Thai Garden Resort een prima restaurant in Pattaya
Op donderdag wordt er in clubverband gebridged. Omdat Chateau Dale gesloten is, wordt dit voorlopig in het Thai Garden Resort gedaan. En dit Resort heeft een dagelijks wisselend buffet.
Dat wil zeggen alle maandagen een bepaald thema, alle dinsdagen idem dito, enzovoorts. Op de donderdag is het thema: German buffet with roasted pig. Dus blijven we na afloop van het bridgen even wachten.
Om half zes komt het orkest van de Moon River Pub op muzikale wijze Happy Hour aankondigen. Om zes uur, eveneens muzikaal ingeluid, gaat het buffet open. We zitten met zijn vijven aan tafel en iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, die volledig uitgeleefd kunnen worden. De erwtensoep is niet zoals bij Ons Moeder, maar het is dan ook een German Buffet. Toch best lekker.
Daarna zie ik bij anderen allerlei entrees met als hoogtepunt gerookte zalm. Ik houd het uitsluitend bij een hoofdgerecht: kleine hamburgertjes in een heerlijke saus, met gebakken aardappeltjes. Helaas zijn deze hamburgertjes zo lekker dat ik voor een tweede maal hetzelfde ga halen en verorberen. De andere zijn enthousiast over het geroosterde varken.
Ook de nagerechten zijn voor mensen met overgewicht dodelijk. Ik kan er niet van afblijven. Kortom een echte aanrader, vooral wanneer je weet dat dit alles slechts 299 Baht per persoon is. Tijdens de maaltijd blijft het viermansorkest rond de tafeltjes populaire muziek maken. Daarbij concentreren ze zich bij voorkeur op tafeltjes met mooie Thaise dames, terwijl de dame aan onze tafel er ook mag wezen.
Pas wanneer we afrekenen krijgen wij enige aandacht. En een leuk relatiegeschenkje: een balpen, waaruit je een vel papier kunt trekken, waarop alle menu’s vermeld worden.
Adres:
Thai Garden Resort
179/168 Moo 5 North Pattaya Road,
Naklua-Banglamung
Pattaya City
Website (ook in het Nederlands): www.thaigarden.com
Een tijd geleden heb iets gelezen over een Indonesisch restaurant in Pattaya genaamd Bali. De schrijver (ik meen Colin de Jong) was erg te spreken over de rijsttafel.
Helaas heb ik op mijn bezoeken aan Pattaya het restaurant niet kunnen vinden.
Kan iemand me misschien het adres geven?
Bij voorbaat dank, Hans en Samlee
@Hans Gielen,
Vermoedelijk bedoel je Bali Breeze.
Dit Indonesische restaurant met een Hollandse eigenaar zit in Jomtien.
Op de 2nd road tussen soi 7 en soi 8. Vanaf de Thepprasitroad komende aan de linkerkant.
De 2nd road loopt paralel aan de beach road.
Succes.
Leo Bosch.
Ik reageer op Bali Breeze aan de second road in Jomtien. Prima Indonesisch eten, leuk restaurant.
Indonesisch eet ik hooguit een keer per maand, want het is best zwaar op de maag. Thais kan ik iedere dag wel ete in alle gradaties van scherpte. Maar Eddy besloot al snel zijn Thaise restaurant te sluiten. Hoe jammer.
Moderator: Jos, bepaalde zinnen geschrapt. Thailandblog is geen schandpaal.
“Ook de nagerechten zijn voor mensen met overgewicht dodelijk. Ik kan er niet van afblijven. Kortom een echte aanrader”.
Dodelijk en kennelijk daarom een aanrader! Hoe moet ik dit lezen? Sarcastisch? Ludiek? Als toppunt van een absurdicum? Of als een demonstratie van het onmogelijk serieus te nemen psychologische denken? In ieder geval niet, dunkt me zo, als een staaltje van logisch denken. Of toch wel, maar dan het logische denken van iemand die psychologisch morbide in elkaar steekt (of -waarschijnlijker- doet alsof).
En dan nog dit: ik ga ervan uit dat lekker niet perse dikmakend of anderszins ongezond hoeft te zijn. Ik heb echter nog nooit een beoordeling van een restaurant gezien op de gezondheid van het daar verkrijgbare voedsel en dan -dat voedsel- liefst vallend in de categorie “anders dan thuis”. Dat vanwege de op zich ook gezonde afwisseling. Nou ja, na heeel lang niet in Nederland geweest te zijn, weer eens typisch op zijn Hollands te eten is ook een afwisseling. Dus is het verdienstelijk dat zo’n Hollandse eetgelegenheid op het Thailandblog voorbij komt. Ik weet, maar meer in het Centrum van Pattaya ook een Hollands restaurant. Heb er ongeveer een jaar boven-naast gewoond. Hoe het eten daar is? Weet ik niet.
Hahahaha, ik blijf lachen als het om uw reacties gaat omtrent gezond of ongezond eten, Geweldig, hahaha!
