TransferWise

Door Ronny LatYa
Geplaatst in Achtergrond
Tags:
18 december 2019

Casimiro PT / Shutterstock.com

Enkele dagen terug konden we op TB in reacties lezen dat TransferWise vanaf 31 december 2019 een ander bankaccount zou gebruiken. Gebruikers zouden daarover een mail ontvangen hebben. Ik was verbaasd dat ik die mail niet had gekregen.

Gisteren heb ik trouwens nog een overschrijving gemaakt en daar was ook geen melding bij dat het bankaccount zou veranderen na 31 december 2019. Ik heb dan TransferWise eens gecontacteerd en onmiddellijk werd duidelijk waarom ik geen mail had ontvangen.

Hier hun reactie:

Irmel (TransferWise)
Dec 17, 11:50 CET
Hi Ronald,

Thank you for your e-mail.
From December 31st we will no longer accept payments to our EUR-bank account with the Deutsche Bank.
We sent an e-mail containing this information to our clients, who have used this IBAN before.

I can see, that you have used our EUR-bank account with the Deutsche Handelsbank, so a different bank. Nothing should change for you, the account with the Deutsche Handelsbank should still operate in 2020.

Therefore we did not inform you specifically, as this change does not concern you when using TransferWise.

When you set up a transfer and choose to make a bank transfer to us, we will always show you the correct bank account, so you can always double check there.

If you have any other questions, please do not hesitate to contact us again.

Have a nice day!
Irmel
TransferWise

Voila, het mysterie was hierbij meteen opgelost

Over deze blogger

Ronny LatYa
Ronny LatYa
66 jaar en woont in Kanchanaburi/LatYa. Gehuwd in 2004 met zijn huidige Thaise vrouw.

Een carrière bij de Belgische Marine als Radiotelegrafist-Coder en Elektronische oorlogsvoering. De laatste 3 jaar in de Belgisch-Nederlandse Operationele School in Den Helder als onderwijstechnieker communicatie en Mentor. Sinds 2011 op (vervroegd) pensioen.

Hobby’s zijn vooral voetbal en wielrennen kijken, vissen, tuinieren, maar kan ook genieten van gewoon niets doen.

10 reacties op “TransferWise”

  1. Aduard II zegt op

    Alweer snap ik iets niet, ook ik maak al een tijdje gebruik van de “Deutsche Handelsbank”, maar kreeg wel deze mail van TrasferWise, in het Duits, maar nog nooit gebruik gemaakt van de Deutsche Bank.

    Hallo Aduard,

    Wir nutzen ein neues Bankkonto für den Erhalt von EUR-Überweisungen.

    Wenn du das nächste Mal für eine EUR-Überweisung bezahlst, dann nutze bitte unsere neue Bankverbindung. Sie wird dir angezeigt, wenn du auswählst, dass du mit einer Banküberweisung zahlen willst.

    Mach dir keine Sorgen, falls du neulich Geld an unsere alte IBAN gesendet hast – sie funktioniert noch bis zum 30. Dezember. Trotzdem ist schon jetzt ein guter Zeitpunkt, unsere Bankverbindung zu aktualisieren, falls du sie bei deiner Bank gespeichert hast.

    Hierdurch ändern sich nicht die Kontoverbindungen für deine Guthaben. Das betrifft nur Einzahlungen für deine Überweisungen.

    Vielen Dank,

    Das TransferWise-Team.

  2. philippe zegt op

    Ik ken sommige mensen die van Transferwise nu de overschrijving doen naar een Belgische bank ipv een Duitse bank, dit is ook pas recent en zal de uitkomst zijn van het niet meer gebruiken van hun Deutsche bank.
    Het zou mogelijks intressanter kunnen zijn om uw geld vlugger te ontvangen, ik ga even navragen of ik ook van de Belgische bank kan gebruikmaken in plaats van telkens een Europese overschrijving te moeten doen naar Duitsland.

    • RonnyLatYa zegt op

      Ik maak het altijd tijdig over. Maakt me niet uit of dat 1 of 3 dagen onderweg is. Zolang ik het maar ontvang.

  3. stevenl zegt op

    Ook voor mij is dit een non-issue. Als ik geld overmaak log ik in op mijn Transferwise account, en ga dan via dit account naar Ideal om vanuit mijn Rabobank rekening geld over te maken. Transferwise initieert dus, dus geen probleem.

  4. Lung addie zegt op

    Ook ik maak gebruik van TransferWise en tot laatst was dat via de Deutsche Bank. Het is nu wel reeds een tijdje geleden dat ik nog een overschrijving hoefde te doen maar ik heb geen mail ontvangen dat het via een andere bank, Duitse of Belgische zou moeten gebeuren. Of dat nu 5 minuten later op mijn Thaise rekening staat of 1 tot 3 dagen later zal me wel worst wezen, ik doe het tijdig en het enige war ik om geef is dat ik het ontvang.

  5. Jan zegt op

    Ik al meer dan een jaar naar een bankaccount in Estland. Nooit problemen gehad

  6. castille noel zegt op

    Google eens tik in problems with transferwise 148 meldigen zeer goede maar een massa slechte veel leesplezier?

    • RonnyLatYa zegt op

      “TransferWise is used in 59 countries covering 504 currency routes. It moves over 600 million dollars every month and saves people around 287 million dollars in hidden charges.”

      Als je dat leest , tja wat zijn dan 148 meldingen. En ja, er zijn daar negatieve reacties tussen, maar over “massa” te spreken.
      Dat is zo bij elke maatschappij en je hoort natuurlijk alleen maar de versie van de klager. Nooit de echte reden waarom o.a. een account werd afgesloten.

      Ik heb tot nu toe enkel positieve ervaringen met Transferwise en ook met hun helpdesk.

  7. san zegt op

    Ik gebruikte (als Belg) voorheen de Deutsche bankrek.nr van Transferwise en schrijf sinds 3 weken al over naar hun rekening te Brussel. Ik kreeg geen e-mail maar het stond duidelijk geformuleerd op hun website. Het verloopt nog sneller zo, nl. op 1 dag staat het geld al in Thailand nu, via mijn online overschrijving bij ING account te Belgie.. Super handig!

  8. anandwp zegt op

    misschien wil Transferwise af van die deutsche bank wegens grote kans op omvallen in de nabije toekomst zie Arno Wellens video op you tube


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website