Snelheidscontroles met laserguns rondom Pattaya
Sinds enige tijd maakt de politie van Pattaya gebruik van zogenaamde laserguns. Een draagbaar pistoolvormig apparaat waarmee snelheden van voertuigen gemeten kunnen worden. In de omgeving van de Traffic office in Banglamung was deze in gebruik te zien.
In Najomtien in het subdistrict Sattahip wil men hiermee intensief gaan controleren, omdat in de afgelopen twee jaar 100 verkeersdoden vielen te betreuren. Het dieptepunt was een tragisch ongeval op 18 november met een bahtbusje, die tegen een boom klapte. Vijf passagiers kwamen om en negen anderen raakte ernstig gewond.
De controles met de laserguns vonden plaats bij de tropische tuin van Nong Nooch aan de Sukhumvit Road. In een uur tijd werden 37 automobilisten geverbaliseerd voor snelheidsovertredingen en vele motorrijders wegens het rijden zonder helm op of het niet kunnen tonen van een rijbewijs.
Toen Thailand vorige maand de twijfelachtige eer kreeg om de dodelijkste wegen ter wereld te hebben, zei de politie dat ze de handhaving van de snelheidslimieten zouden gaan opvoeren om het aantal verkeersongelukken terug te dringen.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Ambachten30 september 2024The Sanctuary of Truth Pattaya (video)
- Bezienswaardigheden26 augustus 2024Thi Lo Su, de hoogste waterval in Thailand
- Bezienswaardigheden4 augustus 2024Chinese tempels in Bangkok
- Achtergrond22 juni 2024Tempels in Thailand toegelicht
Nu op de eerste plaats? Van harte gefeliciteerd..zijn ze toch ergens wereldkampioen in geworden.
En dan nu eerst maar beginnen met borden te plaatsen waar de toegestane snelheid op staat aangegeven.
Het is nu een beetje russische roulette, want niemand weet hoe hard er gereden mag worden.
De politie zal toch ook andere wegen gaan “”laseren”” denk ik.
Sukhumvit ter hoogte van Pattaya is 80 km/uur maar daarna mag men toch harder??
ik zou het niet weten (bekende zei met rode koontjes)
LOUISE
Tja,
Eindelijk is Thailand van die verdoemde tweede plaats af en is het nu eerste. (meeste doden op de weg)
Je moet het maar willen.
Te hoge snelheid is ook een probleem. Daarnaast gebrek aan inzicht/vooruitkijken en wangedrag bij bijvoorbeeld stoplichten.
Oranje: gas geven
Rood: een uitdaging.
Een betere rij-opleiding en een strengere handhaving verkeersregels (lees: hoge boetes; dus eerder TBH 1.000 dan TBH 200-300. Dat zet zoden aan de dijk. Kunnen gelijk de overstromingen worden gestopt! Dit is dus een woordspeling ……
Het word eens tijd dat ze eens een goede snelheidscontrole doen op de brommertjes, beachroad, secend route, ook de vele moterbike taxi die zich als coboys gedragen, de snelheid ,verkeerde richting, op het voetpad rijden, door het rood rijden, maar ja door de het rood rijden ze bijna allemaal aan het voetpad. Als de politie niet optreed, ook deze moterbike gangsters laten veel hun klanten zonder helm, politie keek er naar,bla,bla verder niets. of je krijgt een calimero helm ,zij hebben een meer stevige.
Heb op second road tussen Thappraya road en Bun Kanchana alley nog nooit iets gezien wat op controle leek of lijkt.
Wel motosai die met ruim over de 100 dit als een soort racebaan gebruiken.