Melder: RonnyLatYa
Sinds gisteren heeft immigratie een nieuw online systeem voor de 90 dagen melding.
- Je dient je nu eerst te registreren.
- Je kan de online melding maken vanaf 15 dagen voor de meldingsdatum.
- Normaal zou je bevestiging moeten krijgen van je melding binnen de 3 dagen via mail.
- 15 dagen voor de volgende melding zou je hiervan een herinnering moeten krijgen.
De online melding werkt niet indien het een eerste melding betreft of als je een nieuw paspoort hebt. In dat geval dien je eerst de melding in het lokale immigratiekantoor te maken
De details kan je hier vinden
สำนักงานตรวจคนเข้าเมือง – Immigration Bureau
Note: “Reacties zijn zeer welkom op het onderwerp, maar beperk u hier tot het onderwerp van deze “TB Immigratie Infobrief. Heb je andere vragen, wil je graag een onderwerp behandeld zien, of heb je info voor de lezers, dan kan je dat steeds sturen naar de redactie. Gebruik hiervoor enkel www.thailandblog.nl/contact/. Bedankt voor uw begrip en medewerking”.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Lezersinzending21 december 2024Controleer de voorwaarden van je Nederlandse levensverzekering bij emigratie naar Thailand (lezersinzending)
- Leven in Thailand21 december 2024Nog meer buren (lezersinzending)
- Visumvraag21 december 2024Thailand Visa vraag Nr 228/24: Visum en huwelijk
- Gezondheid21 december 2024Vraag aan huisarts Maarten: Hoofdpijn na krachttraining
Hartelijk dank voor deze informatie, heb geprobeerd mij te registreren voor de 90 dagen melding, helaas lukt het mij niet, krijg elke keer de melding “failed to save”, zowel op laptop als tablet, mischien dat er nog enkele fouten in zitten, probeer het volgende week nogmaals, anders weer de lange weg naar Muang Thani
Beste Ronny,
Is het nu nog steeds mogelijk persoonlijk in levende lijve voor de 90 dagen melding te verlengen op het kantoor van Immigratie?
Natuurlijk. En dat moet je ook doen bij een eerste melding of nieuw paspoort.
Ik ben benieuwd, of het nieuwe systeem wel werkt. Vele eerdere pogingen naar Immigratie Tha Yang zijn mislukt. Ik moest mij daar maar persoonlijk melden. was de reactie steeds..
Is het ook nog mogelijk om de Immigration app te gebruiken.
Heb vorige week deze nog gebruikt en net nogmaals ingelogd maar kan het dus niet proberen omdat ik al een nieuwe 90 dagen heb.
Als je de link https://www.immigration.go.th/en/#serviceonline aanklikt en vervolgens op TM47 krijg je de melding met de instructies te zien.
Als je dan helemaal naar beneden scrolt op die instructies,zie je dat je de keuze hebt tussen de online melding of via de App.
De App zal dan volgens mij ook gewoon blijven bestaan naast de link via de website.
Er is ook geen reden om die Immigratie App te annuleren denk ik.
Krijg de melding System Down. Zoals gebruikelijk is overheid en IT een contradictio in Thailand. Nieuwe mogelijkheid om een internationale Thaise Covid-registratie via Mor Prom te krijgen gaat ook de mist in.
Kijk dan nog maar eens want ik krijg de inlogpagina te zien https://tm47.immigration.go.th/tm47/#/login
Http failure response for submitId=kwrgdc260bymcsmbcsbv: 504 Gateway Time-out
Toch geen VPN op staan? want bij mij werkt het perfect….
https://tm47.immigration.go.th/tm47/#/login
Meer kan ik er dan ook niet over zeggen
Voor antwoord van immigratie met inlogcode zie ook uw spam map na !!
Geen VPN en ook niets in de spambak. Nog andere briljante gedachten?
Neen ik zal mij van verdere briljante gedachten onthouden en zoek het zelf maar uit
Mijn irritatie richt zich allerminst op jou, Ronny, maar op die Thaise stoethaspels die een nieuwe website presenteren alsof ze het buskruit hebben uitgevonden. Zowel bij de 90-dagen als bij het aanvragen van een QR-code loop ik vast. En steeds opnieuw gegevens invullen die ze al hebben. Wat is in hemelsnaam de booking date? Alle mogelijke data al geprobeerd.
