Lezersinzending: De ‘nieuwe’ retirement extension voorwaarden en een mogelijke oplossing?
Tja, dat zal me een uittocht worden. Niet alle Thaise banken openen zomaar een(EURO) rekening. De Nederlandse pensioenuitkeerders willen ook niet altijd meewerken in verband met de hoge kosten. En dan die wisselkosten in Thailand is ook niet niets. En dat elke maand. Uiteraard indien de regel wordt opgevolgd.
Hier in Pattaya zal de consul niet blij zijn. Geen jaaropgaven meer om te verifiëren en om te zetten naar een inkomens verklaring over het afgelopen jaar. Zelf heb ik enig bezit in Thailand maar dat telt niet mee voor mijn extension aanvraag. Van de gekke toch?
Maar er is een oplossing, heb ik bedacht. Wellicht niet werkbaar voor iedereen maar toch. Open een tweede rekening bij uw bank en stort daarop 65.000 baht en de volgende maand doet u dat opnieuw, beide keren van uw andere bankrekening bij uiteraard dezelfde bank. Vervolgens stort u 65.000 baht terug naar de eerste bankrekening en u herhaalt dit proces elke maand. Dit is te automatiseren bij de bank of via internet bankieren.
In principe staat er dan altijd 65.000 baht vast op de tweede rekening. Het idee hierachter is dat u elk jaar bij de emigratie kunt laten zien dat er maandelijks 65.000 baht gestort wordt. En dat is toch de voorwaarde. De rest nam u op om van te leven en dat mag toch?
Of zit ik fout met dit idee?
Ingezonden door Bob – Jomtien
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Lezersinzending23 december 2024De linkse oudere jongere voelt zich prima in Thailand (lezersinzending)
- Visumvraag23 december 2024Thailand Visa vraag Nr 230/24: Affidavit en TM30
- Visum Kort Verblijf23 december 2024Schengenvisum vraag: Checklist Schengenvisum en reden om terug te keren
- Visumvraag23 december 2024Thailand Visa vraag Nr 229/24: Wat met de 800.000 Baht als je niet in Thailand bent?
Beste Bob je zit fout met dit idee. Als je je inkomen wil aantonen d.m.v. maandelijkse stortingen van 65.000 baht staat er duidelijk in de aankondigingvan de immigratie dat de stortingen van overseas moeten komen. Maar ik begrijp niet dat je als Nederlander een ingewikkelde sluiproute wil volgen. Als je geen 800.000 of 400.000 bahy wil of kan storten maak dan gewoon gebruik van de ondersteuningsbrief van de ambassade Die blijft gewoon geldig. Ook de Belgen kunnen nog steeds een affadavit krijgen bij hun ambassade. In de aankondiging van de immigratie staat dat deze mogelijkheid om inkomen aan te tonen is toegevoegd om die mensen te helpen waarvan de ambassade geen inkomensbrief meer afgeeft USA en Australie)
Ik ben een van de Nederlanders die zijn inkomen niet geniet vanuit Thailand of Nederland en pis dus letterlijk buiten de pot. Embassade werkt niet mee aan inkomsten verklaring.
Mijn inkomsten aantonen middels bankoverschrijvingen vanuit het buitenland is dus een oplossing, maar ik ben meer als 185 dagen per jaar in Thailand en wil mezelf niet ‘belasten’…
Een alternatief, en elk voorstel is er 1, is dus altijd een welkome oplossing
Als de Nederlandse ambassade je inkomen niet kan verifieren heb je altijd de mogelijkheid van geld op de bank. Plus je bent een van de gelukkigen die kan profiteren van de nieuwe mogelijkheid om aan te tonen dat je maandelijks 65k Baht (gepensioneerd) of 40k Baht (getrouwd) ontvangt vanuit het buitenland op een Thaise bankrekening.
Dit heeft niets met belastingenj te maken.
