Koffer met motortje, handig of nutteloos? (video)
27 juli 2016
Met je koffer gemakkelijk van gate naar gate? Dat kan met deze gemotoriseerde koffer die is ontworpen door het Amerikaanse bedrijf Modobag.
Het koffertje rijdt op een oplaadbare accu en kan maximaal 8 kilometer per uur. Daarnaast heeft de koffer een usb-oplader en een GPS-systeem. Minder praktisch is dat de koffer 8,5 kilo weegt en ongeveer 900 euro kost.
Handig of onzin? De lezer mag het zeggen.
Video: Koffer met motortje
Bekijk hier de video:
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand algemeen19 november 2024Minister van Volksgezondheid kondigt maatregelen aan tegen alcoholgebruik tijdens Nieuwjaar 2025
- Thailand algemeen19 november 2024Goudkoorts: stijgende baht-prijzen trekken investeerders aan
- Thailand met kinderen19 november 2024Bangkok tip: SEA LIFE Bangkok Ocean World (video)
- Bezienswaardigheden19 november 2024Siriraj Medical Museum in Bangkok (video)
55555 *hapt naar adem* 1 april ligt toch alweer even achter ons?
Zonde van het gewicht, die 8 kilo is beter besteed aan goederen of niets. Voor dat geld kun je beter een retourtje Thailand boeken. En als je hulpbehoevend bent dan brengen ze je op de luchthaven graag op een fatsoenlijke kar naar de gate.
Wel het aanschaffen waard voor mensen met een hele dikke portemonnee die uit verveling niet weten wat te kopen.
grappig, hoog gadget gehalte, niet praktisch … zeker niet een ‘change the way we travel’ koffer.
Het idee is wel leuk echter prijs is aan hoge kant.Daar het gewicht 8,5 kg alleen al van de lege koffer is, mag het dus alleen mee als ruimbagage.Als men weet hoe de bagagehandlers met koffers omgaan zal zo een gemotoriseerde koffer m.i. waarschijnlijk geen lang leven hebben.
Wat heb je aan een koffer dat zwaarder weegt dan de toegelaten handbagage?
Dan maar in het bagageruim van het vliegtuig? Vergeet het! Je elektronika-apparatuur moet in je handbagage! Dat is een eis (of aanbeveling?) waarvan ik de laatste tijd al eens van gehoord heb.
En de veiligheidskontroles op de luchthaven? Ik vrees dat de kans groot is dat je tegengehouden wordt…
Mijn verdikt: afgekeurd!
Leuke be dacht, voor Wie Lui is en te veel geld heeft. Jammer dat het niet mee het vliegtuig in mag. Zie daarvoor http://www.batts.nl/nl/blogs/blog/mag-ik-vliegen-met-een-lithium-batterij/
De lithium batterij die erin zit mag zowel niet in het ruim als in de cabine mee.
Totaal nutteloze gadget voor mensen die met het vliegtuig gaan dus.
Nutteloos ding voor luie mensen
Als je er mee van gate naar gate wilt rijden, is het handbagage.
Maar daarvoor is het weer te zwaar, zeker als je ook nog iets IN de koffer wilt stoppen.
Ik denk trouwens, dat de gemiddelde Amerikaan wel wat te zwaar zal zijn voor zo’n koffer.
Er zit niet voor niets zo’n slanke dame op.
Verder til je je een breuk aan die koffer, voor de stukken dat je er niet op kunt rijden.
Als het geen 27juli grap is, is het een volstrekt nutteloos apparaat.
Als je niet van Gate naar Gate kunt lopen, zijn er altijd nog wagentjes die je op kunnen halen.
Ik heb begrepen dat het idee ontstaan is doordat 1 van de bouwers de bestaande handige kinderkoffer zag waarop een peuter mee vervoert kan worden over grote luchthavens. Dat is wel een ding die ouders kunnen overwegen als ze op vliegvakantie gaan. Dit ding? Batterijprobleem, te zwaar enz. Prijs valt wel mee voor de doelgroep. Deze doelgroep koopt ook merktassen van pakweg 6000 euro. Maar ze zijn nog bezig met crowdfunden dus wie weet horen we er helemaal niks meer van.
En ondertussen maar klagen over teveel cholesterol in ons lichaam.
Wat mij betref: ook weg met die vlakke roltrappen!
Heel handig. Vooral voor mij die geen grote afstanden kan lopen ivm met zuurstof gebrek.
De afstanden tussen incheck en gate op de vliegvelden worden steed groter.
Vooral handig voor oudere mensen
Groet
Theo