Eigen keuze hotelkamer is (nog) niet mogelijk
Het zal je maar gebeuren! Ooit boekte ik een kerstvakantie op Lanzarote. Niet goedkoop, maar het hotel was eerste klas, de foto’s in de gids zagen er prima uit. Kamers ook prima, van alle luxe voorzien en vanaf het balkon een mooi uitzicht op zwembad en de zee. We kregen een kamer op de tweede verdieping en het leek precies zoals in de gids aangegeven. Probleem was echter, dat een grote boom ons uitzicht op zwembad en zee totaal teniet deed.
Een ander keer, we wilden dit keer eens goedkoop doen, kwamen we in het zuiden van Portugal terecht in een hotel, waarvan de kamer ronduit smerig was. Bovendien gelegen bij een druk kruispunt met veel verkeer, waardoor horen en zien ons verging. In Barcelona werden we in een duur hotel eens weggestopt in een kamertje waarin het bed bijna de hele kamer in beslag nam. We konden zogezegd onze kont er niet in keren en dat wil je toch als je op een vakantietripje bent, nietwaar?
Het is in alle drie gevallen, na protest en soms moeizaam overleg, wel goed gekomen, maar het had voorkomen kunnen worden als ik vooraf een duidelijk beeld had gehad van de ons toegewezen kamers.
Hans Avontuur
Hans Avontuur, een reisjournalist, schreef onlangs een artikel in het Algemeen Dagblad over dit probleem, waarin hij een vergelijking maakt tussen het kopen van een hotelovernachting en een brood bij de bakker. Ik citeer:
“Bij een hotel koop je een overnachting in een kamer, bij de bakker een brood. In veel gevallen heeft de hotelier verschillende kamers in de aanbieding en de bakker verschillende soorten brood. Helder toch?
Vervolgens gebeurt er iets vreemds. Er is niemand die bij de bakker 2 euro op de toonbank legt en vervolgens wel ziet welk brood de bakker daarvoor uit het schap pakt. Nee, we vertellen er duidelijk bij dat we een boerenbruin, een melkwit of een half volkoren knip willen. Gesneden alstublieft.
Blinde muur
Maar als we een hotelkamer boeken – en daar aanzienlijk meer dan 2 euro aan uitgeven – zijn we meestal overgeleverd aan de keuze die de hotelier voor ons maakt. Dat kan een kamer op de begane grond zijn of de tiende verdieping, eentje naast de lift of in een rustig hoekje, eentje van 20 of 30 vierkante meter, met zicht op zee of een blinde muur.
Daarom was ik jaren geleden zo blij met de aankondiging dat we ‘binnenkort’ virtueel door alle hotels in de wereld zouden gaan lopen, online onze favoriete kamer konden uitzoeken en meteen boeken. Helaas is daar tot op de dag van vandaag weinig van terechtgekomen”.
Probleem?
Het zou inderdaad mooi zijn als je vooraf virtueel door het hotel naar een kamer kunt kijken, maar of je favoriete kamer nu net beschikbaar is in de periode, dat jij wilt, is dan nog maar de vraag. Het probleem kan zich volgens mij voordoen bij een wat langer gewild verblijf in een bepaald hotel en dat je dan vooraf moet betalen. Voorlichting op Internet en dan ook de recensies van andere gasten lezen kan al een hoop ellende voorkomen.
Thailand
Natuurlijk kan het je ook in Thailand overkomen bij een vakantie van wat langere duur. Met overleg is er vaak wel een mouw te passen aan jouw specifieke klacht of wensen. Als je niet vanuit Nederland geboekt en betaald heb, is de oplossing nog eenvoudiger, namelijk gewoon uitchecken en een ander hotel zoeken. In veel gevallen vraag je bij aankomst de kamer te mogen zien, bevalt het niet en een andere kamer is niet beschikbaar, dan maar een deur verder kijken.
Ervaring
Ik heb in Thailand veel rondgereisd, maar weinig hotels vooraf geboekt en zeker niet voor een lange periode. Meestal ging het om één of twee overnachtingen, dan speelt het probleem niet zo. In Bangkok wel eens een kamer gehad in een klein hotel nabij Nana, waar een immens groot reclamebord aan de buitenkant elk uitzicht belemmerde. Maar och, ik ging ’s avond uit, kwam laat terug en het enige wat ik wilde, was het bed induiken.
