De kleine ergernis (1)
door Hans Bos
Een paar keer per week ontvang ik een sms van True Online, met een bericht in Thai over internet. De berichten kan ik niet lezen en storen in hoge mate. Dus wil ik True laten weten dat ik in het vervolg verstoken wil blijven van deze overbodige onzin. In het verleden heb ik mijn nummer al laten blokkeren voor reclameteksten, die achter elkaar binnenstroomden en waarvoor ik soms zelfs per keer nog moest betalen. Ze gingen over muziekjes op mijn telefoon, loterijen of dagelijkse berichten van waarzeggers. Onzin dus.
Dus wend ik mij eerst tot True Online, tevens de provider voor mijn internet-verbinding. Daar legt een juffrouw (‘for badly spoken English, press 9′) mij uit dat de sms’jes weliswaar door True worden verzonden, maar dat dit gebeurt op contract met mijn provider, in dit geval One 2 Call (AIS). Daar moet ik dus wezen. Inmiddels vraagt ze naar mijn internet-verbinding, naar de inlogcode en zelfs het merk van mijn mobiele telefoon. Waar is dat nu voor nodig?
Dus 1175 gebeld, waar ik in 20 talen iets te horen krijg. Uiteindelijk word ik doorverbonden met een juffrouw die weet dat mijn nummer is geblokkeerd voor reclameteksten. Probleem is dat de True-boodschappen niet worden beschouwd als reclameteksten, maar als mededelingen. Dus gaan ze buiten de blokkade om. Wie de logica begrijpt, mag het zeggen. Inmiddels heeft dat bellen naar True en AIS me al enkele euro’s gekost. Hoe slechter de service, hoe vaker de klanten hun klachten willen deponeren, hoe meer geld deze bedrijven verdienen. En nog steeds krijg ik sms van True Online.
Over deze blogger
- Bijna 20 jaar geleden verhuisde journalist Hans Bos naar Bangkok. Vrijwel vanaf het begin was hij betrokken bij de geboorte van Thailandblog. Als journalist werkte hij voor Limburgse dagbladen en voor de reis vakbladen van wat ooit Elsevier heette. Hans (76) woont sinds 14 jaar in Hua Hin, met vrouw Raysiya en dochter Lizzy. Hij was circa negen jaar secretaris en vicevoorzitter van de Nederlandse vereniging in Hua Hin en Cha am.
Lees hier de laatste artikelen
- Bezienswaardigheden3 november 2024Tham Phu Wa, een grottempel om te watertanden
- Belasting Thailand22 oktober 2024Belastingverdrag niet meer haalbaar op 1 januari 2025, zegt Buitenlandse Zaken in Den Haag
- Belasting Thailand20 oktober 2024Langzaam maar zeker sluit het Thaise net zich om de belastingbetaler
- Bezienswaardigheden15 oktober 2024Wat Rai Khing, deze tempel is echt een omweg waard
Frapant, heb dezelfde ervaring, had hiervoor een AIS abonnement waar ik gek werd van sms berichten afkomstig van de provider en dacht slim te zijn met een prepaid kaart. Nu na ongevver 1 jaar dezelfde shit, mateloos iritant. Neem maar geen moeite meer om het ongedaan te krijgen, heb nl. een zelfde soort ergenis met m’n ADSL verbinding, en na tig keer bellen de moed opgegeven. TIT. oftewel This Is Thailand
ik herken het helemaal niet
ik heb sedert 2 jaar een one to call sim kaart en geen reclameboodschappen
maar ik begrijp dat ik het snel af moet kloppen?