Steven
Op het moment dat je meer als 183 dagen op jaarbasis in een land verblijft wordt dat gekenmerkt als tax resident. Ik vernoed niet dat men daar echt op let bij immigratie, maar voor mij is het een risico wat ik niet graag wil nemen door middel van overschrijvingen vanuit buitenland naar mijn Thaise bank rekening
Heeft dus alles met belasting plicht te maken….
De buitenlandse ambassade werk niet mee om dat ik niet de nationaliteit van het betreffende land geniet.
Ik snap dat er alternatieven zijn, waar ik nu dan ook gebruik van maak, geef alleen aan hoe ik als NL-er niet ondersteund wordt door de NL vertegenwoordiging terwijl alles kan worden aangetoond middels contracten e.d.
“Op het moment dat je meer als 183 dagen op jaarbasis in een land verblijft wordt dat gekenmerkt als tax resident. Ik vernoed niet dat men daar echt op let bij immigratie, maar voor mij is het een risico wat ik niet graag wil nemen door middel van overschrijvingen vanuit buitenland naar mijn Thaise bank rekening
Heeft dus alles met belasting plicht te maken….”
Sorry, maar nee. Jij maakt het over belastingplicht, maandelijks inkomen aantonen heeft niets met belastingplicht te maken.
Je bent inderdaad taksresident als je meer dan 183 is Thailand verblijft.
Maar dat ben je volgens mij ook als je dat bedrag maandelijks NIET stort.
Het feit dat je werkelijk moet betalen of niet zal dan, denk ik, afhankelijk zijn van een belastingverdrag of niet. Maar goed, ik ben geen specialist daarin.
Enkel een trouwe belastingbetaler in België.
Ik heb het al geschreven.
Als men echt wil dat buitenlanders belastingen gaan betalen, dan zou men elke “retired”die hier langer dan 183 verblijft, forfaitair al kunnen gaan belasten op de som van minimum 800 000 Baht.
Er kan bij de eerstvolgende verlenging heel eenvoudig, via het paspoort, gecontroleerd worden hoelang je in Thailand was het laatste jaar. Men kan dan die forfaitaire belastingen op hetzelfde moment ook innen, eventueel via een aparte taksbalie bij immigratie. Eerst taks betalen, bewijs van betaling ontvangen en met dat bewijs kan je dan pas een volgende jaarverlenging gaan aanvragen.
Betaal je al belastingen in Thailand, het uitgevende land of waar ook, moet je maar een bewijs daarvan voorleggen.
Maar ik zal immigratie en de belastingen in Thailand maar niet op ideeën brengen zeker 😉
Nu, verder gaat ik zelf op gans dat belastingverhaal niet meer in.
Op een bepaald moment ben je er klaar mee.
Zeker omdat het verhaal ontstaan is omdat iemand DENKT dat het het MISSCHIEN wel een een weg is om belastingen te innen.
Maar uiteindelijk is er (momenteel toch) geen enkele grond of onderbouw voor.
Niemand kan in de toekomst kijken en als er ooit wat veranderd in die richten dan zien we dan wel.
Heb je al eens naar de ambassade geweest van het land waar je inkomen vandaan komt ?
Ik weet je verblijfplaats niet in Thailand; maar met je bewijzen van inkomen al eens naar de Consul van Oostenrijk geweest ?
En anders zoals SteveNl al schrijft zijn er nog mogelijkheden.
Heb ik in een vorige reactie al geschreven.
https://www.thailandblog.nl/expats-en-pensionado/thaise-immigratie-bewijs-van-inkomen-2019/#comments
“In de officiële tekst staat nu ook duidelijk dat het bedrag dat gestort wordt van het buitenland (overseas zelfs) moet komen.
Voor diegene die al dachten om het gewoon binnen Thailand maandelijks van de ene rekening naar de andere over te schrijven ….
De storting moet dus gebeuren vanuit het buitenland (overseas zelfs)
https://www.thaivisa.com/forum/topic/1076820-confirmed-here-is-exactly-what%E2%80%99s-needed-for-retirement-marriage-extensions-income-method-from-2019/
En waarom zou de Consul van Pattaya niet gelukkig zijn.