Lezersvraag
Hebt u bijzondere ervaringen (goede of slechte) met hotelkamers, die u door het hotel zijn aangewezen?
Over deze blogger
-
Bert Gringhuis (1945), geboren en getogen in Almelo in het mooie Twente. Later vele jaren in Amsterdam en Alkmaar gewoond, werkzaam in de export voor diverse bedrijven. Ik kwam in 1980 voor het eerst in Thailand en was meteen verliefd op het land. Vele malen sindsdien terug geweest en na mijn (vroeg)pensionering als weduwnaar naar Thailand verhuisd. Daar woon ik nu al 22 jaar samen met mijn ietwat jongere Thaise dame Poopae.
Mijn eerste ervaringen in Thailand als een soort nieuwsbrief aan familie, vrienden en kennissen gestuurd, die later onder de naam Gringo op Thailandblog hebben gestaan. Veel, heel veel artikeltjes hebben die eerste verhalen gevolgd en dat is uitgegroeid tot een vrijwel dagelijkse hobby.
In Nederland nog een verwoed voetballer en voetbalscheidsrechter, maar de jaren gaan tellen en in Thailand nog altijd verwoed, maar het poolbiljarten is echt van mindere kwaliteit, ha ha!
Lees hier de laatste artikelen
- Steden21 november 2024Chumphon: Rust en lekker eten!
- Cultuur18 november 2024Pua, Pua, Pua
- Achtergrond11 november 2024Bananen in Thailand
- Bezienswaardigheden11 november 2024Ban Chiang – Een juweel in de kroon van Udon Thani
Hoi Gringo,
Ik ga voor de derde keer naar Phuket. De eerste keer heb ik een hotel geboekt via booking.com. Dit hotel Jinta Andaman in Katabeach, bleek een eenvoudig hotel te zijn. Maar de kamers waren heel erg schoon, een goed bed, een goede douche, flatscreen, kluisje en heel belangrijk erg goede wifi. Wanneer er wat was hoefden we de eigenaar maar aan te spreken en het werd geregeld.
De tweede keer een mail gestuurd met de vraag of hij de zelfde kamer nog vrij had. We kregen de zelfde kamer en een veel betere prijs dan via booking.com. Toen ik, nu, voor de derde keer wilde boeken kreeg ik gelijk al terug dat ze de zelfde kamer vrij hadden gemaakt, geweldig. Ik slaap nu voor 800 bath per nacht
in een hotel met een super service en vriendelijkheid die ik nog niet veel heb meegemaakt.
Dus het bestaat nog echt
Wij boekten altijd in Hotel Villa Oranje in Pattaya voor een periode van 6 weken. Een klein hotel met amper 20 kamers. Onze favoriete kamer was Kamer 7, gelegen op de begane grond en bij het zwembad. Als er een probleempje was werd dit altijd heel snel opgelost. Zelfs een voor ons slecht zittend bankstel werd binnen 24 uur vervangen, na een klacht bij het management. Wij kijken altijd nog met veel plezier terug naar de periode dat we daar mochten verblijven.
Op Phuket heb ik een keer een kamer gehad,die verschrikkelijk naar rook stonk. Hoewel ik toen duidelijk om een niet roker kamer gevraagd had,hebben ze mij deze kamer gegeven,omdat ze geen andere beschikbaar hadden. Toen ik dit vriendelijk bij de dame in de Lobby reclameerde,en vertelde dat de stank tot diep in de gordijnen zat,stuurde ze een jongeman met een soort parfumspray die het probleem nog slimmer maakte. Iedere roker zal dit misschien overdreven vinden,maar iedere niet roker weet, dat er niets slimmer is als gestank van koude rook,die ze proberen weg te maken met een goedkoop chemisch spray middeltje,dat eveneens penetrant stinkt.
Dit jaar veel met hotel-bookingsites gewerkt in Thailand,
geen één keer een mooie leuke kamer gekregen!
Blijkbaar moeten ze goedkoop leveren en daarom krijg je ook de minst aantrekkelijke kamer,
is in ieder geval onze ervaring!
Laatste kamer in Bangkok had zelfs geen stoel, tafel, kast, jawel hoor er was wel een bed!
