informatie over verzekeringen en bedragen.
Hij noemde OOM en Medimare waren volgens hem de enige manier om een visum te bekomen.
De STANDAARD Engelstalige verzekeringsverklaring van de zorgverzekeraars (om een COE te verkrijgen) wordt NIET geaccepteerd.
Men moet TELEFONISCH een PERSOONLIJKE AANVRAAG doen voor een ENGELSTALIGE VERZEKERINGSVERKLARING MET COVID BESCHRIJVING.
Daar staat in dat met gedekt is voor covid maar GEEN BEDRAG vermeld.
Het kost nogal veel moeite om de callcenter juffrouw te overtuigen dat dit mogelijk is want die blijft oeverloos herhalen dat het niet mogelijk is, want dat staat op haar beeldschermpje.
PERSOONLIJKE AANVRAAG = the keyword !!!!
Of men deze verklaring accepteert voor een LANGE TERMIJN VISA is mij niet bekend.
Ik ben nog in het bezit van een NON-Imm “O” (ret) met een single entry tot 28 februari 2021 geldig,maar zal daar geen gebruik van maken zolang die quarantaine verplichting om in duur hotel te verblijven, geld. Dus ik ga er al vanuit dat ik pas volgende herfst kan gaan en ter voorbereiding van aanvraag nieuwe Non-Imm visum heb ik CZ al een verklaring laten opmaken en die afgelopen weekend naar de ambassade gestuurd met de vraag of die toereikend is en zo niet, wat er dan aan schort. Ik heb ze ook nog ,maar eens uitgelegd dat elke Nederlander die hier woont, wettelijk verplicht is om zo’n verzekering af te sluiten en dat zo’n verzekering incl Covid-dekking is en geen maximum kent, dus dekking is veel meer dan de door Thai geeiste verklaringen. Zowiezo is onze basisverzekering al veel uitgebreider dan de Thaise verzekeringen en daarom geen reden om telkens verklaringen van onze verzekeraars af te wijzen. Bovendien vind ik het te zot om om voor deze reden nog een verzekering bij OOM of andere verzekeraar te nemen ofschoon ik begrijp dat voor velen er haast bij is. Gelukkig heb ik die haast niet en
Ik ben benieuwd welk antwoord ik van de Thaise ambassade mag verwachten.
In dit kader heb ik wel een vraag want ik verbaas me erover dat ik enkel Nederlanders hierover hoor kllagen en niet van onze Belgische bloggers. wat is daar verklaring voor?
Belgische mutualiteiten (Belgische zorgverzekering) hebben geen overeenkomst met Thailand. Wordt al jaren over gepraat maar komt geen schot in.
Enkel de Socialistische mutualiteiten/Spoorwegen komen nog tussen voor terugbetalingen voor in Thailand gemaakte kosten via MUTAS, wat een overkoepelend orgaan is van de mutualiteiten bij buitenlandse reizen. Maar dat heeft ook zijn beperkingen.
Echter, momenteel komt geen enkele mutualiteit tussen, ook de Socialistische niet via MUTAS, wanneer je afreist naar een rood gebied, wat Thailand nog steeds is voor de België.
Je moet als Belg op zoek naar een reisverzekering die dat wel dekt en ook de nodige documenten daarvoor wil afleveren.
https://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs/verzekeren/kleurt-uw-vakantiebestemming-rood-verzekering-inroepen-of-reisbijstand-niet-mogelijk/article-news-1618703.html
Hetzelfde geldt voor Zilveren Kruis. Gisteren, 14.12.20 bericht van afwijzing gekregen (“rejected”) en het advies een Thaise verzekering af te sluiten.
Ik refereer aan mijn eerdere reactie hier over dit onderwerp, en besloot maar gelijk de daad bij het woord te voegen, want we kunnen wel steeds ons beklag over deze kwestie hier doen, maar dat zet geen zoden aan de dijk, dus heb ik net email aan Ministerie BuZa/ambassade BKK gestuurd. Deze email luidt als volgt:
[email protected]
https://www.nederlandwereldwijd.nl/contact/contactformulier
Ministerie van Buitenlandse Zaken
Ambassade Bangkok, Thailand
T.a.v. desbetreffende beleidsmedewerker
Betreft: Verzekeringseisen visa/certificate-of-entry van de ImmigratieThailand
Breda, 17 december 2020
Geachte heer/mevrouw!
Allereerst wil ik vermelden dat ik deze brief niet enkel voor mezelf schrijf maar voor velen die regelmatig naar Thailand afreizen en met hetzelfde probleem zitten. Hiervoor verwijs ik kortheidshalve naar alle meldingen/klachten over dit onderwerp op http://www.thailandblog.nl.
Aangezien ik een Thaise partner heb, die woont en werkt in Bangkok, Thailand, ga ik eens per jaar voor 4 a 5 maanden daarheen en verblijf daar onder een Non-Immigrant “O” visum voor gepensioneerden (retired). Vanwege Covid is mijn laatste reis geannuleerd en zal ik komend jaar opnieuw een visum op de Thaise ambassade moeten aanvragen.