Er veranderd toch niets. Diegene die daarvoor met hun inkomen naar hem gingen kunnen dat nog altijd blijven doen.
Enkel voor diegene die geen bewijs van inkomen meer kunnen bekomen van hun ambassade of diegene die dat willen, kunnen nu ook hun inkomen OOK bewijzen door een maandelijkse storting.
Lees “Oostenrijkse Consul in Pattaya”.
Pattaya heeft geen Consul natuurlijk 😉
inderdaad, het Oostenrijkse vergeten te typen.
En ook sorry voor mijn foute interpretatie van de regels inzake de 65,000 baht. Ik heb NIET goed gelezen dat het enkel voor die landen betrof waar geen inkomensbrief meer wordt verstrekt.
Bob,
Ik corrigeerde mezelf ivm de “Consul van Pattaya” 😉
Het is trouwens niet enkel voor die landen waar geen inkomensbrief meer wordt verstrekt, maar iedereen mag hier gebruik van maken.
Alhoewel het me veel eenvoudiger lijkt om gewoon langs je ambassade te gaan indien ze dat wel afleveren, of gebruik te maken van iemand die dat ook aflevert zoals o.a. de Oostenrijkse consul in Pattya
Je ziet het een en ander over het hoofd:
1. Die maandelijkse 65.000 baht moet vanuit het buitenland komen (en dat moet uit je bankboekje/afschriften plus brief van de bank blijken. Maandelijks dat bedrag heen en weer zenden is bepaald niet gratis.
2. Als je nu van de methode visumondersteuningsbrief/inkomstenverklaring gebruik maakt is er geen reden om te doen wat je voorstelt, want die methode verdwijnt niet.
Helaas gaat dit niet want u moet bewijzen dat de 65.000 bath uit Nederland en/of België komt.
Even voor mijn duidelijkheid:
Ik heb elk jaar de 800000 baht op de bank staan. Dat kan nog steeds?
Ja
Beste Ronny
In de topic van afgelopen maandag, gaf je aan dat overboekingen met transferewise voor de immigration niet duidelijk maakt of het geld van overseas bron afkomstig is.
Ik maak altijd gebruik van transferwise en op mijn online banking bij Bankok Bank wordt er melding gemaakt van International transfer, verder overigens geen informatie.Dit is mijn inziens dan toch wel duidelijk dat het geld van buiten af komt. Ik weet niet hoe dit bij andere banken is uiteraard.
groet George
Transferwise geeft je de mogelijkheid om een print te maken van de hele transfer, dus het bedrag in euro’s, de wisselkoers, de kosten, de ontvangende bank, naam en rekening nummer van de ontvanger.
Voor de Thaise tax maak ik een print van de Nederlandse rekening van ontvangen pensioen en overmaken naar Transferwise, en van de Thaise bank maak ik een print van het bijschrijven op de Thaise rekening.
Is ook volkomen begrijpelijk voor immigratie.
Ja en SteveNl heeft toen ook in een latere reactie geantwoord
“Transferwise wordt bij Bangkok Bank geboekt als geld uit het buitenland, bij de andere banken als een binnenlandse transactie.”
Ik heb daarop geantwoord
“Best dus een rekening openen bij Bangkok Bank voor diegene die deze methode willen gebruiken in de toekomst.
Moet ik misschien ook dan eens doen want ik gebruik regelmatig Transferwise om geld over te schrijven. Je weet maar nooit dat ze op een dag eens vragen waar mijn geld vandaan komt ”
Ik ben bij Kasikorn en SCB en daar kan je dat op het bankboekje niet zien. Daar moet je dan eventueel bijkomende bewijsstukken van leveren..
ik denk van wel in de rechter kant in het pass book zijn er 3 letters waar het geld vandaan komt.
of niet ?
Ja maar op mijn bankboekjes (Kasikorn en SCB) is aan die code niet te zien dat het geld uit het buitenland komt.
Bij de Bangkok Bank blijkbaar wel, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Je zal dan eventueel bijkomende bewijsstukken moeten afleveren.
