Hotel zonder review minder snel geboekt
Veel Thailandgangers boeken zelf hun vliegtickets en hotel. Bij de keuze voor een hotel blijkt dat de mening van andere hotelgasten belangrijk is. Een meerderheid van de reizigers wil geen hotel waar reviews over de accommodatie ontbreken.
Dat blijkt uit onderzoek door PhoCusWright onder meer dan twaalfduizend consumenten over de hele wereld.
Tachtig procent leest tussen de 6 en 12 reviews voordat de keuze voor een hotel wordt gemaakt. In de meeste gevallen worden wel alleen de meest recente reviews gebruikt. Daarnaast vindt een even groot percentage dat het lezen van reviews hen meer zelfvertrouwen geeft bij het maken van een beslissing.
Overdreven recensies
Overigens blijkt ook uit het onderzoek dat overdreven slechte of goede recensies over hotels door de meerderheid genegeerd worden.
Wat doe jij? Lees jij eerst de recensies voor je een hotel in Thailand boekt?
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Nieuws uit Thailand23 december 2024De redactie wenst alle lezers fijne feestdagen!
- Nieuws uit Thailand23 december 2024Illegale handel in medicijnen bedreigt volksgezondheid
- Nieuws uit Thailand23 december 2024Thaise regering komt met steun en voordelen voor een zorgeloze nieuwjaarsvakantie in 2025
- Achtergrond23 december 2024De kerstboom: van heidense symbolen tot feestelijke traditie
Heb dat eigenlijk wel altijd gedaan totdat ik zelf een review schreef over een hotel in Pattaya waar ze geld uit mijn kluis hadden gehaald.Hoogstwaarschijnlijk door het personeel van het hotel .Had een review geschreven van ongeveer 800 tekens .Ook bij de boekingsites kunnen ze kopieren en plakken want mijn review werd met ongeveer 50 tekens geplaatst .Over de diefstal uit mijn kluisje was niets meer terug te vinden .Dus mijn mening is dat de hotels of boekingsites deze cijfers zelf hoog houden en dus hecht ik nul komma nul waarde aan deze reviews !
ik lees ook steeds de revieuws,doch ieder heeft toch vaak zijn eigen mening,dikwijls namen we een hotel waar soms negatieve dingen over geschreven werd,doch als we ter plaatse waren was alles vor ons perfect!na zoveel jaren thailand bezocht te hebben weten we ondertussen dat een 1 of 4 sterren hotel bijna geen verschil maakt qua het ontbijt menu,dit punt komt overal in elke streek in heel azie zelfs als slecht uit de bus,als je vakantie neemt in andere werelddelen,waar echt een buffet van lekkers voorgeschoteld word,doch de verhouding van accomodatie ten opzichte van prijs hier,verblijf je nog steeds voor de helft van de prijs !daarom de percentage van revieuws lijkt soms ook laag maar daarom niet slecht;ik persoonlijk vind dat veel mensen een negatief beeld schetsen om gewoon wat futuliteiten,teveel om nu op te noemen!voor mij telt alleen,we zitten in de zon,propere kamers,vriendelijk personeel,een degelijk ontbijt,meer moet dat niet zijn voor ons! van de twee genieters uit de kempen!
kijk ook meestal naar revieuws van een hotel maar weet uit ervaring dat er zoveel negatieve revieuws van hotels worden gegeven wat helemaal niet klopt, maar als er meer positieve reactie zijn dan negatieve geeft het wel een de doorslag om voor het hotel te boeken. Wij hebben hotels bezocht die echt geweldig waren maar er zijn toch altijd mensen die je het niet naar de zin kunt maken en altijd zeuren en negatieve reactie achter laten
Ik heb dezelfde ervaring met reviews van luchtvaart maatschapijen meestal veel klagers en weinig tevreden klienten klagen over de meest benullige zaken. Zo ook bij hotels of verblijven.
Ik weet dat dit een beetje op chatten gaat lijken maar als er 1800 euro uit je afgesloten kluisje word weggehaald in een hotel dat 7.8 scoort is dat dan ook alleen maar klagen ??? De politie en de toeristenpolitie erbij maar de manager had geen interesse om te komen .Ook de politie kon weinig meer doen want na het kijken van de film bleek dat alle camera”s op de grond of tegen de muur stonden gericht .En dan schrijf je een review op de boekingsite en die word maar voor 5% geplaatst .Als dit onterecht klagen is weet ik het ook niet meer dus die reviews betekenen totaal NIKS !!!