Melder: Hans Bos
Het is gelukt, de online melding voor 90 dagen! Bijna had ik geschreven “het is volbracht”, maar daarmee trap ik in deze periode wellicht op gevoelige religieuze tenen. Dus dan maar: het is gelukt, de melding dat ik me na 90 dagen wederom bij Immigration in Hua Hin moest melden.
In feite is het een bizarre activiteit: elke 90 dagen melden dat je nog steeds op het adres woont dat je 90 dagen eerder ook al hebt opgegeven. En dat al jaren achter elkaar. Waarom de zaak niet omdraaien: melde als je van adres verandert? Thaise bureaucratie is niet aan mij besteed, evenals de logica die daar achter schuilt.
Omdat ik weinig zin had om uren te moeten wachten voordat ik aan de beurt ben op het hoofdkwartier van Immigration in Hua Hin (het kantoortje in het winkelcentrum Bluport is gesloten) dacht ik er slim aan te doen om de melding online te doen. Die lijkt nog het meest op de springprocessie van Echternach: drie stappen vooruit en twee achteruit. Ik heb zeker een keer of vijftig geprobeerd om het extranet van Immigration te betreden, maar werd elke keer teruggefloten. De kuren van het online melden zijn bekend, maar mijn koppigheid (domheid) won het uiteindelijk.
Alle velden uiteindelijk ingevuld, waarna ik de melding ‘pending’ kreeg. Ik blij, totdat ik enkele dagen later de mail kreeg dat mijn verzoek was afgewezen. Geen reden en ook geen adres waar ik om opheldering kon verzoeken. Dan toch maar naar Immigration? Vervolgens kwam het bericht dat voorlopig tot 30 april de noodzaak tot melden was opgeschort. De hogere politieleiding was tot de conclusie gekomen dat het verzamelen van zo veel lieden in tijden van Corona vragen was om problemen en besmetting.
De afwijzing zat me dwars en ik probeerde het nogmaals. Wie niet waagt, die niet wint, uiteraard. Maar van Immigration geen woord. De tweede melding was gelijk aan de eerste. Na een week toch maar eens op de site van Immigration gekeken. Het invullen van mijn ellenlange registratienummer leverde niets op. Dan maar paspoort en geboortedatum. Groot was mijn vreugde toen het systeem meldde: approved. Ik hoef pas weer begin juli te melden dat ik nog steeds op hetzelfde adres woon. Wie dan leeft, die dan zorgt.
Reactie RonnyLatYa
De aanhouder wint….
Note: “Reacties zijn zeer welkom op het onderwerp, maar beperk u hier tot het onderwerp van deze “TB Immigratie Infobrief. Heb je andere vragen, wil je graag een onderwerp behandeld zien, of heb je info voor de lezers, dan kan je dat steeds sturen naar de redactie. Gebruik hiervoor enkel www.thailandblog.nl/contact/. Bedankt voor uw begrip en medewerking”
Vriendelijke groeten,
RonnyLatYa
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Thailand video's25 december 2024Ontdek de verborgen pracht van Sam Roi Yot (video)
- Visumvraag25 december 2024Thailand Visa vraag Nr 231/24: METV of Visa exemption?
- Leven in Thailand25 december 2024Je maakt van alles mee in Thailand (240)
- Lezersinzending23 december 2024De linkse oudere jongere voelt zich prima in Thailand (lezersinzending)
Op maandag 6 april middels de App van Immigration 90 daags notify formulier ingevuld en 7 april antwoord ‘Goedgekeurd.
Alleen het lukt mij niet om het formulier te printen cq te downloaden. Doen we dat over 90 dagen weer.
Probeer via een “printscreen” dit dan naar “word” verplaatsen en uitprinten.
Succes!
Merkwaardig genoeg lukte het printen mij ook niet. Op allerlei manieren geprobeerd. Vervolgens de printer uit en aan geschakeld. Nu zit ik met 10 prints…
Het is mij ook gelukt.
Op donderdag 9 april kreeg ik een afwijzing.
Op vrijdag 10 april, nadat ik dezelfde gegevens had ingevoerd werd mijn melding geaccepteerd.
Ook het uitprinten ging goed.
Ik heb het idee dat de applicatie op de extranet een fout had. Die is nu gerepareerd.
Voor het printen moet je wel kijken dat je de juiste printer selecteer.
Hij geeft standaard een “PDF-printer” aan (in ieder geval niet je standaard-printer).
Verander je dat niet dan staat de print ergens op je harde schijf.
Maar goed ik heb nu weer even de tijd.
Open via de computer de printer opdrachten. Nauwkeurig werken dat je niet de printer delete!!!
Van daaruit kun je de opdrachten deleten! Evt. opnieuw beginnen.
Vermoedelijk eerst het bericht opslaan op Word en daarna printen.
Succes
Soms staat een printer in de “off line”modus, omdat er vanaf de I pad geprint wordt.
Deze uitschakelen en er kan vanaf de computer geprint worden.