Het kan eventueel op de bankbrief vermeld worden, want die heb je van je bank ook nodig.
Maar misschien kunnen ze dat niet verklaren omdat het voor hun een binnenlandse transfer betreft.
(Transferwise schrijft over van binnenlandse rekeningen. Kan je op hun website lezen)
Ik geef dit alleen maar mee als iets om rekening mee te houden. Het kan je een extra reisje naar immigratie besparen.
Maar als je vindt dat op jouw bankboekje de codes voldoende zeggen, of de bank verklaart op zijn bankbrief dat het geld wel degelijk van het buitenland komt dan geen probleem.
Dank je wel voor het antwoord!
Je bent inderdaad 2 x fout Bob.
Niets is veranderd kwa ” Letter of Income ” voor de Thaise Immigratie.
Voor tegemoet te komen aan de inwoners van America, Australie, Groot Britannie, Denemarken, heeft de T.I. een bijkomende mogelijkheid voorzien : maandelijkse overschrijvingen, maar vanuit het buitenland.
Inwoners van andere landen dan de hier vier genoemde, kunnen ook indien gewenst, van deze extra mogelijkheid, gebruik maken.
Tja,
Jaren gelden (2011) had ik alle bladzijde (24) van mijn Easy Pay rekening van de Siam Bank thuis uitgeprint en ben daarmee naar het lokale kantoor gegaan om het te verifiëren. Het meisje heeft op elke bladzijde een stempel gezet en een handtekening. Totaal vanuit Nederland meer dan 1 miljoen Bhat.
Enne wat denken jullie wat de immigratie in Laksi zegt;
Nee, dat kunnen we niet accepteren, U moet een inkomens ondersteuning’s brief van uw Ambasade hebben.
Ik zeg nog dat dit bewijst dat ik maandelijks 65.000 Bhat, heb, maar nee hoor.
Misschien nu wel, we zullen zien.
Dat waren toen de voorschriften, en afgestempelde kopietjes met bankstortingen behoorde in 2011 niet bij de bewijsstukken.
We zijn nu 2019 en nu bestaat de mogelijkheid van bankstortingen wel.
Maar kom je nu weer af met alleen afgestempelde kopietjes van je bankboekje, die moeten bewijzen dat er in totaal op een jaar een miljoen Baht is gestort, maar dat is niet elke maand voor minstens 65 000 Baht gebeurd (er is bijvoorbeeld 1 maand niet gestort of zelfs maar 64000 Baht), dan kan het best zijn dat het weer niet aanvaard wordt…. en men opnieuw vraagt een visumondersteuningsbrief te halen.
De voorschriften 2019 zeggen immers niet hoeveel je op een jaar in totaal moet storten, alleen dat het minstens 65 000 Baht per maand moet zijn (en niet een maand 60 000 en een andere maand 70 000 Baht of gelijk welke andere combinatie).
En vergeet vooral dan ook de bankbrief niet. Afgestempelde blaadjes zijn niet hetzelfde.
Maar goed. Misschien aanvaarden ze het deze keer wel. Dat is dan een beslissing van de IO.
Algemene tip
Gewoon leveren wat gevraagd wordt, ipv zelf beslissen wat ze volgens u maar moeten aanvaarden, lost ook al veel problemen bij immigratie op.
Hallo.
Waarom niet uw pensioen via transferwise?
Is de beste keuze met hoogste hoogste wisselkoersen. Kan vanuit elke Europe
se bank en kost u niets.
“….kost u niets”
????
En sinds wanneer is Transferwise dan wel gratis ?
Traansferwise werkt via een Thaise bankrelatie die het bedrag naar jouw Thaise rekening overmaakt. De ontvangende banken zien dit als een binnenlandse transactie en dat blijkt dan ook uit de codering in je bankboekje. Immigration zal in dat geval de transactie niet aanvaarden.
Hallo,
Ik heb een paar vraagjes in verband met de nieuwe visa regeling voor 2019.
