Melder: Bernold
Dit kreeg ik als reactie op mijn mail naar de Thaise ambassade over het feit dat ik naar mijn vrouw wil.
– A certificate of Entry (CoE) is required if you wish to enter the Kingdom of Thailand at the moment. If you wish to submit the documentations for such request, please follow the following steps:
Step1: gathering the following documents:
- A cover letter indicates the necessity and urgency to enter the Kingdom of Thailand.
- A copy of marriage certificate (Thai certificate or an International extract from local municipality)
- A copy of passport of an application and a copy of Thai National ID card of spouse
- A valid health insurance policy covering all expenditures of medical treatment, including COVID-19 worth at least 100,000 USD (a statement in English)
- the Declaration form (in an attachment)
If you have all necessary documents stated above you could request for an appointment at 0703450766 ext 219.
Step2: With the above documents, the Embassy will send the request to the Ministry for consideration, if approved. We will inform you and ask for more documents on the Step 3.
Step3: After receiving the Below mentioned documents from you, the Embassy will issue the CoE for you. The issuance of a visa could be accepted (if necessary) at this step.
- completed Declaration Form (you will receive the form AFTER the permission has been granted by MFA)
- a proof of confirmation that ASQ (Alternative State Quarantine) has been arranged.
(for more details: for more details: www.hsscovid.com)
- a confirmed plane ticket (if your flight is cancelled, you will need a new COE and yes, you may need a new fit-to-fly health certificate if the one you have no longer meet the 72 hrs requirement.)
- a fit-to-fly health certificate issued no longer than 72 hrs. before departure
- a COVID-Free Health Certificate issued no longer than 72 hrs. before departure
Plus dan nog het gegeven dit ik op eigen kosten 14 dagen in quarantaine moet…
Reactie RonnyLatYa
Dit werd aanvankelijk geplaatst als reactie op een ander artikel door Bernold, waarvoor dank. Ik vermoed dat deze info afkomstig is van de Thaise Ambassade in Den Haag, maar de werkwijze zal in de Ambassade in Brussel niet zoveel afwijken vermoed ik.
Ik vond, gezien de info, het misschien beter was om er meteen een TB Immigration Info Brief van te maken. Zo vindt men het gemakkelijker terug nadien en heeft men meteen ook eventuele aanvullende info van de lezers.
Note: “Reacties zijn zeer welkom op het onderwerp, maar beperk u hier tot het onderwerp van deze “TB Immigratie Infobrief. Heb je andere vragen, wil je graag een onderwerp behandeld zien, of heb je info voor de lezers, dan kan je dat steeds sturen naar de redactie. Gebruik hiervoor enkel https://www.thailandblog.nl/contact/. Bedankt voor uw begrip en medewerking”
Vriendelijke groeten,
RonnyLatYa
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Immigratie infobrief22 november 2024TB Immigration Infobrief Nr 056/24: Airport Don Muang – Binnenkomst op Visa exemption
- Belasting Nederland22 november 2024Thailand belasting vraag: Wanneer moet ik een TIN -nummer aanvragen?
- Lezersvraag22 november 2024Developer gezocht voor een mobiele applicatie
- Lezersvraag22 november 2024Wat kost een elektrisch doorvoerapparaat in Thailand?