Zoals eerder op het blog aangekondigd werd gaan de ‘Bikerboys’ uit Hua Hin op 22-23 en 24 april een tweede uitstap maken naar Ban Krut. Ban Krut ligt ten Zuiden van Hua Hin en is, langs hoofdzakelijk secundaire wegen, gemakkelijk bereikbaar en uiterst geschikt om per scooter te bezoeken.

Er zijn een 15 tal deelnemers aan deze tocht. Jammer genoeg verloopt de start ditmaal een beetje in mineur daar een der deelnemers, in een bocht, een slippertje maakte en onderuit ging. Gelukkig enkel met wat schaafwonden als gevolg.

De eerste stop wordt gemaakt nabij Kui Buri aan het Sam Roy Yot National Park. Van hieruit gaat het verder via Prachuap Bay naar Ao Manao Bay. Ondertussen is het reeds na de middag en wordt de innerlijke mens versterkt met een lunch aan het strand van Huai Yang.

Lung addie is reeds rond 14 uur vertrokken, vanuit zijn homestay te Pathiu, om langs de kustweg, de Scenic Route, de groep te Bankrut te gaan verwelkomen. De Scenic route is een prachtige, veilige fietsroute welke leidt langs verschillende mooie en rustige baaien. Deze route leidt ook langs de ‘Sand Dunes’, een der weinige zandduinen welke Thailand rijk is.

Lung addie was goed op tijd en kon eerst nog, aan het strand van Ban Krut, Thong Chai Beach, genieten van een koele Chang. Het motorrijden zit er voor vandaag toch op, dus een lekker biertje moet kunnen.

Het avondmaal in het ‘Platoo Restaurant’ geeft trouwens genoeg reserves om het de volgende ochtend wat bescheidener aan te doen. Lung addie geniet er van een heerlijke ‘plaa saam rod’ , de vis met de drie smaken, daarvoor gaat hij naar de kermis zoals we in Vlaanderen zeggen.

Overnachten gebeurt in het Na Nicha Hotel, gelegen op amper 50m van Thong Chai Beach. Een modern hotel met zwembad, kamers met zicht op zee en zeer netjes. Enkel het ontbijt is eigenlijk ‘pover’ te noemen. Het bestaat enkel uit brood met confituur, maar geen probleem, eens minder de maag belasten kan ook geen kwaad, zeker na het diner van gisteravond.

De volgende dag, maandag, is het verzamelen geblazen om 08.30. De uitstap, in de onmiddellijke omgeving van Ban Krut gaat eerst naar de Sai Khu Waterfalls. Wie een beeld wil hebben van deze mooie waterval kan even gaan kijken op Youtube:

Dan komt er, toch voor Lung addie, het mooiste bezoek van de dag, namelijk Wat Khao Tam Ma Rong, vrij vertaald: de tempel en de grot van het ‘Lachende Paard’. In Belgie kennen wij wel ‘La Vache qui rit’, de lachende koe, maar niet het lachende paard. De grot is echt een bezoek waard. Deze grot wordt bewoond door een grote kolonie vleermuizen. Er wordt een ‘donatie’ van 20THB gevraagd voor de kosten van de verlichting van de grot.

Zowel de Sai Khu Waterfall als de grot zijn heel gemakkelijk per motor bereikbaar.

Ja, ondertussen is het opnieuw reeds goed na de middag: lunchtime. De lunch wordt genuttigd te Ban Saphan, in een restaurantje aan de Bo Thong Lang Bay. Een mooie baai waar het ook zeer goed is om een verfrissend duik in het water te nemen, zonder aanwezigheid van haaien die in de enkels durven bijten.

Het zit er voor vandaag weer eens op. Het avondmaal zal plaatsvinden nabij het hotel in het Kasama’s restaurant. Net als vorige jaar, een heerlijke, rijk gevulde BBQ…. Enkel waren er deze keer geen frietjes, maar wel een zeer lekkere aardappelsla.

Morgen, dinsdag, vertrekt de groep op terugweg naar Hua Hin. Op hun weg gaan ze een bezoek brengen aan het Aquarium van Ao Manao. Lung addie zal daar niet bij zijn daar hij de terugweg naar het Zuiden zal aanvatten na afscheid genomen te hebben van de toffe groep Bikerboys uit Hua Hin.

Met dank en waardering voor de organisatie: Rob, Jos en Dirk.

Dirk deed trouwens dienst als volgwagen waar de leden hun overtollige bagage in kwijt konden en tevens een goede veiligheid op de weg waarborgt.

Over deze blogger

Lung Addie
Lung Addie
Geboren in 1955. Maakte kennis met Thailand meer dan 20 jaar geleden, toen ik regelmatig in BKK een tussenstop maakte na het beëindigen van werkopdrachten radiometingen op de toen nieuwe luchthaven van Hong Kong. Woon nu meer dan 10 jaar permanent in de provincie Chumphon. Ik ben de auteur van het TB-dossier 'Uitschrijven voor Belgen'.
Mijn beroep was Expert Senior Field Engineer radiometingen. Hobbies:
- het administratief bijstaan van Thaise weduwen van overleden Belgische mannen, met de Belgische overheidsdiensten: pensioenen-erfrechten-belastingen.
- Radio-zendamateurisme telegrafist met licentie in Thailand en Cambodja.