Ik zal eerst even mijn situatie voorstellen.
Ik ben 55 jaar en woon nu al bijna 9 maanden in Thailand ,ik ben in het bezit van een gepensioneerd visa.
Ik ben nog niet officieel op pensioen,dus krijg ik geen maandelijkse uitkering uit Belgie,maar heb voldoende fondsen zijnde meer dan 1.000.000 bath op mijn rekening hier in Thailand en heb voldoende geld op mijn rekening staan in Belgie.
Mijn vraag is de volgende:
Als ik naar de nieuwe regelmentering kijk voor 2019 staat er dat je maandelijks (in mijn geval want ben niet getrouwd met een Thaise dame) 65.000 bath maandelijks moet overgeschreven worden vanuit een buitenlandse rekening naar mijn rekening in Thailand.
Wat is de oplossing voor mij,daar er geen maandelijkse uitkering komt omdat ik niet gepensioneerd ben?
Ik kan wel maandelijks vanuit mijn rekening in Belgie geld storten op mijn Thaise rekening.
Beste Guido,
het verbaasd me wel dat je reeds 9 maanden in Thailand woont, in het bezit bent van een ‘gepensioneerd visa’ en niet weet dat er voor jou NIETS verandert. Bij uw volgende jaarverlenging gaat u doodgewoon naar de bank en vraagt daar een bankstatment waarin verklaard wordt dat je 1.000.000THB op een, op uw naam staand, bankdeposit hebt, Daarmee, plus een copy van dat boekje ga je naar immigratie en u legt dat voor. Jij hebt alle andere zaken van maandelijkse overschrijvingen, affidavit ….NIET nodig. Het enige wat je best ook meeneemt is een copy van het bankboekje waar je de doordeweekse verrichtingen mee doet. Moet er wel voor zorgen, indien je hetzelfde bankaccount gebruikt, dat 3 maanden voor de jaarverlengingsaanvraag er tenminste 800.000THB op die rekening staat. Dat is alles, dus gans deze problematiek is niet voor u van toepassing..
De laatste maanden zijn er diverse inzendingen geeest over het inkomen en een retirement visa.
De een zegt dit de ander zegt weer wat anders.
De beste oplossing is nog steeds dat de Nederlandes Ambassade een visumondersteuningsbrief afgeeft aan de hand van het gecontroleerde inkomen.
Het is wel leuk en aardig als men 800000,- op de bank hebt staan maar dat zegt nog helemaal niets over het maandelijks inkomen.
Je kan wel het minimum loon hebben.
Ook is het voor de Thaisw Immigartie een bewijs dat je maandelijks genoeg inkomen hebt.
Laten we nu eens ophouden met al dat gespeculieer en wachten op officiële verklaringen van de Nederlandss Ambassade en of de Thaisw Immigratie en niet steeds maar iets schrijven wat niet onderbouwd is.
Als er iets gaat veranderen dan horen wij dat wel van de Ambassade of Immigratie.
Er is bericht van immigratie. Van de Nederlandse ambassade zul je niets horen, waarom zouden ze ook, er verandert niets.
De laatste maanden is er inderdaad veel over te lezen en geschreven geweest.
Ik heb steeds gezegd dat we moesten wachten tot er officiële info kwam van immigratie.
Speculeren heeft inderdaad geen zin.
Maar sinds enkel dagen is dat officieel document van immigratie er wel en dat kan je hier al inzien. Heeft dus niets meer met speculeren te maken en is volledig onderbouwd. Je loopt dus achter.
https://www.thaivisa.com/forum/topic/1076820-confirmed-here-is-exactly-what%E2%80%99s-needed-for-retirement-marriage-extensions-income-method-from-2019/
Het betreft trouwens niet enkel voor “Retired”.
En met een bankbedrag 800 000 Baht is niks is mee. Is een correcte manier om je financiën te bewijzen.