Kamer was 11m2 en op het raam stond de gehele dag de volle zon, dus de gordijnen dicht,
studentenkot of gevangeniscel was de uitstraling van ons verblijf! Geen vakantiegevoel!
Nee volgend jaar gewoon weer op de bonnefooi en
bevalt de kamer niet tot ziens en op naar het volgende hotel!
Jammer,
Henkmeow
Beetje achterhaald… Kamers staan bij Booking.com duidelijk vermeld wat je krijgt uitzicht op zee, of stad er staat zelfs bij of er wel of geen raam bij zit. Je kan tegenwoordig je wensen ook vooraf duidelijk maken. Zelfs maat van de bedden staan erbij en of je 2 1 persoons bed wilt of groot tweepersoons. Wij hebben eigenlijk nooit problemen gehad en betalen doe je na afloop dus als je twijfels hebt vraag of je de kamer eerst nog even kunt bekijken. Als je niet tevreden bent krijg je soms zelfs een upgrade zonder extra kosten.
En in Thailand altijd tevreden. Foto’s staan er volop bij en nogmaals is het niet de kamer die je verwacht gewoon even doorgeven krijg je echt een andere kamer.
Ja dat is inderdaad waar,
Ik boek dikwijls hotels via hotels.com of agoda.com en die zijn natuurlijk vooraf betaald
Als ge aan de receptie komt dan wijzen ze u een kamer toe waar ge natuurlijk niet weet waar die ergens is gelegen, ge weet zelf niet of de kamer die ge deluxe geboekt hebt wel degelijk een deluxe kamer is.
Ik boek altijd een tweepersoonsbed maar dikwijls willen ze me een kamer met 2 aparte bedden aansmeren.
Het zicht is niet altijd wat gewenst is zoals laatst geleden met nieuwjaar in Singapore waar ik 2 meter voor mijn raam een volledige witte betonnen volle muur had.
Dikwijls is een deel van het hotel in renovatie of het zwembad in onderhoud maar ge hebt er wel voor betaald en wordt niet verwittigd van de interventies.
Ik heb hiervoor vanuit het hotel reeds vroeger contact opgenomen met hotels.com en die boekte dan voor mij gratis een ander hotel, goede service.
Wat in de meeste hotels, en vooral in Azie het geval is, is dat de wifi internetverbindingen echt te wensen over laten en op bepaalde tijdstippen zelf soms niet beschikbaar zijn.
Men krijgt niet steeds waar voor zijn geld.
Je kunt, nadat je in Nederland geboekt hebt, toch direct contact opnemen (mailen kost niks) met het geboekte hotel en hen vragen welke kamer ze voor jou op welke verdieping hebben gereserveerd en hoe die kamer is uitgerust…?
Zo wil ik beslist een bad (waarom zou ik het met minder doen dan thuis) maar vaak wordt een kamer ‘met-bad-of-douche’ aangeboden.
Ik ga het hotel dan onmiddellijk na de boeking vragen om een bevestiging van het feit dat de kamer inderdaad met bad is (en op welke etage) en zo niet dan annuleer ik. Vraag hen zeker om een bevestiging te sturen!
Al veel tegengekomen in Thailand dat kamer niet overeenstemde met de kamer geboekt via booking.com.
Daarom boek ik meestal maar een nacht en verleng ik ter plaatse als kamer ok is.
Over het algemeen krijg je zeker in vergelijk tot andere landen in Thailand nog steeds een hotelkamer met veel luxe,en meestal inclus.een uitstekend ontbijt buffet. Als je de prijzen met Nederland vergelijkt,dan betaal je in Nederland voor het ontbijt buffet,haast het zelfde als in Bangkok voor de hele kamer inclus. ontbijt. Ik praat dus niet over een kamer uit de onderste prijsklasse,hoewel je ook daar geluk hebben kunt.
Iemand die praat dat hij niet tevreden is over de grote van de kamer, die nog geen 12 m2 bedroeg,mag niet vergeten dat je die meestal krijgt voor een prijs,waar je in Europa nog geen tent voor huurt.