9 reacties op “Leven als Single Farang in de Jungle: On the road 10. Met de Hua Hin Bikersboys naar Ban Krut.”

  1. Wil zegt op

    Was inderdaad een hele mooie tocht, met heel veel bezienswaardigheden onderweg. Wij hebben er echt van genoten, en kijken al weer uit naar de volgende tocht met de Biker Boys of moet je tegenwoordig zeggen met de Biker Girls/Boys. Want ook de Girls rijden mee op hun eigen motor bike. Rob, Jos en Dirk bedankt voor de voortreffelijke organisatie.

    • Dirk zegt op

      De naam “Hua Hin Biker Boys” is ontleend aan een humoristische fictiereeks van de Belgische TV, genaamd “de Biker Boys”.
      In die tijd, ik denk nu 4 jaar geleden, startte het clubje met een aantal Belgische vrienden die in Hua Hin als expat leefden (en nog leven) en enkele mensen die vooral rond de jaarwisseling in Hua Hin verblijven.
      We zijn ondertussen blij dat onze toen geboren baby uitgegroeid is tot een internationale bende van beide sexen. Het is nu alleen nog wachten op enkele ladyboys en genderneutrale mensen.
      Kwestie van een beetje in de actualiteit te blijven.

      Hierbij toch nog even de basisregels van de club vermelden, dit omwille van vooral veiligheidsregels:
      – Er kunnen max 15 deelnemers ingeschreven worden (wie zich als zestiende meldt valt spijtig genoeg af).
      – Dragen van een helm is verplicht.
      – De organisatoren zijn niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen en/of lichamelijke en materiële schade.
      – De rit wordt volledig mee uitgereden. Men kan wel voortijdig de rit verlaten als de leider, laatste rijder en de volgwagen zijn ingelicht.

      Mensen die zich ergeren aan regels en/of er lak aan hebben zien we liever niet in ons clubje.
      Die kunnen beter solitair ergens anders mensen gaan koeieneren.

      Toffe, geïnteresseerde, grappige, ernstige, …. mensen zijn meer dan welkom !.

      • lung addie zegt op

        Vooral het punt: verlaten van de groep is een heel belangrijk item. Ik fungeer, tenminste als ik er bij kan zijn, meestal als laatste rijder en het is heel vervelend als je moet vaststellen dat er een rijder ontbreekt en het eventueel niet gezien zou hebben. Rijden in een groep van 15 rijders vraagt toch een zekere vorm van discipline, anders komen er ongetwijfeld moeilijkheden van.

  2. l.lagemaat zegt op

    Leuk om met elkaar iets dergelijks te ondernemen.

    In Pattaya heb ik een paar keer dagritten georganiseerd.
    Door gebrek aan belangstelling ben ik daarmee gestopt.

    Een oproep voor tennissers bleef ook onbeantwoord

  3. lung addie zegt op

    In Pattaya kan de reden niet zijn: gebrek aan farangs, zoals hier in mijn woonomgeving. Het enige wat heel goed opgevolgd wordt in de meeste streken is het ‘powerliften’. Dat moet je zelfs niet organiseren, de meeste deelnemers komen spontaan. Het mogen dan wel enkel halters zijn van 33 of 62cl zijn.

  4. Ferry zegt op

    Addy leuk je nog even gezien te hebben. ( en wens je buurman sterkte met zijn herstel)En Rob Dirk en Jos. De steengroeve houden we voor de volgende keer

  5. Hurm zegt op

    Was een prima tour die uitstekend georganiseerd en veilig was. En veiligheid stond voorop. Alles was nieuw voor mij dus heb erg genoten. Ben er de volgende keer weer bij. Dank en hartelijke groet,

    Hermie

  6. Simon zegt op

    Ik zie dat er op echte motoren maar ook op motorbikes wordt gereden.
    Welke snelheid houden jullie gemiddeld aan en welke afstand per dag ongeveer?

    • lung addie zegt op

      Beste Simon,
      ik, Lung addie en Ferry zijn in feite de enigen die met een ‘motor’ rijden. Ferry was er deze keer niet bij. Die van mij betreft een Honda Steed Shopper (VLX), 600cc maar meestal doe ik dienst als ‘laatste’ rijder. Niet vanwege de snelheid die ik kan halen, maar gewoon omdat ik een echt ervaren biker ben. De afstanden per dag zijn meestal heel beperkt tot ongeveer 60/80km en met regelmatige tussenstops voor het bezoeken van bezienswaardigheden, dat is tenslotte het doel van deze uitstappen. De snelheden bedragen heel zelden meer dan 50km/h en draaien eerder rond de 40/45km/h
      groeten, lung addie


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website