Wat is er gebeurd met het andere restaurant, Het “Holland – Belgium House is plostseling uit het artikel verdwenen. En dat terwijl ik af en toe best zin heb in een bitterbal of een portie erwtensoep.
Redactie: de Nederlandse eigenaar was niet blij met het artikel en heeft ons verzocht (nogal dreigend) om het artikel er af te halen. Vandaar.
In zulke situaties lees ik liever een “Recht van antwoord” van de eigenaar ipv het artikel er af te halen.
Iemand schrijft zijn persoonlijk ervaring neer en dat moet gerespecteerd worden vind ik, zelfs als die misschien niet positief is.
Indien iemand (zoals een eigenaar) de kritiek ongegrond vindt, kan hij in een “Recht van antwoord” deze weerleggen.
Dit zal meer effect hebben dan (zoals in dit geval dan nog dreigend) verzoeken om het artikel eraf te halen.
Je hebt groot gelijk, Ronny, deze handeling is pure anti-reclame voor dit restaurant.
Voor Hans Gielen: bitterballen en erwtensoep zijn in meer dan 10 andere Nederlandse en Belgische restaurants in Pattaya/Jomtien verkrijgbaar.
Wij hebben het er afgehaald om de auteur van het artikel niet in de problemen te brengen.
De recensie was niet eens slecht. Het eten was redelijk alleen de inrichting was wat sober. Maar die is vrijwel overal in Thailand sober. Het gaat toch om het eten.
Een echte ondernemer ziet kritiek als een kans om iets te verbeteren. Je kunt er lering uit trekken. Een emotionele reactie met de nodige dreiging is de meest slechte optie. Jammer…
Ik begrijp niet helemaal wat voor problemen dat zouden kunnen zijn? Ik kan me zo 1 2 3 daar geen voorstelling bij maken want vanbijvoorbeeld afhankelijkheid van dit betreffende restaurant voor zijn dagelijkse maaltijd lijkt mij geen sprake. :p
Jammer dat het stukje verwijderd is, want het was toch echt geen laster wat de auteur schreef. Zelf eet ik liever goed, aankleding is leuk maar in een eenvoudig optrekje kun je net zo veel plezier beleven. Van een heerlijke maaltijd bij een eenvoudig kraampje op de markt of langs de weg wordt ik net zo gelukkig als een tentje wat er “leuk uitziet”. Sterker nog, de beste maaltijdne heb ik gehad in de eenvoudigst behuisde/vormgegeven eet gelegenheden.
Heb het desbetreffende item niet gelezen echter geloof zondermeer dat de auteur niets kwalijks of lasterlijks heeft gezegd door het eten redelijk te noemen en dat de inrichting wat sober was.
Dat daarop de eigenaar nogal dreigend gelastte het te verwijderen geeft mij een gegronde reden dat restaurant nooit te willen bezoeken en schroom er ook niet voor het aan anderen te verkondigen. Hoort zegt het voort!
Beste Heren
Zowel Dhr Koger, als Thailandblog zijn aangeschreven met een verzoek, waarop ik van Dhr. Koger, binnen een uur antwoord van had, dat hij mijn verzoek door zou spelen aan Thailandblog.
Daar Thailandblog na 2 dagen nog niet terug gereageerd had en tevens niets met mijn verzoek gedaan had, is er nog een mailtje uit gegaan.
Na dit mailtje kon er ineens binnen een half uur aan t verzoek voldaan worden.
Ik begrijp niet goed, dat hier zo’n toestand van gemaakt moet worden, het had ook gewoon bij t eerste mailtje geregeld kunnen worden.
Die wat dreigendere mail, is pas gekomen, nadat er niet gereageerd werd, en vandaag de dag is er nog altijd geen mailtje terug van de redactie!
Klopt in mijn ogen ook niet heren, ik bedoel een mailtje terug zou toch wel zo netjes zijn.
M.V.G. Holland Belgium House
@ Holland Belgium House, je kiest er nu zelf voor om hier te reageren, dus ik zal je van repliek dienen.
Wanneer iemand een recensie schrijft over jouw restaurant die jouw niet welgevallig is, dan is het niet gebruikelijk om te eisen dat deze wordt verwijderd en te gaan dreigen met van alles en nog wat. Dergelijk gedrag zegt meer over u en uw restaurant dan over de recensent.
Ik zal daarom nooit bij u gaan eten, want mocht ik onverhoopt een klacht hebben dan zal ik waarschijnlijk bedreigd worden. Een beetje vreemde manier van marketing lijkt mij…
Beste eigenaar Holland Belgium House. Ik denk dat u niet uit de horeca komt en deze situatie geheel verkeerd heeft ingeschat. Op de posting had u gewoon uw visie moeten geven en aan moeten geven waar u het wel en niet mee eens was. Een recensie schrijven is heel normaal in de horecawereld en kan soms heel negatief of positief uitpakken voor het restaurant. De manier zoals u het nu aangepakt hebt zal u veel meer schade toebrengen dan een reactie op de recensie.