In hotels in Thailand waar ik vaker ben geweest krijg ik vaak een upgrade. Ook wel eens gehad dat ik tijdens mijn verblijf gevraagd werd of ik aub wilde verhuizen naar een suite omdat er een groep op mijn verdieping zou komen. Nou, ja dat doe ik dan maar. Even met 2 kamermeisjes alles inpakken en even verhuizen naar een suite is zo gedaan. Ik reis vaak alleen en ik had ook in het begin een voorgevoel dat hotels mij in de mindere kamers zouden zetten maar het valt best mee. Het minste wat ik tot nu gezien heb zijn kamers met dunne deurtjes naar de kamer er naast. Vooral een minpuntje als je buurvrouw met hakjes over de houten vloer hubbelt. Of je hebt buren die aan lawaaiige sport met het licht uit doen. Deze tussendeuren zijn veel te vinden in Thailand als ik de verhalen mag geloven. In Vietnam een kamer gehad zonder raam. Mooie kamer maar het voelt niet prettig. Toch wordt ik als alleen reizende vaak in een duurdere kamer gezet dan ik heb geboekt. Dus niet in de bezemkast met een bedje naast de lift en de beveiliger met zijn walkie talkie die standaard op stand 10 staat te toeteren.
Ik heb schijnbaar altijd geluk gehad, want ik boek 3 a 4 per jaar een hotel van het FURAMA consern.
FuramaXclusive Sathorn, FuramaXclusive Asoke, Bangkok, Furama Silom, Bangkok, FX Hotel Metrolink Makkasan, FuramaXclusive Sukhumvit, Bangkok ook in Hua Hin en Chiang Mai. en daar heb ik altijd de kamer gekregen die ik wou/of bestelde.
Probeer het eens uit.
Henry
Heel herkenbaar. Het is mij (ook samen met mijn vrouw) vaak genoeg overkomen dat de de hotelkamer niet was wat ervan verwacht werd. Boven de disco die tot laat in de nacht doorgaat of “uitzicht” op het druk bezochte zwembad met veel herrie. Het zijn de bekende problemen denk ik. We boekten (via internet) eens een “budget kamer” in een gerenommeerd hotel aan de Turkse zuidkust. Prachtige kamers waren op de video’s te zien met een fantastisch uitzicht op zee. Echter bleek de “budget kamer” van een geheel andere orde. Bij het boeken hadden de alarmbellen eigenlijk al moeten afgaan maar wij dachten dat de wat lagere prijs te maken had met de periode waarin geboekt werd. De kamer bleek een veel kleinere kamer dan verwacht, geen uitzicht op zee maar op het (rumoerige) kinderzwembad en een balkonnetje waar nauwelijks 2 stoeltjes op pasten. Na rechtsomkeerd gemaakt te hebben richting receptie en daar ons ongenoegen kenbaar te hebben gemaakt bleek wel een grotere kamer (met zeezicht) beschikbaar maar daarvoor moest flink te worden bijbetaald. We hebben dat toen maar gedaan maar voelden ons toch lichtelijk getild.
Een nieuwe boekingsmethode waarbij je van tevoren de door jou gewenste kamer kunt zien en ook daadwerkelijk kunt boeken zou inderdaad dit soort problemen voorkomen. Maar hotels zullen hier niet snel toe overgaan lijkt mij, Ze zouden dan kamers boven de disco, naast de lift, bij het zwembad en andere minder aantrekkelijke kamers niet gemakkelijk meer kunnen slijten. En er zijn altijd wel lieden die zo hard met de vuist op de balie slaan dat ze nou net de door jou bestelde kamer alsnog weggeven in de hoop dat jij die mindere kamer wel zult accepteren. Een lange weg te gaan nog denk ik zo.
boeken via een site of het nu booking.com,agoda.com of een andere site is,die proberen het zo aantrekkelijk mogelijk te maken op hun site met wat het management hen voorziet,tuurlijk wordt door de site aan het hotel van alles gevraagd en ook zoveel mogelijk foto s gevraagd.Echter weet dat die site meestal die kleine hotels 1-2-3 sterren niet eens bezoeken,dus in d e meeste gevallen weten ze totaal niet hoe er in het echt uitziet of hoe het er aan toe gaat.Het punt is kamers aanbieden en winst maken,weet dat hotels een comissie moeten laten van 12 tot 18% afhankelijk van de site,dus zijn d e kamers zoiezo een pak duurder dan dat je zelf gaat onderhandelen,maar het makkelijkvan die site is als je paar hotels bekijkt waar je zou willen verblijven de prijzen noteert en dan ter plaatse gaat onderhanden.Willen ze niet minder gaan of vragen z e mee r kun je nog altijd elders gaan of in het laatse geval online boeken.