Immigratie eist helemaal niet dat je voldoende inkomen hebt. Ze eist enkel dat als je het inkomen (of een deel ervan) gaat gebruiken om aan de financiële eisen van een jaarverlenging te voldoen, het bedrag dat je gebruikt voldoende is.
Kom je, voor “Retired” niet aan de vereiste 65000 Baht met je inkomen, mag je dat aanvullen met een bankbedrag. Niks mis mee.
Ook iemand met een minimuminkomen, maar die 800 000 Baht op de bank bewijst is volledig in orde voor immigratie. Hij hoeft dan helemaal niks van inkomen te bewijzen en heeft dus ook de ambassade niet nodig.
Over onderbouwen dus gesproken….
ik denk,in mijn geval weet ik zeker,dat je geen 2 rekeningen bij dezelfde bank mag hebben. Ik wilde van de ene branch, bangkok bank ,naar de andere verhuizen. Wilde eerst dit doen met de rekening van mn vrouw, kon niet, want ze bezat reeds een rekening met creditcard enz. Bij de Bangkok bank. dus eerst opzeggen en dan opnieuw bij een andere branch opnieuw maken. Vandaag tussenoplossing wel vast een rekening en geld erop gezet, maar noch geen pasje. Eerst opzeggen en dan nieuw pasje met andere rekening ophalen. Toen ik, ik weet dat hier al vreselijk veel over geschreven is maar toch. Ik wilde mn rekening bij het ene kantoor opzeggen en bij het andere kantoor, dichter bij huis, openen. Dat ging niet, ik kan geen nieuwe rekening openen of moet in bezit zijn van een documentvan het Thaise cosulaat in Bangkok die toestemming geven dat ik een rekening MAG openen in thailand.Deze nieuwe wet is volgens de medewerker van Bangkok bank nieuw sinds begin van dit jaar. Nogmaals ik weet dat hier honderden verschillende ervaringen zijn gepost maar ik wil toch mijn ervaring in deze met u delen. Mijn ding, gewoon mn rekening houden die ik sinds 5 jaar reeds bezit en …. rustig een biertje nemen.
Gezien we verhuizen van Bangkapi (Bangkok) naar LatYa(Kanchanaburi), heb ik ook in Kanchanaburi een nieuwe rekening geopend.
Dit is bij de Kasikorn bank in Kanchanaburi zonder problemen verlopen. Ik hoefde daarvoor niet eerst mijn andere rekening te sluiten bij Kasikorn Bangkapi.
Ik heb momenteel trouwens nog steeds beide rekeningen bij beide filialen en elk met een ATM kaart.
Ze verschijnen ook beide op mijn on-line banking als ik die open. Overschrijven van de ene naar de andere kon dan zonder problemen.
Ook mijn vrouw heeft rekening bij de Kasikornbank. Geen probleem.Ook nooit een bewijs moeten hebben van ambassade.
Met Bangkok Bank heb ik momenteel geen ervaring.
Maar het zal wel zo zijn dat, net als bij immigratie, elk zijn eigen regeltje volgt.
Bovendien was dit in november 2018 en kan het best zijn dat er voor 2019 andere regels gelden.
Waar is trouwens het “Thaise cosulaat in Bangkok”? Ik ga er maar vanuit dat dit een lapsus is 😉
Jazeker zal een smoeje zijn ,maar als je daar zit kan je wel zeggen dat een consulat van Thailand alleen in het buitenland bestaat , maar dan nog…Gelukkig bij mij niet erg belangrijk maar toch. Ik denk dat het zo is en blijft dat er een bepaalde vorm van willekeur bestaat. En dat het een momentopname blijft wanneer en bij wie u de bank binnen stapt helaas. Dank voor uw reactie.
Ik kan u met zekerheid zeggen dat een Thais Consulaat IN Thailand niet bestaat.
Misshien moet je het doel van een Consulaat en de functie van een Consul maar eens opzoeken.
