De NVTHC in Hua Hin moet (weer) op zoek naar een nieuw onderkomen. Uitbater René Braat van Happy Family Resort kan alle sores niet meer aan en gooit de handdoek in de ring.

Het resort is met onmiddellijke ingang gesloten, met uitzondering van een feest op 7 juli. Braat heeft het hele complex te koop gezet en hoopt binnen afzienbare tijd ergens in Hua Hin woonruimte te gaan huren. De vraagprijs voor het gehele complex van ruim 6 rai bedraagt 30 miljoen baht.

Braat zegt zich helemaal te concentreren op zijn fabriek van bokszakken op de grens van Hua Hin en Cha Am. Volgens Braat is het vooral het gebrek aan werknemers die het Happy Family Resort de das om doet. Daardoor kwamen de lasten te veel op zijn eigen rug neer.

De NVTHC heeft in verband met het zomerreces in juli geen bijeenkomst, terwijl in augustus een zwemfeestje wordt georganiseerd ten huize van NVTHC-bestuurslid Eric Hulst. In september moet de vereniging van circa 90 leden een nieuw onderkomen hebben gevonden.

Over deze blogger

Hans Bos
Hans Bos
Bijna 20 jaar geleden verhuisde journalist Hans Bos naar Bangkok. Vrijwel vanaf het begin was hij betrokken bij de geboorte van Thailandblog. Als journalist werkte hij voor Limburgse dagbladen en voor de reis vakbladen van wat ooit Elsevier heette. Hans (76) woont sinds 14 jaar in Hua Hin, met vrouw Raysiya en dochter Lizzy. Hij was circa negen jaar secretaris en vicevoorzitter van de Nederlandse vereniging in Hua Hin en Cha am.

6 reacties op “Uitbater onderkomen NVTHC gooit handdoek in de ring”

  1. Bert Vos zegt op

    Maar, jullie zaten toch altijd in Say Cheese? Volgens mij is dat de aangewezen plek voor de Nederlandse gemeenschap in Hua Hin en omgeving. Of White Sand Beach Hotel?

    • Hans Bos zegt op

      Beste Bert, je loop hopeloos achter. De NVTHC is al jaren weg bij Say Cheese en niet zonder reden. Uitbater Huub is weg bij White Sand Beach, na het aflopen van het contract. Dus weer op zoek en kijken naar een nieuw onderkomen.

  2. rene braat zegt op

    Heel erg triest , ik ken die uitbater heel goed , goeie vent ,harde werker , lieve vader
    Zijn droom is over , keihard gevochten om die droom te verwezenlijken maar het bleek onmogelijk
    Alleen met zijn lieve vriendin kon hij het niet redden , telkens weer teleurstelling van het personeel
    geen inzet , geen teamgeest , niet nakomen van afspraken , geen enthousiasme etc etc

    Het doet hem pijn de Nederlands vereniging teleur te stellen , en 7 July is het laatste avondmaal

    Het is geen keuze meer voor hem maar noodzaak en ik wens hem alle succes in de toekomst , hij verdient
    dat echt

    Gelegenheid tot afscheid nemen is elke dag mogelijk , geeeeen bloemen maar bier

  3. janbeute zegt op

    Mag hopen dat velen die dit lezen en nog plannen hebben om ooit iets te ondernemen hier in Thailand er lering uit kunnen trekken .
    Mijn ega en ik hadden ooit ook eens plannen om een resort of homestay te beginnen , maar ik had al gauw in de gaten dat het personeel een groot probleem kan worden .
    Leven nu mooi rustig hier en geen sores aan ons hoofd .
    De twee toen al gebouwde gasthuizen staan nu al weer 10 jaar ongebruikt in zeer goede conditie , soms even zelf schoonhouden en onderhouden , en mochten er vrienden komen of kennissen kunnen ze daar overnachten .
    Maar om ze te gaan verhuren met alle service van dien en de gedachten van de Thaise staf , geen haar aan mijn hoofd die daar nog aan denkt .

    Jan Beute .

  4. Geert zegt op

    Waarom loopt het wel goed dan met de bokszakkenfabriek?
    Kan dat personeel dan niet beter in het resort gaan werken?
    Dat brengt toch meer op, of is dat resort een verliesgevende investering geweest?
    Te hoog gegrepen? ik kan me voorstellen dat er in het laagseizoen niet veel te verdienen is in de toerisme.
    Met 30 miljoen bath zou ik op het strand gaan liggen en geen risico meer nemen.
    Helaas heb ik dat niet.
    succes met de verkoop dan maar.

  5. eric zegt op

    In 5 jaar tijd (zo lang woon ik nu in Hua Hin) heb ik 5 verschillende onderkomens van de NVTHC mogen meemaken. Hoe zit dat bij onze zusterverenigingen in BKK en Pataya? Geldt dat daar ook of is dit typisch een NVTHC verschijnsel? Kunnen wij bij de NVTHC iets van onze zustervereningen leren? Zijn wij bij de NVTHC te kritisch en willen wij voor een dubbeltje op de eerste rij zitten? Hebben wij voldoende empathie voor de ondernemer in kwestie teneide een duurzame relatie te ontwikkelen? Hebben wij voldoende zicht op een horeca bedrijf? Vragen voor het bestuur als zij de vereniging verder uit willen bouwen. 5 vershillende bedrijven in korte tijd is aan de leden moeilijk uit te leggen. Ik wens het bestuur succes bij het vinden van een nieuw onderkomen!


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website