Thaise luchtvaartautoriteit in gesprek met 20 luchtvaartmaatschappijen over vliegen in coronatijd
De Thaise burgerluchtvaart autoriteit (CAAT ) en de luchthavens bereiden nieuwe regels en maatregelen voor om sociale afstand en contact te vermijden. Vanaf 1 mei worden binnenlandse vluchten in Thailand weer uitgevoerd.
De Civil Aviation Authority of Thailand is in gesprek gegaan met vertegenwoordigers van 20 luchtvaartmaatschappijen. Airlines zijn verplicht, zodar ze de diensten hervatten, om de volgende regels in acht te nemen om zo de verspreiding van het virus te voorkomen.
- Er moet voldoende afstand zijn tussen de zitplaatsen.
- Passagiers met een temperatuur van meer dan 37,3 graden celsius worden geweigerd op de vlucht. Een normale lichaamstemperatuur varieert van 36,0 graden celsius tot 37,3 graden celsius.
- Er moet voldoende afstand worden gehouden bij het inchecken en tijdens het in- en uitstappen.
- Het aantal passagiers in een transferbus moet beperkt worden en met voldoende afstand.
- Passagiers moeten continu, ook tijdens de vlucht een mondmasker dragen.
- Eten of drinken mag alleen tijdens de vlucht worden geserveerd. Er mag geen eigen eten of drinken worden meegenomen aan boord van het vliegtuig. Op sommige vluchten wordt geen eten en drinken geserveerd.
- Speciale zitplaatsen moeten worden gereserveerd voor passagiers die meer risico lopen (?), op vluchten die langer duren dan 90 minuten.
- Bemanningsleden moeten maskers, gezichtsbescherming en handschoenen dragen.
- De routes worden bepaald afhankelijk van de situatie per bestemming.
Bron: PR Thai Government op Facebook
Over deze blogger
-
Bekend als Khun Peter (62), woont afwisselend in Apeldoorn en Pattaya. Al 14 jaar een relatie met Kanchana. Nog niet gepensioneerd, heb een eigen bedrijf, iets met verzekeringen. Gek op dieren, vooral honden en muziek.
Genoeg hobby's, maar helaas weinig tijd: schrijven voor Thailandblog, fitness, gezondheid en voeding, schietsport, ouwehoeren met vrienden en nog wat eigenaardigheden.
Lees hier de laatste artikelen
- Agenda1 november 2024Agenda – Festivals en evenementen in Thailand november 2024: Een maand vol cultuur en feest
- Vliegtickets1 november 2024British Airways keert terug naar Bangkok met directe vluchten en nieuwe reismogelijkheden
- Nieuws uit Thailand1 november 2024Thaise regering versnelt proces voor burgerschapsaanvraag langdurige inwoners
- Expats en pensionado1 november 2024Een doolhof van regels rond Thaise ziektekostenverzekering voor buitenlanders
Al die beren ook altijd op de weg.
Als een maatschappij in gesprek gaat met hun kerosineleverancier ( kerosine is nu in opslag en kost geld) en ook met de partijen zoals de vliegvelden en afhandelaars dan kan er op 25-30% van de capaciteit gevlogen worden.
Iedereen kan er toch nog minimaal de onkosten uithalen of anders een minimaal verlies maar alles beter dan dat alles stil staat.
Aan de maatschappijen om de ticketprijs te bepalen om het volk te verleiden om zo’n vlucht te boeken.
Persoonlijke keuzes daar gelaten maar ik zie veel bereidheid bij vele belanghebbenden dat ze heel graag water bij de wijn doen om deze periode te overbruggen.
In normale omstandigheden is er nog zoiets als “voor jou 3 andere” maar nu komt het ware gezicht naar boven.
Valt alles om dan is er ook geen vervanger dus iedereen zal een offer moeten brengen en het zal de band na de crisis verbeteren.
De kerosine is door overschot min of meer gratis en opslag kost geld. Het is dus een kwestie dat iedereen gaat bewegen om de verliezen zo laag mogelijk te houden.
Als de overheid het toelaat om weer te vliegen dan ligt de bal bij degene die dat mogelijk kunnen maken.
