(Foto: Joop Hoek / Shutterstock.com)

Om de dienstverlening aan Nederlanders in het buitenland verder te verbeteren, heeft de Nederlandse (Rijks)overheid in juni en juli van dit jaar onderzoek gedaan naar ervaringen van burgers in het buitenland met informatie en communicatie door de overheid over de diensten die zij afnemen.

De resultaten gebruiken zij om het burgerportaal Nederlandwereldwijd.nl en het contact center zo goed mogelijk te laten aansluiten op de behoeften en wensen van Nederlanders in het buitenland.

Overheidsdiensten werken samen aan één burgerportaal, Nederlandwereldwijd.nl, met alle relevante informatie op één plek. Een centrale plek voor het regelen van uw overheidszaken. Je vindt hier informatie over overheidsproducten en -diensten die je als Nederlander over de grens nodig hebt. Van DigiD tot rijbewijs, van AOW tot stembiljet. Aan het portaal voegt de overheid dit jaar en volgend jaar informatie over steeds meer overheidsproducten en -diensten toe.

Het 24/7 contact center van Nederlandwereldwijd.nl staat klaar om jouw vragen te beantwoorden en kan je doorverwijzen naar de juiste instanties en kanalen.

Bekijk het rapport ‘In contact met de Nederlandse overheid’

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.

1 reactie op “Resultaten onderzoek ‘In contact met de Nederlandse overheid’ beschikbaar”

  1. Ton zegt op

    Dat Centrale punt nederlandwereldwijd.nl is een enorme verbetering om je weg te zoeken in overheidsland als je in het buitenland woont. Ik ben al 32 jaar ¨metterdaad” uit Nederland weg en woon nu, na eerst in een ander EU land te hebben gewoond, al weer geruime tijd in Thailand.
    Zeer vaak heb ik moeilijkheden ondervonden om regelgeving, verplichtingen,en informatie te vinden en werd vaak van het kastje naar de muur gestuurd. De eerder gemoemde webpaginas van de Nederlandse overheid waren eerst vooral bedoeld voor reizigers naar het buitenland. Nu is er een overvloed aan directe links voor allerlei zaken waar nu juist Nederlanders die wonen in het buitenland, tegenaanlopen. Door heel veel moeite (en ook kosten) heb ik in het verleden veel van de informatie ontdekt, die nu ¨voor het aanklikken ligt¨ Bravo Nederlandse overheid. Het zal ongetwijfeld nog niet 100% volledig zijn maar het zeker al een flinke kerstboom die verder opgesierd kan worden door feedback van gebruikers, Ik heb meededaan aan de genoemde enquete en ik voel me gehoord.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website