Beste, als je met een ouwe puntenkokser in de strijdjd gaat, geeft hij zich niet snel verloren alhoewel ik dit zonde van mn tijd vind het volgende,
Misschien bedoelde ze dit,
Consular,go,th dat lijkt op consulaat als je bij een bank op een stoeltje zit toch,
Hier bij dit grote kantoor in Bangkok moet je eenstempel halen als je als Thaise vrouw met een buitenlander wilt trouwen,
Dit “ consulaat” moet ook een stempel geven als je in Thailand wilt werken en een werkvisa wilt hebben
Ook maken ze daar pasporten voor Thaise mensen
kortom het is een van de grotere overheidsgebouwen in Bangkok
En heeeel misschien moeten de buitenlandse mensen als ze een rekening willen openen enz. Enz., dit volgens de dame aan de balie. Geen topfunctie en zal zeker niet zo slim zijn als U maar toch vond ik en vind ik het waard de mensen op dit blog dit te vertellen.
Nog steeds de vriendelijke groeten, rob
@Rob phitsanulok
Er bestaat geen thais consulaat binnen thailand, wel ministeries. Stempels halen en dergelijke dat doe je afhankelijk waarvoor het is bij binnen of buitenlandse zaken, of het ministerie van werkgelegenheid, niet bij een niet bestaand consulaat.
Ik heb geen bang om met “oude puntenkoksers” in de strijd te gaan hoor. Integendeel.
Dat is gewoon de link naar de website van Buitenlandse Zaken m.a.w. het “Ministry of foreign Affairs. Een overheidsinstelling die zowat iedereen wel kent.
Maar laat het duidelijk zijn dat dit helemaal geen Thais Consulaat is. Een Thais Consulaat bestaat NIET in Thailand.
Maar Consulaten en Ambassades vallen wel onder het toezicht van het MFA.
En zowel op het MFA, als op Ambassades of Consulaten kunnen meestal wel consulaire zaken afgehandeld worden. Ruim gezien is dat
Maar gezien het zonde van je tijd is, laat me je vooral niet verder storen.
Klopt en als je goed zou lezen… heb ik dat nooit gezegd over dat consulaat maar die dame op de bank, waarvan ik reeds heb gezegd dat het ook een verkeerde vertaling of interpretatie zou kunnen zijn. Uw eerste reactie was zeer goed, maar daarna werd het helaas minder. Blijft een feit dat u vaak zeer nuttige info verstrekt. Waar voor dank.
Ik kan best goed lezen hoor….. maar ik stoor je niet langer want zonde van je tijd.
Je mag wel degelijk 2 rekeningen hebben bij dezelfde bank, en er zijn geen nieuwe regels hiervoor.
Het zal niet meevallen om bij het Thaise consulaat in Bangkok documenten te krijgen, er is namelijk geen Thais consulaat in Bangkok.
Zie reactie boven, bedankt voor advies, groeten ,Rob
Beste Bob ,U zegt het zelf al: overal verschillende ervaringen. Ik heb wel 2 rekeningen bij de Bangkok Bank, eigenlijk 3 .Heb er ook nog een Euro rekening maar die wordt voor een groot deel gechecked door het hoofdkantoor in Bangkok. De overmaking vanuit Nederland duurt 2 dagen, het bankboekje kan wel geupdated worden hier in Huahin maar een nieuw moet uit Bangkok komen!!!
Bij Uw verhaal denk ik dat het gaat om 2 rekeningen maar bij een verschillend filiaal van dezelfde bank en ja dat zou dus kunnen kloppen dat dat niet kan. Overigens zou ik me daar niet te druk om maken. Ik doe werkelijk bijna alles met internet bankieren en kom zelden nog bij de bank en dan mesestal alleen voor een nieuw boekje.
Dank voor reactie, ik denk ook dat je bij de Bangkok bank geen 2 rekeningen mag hebben bij 2 verschillende filialen. We hoeven ons gelukkig niet druk om te maken, maar vond de ervaring waard te delen. Blijft vreemd dat de verschillende filialen van een bank ,toch redelijk zelfstandig opereren.
ik wens ze veel succes en ga maar een drankje drinken zonder toestemming van een consul??? In Bangkok.