Momenteel loopt het systeem inderdaad vast.
Zag vanmorgen dat ze er ook aan bezig waren omdat er stond in onderhoud en duur tussen de 4-6 uur maar zal waarschijnlijk slecht opgestart zijn.
Misschien beter wachten tot morgen of zelfs maandag.
De enige bookingdate die mij relevant lijkt bij een 90 dagen melding is deze van de 90ste dag.
Andere browser proberen, de vorige editie werkte alleen met internet explorer.
Ik wist niet dat ik een probleem gemeld had ivm de inlogcode!!!
Misschien anders gewoon later nog eens proberen.
Http failure response for submitId=kwrgmcj53bxlujxwam5: 503 Service Unavailable
Ik heb MorProm via Line en kan daar gewoon mijn Thaise COVID-registratienummer invullen en dan werkt prima. Krijd dan mijn COVID vaccinatie digitaal te zien op een Digital Health Pass.
Ronny, tot zo ver lukt het. Maar ik wil de beloofde QR-code. Dan moet je verder in het systeem totdat de booking date wordt gevraagd. Welke datum ik ook probeerde, deze hobbel was onneembaar.
Ik kan me niet herinneren dat ik op Line iets van een bookingsdate heb moeten invullen.
Ik heb de Moh Prom Line account toegevoegd en dan moest ik enkel mijn Thai COVID registratie nummer toevoegen en de rest werd dan automatisch ingevuld, tot paspoortnummer toe.
Als je op een van de icoontjes klikt krijg je de vaccinatiecertificaten te zien en daar staat ook een qr code. Als je op een ander icoontje klik krijg je gewoon de melding “vaccinated” voldoende om ergens binnen te kunnen waar het gevraagd wordt
Ik denk dat we naast elkaar praten.
Je wil de QR code van het Internationaal COVID certificaat en daar staat inderdaad booking date. Je heb ook maar de keuze uit een datum tot 30 december zie ik. Nadien is het ook niet meer gratis. Een latere datum kan je daar niet invullen.
Is ook maar voor de QR code want voor het boekje moet je nog betalen volgens dat ik kan zien, maar daar moet je ook geen booking date invullen. Moet je dan afhalen in een hospitaal in de buurt. Je mag een voorkeur opgeven.
Als ik het programma doorloop kom ik net als bij de link op wat ooit eens Thaivisa hete, elke keer weer op het zelfde verhaal service unavailable.
Mijn stiefzoon ITer van beroep lachte, dat krijg je met ………….
Gewoon ouderwets een keer in de 3 maanden even langs bij de lokale IMMI club, no problem weet je tenminste 100 % zeker dat je een geldig afgetekend meldings bewijs krijgt.
Jan Beute.
hiep hiep hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaa
Na ongeveer 3 jaar proberen met 1 gelukte poging is het mij gisteren gelukt om de aanvraag 90 dagen online in te vullen en te versturen. (En dat nog wel met mijn nieuwe adres in UdonThani) Heb met veel genoegen en onder het toeziend oog van mijn (niet meer kwade) vrouw een foto gemaakt van de mededeling dat het formulier is verstuurd.
Nu maar afwachten……
Link werkt nu weer prima en registratie verloopt probleemloos.
Gebruikte Browser “Edge” Mailadres: Hotmail.
Binnen enkele seconde een mail met password ontvangen. Password is wel een vreemde combinatie van 14 tekens die ik nog niet dikwijls gezien heb. Copy /past de beste manier om dit in de Log In te zetten want dit kan ik niet onthouden 😉
Mij is het net ook gelukt om een account aan te maken.
Pas wel op met kopiëren van dat password, ik had dat ook gedaan en werkte niet.
Nog een goed gekeken en zag dat voor het password een spatie staat en die had ik per ongeluk mee gekopieerd. Nu op 8 december(15 dagen van te voren) kijken of ik mijn 90 dagen melding kan maken. Anders maar weer een dagje naar Chaeng Wattana