Pattaya krijgt nieuw hotel in het luxe segment
Opnieuw zal Pattaya uitgebreid worden met een luxe hotel. Of daar behoefte aan bestaat? De toekomst zal het leren. Net als bij de bouw van het huidige Terminal 21 aan de Naklua Road, kijkt ook het management van het L&H Hotel Management Company naar de lange termijn. Zij verwachten in de toekomst nog meer toeristen in Thailand en met name in Pattaya en Bangkok.
De planning is om zowel in Pattaya als in Bangkok deze hotels in 2018 te openen. Het hotel moet in Noord Pattaya verrijzen, de exacte locatie is nog niet bekend. Misschien moet eerst het een en ander gesloopt worden, zoals dat ook gebeurde bij de bouw van Terminal 21 aan de Naklua Road. Gezien de grootte van dat terrein zou daar best eens plaats kunnen zijn voor een hotel. Dit zou passen binnen het concept wat ook in Bangkok is toegepast, bouwen nabij Terminal 21.
Ondanks de zwakke economie bezochten in 2015 ruim 30 miljoen buitenlandse toeristen Thailand. Daarbij moet wel de kanttekening gemaakt worden, dat veel Chinezen hier voor verantwoordelijk waren. En of op grond daarvan een luxe hotel gebouwd moet gaan worden?
Het opvallende is wel dat de overige hotels van dezelfde L&H Company gesitueerd liggen in de omgeving van commerciële activiteiten. Een ander opmerkelijk feit is, dat het bedrijf geen grond aankoopt, maar kiest voor lease contracten. De hotels van dit concept bevatten 350 – 400 kamers en de gemiddelde kamerprijs bedraagt 4200 Baht per nacht. Men denkt in een periode van 10 – 12 jaar uit de kosten te zijn bij een gemiddelde bezetting van 75 procent.
Het management hoopt op klanten uit Japan, Zuid Korea, India en de betere klasse uit China en daarmee de terugloop van toeristen uit Europa te kunnen opvangen. Hoewel de directie zich ervan bewust is dat de concurrentie tussen de luxe hotels moordend is, hoopt zij door de goede lokatie van dit hotel, uitstekende service en ruimere kamers zich te kunnen onderscheiden van de overige hotels en daarmee een plaats in dit hotelsegment te hebben.
Een niet onbelangrijk punt is de infrastructuur. Opnieuw zal een extra druk op de verkeerssituatie en de nutsvoorzieningen te verwachten zijn, zoals bijvoorbeeld de aan- en afvoer van water. Hopelijk wordt daar tijdig op ingespeeld.
Bron: Pattaya Business supplement
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Ambachten30 september 2024The Sanctuary of Truth Pattaya (video)
- Bezienswaardigheden26 augustus 2024Thi Lo Su, de hoogste waterval in Thailand
- Bezienswaardigheden4 augustus 2024Chinese tempels in Bangkok
- Achtergrond22 juni 2024Tempels in Thailand toegelicht
En ja hoor dit gaat duidelijk voorzien in een bepaalde behoefte. Er kan nog meer bij en geld moet rollen. Er zijn nog steeds mensen die er te veel van hebben. De infrastructuur zal op korte termijn niet verbeteren in Pattaya en wegen zullen steeds meer overvol raken. Al die bussen met Chinezen. Het onderhoud van de wegen is al problematisch en vindt maar mondjesmaat plaats. Ook die onderwaterweg van Sukhumvit road duurt maar en duurt maar. Zal overigens geen succes opleveren, tenzij je overstapt op een auto die ook kan varen en wie dit onderwaterconcept bedacht heeft is mij een raadsel.
Overigens wordt er overal hier in de omgeving veel gebouwd en dat terwijl de halve stad te koop staat. Men wil toch nieuwbouw hebben en dat gaat ten koste van de 2e hands markt, waarbij de verkopen lang duren of uitblijven. De prijzen van woningen lopen ook nog steeds op en ze worden steeds kleiner.
Laatst nog o.a.,een penthouseflat bekeken te Ton Haat, beachfront jomtien residence aan het strand en zag er leuk uit maar bij het horen van de prijs, namelijk 130 miljoen Thaise bath sloeg ik bijna stijl achterover. Wat een onzin bedrag voor zo’n flat. Kortom men doet maar wat en wij maar aanschouwen, wat moet je anders. De zin van de onzin is vaak ver te zoeken, of wat mij betreft ook op dit gebied onvindbaar.
Och ja ze bouwen maar lekker al die zogenaamde luxe hotels zitten allemaal nooit vol in Pattaya, en door die moordende competitie blijven de hotel prijzen in Pattaya lekker laag.