Bijna alle airlines kopen hun kerosine niet per dag in (zoals de automobilist doet bij de pomp) maar hebben langer lopende contracten waarbij zoveel de hoeveelheid als de prijs is afgesproken. Sommige airlines betalen – door verkeerde inschattingen over de prijs van kerosine in de tijd of wellicht andere redenen – al jaren de hoofdprijs. Een andere maatschappij (eigendom van een oliestaat) betaalt (bijna) niks voor de kerosine.
De low cost carriers verdienen hun geld vooral door met volle kisten vele malen per dag op en neer te vliegen naar dezelfde bestemmingen en geen tijd te verliezen.
De voorgestelde procedures maken volle vliegtuigen onmogelijk en ook zal men veel tijd (en dus geld) verliezen (met in- en uitstappen, vervoer per bus naar de terminal). De enige oplossing is de prijs van het ticket zeker 50% en waarschijnlijk 70-80 % te verhogen. Daar zal de nieuwe klant eerst aan moeten wennen………….
Ik blijf voorlopig thuis als deze regels gaan gelden. Wat een hysterie.
Dit gaat natuurlijk niet werken, want deze regels zijn onuitvoerbaar.
Het vliegen zal vele malen duurder worden.
Heeft iemand een uitzicht op het heropenen van internationale vluchten. Thai air naar Brussel. Ik wacht erop.
Mijn Thaise vrouw haar terug vlucht met EVA air voor 23 mei is afgelopen vrijdag net gecanceld dus het zal nog wel even duren
Van Amsterdam naar Bangkok
Evaair heeft alle vluchten Bangkok / Amsterdam v.v
in maand Mei gecanceld.
Mijn nieuwe datum werd nu 4 juni voor wat het waard is ?
Zoals het nu voorstaat heeft EVA Air de eerste vlucht op Schiphol gepland voor 2 juni aanstaande dat zal uiteraard dan ook de eerste vlucht vanaf Bangkok zijn.
Als je op de website van EVA Air kijkt zie je vervolgens dat het weer op gang komt
Mits ……?? ……………… vul het zelf maar in.
Aangezien er voor duizenden mensen is geannuleerd de afgelopen periode zal het nog een heel
karwei worden om deze mensen te herplaatsen op korte termijn na 2 juni. Ik denk dat de nieuwe boekingen achter in de rij zullen moeten aansluiten.
De zoon van mijn vrouw was hier drie maanden en de terugvlucht was op 2 mei. Tot een aantal dagen geleden ging deze vlucht nog gewoon door. Wat is zeker in deze tijd. Wellicht gaat de vlucht op 2 juni door maar dat weet ook nog niemand op dit moment.
Heb inmiddels bij de IND wel om verlenging gevraagd wegens onvoorziene omstandigheden.
Via de site van de IND hoef je hier geen problemen mee te krijgen.
We wachten maar af
Eerste vlucht 03 juli 2020. Deze datum is de laatste maand al 3 maal aangepast. Dus dit is geen zekerheid. De vluchten zijn teruggebracht van 6 vluchten per week naar 3 keer per week. ( Dinsdag, Vrijdag en Zondag )
Mijn vlucht voor 26 Juni 2020 is geschrapt, en wordt verplaatst naar 26 Maart 2021. Ben benieuwd wat dat gaat brengen.
Met welke maatschappij is dit, Lung John?
Thai Airways
Hebben ze jouw vlucht automatisch verlengd, Lung John?
Onze vluchten in Juni zijn gecanceld, maar ik kan ze nog niet verlengen.
Hallo Ed, nee ze hebben ze niet verlengt, we konden een andere datum kiezen, maar voor 2021. Dus we moesten kiezen, maar we moesten terug thuis zijn VOOR 24 Juni 2021.
Dus hadden ze ons een datum gevraagd wanneer we wilden vertrekken. Dus we hadden voor gekozen voor vertrek op 26 Maart 2021 en terug op 18 April 2021. Maar Connections kon nog geen boekingen doen voor die datums, omdat het te vroeg was. Ze hadden ons belooft dat het zou kunnen halverwege Mei. Dus wachten is de boodschap.
Mvg
Lung John
Thanks.
We wachten gewoon af.
Goedemorgen Ed,
Dat is het enige wat we kunnen doen, afwachten. Wie weet wat gaan ze ons nog allemaal wijs maken. Ik hoop dat alles goed komt.
