Op een aantal plekken in Pattaya zijn grote rode vakken op de straat aangebracht en ook bushaltes om aan te geven waar bahtbusjes en touringcars mogen stoppen. Dit om het “stoppen en wildparkeren” en de daarmee gaande overlast in de doorstroom van het verkeer te beperken.
Het gemeentebestuur heeft echter nagelaten een duidelijke voorlichting te geven aan de ondernemers, maar ook aan het publiek, wat de bedoeling van deze maatregelen zijn. Echter het is meer een maatregel van de Nationale Raad voor Vrede en Orde Pattaya, die probeert orde te scheppen in het chaotische baht-bussysteem. Anuwat Thongkham, directeur van de verkeersafdeling, werd gebombardeerd met klachten en ook over de verspilling van gelden omdat er geen gebruik wordt gemaakt van de busstops.
Baht-bussen blijven stoppen, dubbelparkeren, ophalen en afzetten zoals altijd. Dit ondanks de 168 stopzones in de omgeving van de Beach Road en Second Road.
Als oplossing wil men nog meer bewegwijzering toevoegen aan het bestaande om zo het beoogde resultaat te bereiken. Of dit werkelijk zal helpen, waagt Anuwat Thongkham te betwijfelen omdat de orders om dit te regelen van bovenaf kwamen. Hiermee geeft hij aan dat Pattaya in een spagaat verkeert. Wie heeft de regie over Pattaya, het gemeentebestuur of de NPCO?
Pattaya kan de maatregelen niet veranderen zonder toestemming van de NCPO, maar zal de klachten doorsturen naar de relevante functionarissen, die verder kunnen beslissen over deze verkeersmaatregelen.
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
- Eten en drinken28 november 2024Vers fruit in Thailand
- Ambachten30 september 2024The Sanctuary of Truth Pattaya (video)
- Bezienswaardigheden26 augustus 2024Thi Lo Su, de hoogste waterval in Thailand
- Bezienswaardigheden4 augustus 2024Chinese tempels in Bangkok
Wat is er mis met de stoeprand markering die je voor het rijexamen moet leren? Geel-wit = niet parkeren (wel laden/lossen), rood-wit = niet stoppen. Zwart-wit = attentie
Als je dan extra verf wil smeren doe dat dan in dezelfde kleur als de stoeprand.