Voor d e hotel eigenaars is het altijd een win win situatie,omdat ze zo n hoge comissie moeten afstaan,drijven ze de prijs op natuurlijk,en zien ze dat d e beokingen makkelijk binnen komen,wel dan vragen ze aan de walk in man dezelfde prijs,of je moet er langere tijd verblijven om een korting te bekomen,welke je via d e site niet kunt bekomen.
Ook hebben sommige hotels geluk met de komst van die sites,of z e liggen ver afgelegen waar bijna niemand zo maar binnen wandelt,of ze hebben slechte ligging(drukke straat ernaast of iets anders luiddruchtigs) waardoor je het hotel zeke r niet zou boeken als je het ter plaatse zou gaan bekijken.
1/die hotel sites winnen
2/de hotels winnen
3/de klant wint maar alleen wat tijd door het gemak van online boeken,MAAR betaald daar een meerprijs voor!!!
Mijn advies,kom je laat toe boek een hotel online voor 1 nacht,is het goed onderhandel ter plaatse of ga d e volgende dag wat rond kijken voor iets beters.
Als ik hier op vakantie of kort ergens heen ga hier in Thailand .
Dan boek wij nooit iets vooruit .
We zoeken een hotel oid op en we ( mijn Thaise ega en ik ) onderhandelen terplekke met de receptie .
En daarna , bij een eventuele akkoord eerst de kamer zien voordat we ook maar iets betalen .
Staat het ons niet aan , dan is het have a nice day en we zoeken verder naar een andere plaats .
Neemt wel iets meer tijd in beslag dat mag gezegt worden , maar je weet en ziet wat je krijgt .
Bij vooruit boeken ook met al die zogenaamde mooie websites is het maar afwachten wat je krijgt .
Jan Beute .
Reservaties , altijd via booking.com .
Beste info krijg ja altijd van mensen die er geweest zijn dus je weet wat je kan verwachten , in Thailand nog nooit echte problemen gehad en als er al iets fout is word dit spoedig opgelost. Indien niet vraag ik een deftige upgrade , of een korting & alles komt uiteindelijk goed !
Mijn vrouw en ik gaan al zo’n kleine twintig jaar naar Thailand in de zomer. Meestal boek ik via agoda.com of booking.com. Voordat ik boek bekijk ik altijd uitgebreid de reviews over het hotel. Hierdoor zijn we nog nooit voor verrassingen gekomen. Soms weet je van te voren, dat de ontbijtruimte steenkoud is, maar wanneer de rest zeer positief is, nemen we dat voor lief. Mijn tip is altijd alle reviews van het afgelopen jaar lezen en dan pas boeken.
Op de boekingsites staan de diverse kamertypen vermeld, meestal met foto en uit de recensies kun je vaak opmaken welke je beslist niet of wel moet hebben. Verwarrend kan het worden als er verschillende vleugels of gebouwen zijn die deels gerenoveerd zijn of nog worden.
Bij het Dynasty Inn in Pattaya krijg ik altijd een kamer aan de voorzijde op de laagst mogelijke verdieping. Hoef ik niet eens meer te melden.
Tip voor als mensen die een keer in het Baiyoke Sky Hotel in Bangkok willen overnachten: Kamer 5511.
De beste oplossingen zijn al genoemd;
Vooraf een kamertje boeken voor maximaal twee dagen. Eventueel verlengen als het goed bevalt en anders verder kijken.
Want je wilt na een lange tijd in dat vliegend rioleringsbuis [ook wel vliegtuig genoemd] na aankomst toch snel je hoofd ten ruste leggen, in plaats van zeulen met je bagage.
Er zijn toch al -gelukkig voor ons- veel te veel hotelkamers, die ze zeker in deze tijden niet allemaal geboekt krijgen.
In Pattaya verblijf ik ook altijd in Villa Oranje. Op hun website – www. villaoranje.com – staan van iedere kamer apart foto’s. Je weet dus precies wat je krijgt.
Ik ben het met janbeute eens. Wij hebben al veel gereisd en doen het nu als volgt:
1. Tripadvisor gebruiken om informatie te krijgen zoals adres, tel nummer en email. Soms is even verder zoeken nodig maar je vind het altijd. Maar pas op met recensies want die zijn tegenwoordig voor 70% geschreven door professionele recensie schrijf bureaus!
