Voortgang verschillende projecten in Pattaya
Goed nieuws is geen nieuws! Daarom nog maar eens kijken naar de verschillende projecten in Pattaya.
De tunnel is aan de bovenzijde te zien vanaf de Sukhumvit fraai versierd met, ja u raadt het al, dolfijnen en veel aanplant. Misschien in de toekomst om de stad “Dolphin City”te noemen. Dan is misschien het imago van Pattaya als “sin city”voor de buitenwacht opgelost. Vanaf de Pattaya Klang, Pattaya Central, kan de Sukhumvit weer opgereden worden, echter alleen linksaf richting Sri Racha. Rechtsaf slaan, is nog niet toegestaan.
Wanneer gaat de tunnel open? Een commissie van wijze mensen gaat de tunnel eerst grondig op veiligheids aspecten controleren. Het geeft een dubbel gevoel. Is de tunnel zelf nog niet in orde of mankeert er iets aan de elektronica in en bij de tunnel. In “blijde”afwachting, hoewel het project al ver op schema achter loopt.
Een ander aardig item is de Bali Haipier. Nadat met veel tromgeroffel de boten, die al jaren langs de kant opgeslagen lagen, verwijderd waren, werden verder geen activiteiten meer waargenomen. Echter steeds meer bussen die toeristen afgezet hadden, bleven daar geparkeerd staan, evenals auto’s (zie foto boven). Met touwen worden nu stukken afgesloten om problemen voor te zijn. Voor de speedboot eigenaren waren er te weinig aanlegplaatsen om toeristen in te laten stappen. Voor die tijd gebeurde dat ook langs de Pattaya Beach, wat niet meer toegestaan is. Een aantal toeristen konden niet vervoerd worden en de trip naar het eiland Koh Larn ging niet door. De nieuwe bootverbinding met Hua Hin heeft nog steeds geen goede aanlegsteiger. Hoewel dit gemeld is, worden er nog geen verbeteringen waargenomen.
Een opmerkelijk geëxperimenteer is de kruising van de Second Jomtienroad met de Watboonroad. Op de kruising gebeurde veel ongelukken, vaak door hoge snelheden! Om dit te voorkomen werd een rotonde aangelegd. Een paar dagen daarna knalde een automobilist bovenop de rotonde en sprak de historische woorden: “Die rotonde was er eerst niet!” Na 2 jaar is deze rotonde weer afgebroken en staan nu “werkende” verkeerslichten op die plaats. De straten krijgen duidelijk voorsorteer tekens en het is te hopen dat de verkeerslichten blijven werken en de mensen zich daaraan houden! Binnenkort kan via de Watboonroad na een lange onderbreking de kust weer rechtstreeks bereikt worden.
Het laatste opmerkelijke feit is, dat de bushaltes bedoeld om daar de bahtbusjes te laten stoppen massaal genegeerd worden. Deze staan nu enigszins troosteloos te wachten op mogelijke klanten. Stille getuigen van een goed bedoelde, maar falend gemeentebeleid.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Eten en drinken28 november 2024Vers fruit in Thailand
- Ambachten30 september 2024The Sanctuary of Truth Pattaya (video)
- Bezienswaardigheden26 augustus 2024Thi Lo Su, de hoogste waterval in Thailand
- Bezienswaardigheden4 augustus 2024Chinese tempels in Bangkok
Handig om zo op de hoogte gehouden te worden van de ontwikkelingen in Pattaya. Hopelijk blijft dit doorgaan.
Hallo heer Lagemaat,
en hoe staat het met die kolos bij de pier?
De Magna Carta Law Firm is bezig de belangen van gedupeerde kopers te bundelen en analyseert de mogelijkheden binnen de wettelijke kaders naar schade vergoedingen.
De managers van het Waterfront projekt hebben indertijd o.a.van de City Hall groen licht gekregen voor de bouw van dit projekt. Deze toestemming van diverse zijdes zullen tegen het licht gehouden worden en beoordeeld/ veroordeeld worden.
De managers hebben wederrechterlijk op een stuk van de publieke gronden gebouwd en bovendien zonder toestemming 5 etages hoger in de hoop dat dit gedoogd zou worden bij de toenmalige politieke situatie.
Voorlopig is het aan beide zijden aftasten wat de mogelijkheden zijn.
Weet uit betrouwbare bron dat er minstens 1 Belg is die een procedure bij de rechtbank heeft aangespannen om zijn geld (down-payment) terug te krijgen en de koop te annuleren nu de verkoper zich niet aan het koopcontract houdt.
Wat is wijsheid?
Om het alleen tegen het Waterfront managers op te nemen of als kopersgroep onder een gerenomeerd advocatenkantoor een vuist te maken om zodoende schadeloos stelling te ontvangen.
om aan de lijst toe te voegen, Siam Country Road. Deze ligt nu op twee plaatsen open en door de hevige regenval wil het niet echt opschieten. De omleidingen zijn vrij slecht aangegeven, dus als je de weg er niet weet is het raadzaam de SC road te mijden.
De rijstrook, die “af”is, ligt bijna 60 cm. hoger dan de naastgelegen rijstrook, die nog afgemaakt moet
worden. Dat wordt nog een interessante ontwikkeling t.o.v. de naastgelegen bebouwingen