Nu zijn, vanwege Covid logischerwijs, de visumeisen inmiddels aangescherpt, en moet men voor dat visum en/of andere immigratiedocumenten ook een ziektekosten polis kunnen tonen, die dekking geeft voor Covid-19 ten bedrage van $ 100.000,– en een algemene ziektekostenverzekering ten bedrage van THB 400.000 (in patient) en THB 40.000 (out patient). Zoals u opvalt zijn deze bedragen vrij laag en kent onze basis ziektezorgverzekering, met dekking ook in Thailand, geen maximum. Onze verzekering is dan ook veel uitgebreider, veel beter.
Helaas wordt dat niet door de Thaise ambassade in Den Haag zo gezien en worden Engelstalige verklaringen van onze zorgverzekeraars (CZ, Zilveren Kruis, etc.) grotendeels niet ge-accepteerd, mede omdat men geen maximum bedragen daarin vermeld omdat onze polissen die niet kennen voor de basiszorg. Daarentegen adviseert men het afsluiten van een ziektekostenverzekering bij één van de, door de Thaise overheid aangewezen, Thaise verzekeringsmaatschappijen. Let wel, dit adviseert men; het wordt niet als verplicht gesteld om bij een Thaise verzekeraar een polis af te sluiten!
Dit mag natuurlijk niet gebeuren en zeker niet als men al aan vele andere (financiële) eisen (bijv. THB 800.000,– op Thaise bank) heeft voldaan. Voor mij was dit dan ook de druppel die de welbekende emmer deed overlopen en ten einde raad moet ik me dan ook tot u richten. Wellicht kunt u dit eens bespreken met de Thaise ambassade in Den Haag en/of kan onze ambassade in Bangkok hier eens werk van maken. Het zal velen van ons een opluchting zijn als dit onnodige probleem spoedig wordt opgelost.
Mijn dank voor uw tijd en aandacht voor deze kwestie.
Vriendelijke groet,
Adres:
BSN
Een kopie van dit bericht is rechtstreeks als middels contactformulier verstuurd
Sorry, zie net dat bericht verkeerd gedateerd is.
Het personeel van de Thaise ambassade in Den Haag stelt de visa beschikbaar aan de aanvrager, zodra zij menen dat aan alle voorwaarden van immigratie in Thailand is voldaan. Nu met het Covid-19 gedoe is dat voor hen een stuk lastiger geworden, vanwege al die extra voorwaarden, opgelegd door immigratie in Thailand. De gewraakte details op de verklaring aangaande de ziektekostenverzekering hebben zij zo goed mogelijk verwoord op hun website, om te voorkomen, dat mensen met een door hen geldig uitgegeven visum alsnog in Bangkok door immigratie worden geweigerd. Want dan denk je daar Thailand binnen te komen met een geldig visum, en dan nog lukt het niet, vanwege raar opgelegde regels in het Health Certificate.
Het lijkt erop, dat een extra verzekering met die USD en BHT regels onontkoombaar is, want de Nederlandse zorgverzekeringen willen dit gezeik niet, mede omdat dat bij ieder ander land dit weer anders zal kunnen zijn. Zij houden dus de boot af. En de immigratie in Bangkok wil die regels nou eenmaal, dat is wat ze begrijpen, en omfloerste Engelse taal willen ze niet lezen, laat staan begrijpen.
Dus het ambassadepersoneel weigert de afgifte van visa om de farang te beschermen tegen een vergeefse reis naar Thailand. Eigenlijk sympathiek van hen, beter afknap in Den Haag dan in Bangkok.
Allen,
Naast dat de nederlandse zorgverzekeraars moeilijk doen over de engelstalige polisverklaringen, kwam ik erachter bij Centraal Beheer dat mijn doorlopende/permanente reis- en annuleringsverzekering NIET geldig is bij vertrek naar een oranje/rood land. Het heeft dus geen zin om bij hun een dergelijke verzekering af te sluiten cq te laten doorlopen bij vertrek naar Thailand. Het gaat hierbij dus nadrukkelijk om de aanvullende reisverzekering die je afsluit voor onvoorziene extra kosten die buiten de basisverzekering vallen.
Ik weet natuurlijk niet hoe dit bij andere verzekeringsmaatschappijen zit, maar ik heb mijn verzekering voorlopig maar even opgeschort, omdat dit toch € 35 per maand kost voor twee personen en geen enkele dekking biedt bij het claimen van bijkomende/extra kosten.
groet, Rober
hoi frans,
dat is wel heel kort door de bocht je vertelt er niet bij hoe lang hij geldig was, ik kreeg hem ook terug maar na de datum was aan gepast en hij een jaar geldig was werd hij alsnog geakcepteerd.
mensen met vragen of moeilijkheden kunnen contact opnemen met [email protected].
gr leo