2. Zoveel mogelijk GEEN tussenpersonen.
3.Kamer bestellen maar ALTIJD cash betalen. Daar wordt nogal eens moeilijk over gedaan maar dat heeft een reden. De eerste vraag is nl of je je je credit card nummer wilt geven. Als je die geeft ben je afhankelijk van het hotel! Niet geven en als ze cash betalen niet accepteren zeg ik: Take it or leave it. Zover is cash betalen dus ALTIJD geaccepteerd! Argumenten: goedkoper voor iedereen en veiliger voor de klant.
4 Reservering laten bevestigen per email zodat het vastligt
4. Bij aankomst bij de receptie als eerste de vraag stellen: Mag ik de kamer even zien!
5. Een 2e hotel als optie houden als het tegenvalt.
Het even geduurd voor wij zover waren, dat wel.
Goeie reis en flink blijven!
Ik heb in Thailand alle prijsklasse hotels wel gezien. Van 5 sterren tot kamertje boven het water aan de pier in hua hin. Voor alle hotels geld eerst zien dan betalen. Als je auto koopt wil je toch ook eerst een ritje maken en de auto zien en niet kopen van een website. Wat anderen ook al zeiden,je kunt ook nog onderhandelen over de prijs en bij tegenvallen of minder betalen of een ander hotel bekijken.
De vergelijking met het kopen van een brood en het boeken van een hotelkamer, vaak online, is ver gezocht. Ondanks dat je bij de reservering van de door jouw gewenste kamer vaak je wensen kenbaar kan maken is het mij bij herhaling overkomen dat ik onverwachte en onaangename verrassingen heb meegemaakt. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan een veel te luidruchtige airco of koelkast, waardoor je nauwelijks van je nachtrust kan genieten. Gordijnen die de naam niet waard zijn en/of niet sluiten, waardoor er ‘s-nachts in de kamer voor mij veel te veel licht komt. Verbindingsdeuren tussen 2 naast elkaar gelegen kamers vind ik helemaal waardeloos, je hoort zowat de gasten in de kamer ernaast (en zij jou natuurlijk ook) alsof je bij hen in de kamer bent. In Udon Thani had ik eens met veel plezier een paar dagen in een Guesthouse gelogeerd. Het jaar daarop dezelfde kamer gereserveerd, bleek pal naast het Guesthouse een bar geopend te zijn. Tot diep in de nacht veel herrie. Op Koh Chang erg genoten in een bungalow op het Nirvana Resort, direct aan het privé strandje met een eigen hangmatje. Na een paar maanden teruggegaan, wederom daar een bungalow gereserveerd maar ditmaal kreeg ik een bungalow pal aan het zwembad. Totaal geen privacy, zelfs douchen was met goed fatsoen eigenlijk niet mogelijk want de afscheiding tussen mijn douche en het terras van het zwembad bestond uit glazen tegels, die helaas niet geheel ondoorzichtig waren. Gelukkig ook wel prettige verrassingen meegemaakt, zoals gratis upgrades naar veel ruimere kamers dan wel kamers met beter uitzicht, zelfs een keer een 2-kamer suite met privé zwembad in het Cape Panwa Hotel op Phuket. Over bedden in Thaise hotels is op dit blog wel vaker geschreven. Het soort bed qua maat kan je vaak aangeven maar als er dan in dat bed een matras ligt waarvan je denkt dat je op een plank slaapt dan valt voor mij het (in)slapen ook niet mee en sta ik ‘s-morgens gebroken op. Gelukkig voor mij zijn de goede herinneringen aan Thaise hotelkamers echter veruit in de meerderheid, zeker als je de prijs vergelijkt met de kamers van hotels in Nederland en België.
Bij booking.com gewoon even kijken bij Kamertips, daar geven gasten hun tips voor een goede kamer keuze
Wat ik laatste jaren veel doe is via Airbnb kamers huren , in Thailand en Australie vanwege werk altijd prima kamers vaak met keuklen etc voor Hotel prijzen . Ook laatst in Singapore vanwege curcus alleen slaapkamer maar met toegang tot zwembad en eten toch goedkoop in foodcourt , Hotels ze zien me er niet meer.