Dit lijstje met voorwaarden kwam ik gisteren ook tegen (Thaivisa), alleen hierbij ook de vermelding dat de maatschappijen toestemming hebben om de kilometer prijs te verhogen. Ik wist niet dat daar toestemming voor nodig is. Afhankelijk van hoeveel passagiers er minder vervoerd kunnen worden kan dit een verhoging zijn van 50% per afgelegde kilometer.
Dat sloeg op de binnenlandse vluchten in Thailand.
Ik lees weinig over hoe men denkt over de kans probleemloos Thailand binnen te komen. Verklaringen van artsen et testen lijken me moeilijk te krijgen in Nederland. Gaat iedereen in Thailand in quarantaine? En hoe denkt men door te reizen binnen Thailand naar de eindbsestemming. Verder zijn er nog de eisen aan medische verzekeringen.
Emirates voert al bloedtesten uit bij passagiers, dat zal dan wel de toekomst worden. En dan een betere screening en onderzoek van degene welke het virus nog niet hebben gehad. Toont een bloedtest aan dat je het gehad hebt, want antistoffen in het bloed, dan is dat voor het land waar de reiziger duidelijk en hoeft deze persoon niet in quarantaine. Maar zolang de niet-Thais Thailand niet binnen mogen heb je er op dit moment nog niet zoveel aan.
Idem de bedragen voor een ziektekostenverzekering welke in Nederland immers niet worden vermeld want “de kosten worden betaald” volgens de polis van iedereen en een aanvullende medische verzekering.
Punt is dat Thailand ook een probleempje heeft want er werken direct en indirect 6 miljoen mensen in het toerisme en/of zijn ervan afhankelijk alsmede duizenden fabrieken van buitenlandse bedrijven zijn gevestigd in Thailand. Dus men heeft de toeristen nodig alsmede de vele expats (vele buitenlanders hebben de expertise en/of werken in managementfuncties) uit vele landen almede de investeringen hiervoor. Anders zal de economie gigantisch terugvallen, men spreekt nu al over 7 miljoen werklozen door het virus en dat loopt op tot 10 miljoen in juni en verder. Dus wacht een paar maanden en dan is de buitenlander een geëerde gast en worden alle beperkingen opzij geschoven. Want ja het is de keus tussen zieken en overlijdens ( en dat gaat nu al de goede kant op want minder) of miljoenen mensen zonder geld, zonder inkomen en zonder baan.
Hierbij de link over de testen door Emirates:
https://edition.cnn.com/travel/article/emirates-passengers-blood-test-covid-19/index.html
Dat gaat meer over maatregelen voor het vervoeren van passagiers en bemanning van vliegtuigen.
Over hoe je Thailand kan binnenkomen zal je later wel wat lezen. Ook dat zal waarschijnlijk in fase gebeuren en zal v
(Oeps was wat snel weg)
Over hoe je Thailand kan binnenkomen zal je later zeker wel wat lezen. Is ook niet iets waarover airlines wat te beslissen hebben. Is dan ook niet alleen van toepassing op passagiers die via de luchthavens binnen komen, maar ook via land en zee.
Maar ook dat zal waarschijnlijk wel in fase gebeuren Zal van de omstandigheden afhangen en mogelijk van welk land je komt of geweest bent. Net zoals het opgebouwd is met enkele landen en vervolgens uitgebreid naar andere tot een volledige stop, zal nu misschien wel de omgekeerde weg gevolgd word.
.
Je kan trouwens niet iedereen in quarantaine blijven plaatsen Kan je evengoed de boel dicht houden
Of de verzekering ooit zal verdwijnen is maar de vraag.
Voor reizen binnen Thailand verwacht ik dat dit zelfs snel wel weer zal gebeuren als ik de Minister van Toerisme hoor.
Waar lezen jullie wanneer EVA de vluchten weer hervat? Ik kreeg een eenregelig berichtje dat mijn vlucht BKK-AMS 28 mei gecanceld was. Punt. No reply, natuurlijk, dus reageren wordt niet op prijs gesteld. De agent (Budgetair.nl) weet van niets. Vluchten CNX-BKK vv niet gecanceld. Terugvlucht 28 juni gaat dan door? Moet ik naar AMS lopen? Vreemd allemaal.